'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hey raks, normaal gesproken worden ze ook geavaqueerd ja, maar wel zodra de laatse mensen dan weg zijn.
dit ligt natuurlijk ook aan wat de rede is van evacuatie.
Ik weet dat de dames die in Hurghada zijn daar een man hebben en wonen. de 1 al meer dan 6 jaar en dan ander over de 4 jaar. dus ik denkd at die zelf beslissen om te blijven of juist samen met hun lief te vertrekken indien mogelijk.
ik weet van 1 van hun dat haar amn een onbeperkt toegang heeft tot nederland als visum. maar die ander is nooit in Nederland geweest. Daardoor zal het waarschijnlijk lastiger zijn.
Ik verwacht ook van hun dat ze gewoon daar blijven, omdat ze dat zelf liever willen. ze wonen daar tenslotte…

Pien wat een super nieuws! wanneer heeft hij zijn ticket? hoop voor ej dat de vlucht dan niet gecxld word!
oh man, wat zal jij nu graag willen da thij gelijk komt!
ik draai een rondje met je mee in mijn appartement. aja de aanhouder wint, goed gedaan!
xx

Wat een goed nieuws! Is de ambassade gewoon te bereiken dan en open? Aangezien bijna alles dicht is of geplundert…

M vertelde me dat het onmogelijk is om vanuit Hurghada naar Cairo te gaan. Geen vluchten, geen bussen, geen taxi’s. Weg is afgezet dus je komt Cairo niet in…Alles is gecanceld. Hij zou graag naar zijn moeder gaan, maar ja, dat zit er niet in…

xx

Pien PROFICIAT. Hopelijk komt hij al snel nu.

Het gaat niet alleen over houden ‘van’…tot wat gaat het andere regime leiden, het gaat van slecht naar slechter…

Wij kennen geen reisverbod maar een negatief reisadvies. Ik vraag me af hoe die toeristen vakantie vieren, er zijn immers geen pinautomaten meer, de banken zijn dicht, en weldra zullen er geen voorraden meer worden aangevuld. Wat moet je dan?

Gaat in resorts niet veel met creditcard?
Voorraden… tja. Geen idee hoe erg het nu is…

Van ahrte met t visum!
Wat een fijn bericht… Toch nog iets goeds tussen alle ellende!

Oow wat een nieuws over dat Cairo niet te bezoeken is… Mijn vriend wilde ok naar zn familie toe omdat hij in HUrghada ook zo weinig te doen heeft nu hij geen klanten heeft :frowning: Dat zit er dus niet in?? Vanavind maar is met hem over bellen…

Weet iemand hoe het toevallig zit met eventueel nu naar Nederland mogen tot er daar weer reizigers (en dus werk) is?

nog niet bij gelezen… maar wil even laten weten dat wij weer terug zijn! alles is goed gegaan! en we hebben ondanks de onrust een super tijd gehad! in hurghada is het verder redelijk rustig! het grootste probleem daar is volgens mij de weinige toeristen en dus geen inkomen! wat er in de grote steden gebeurt is vreselijk… en iedereen daar is er erg mee bezig! als ik morgen tijd en energie heb lees ik even bij en schrijf nog wat meer!

We zijn hier heeeeeel blij dat jullie weer veilig thuis zijn, en dat jullie toch nog een leuke tijd hebben gehad!!

Suusje:welkom terug!

Mubarak heeft aangekondigd niet mee te doen bij de volgende verkiezigen in september 2011!!!

yep i know net de toespraak gezien

suusje fijn dat je er weer bent en het fijn heb gehad in Egypte ben benieuwd naar je verhaal

Ben ook net terug uit Hurghada en zoals Suusje al zegt was het er redelijk rustig. Zelfs op het vliegveld! Ik had er een enorme chaos verwacht maar nee hoor. Heb gister ook nog geld kunnen pinnen. We hebben alles natuurlijk op de voet gevolgd en zijn ook ongerust over de ontwikkelingen. De economie moet bljven draaien, toerisme moet snel weer op gang komen, een achterstand hakt er dubbel en dwars in.
Helaas hebben we hierdoor ook niet de familie kunnen bezoeken maar wel elke dag tel. contact gehad. Gelukkig gaat het goed met hen.
Vond het erg lastig dat er geen internet was en geen sms verkeer mogelijk binnen Egypte. dan merk je ook hoe afhankelijk we zijn geworden van deze communicatie middelen.
Had onder deze omstandigheden graag bij mn vriend willen blijven maar ik moest eerder terug, anders werd ik aan mijn lot overgelaten.

Suusje, fijn om te horen dat alles goed is gegaan.
En Pien…proficiat!

Suusje wat fijn om te horen dat je een fijne tijd hebt gehad!

Ook goed om te horen dat met Mloos alles ok is.

Joepie ik heb M net eindelijk weer gesproken sinds vrijdag. Alles ok met hem en zijn familie, ben toch wel opgelucht! Hij was verbaasd dat zijn smsjes niet doorkwamen… zucht… af en toe denk ik dat die man iets teveel onder water verblijft :smiley:
Zodra er weer vluchten die kant op gaan ga ik er heen! Hoop ik…

Mooi om te horen!!
Ik ook, ga er gelijk heen wanneer ik kan vliegen

Lees net: Internet is back in Egypt.
Kan iemand dat bevestigen?
En werkt smssen al weer?

@Raks…ik moest eerder terug van de vliegmaatschappij want dat zou voor mij de laatste mogelijkheid zijn om op mijn ticket terug te keren. Als ik niet zou gaan moest ik zelf voor een terugvlucht gaan zorgen en deze moeten betalen.