'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Een boel van wat de media zeggen is niet waar. Een groep mannen die de demonstrerende jongeren van voedsel en geneesmiddelen kwamen voorzien, werden door CNN geinterviewd. Uitgezonden werd een flits van het filpmje, waarop je een groep mannen kon zien die in een bus stapten. Toen heette het ineens pro-mubarak aanhangers op weg naar Tahrirsquare om te vechten tegen de anti-Mubarak demonstranten…

Hoi Petry,

Zo zie je maar…weinig is wat het lijkt en helaas hebben veel mensen
liever ‘GELIJK’ dan ‘GELUK’…

Groetjes
Pit:dag:

mensen hebben liever gelijk dan geluk???

sorry maar ermm… wtf bedoel je daarmee?

ik denk dat ze bedoelt dat mensen liever macht/geld hebben, dan dat ze werelijk blij zijn en een gelukkig leven hebben. hoe kan je gelukkig zijn met zo veel geweld?
hmm in ieder geval is dat mijn interpetatie ervoor… maar ben idd wel benieuwd in welk opzicht het bedoelt word!

in jouw opmerking kan ik het helemaal vinden maar gezien haar opmerking een reactie was op Petry’s opmerking over de CNN, kan ik ff de link niet leggen :wink:

dat iemand *kost wat kost *vasthoudt aan zijn eigen standpunt en gelijk wil hebben…
met als gevolg dat er niet meer naar elkaar geluisterd wordt en er niet gezamenlijk gezocht wordt naar de beste oplossing voor iedereen.

Groetjes

Hoi Suusieme,

Je hebt het goed verwoord!

Groetjes

haha, volgensmij is dat ook wel iets waar egyptenaren goed in zijn, koppigheid… maar ik heb ook sterk het gevoel dat ze (bijna) nooit worden tegengesproken, er worden geen meningen onderling verteld met argument. als iemand iets vind dan is dat zo en dan kan een ander alles proberen te zeggen, maar daar word gewoonweg niet naar geluisterd.(of t word gelijk vechten) iedereen vind dat ze zelf gelijk hebben.

oke niet iedereen, maarja mijn ex was ook zo. hij was vooral verbaasd als ik tegen een standpunt van hem inging, waar ik hele sterke argumenten had. Hij had nog nooit iemand gehoord die tegen hem in ging en was er daardoor vcompleet van overtuigd dat hij het goed deed en de ander fout. maar uiteindelijk was dat dus niet het geval en door mijn argumenten wist ie dat ik gelijk had en hij niet. toch wilde hij t ontkennen, ik denk dat TROTS is. (uiteindelijk toch gelukt om hem toe te laten geven hahaha)

ze hebben liever gelijk/trots dan ongelijk terwijl dat uiteindelijk veel beter zou kunnen zijn.
niet geschoten is altijd mis, wie niet probeerd zal ook nooit weten hoe het anders had gekunt.

het blijven gewoon arabieren!

En het is nu echt wel zeker… Mubarak is zijn eigen graf aan het graven…
Mensen betalen om te protesteren voor hem?? Journalisten meppen geven en gevangenis in werpen?? Die man is toch echt achterlijk he! Precies of de wereld heeft niet door dat hij hier alllemaal achter zit. Dikke onnozele ZOT!
Ook al zou hij niet gelijkaardig aan Sadam Hussein zijn, dat ze hem maar dezelfde beurt geven, want hij verdient het!
Ik kan mij zo druk maken in onrechtvaardgiheid en zeker in mensen die deze onrechtvaardigheid ontwikkelen en er de oorzaak van zijn!

De anti-mubaraks verdedigen met hun eigen lichamen het nationaal museum van Cairo, terwijl de anti’s het proberen te ruineren… zegt toch genoeg, denk ik :slight_smile:

Londen was fijn, wel druk. En Raks, je kan naast de Egypte-campagnes in Londen niet naast zien! Ze promoten allemaal de toeristische badplaatsen…smart smart

Ik denk dat de mensen gewoon nog even moeten volhouden, Mubarak zal onder deze omstandigheden niet anders kunnen dan aftreden, mede door de druk van de westerse wereld…

1 like

Heel herkenbaar Suusieme!
mijn ex (nederlander) had er overigens ook een handje van (haha)

Groetjes

Hey mensen, ik ben me het ongans aan het lezen op 2 topics hier :slight_smile: Om o.a. te voorkomen dat we dingen dubbel posten, kunnen we nog een poging doen de berichten over de demonstraties met daarbij behorende meningen bij ‘Demonstraties in Egypte’ te plaatsen?
Ik weet het, doe het zelf ook niet heel consequent, maar dit is toch wel onhandig :slight_smile:

Suusieme inderdaad heel herkenbaar maar hey, het zijn in elk geval geen ‘meepraters’ :slight_smile: En als mijn lief me dan gelijk geeft, dan meent hij dat ook echt! (hoewel hij af en toe doorheeft dat ik gewoon even graag wil horen dat ik gelijk heb en dat zegt ie dan, voor mij hahaha… helaas voor hem klinkt er dan heeeeeel licht wat sarcasme door dus heb ik dan wel door dat hij het niet meent haha)

3 likes

Verzonden bericht:

De Nederlandse ambassade in Egypte heeft vandaag de volgende e-mail
verstuurd:

In de hoofdstad Kairo en andere steden van het land hebben de afgelopen
dagen demonstraties plaatsgevonden met toenemende gewelddadigheden.
Oorspronkelijk waren de betogingen slechts gericht tegen het bewind van
President Mubarak en niet tegen buitenlanders. Sinds 2 februari 2011 vinden
echter ook gevechten plaats tussen voor- en tegenstanders van het bewind,
waarbij buitenlandse journalisten (waaronder Nederlanders) op straat zijn
aangevallen.

Alle in Egypte woonachtige Nederlanders wordt dringend geadviseerd te
overwegen het land (tijdelijk) op eigen gelegenheid te verlaten. Ik
adviseer u alert te blijven en zich op de hoogte te houden van de actuele
situatie.

kreeg ik net vie email binnen!

okej, terug naar het echte topic onderwerp!
Relatie met een egyptenaar.

Ik sprak een paar dagen geleden een egyptenaar die in safaga werkt, zo n uur bij hurghada vandaan en die dacht: heey laat ik eens zeggen dat ik suzanne(mij) mis en vragen wanneer ik weer zou komen voor hem? wat n grapjas! denk dat hij zich verveelfe aangezien er geen werk is :wink:

haha, daa rheb je gelijk in :wink:

Even totaal wat anders een goed nieuwtje M heeft een nieuwe goede baan eindelijk. Vorige week 3 dagen proef gedraaid en hij mag blijven deze week dus heerlijk gewerkt en als hij er 86 dagen heeft gewerkt kan hij een vast contract krijgen echt super.
Eindelijk na 1,5 jaar van alles en nog wat doen onzekerheid heeft hij nu echt een baan die hij leuk vind als lasser in Antwerpen dus wij zijn helemaal blij.
Nu ik nog hopelijk ook snel inshallah.

ahh super! gefeliciteerd!

Super Camilla! veel succes voor jou en je ventje, nu en dan es ook wat goe nieuws :wink: geduld brengt raad inshallah…

Argh!! Ik wil weer kunnen smssen met Egypte… :frowning: werkt nog steeds niet toch??