@Susu…niet dat je gelijk ga trouwen, maaruh ze mogen met 4 vrouwen trouwen…ehehehelol2
nooit zou ik dat doen, noooooit!!!
Weet iemand trouwens hoe het weer in februari in Caïro is en een leuke hotel??
En is het al wat rustiger?
Sterkte voor iedereen die daar woont of iemand kent die daar woont!!
@Susu…ahahaha, maar tis dat je het weet…wacht maar ff met boeken om naar cairo te gaan, totdat het daar rustiger is…
ja ik weet het,
Oke doe ik, hij zegt dat we anders ook naar Aswan kunnen, maar daar valt volgens mij niet veel te doen
abu simbel! ![]()
ok thnx, maar volgens mij is dat heel erg ver en wat moeten we dan een week lang doen ![]()
Reisadvies op dit moment in Belgie:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni…oeristen.dhtml
Deze namiddag was er wel even sprake om reizen eventueel te annuleren maar dit is alweer opgeheven… denk dat ze er zelf nog niet goed uit zijn…
Voor al diegenen die een reisje plannen… boeken zou ik zeggen, komt wel goed, maar neem toch maar die annuleringsverzekering erbij voor de zekerheid ![]()
Hopelijk kan men alles op een vredige manier oplossen maar het verleden leert ons andere dingen nietwaar…
Maar idd, Egypte is een prachtig land met een prachtige cultuur en een prachtig volk!!
Geef ieder waar ze recht op hebben!
(dit geldt voor héél Afrika ineens vind ik
)
In dit artikel stond dat politie zich begon te keren van k
ant… Maar altijd te zien hoe nieuws overgebracht wordt van het Oosten naar het Westen natuurlijk…
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/01/25/ongezien-grote-demonstraties-egyptische-steden
hey meiden, op t oostenrijkse/duitse nieuws was het ook in beeld hoor. er werd gezegd dat er gister 4 doden waren vanwege het gebruik van waterspuiten en traangassen.
the battle started… doe voorzichtig aub!
Hopen op een vredige oplossing is allang een utopie, er vallen dagelijks doden. Gisteren was er éven Facebook, want neefje stuurde me een berichtje. Het onvermijdelijke miss u, we will be fine, incha-allah… Er zijn onlusten in veel verschillende delen van de stad, dat moet ook hast wel, want de stad is zo groot. Dat is een voordeel omdat het moeilijker te controleren valt, de politie niet overal tegelijkertijd kan zijn,maar tevens is het onveiliger in het algemeen.
Ik vermoed dat de concentraties bij de plaatsen zijn waar veel studenten komen, zoals universiteiten.
Gisteren begon men al met pogingen om regeringsgebouwen in brand te steken. Mohamed El Baradei is eerder teruggekeerd, misschien dat dát effect zal hebben. Het is totale anarchie…
Mohamed el Baradei won de Nobelprijs in 2005 en is Hoofd van het Internationaal Atoom Agenschap in Wenen geweest. Hij is nu gepensioneerd, en woont nog steeds in Wenen.
Hij begon in 2010 politiek actief te worden en was voornemens zich kandidaat te stellen voor de presidentsverkiezingen in September. Dat is in Egypte geen vrij recht, in juni wordt er besloten wie er op die lijst toegelaten worden. Mubarak bepaalt dus zelf wie zijn concurrenten zullen zijn. Dat is een probleem, want El Baradei is internationaal bekend, en heel de wereld volgt het nu. Hij begon dus met publiciteit. Hij heeft een communicatie-team wat startte met een campagne, inclusief Twitter en Facebook en zo. Daarvan ken ik hem eigenlijk, vantevoren had ik nog nooit van hem gehoord.
In Egypte zelf is hij ook niet zo bekend, dus er was werk genoeg te doen voor hem. (en zijn team) Er zijn wel liberalen, ik lees bijvoorbeeld graag Tarek Heggy. Maar daarvan hoor ik momenteel niets. Het gaat overal trouwens mis, in Jemen zijn nu ok al rellen.
http://buitenland.nieuws.nl/627259/elbaradei_terug_naar_egypte_voor_demonstraties
Mohamed el Baradei wou zich verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen in Egypte, maar aangezien we allen weten hoe de verkiezingen ginds verlopen, weigerde hij dit te doen totdat er iets zou veranderen aan het kiessysteem in Egypte.
Dus mss dat er na deze opstanden iets gaat veranderen en dat hij zich dan idd verkiesbaar zou stellen.
Concretere zaken van of ie zich nu op de lijst gaat zetten of niet weet ik niet.
Hij steunt de opstandelingen in Egypte maar is wel (nog) niet afgereisd naar daar.
Jawel hoor, dinsdag al! Hij zou eigenlijk vandaag komen, dus heeft het twee dagen vervroegd.
ah zo ja kijk ik had dit dinsdag gelezen, zal mss nog niet genoeg geupdate geweest zijn ![]()
is maar best ook he dat hij er is, als hij al zijn troeven wil uitspelen om de verkiezingen te winnen is het nu de perfecte gelegenheid om hem politiek correct geliefd te maken ![]()
Dat denk ik ook. Ik weet niet genoeg van zijn standpunten om een oordeel over hem te hebben, maar probeer hem wel te volgen.
nee idd ken er ook te weinig van, hoor wel veel positieve meningen over hem maar dan vooral gehoord via de media en de amerikanen… hoe betrouwbaar deze info dan is is ook weer de vraag
heb vorig jaar een paar egyptenaren met lof over iemand horen praten die zij vonden die zich verkiesbaar moest stellen (allesinds niet Mubarak noch zijn zoon) maar weet totaal niet meer wie…
De egyptenaren die ik ken willen graag hem als president. Zoals ik begrepen heb wil hij een echte democratie van Egypte maken en niet alleen in naam. In mijn ogen onbegrijpelijk dat Amerika Mubarak nog steeds steunt. Maar ja eigen belang gaat voor. Helaas