'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

‘‘En suusiemie waarom ga je ervan uit dat alleen sofi haar vriend voor mubarak is??’’

Ik weet dat er vast wel meer zijn die voor mubarak zijn, alleen ik heb het nog van niemand anders gehoord, daarom ben ik er zo nieuwschierig naar :wink:

Ik heb toch ook niemand gehoord ter plekke als ik er was die Mubarak ten volle steunde… als er al niet te veel negatiefs over hem gezegd werd was het ook eerder in de trend van “tja als er iemand beter en niet corrupt aan de macht zou kunnen komen, graag, in tussentijd doen we het dan maar met hem…”

Ik heb tot nu toe met NIEMAND ter plekke contact kunnen krijgen… probeerde al paar keer te bellen maar lukt niet… zou het aan mijn netwerk liggen??? :smile:

ja das waar maar steeds min of meer terug te boven gekomen, zoals in elk land waar er als es aanslagen of politieke onrusten geweest zijn of tsunami’s of noem maar op…
maar waar gaat het nu eindigen… dat is mijn vraag en onrust, enkele weken politieke onrust kan je te boven komen… een burgeroorlog (of nog erger…) ziet er al minder uit he…

telefoon gaat over maar hij neemt niet op, ik word echt gek en maak me zorgen :frowning: :frowning: :frowning:

hij is nu ook met zijn familie aan het praten gelukkig ons lukt het elke keer wel de lijn is wel druk maar na een paar keer lukt het ons godzijdank

Ik moet ook een aantal keer bellen, voordat ik verbinding krijgt. Smsjes komen nog steeds niet aan en internet ligt er ook nog steeds uit.
Ik snap niet waarom ze niet gewoon dat allemaal weer aansluiten, ik bedoel… ze willen er mee bereiken dat mensen niet met elkaar kunnen afspreken om te demonstreren, maar gebeurt nu toch ook gewoon?

Een vriendin zit in Aswan, doet daar een boottocht. Zouden vandaag naar Abu Simbel gaan, maar is gecanceld. Moeten op de boot blijven. samen met nog 120 andere schepen liggen ze daar nu stil. Hopen vanmiddag naar Kom Ombo te varen, maar plannen kunnen altijd gewijzigd wrofden natuurlijk.

Iemand enog idee hoe het daar zit met de demonstraties/rellen/plunderingen?

grumbl… ik moet hopen dat ik er door kom én dat M in de buurt is van zn vriend (kan hem alleen bereiken via die vriend) Nou kom ik er meestal wel door en de tel gaat over maar blijkbaar zijn ze niet veel bij elkaar want er wordt niet opgenomen (vriend heeft instructies niet op te nemen als ik bel :))

Naja… neem aan dat als er iets ergs gebeurd die vriend wel op zal nemen om t door te geven… bah.

oohhhh ik laat het even bijdeze wordt gek van die waanzin ben heel verdrietig nu zijn ouders zijn super bang alles staat in de fik in tanta mensen met pistolen zijn vader die zijn bedrijf dicht deed en met een omweg naar huis moest anders zal hij wel doodgeschoten kunnen worden.
Wij zijn heel erg bedroeft en alle andere ook veel sterkte.
Straks is het niets meer geen Egypte meer niets meer veilig wij vrezen het ergste laat deze nachtmerrie snel over zijn

Sterkte Camilla! Laat het inderdaad gauw rustig worden. Gelukkig kun je contact hebben met familie…

-hug-

inshallah!!!

Heb hem net gesproken, in Luxor gaat het niet goed. lokale bevolking is de tempel etc aan het beschermen omdat politie nog steeds spoorloos is. Leger is er wel.

Ook in Hurghada, maar hij zegt dat er niet veel soldaten zijn, maar meer tanks en daar hebben ze niet veel aan zegt hij. Ze willen meer soldaten zien.

En met zijn familie in Luxor gaat het heel slecht, gevecht met andere families wegens 10 jaren lang ruzies en nu er geen wet meer is kan iedereen zijn gang gaan…

Heb aan zijn stem gehoord dat hij veel heeft geschreeuwd, hij heeft nog nauwelijks stem.

pffffff

heb net telefonisch contact gehad met Tamer en in sharm is alles rustig wel had hij gisteren een gesprek met russen die aangaven langer te willen blijven en hun vakantie af wilden maken maar ze moesten weg die werden uit sharm geeavacueerd onbegrijpelijk vond iedereen het (al snel meerderen die zich in zo’n gesprek mengen ;)) Verder is hij nu al binnen ivm de avondklok en dit werd ook via de mosque omgeroepen. In sharm op de avondklok na dus weinig aan de hand en daar op het nieuws dat het rustiger begint te worden. Dus iedereen nog even volhouden ze hebben in ieder geval zelf goede hoop dus ik sta achter hem!

Dreetje heb net mijn ex aan de lijn gehad, hebben heel lang kunnen bellen! maar ik post het op “demonstraties” goed meissie? alles is terug in orde in hurghada, geen onrust daar beweerd ie!

Obama staat er wel op dat mubarak zijn land NIET verlaat zolang hij geen andere regering gevormd heeft en staat erop dat ie zijn volk niet in de kou laat staan!! dat hij niet zomaar vertrekt en het land zonder president laat! en dat is ie toch van zin blijkbaar (zie dus ook mijn post op ander topic)

en woordvoerder jetair stond erop dat er NIET van repatriering gepraat mag worden! de gewone terugvluchten gaan door, mensen waarvan hun vakantie nog niet beeindig is blijven gewoon in egypte tenzij ze zelf willen vertrekken
in ander topic heb ik ook vernoemd dat M beweerde dat er vandaag nog nieuwe toeristen waren aangekomen, duitsers oa omdat in hurghada en el gouna alles rustig is, supermarkt is ook gewoon open