Waarom heeft Amerika dit bewind altijd gesteund? Uit eigenbelang! Ook al worden de mensenrechten niet gerespecteerd, ook al heerst er al 30 jaar een noodwetgeving, ook al is er geen sprake van democratie… Ik denk dat het Westen een dikke vinger in de pap heeft, en medeschuldig is aan deze situatie.
En ze doen het nog steeds. Nog steeds wordt heel de regio kunstmatig beinvloed en getracht in balans gehouden.
ongelofelijk dat mensen zelfs in HET museum van Cairo zijn gaan plunderen… van mummies het hoofd aftrekken??? Dan moeten ze toch al heel doelbewust op die dingen af zijn gerend, die staan niet naast de ingang maar op de volgende verdieping in een aparte ruimte! Volgens demonstranten op twitter waren dat door Mubarak betaalde looters, en hebben de “echte” demonstranten geprobeerd ze tegen te houden, in ieder geval totdat het leger kwam.
duizenden jaren hebben die mummies doorstaan…
grmbl
ik wou dat ik iets uit hurghada hoorde ![]()
We are all Khaled Said Love this –> New Interim president Mohamed ElBaradei, Nobel peace prize winner, is heading to Tahrir square to address protesters & says he is ready to talk to the Army on behalf of Egyptian people after the people has given him the mandate. Mubarak is still glued to his chair.
dat nieuws heb ik ook gehoord uit hurghada, dat het in scene zou gezet zijn door mubarak, waar of niet, wie zal het zeggen…
en ik heb neiuws gekregen uit hurghada -> zie het daarvoor bestemde topic! (demonstraties ine gypte)
zou idd kunnen, maar de aanhouder wint!! ![]()
heb mijn ex al gehoord ondertussen, mijn engelse kennis nog niet maar heb ook niet meer geprobeerd sinds vanmiddag.
mijn ex ging mij nog weerbellen maar ook nog niet gehoord, mss kan ie mij nu ook niet bereiken of zo…
Okay, klein voorspellinkje. Baradei heeft die uitspraken gedaan (Mubarak moet vandaag vertrekken, áls -ie inderdaad iets om zijn land geeft) omdát ze alles al geregeld hebben: een veilige uitwijk en een onderhandelaar die door de hele oppositie akkoord is bevonden.
Hij gaat naar Engeland. Binnen 24 of 48 uur. Oók binnen 24 of 48 uur zijn alle toeristen gerepatrieerd, en daarna kan orde op zaken gesteld worden. Alle criminele elementen oppakken, schade herstellen, economie weer opstarten.
Mubarak heeft geen andere keus…
Petry ik hoop dat je gelijk krijgt
en ik zal niet de enige zijn…
Ik denk niet dat veel mensen El Baradei gehoord hebben met 1 schamele megafoon, vraag me ook af of het op Eg staatstelevisie te zien is aangezien ze daar doen alsof de protesten afgelopen zijn. Lijkt een beetje alsof het een boodschap naar de buitenwereld is… Zou dit veel teweeg brengen?
Ooooh ik hoop zo dat er snel duidelijkheid komt en dat het rustiger wordt…
http://www.nu.nl/buitenland/2435015/…rir-plein.html
dit liojkt er niet op dat het erg veel rustiger aan het worden is. toch de aandeelhouder wint. ik heb al gezien dat er in nederland, yemen, new york en andere landen en plekken ze mee demonstreren voor de egyptenaren.
Het is wat allemaal.
teigetje, ik ehb contact gehad met hrg, daar is alles weer rustig.
Hij heeft me net gebeld, het gaat weer goed.
In Hurghada en Luxor is politie weer aanwezig en vanaf morgen ook in Cairo inshAllah.
Hij heeft er een goede gevoel over en zegt dat alles langzaam beter aan het worden is… Dat geeft mij ook een goed gevoel!!
Quote van de dag: Mubarak is onze vriend. Gemaakt door premier van Engeland , David Cameron.
Dan is hij daar vast welkom wanneer hij Egypte wil verlaten…
@Petry…Amerika keurt dit allemaal af wat Mubarak doet en Engeland omarmt hem…ongelooflijk toch…
Daarom werd gezegd dat hij naar londen gevlucht zou zijn…daar is hij welkom…anybody nog nieuws??
Begin me steeds meer af te vragen of Mubarak af zal treden… ik was er echt van overtuigd maar begin nu te twijfelen. Ik weet te weinig van de politieke geschiedenis om er iets zinnigs over te zeggen maar ik wil heel graag dat er meer rust komt in Egypte en het lijkt er op dat dat alleen zal gebeuren wanneer hij aftreedt…
Wisten we maar hoe lang het nog gaat duren…
Ik zal misschien wel gek zijn, maar ik wil nu echt graag daar zijn ![]()
Het klinkt niet gek!! en ik denk ook niet dat je hierin alleen bent!!
Volgens mij rot hij heel snel op. Want Mubarak heeft voor het eerst in 30 jaar een vicepresident genoemd, en iedereen van zijn familie is intussen in Londen…
Ik wil ook heel graaaaaaaaaaaag dat het daar weer rustig wordt, zo zielig voor de mensen daar…
Ik weet precies hoe het ‘onveilige’ voelt
Zou het mogelijk zijn of mag je er niet eens er heen vliegen?