Ik weet nu niet alles van Mubarak, maar onder zijn bewind is egypte wel erg achteruit gegaan op het vlak van sociale welvaart… en kijk eens naar die man zijn kop! Dat achterbakse koppige druipt er zo af! Of is dat gwn mijn vrouwelijke intuïtie die weer bovenkomt?
In Tunesië is de rust in Tunis teruggekeerd, met hier en daar nog een paar opstootjes, ja zo’n landen leven van het toerisme, dat is hun enige echte bron van inkomsten, opstanden kunnen toch zo niet blijven verderduren?
Irma,
lees het forum nog eens door…er wordt regelmatig een beeld van
‘DE EGYPTENAAR’ geschetst waar ik verdrietig van word.
Aanmatigend voor alle goedwillende egyptenaren en degene die hun lief zijn…en zich zorgen maken over hoe verder…
Goed dat je hebt geprobeerd het onderwerp te verplaatsen, jammer dat het niet is gelukt.
Heb gelukkig mijn lief net aan de telefoon gehad…lukte de hele avond niet. Hij is op dit moment in Qena. Hij heeft vanuit Hurghada zijn zus en haar kinderen naar de familie in Qena gebracht, waar het relatief rustig is. In de buurt vindt een trouwpartij plaats! (kon de muziek op de achtergrond horen).
Ben dus op dit moment gerust…
Helaas vertelde hij dat het in Hurghada niet rustig is. Plunderingen in Sekalla en daarna ook in Dahar…
Ik en E. Bellen elkaar 3 à 4 keer per dag. In Hurghada zijn al winkels gesloten. En in Lucor “waar zijn familie woont” gaat het niet goed, politie is verdwenen en gaat daar niet meer goed.
Echt ERG!!!
Er zijn er een paar opgepakt in Alex hadden allemaal adidas spullen gejat hadden hasj bij zich etc etc hopelijk is het snel rustig.
Je zag ze op tv en een aantal huilen toen moest ik lachen ik denk ja heb je zelf gedaan sukkels.
Ik had vanavond nadat ik las op het nieuws over hurghada mijn vriend aan de tel… hij zei dat er weinig te merken is in Hurghada… dat het voornamelijk nieuws was ipv waarheid…
Maar als ik dit zo lees twijfel ik; zou hij het zeggen omdat hij mij niet bang/ongerust wilt maken?
Ze hoort waarschijnlijk niet bij de charters, die in aanmerking komen voor evacuatie? KLM is gisternochtend gewoon naar Cairo gevlogen, dus misschien is dat een mogelijkheid om terug te keren.
Er zijn duizenden gevangenen ontsnapt, bewakers zijn gevlucht, er is een hoge politiefunctionaris vermoord, en er heerst complete wetteloosheid. Ik kán me zo voorstellen dat iedereen die enigszins kán, Egypte uit wil…
Argh… ik weet niet waar mijn lieve vriend nu is. Zou zo maar kunnen dat als het echt onrustig is in Hurghada hij naar familie is om te helpen. Kan hem tegenwoordig niet rechtstreeks bereiken en k weet niet of hij door heeft dat sms niet werkt…
Willen jullie t melden als sms weer fatsoenlijk werkt?
elk uur is er weer meer nieuws, gekkenhuis gewoon.
chinese hebben geen idee wat er afspeelt in egypte. ‘‘Politiek gevoelige informatie wordt geblokkeerd, uit angst dat Chinese burgers inspiratie halen uit ontwikkelingen in andere landen.’’
Ook al-Jazeera mag officieel niets meer uitzenden. de vergunningen zijn ingetrokken, maar ze negeren dit. pff t zal mij benieuwen wanneer lle electriciteit word uitgezet in egypte, zodat niemand meer iets mee kan krijgen wat er om hun heen gebeurd!
echt mijn gedachte zitten de hele tijd bij de mensen die ik daar ken en ook bij mn ex natuurlijk. vind t toch wel erg heftig, vooral aangezien ik er natuurlijk voor meer dan 8 maanden onafgebroken heb gewoond afgelopen jaar. 3 maanden geleden zat ik er nog… pfff. ja irm, ik denk dat iedereen toch hier blijfft met dit onderwerp, waarschijnlijk dat iedereen die ook maar een normale/kleine relatie heeft met egypte/egyptenaren die zijn nu bezorgd en willen het heir van zich afschrijven.
Sowieso word er via cnn uitgezonden dat er zelfs demonstraties zijn in New York om de egyptenaren te steunen. tunesie geeft tiups over het afgweren van traangas enzo.
Ik heb van mn ex gehoord dat hij het er wel mee eens is, maar zelf niet meedoet aan de demonstraties.
sof3, ik geloof dat jij zei dat je vriend wel voor mubarak is. dat is de 1e die ik hoor die voor hem is. Hoe kijkt hij naar de hele situatie? is hij boos op de demonstranten en probeert hij er iets aan te doen? wat is zijn visie en waarom is hij voor mubarak?
Ja…heel heftig. Maar heb t ook op FB rond gevraagd en daar hoor ik dat het wel redelijk rustig is in Hugrhada en Sharm en dat het leger er nu ook is om de orde te handhaven…
Tja Suusieme, snap hem soms ook nie daarin…hij zegt altijd: we are with 80million, who can change this. Hij is bezorgd wat er nu gaat gebeuren, misschien binnenkort zonder werk, geen toerisme= geen werk…no money
al jeezera overdrijft misschien een beetje maar wij hebben zoveel andere channels en ook zijn ouders gesproken dit is wel heftig hij wilt jou gewoon niet ongerust maken is ook wel heel lief toch.
En suusiemie waarom ga je ervan uit dat alleen sofi haar vriend voor mubarak is??
Degene die er tegen is wat ik hier zie zijn alle nederlanders haha mijn man is ook voor mubarak hoor meer omdat hij bang is dat als hij weg is en er ook geen gouverment meer is dat Egypte en grote teringzooi wordt.
Als er een andere goed persoon is die president wilt worden is dat prima maar er moet nu wel iemand aan de macht zijn anders wordt er nog meer geplunderd dan nu.
Ja er zijn een paar gevangenen ontsnapt nu zijn de goede jongens een oogje in het zeil aan het houden hopelijk is het echt snel rustig bahhhh.
inshallah komt het snel goed onze hart ligt nu echt in Egypte
Dus wat ik wil zeggen er moet snel een oplossing komen een nieuwe president prima maar dan moet er weet gestemd worden en daar zouden ze niet te lang mee moeten wachten maar ja misschien kan het niet want is het gebouw af gefikt.
Mijn partner wilt z.s.m. een oplossing maar niet dat er straks niemand meer aan de macht is want dan wordt het alleen maar erger.
Heel jammer hoor alles straks weg dan moet dat weer opgebouwd worden is het geld weer op zijn ze terug bij af ooohhh waarom zijn er van die klote domme mensen.
Het gaat sowieso snel moeten keren want als hun grootste inkomstbron (de toeristen) zullen wegblijven zijn ze helemaal gesjareld!
oohh wat voel ik me machteloos! :(:(:(:(