Hier een filpje over de aanslag op de christelijke kerk in Alexandrie, nu we toch bezig zijn ![]()
[ame=“Raw: Egypt Church Bombing Leaves 21 dead, Scores Injured - YouTube”]YouTube - Raw: Egypt Church Bombing Leaves 21 dead, Scores Injured[/ame]
Hier een filpje over de aanslag op de christelijke kerk in Alexandrie, nu we toch bezig zijn ![]()
[ame=“Raw: Egypt Church Bombing Leaves 21 dead, Scores Injured - YouTube”]YouTube - Raw: Egypt Church Bombing Leaves 21 dead, Scores Injured[/ame]
Vandaag thuis gebleven vanwege de aangekondigde demonstraties. Op straat was het erg rustig:vandaag ook een vrije dag voor iedereen, Police Day! Dus eigenlijk niks gemerkt van de demonstraties hier in Alexandria.
Heel veel winkels zijn uit voorzorg wel gesloten. Mensen in het Egypte zijn het zat:oa. de armoede en de werkeloosheid. Benieuwd en toch wel een beetje angstig hoe het verder gaat verlopen. Insha Allah komt er een betere toekomst voor Egypte;dat is toch wel iets wat ik vele mensen hier wens. Zoals het nu is, kan het ook niet langer!
Allemaal nog een fijne avond en de groeten uit Alexandria :dag:
Petry, zo erg is het hier nog niet!
Maar toen met die film van Geert Wilders die toen uitgezonden werd, heb ik ons gezin toch wel laten registreren bij de ambassade in Cairo. Uit voorzorg natuurlijk!
Ik hoor net op nieuws dat er 2 doden zijn in Suez en 100 gewonden. En dat de demonstranten in ALexandria geslagen zijn door de politie.
Dank je wel voor al jullie lieve reacties (ook prive). Doet me wel goed.
Vanavond heb ik verschillende opstootjes en rellen gezien. Ik moet zeggen dat ik banger ben van de politie, dan van de demonstrerende mensen. Die gekken gaan ineens met water of gassen spuiten en met knuppels slaan.
In onze straat waren diverse groepen te zien en ook mensen, die door de straten lopen met zijn allen. Wat een eng geluid is dat zeg…
Ik moest echt even naar buiten, bij de trams waren de spanningen het grootst.
Maar er is mij gevraagd hier een speciaal topic voor te openen, maar schrijf dit toch maar even hier. Wie weet kennen jullie ook in jullie relatie mensen, die meelopen of hierover toch grote zorgen hebben. Ook wordt er al zoveel over geschreven, dat ik dat nut niet zo in zie. Maar het is misschien wel een beetje off topic, dus ik zal het niet allemaal hier spuien.
@Dreetje: Ik hoor om mij heen heel veel van de reden waarom. Ze willen hetzelfde als in Tunesie. Maar het is wel zo dat ze zelf niet echt geloven dat het wat zal veranderen. Het leger is hier de olifant en alle Egyteneren slecht muizen. Maar als ze echt, echt samen willen gaan werken… o wee…
Twitter geblokkeerd k*t … sorry hoor
Het werkt dus ook echt niet meer.
Wat een land … en oh wat moet ik nou zonder Twitter ![]()
Je gaat er niet dood van hoor Mloos ![]()
Enkel als het je laatste hulplijn is om te overleven natuurlijk …
@zonnetje … dood, overleven. Aparte opmerking!
Wat voor exames moet je doen?
Economie! bluuuuhhh
1 chaos in mijn hoofd ,meer dan 400 pagina’s inkloppen! Ja, leerstof is niet meer wat het geweest is!
Ik studeer toerisme en recreatiemanagement… op zich erg leuk hoor, enkel die vervelende vakken!
grtjs
Voor allen die in hun relatie ook communiceren via Facebook: ik hoor net van vrienden dat die mogelijkheid binnen een uur niet meer werkt.
Geen idee of dit echt zo is.
Twitter werkt niet meer vanuit Egypte. Ze hebben dit geblokkeerd vanwege de grote opkomsten tijdens de demonstraties, vanwege deze sites.
Kunnen we ons in NL toch niet voorstellen, he?
Ps gelukkig hebben we Wereldwijzer ![]()
tssss ze zijn toch tot alles in staat eh!
Hebben mensen zelfs het recht niet meer om nog openlijk te communiceren!
binnenkort valt skype ook nog uit of krijgen we die arabische dame weer aan de lijn!
Prepare for the worst!
Ik hoorde dat het er heftig aan toe gaat. En dat een grote groep mensen in Cairo blijft protesteren totdat Mubarak zijn conclusies trekt. De politei zou zich weren tegen een bevel van de regering.
Ik hoop dat het goed afloopt. In de eerste plaats voor de Egyptenaren zelf en ook een beetje voor mij. Ik zou vrijdag naar Cairo vertrekken.
Net terug van 2 weken Sharm, niks gemerkt vd onrust in Alex en Cairo…wel opmerkelijk kalm op toeristisch vlak…(geen haai tegengekomen tijdens men zwempartijen) ![]()
phoe wat een gedoe zeg!
Susu, wat vind je er zelf van om in egypte op straat hand in hand te lopen of een kusje geven, vind je dat oke? of respectloos (zoals meeste egyptenaren dat vinden)?
ik vind t wel erg tof eigenlijk. er zijn hier heel weinig moslima’s op t forum met een egyptische moslim vriend. vooral meiden zonder geloof of christelijk.
Het blijft zo leuk dat er zo veel verschillende soorten mensen hier zijn, netzoals een christelijk meisje met christelijke egyptenaar!
volgens mij heeft het wel voordelen om hetzelfde geloof te hebben, vooral ook kijkend naar kinderen en opvoeding enzo.
sow ey, een paar dagen niet online kunnen komen en er is direct weer vanalles loos!
susu, je zegt:“En ik ken haar en heb uren lang met haar gepraat.
Wat voor moeder huilt nou als haar dochter aan het huilen is omdat ze het zat is??”
klinkt als een postnatale depressie. Dat maakt haar geen slechte moeder, alleen haar lichaam is totaal uit balans.
Denk er goed over na voordat je iets begint met een bezette man (ongeacht of dat nou hier of daarachter is). de “andere” te zijn is nooit leuk, en de vraag is of je datgene krijgt waar je op hoopt. En als hij zo direct zegt dat hij wil scheiden en het kind houden…
als je hemt wilt bezoeken en verder leren kennen, moet je dat vooral doen. Maar mijn advies is, pak niet direct samen een appartement of zo. Gun jezelf je eigen ruimte via een hotel, zodat je altijd een plek hebt waar je je naar kunt terugtrekken als het je allemaal wat veel wordt.
dames die in egypte zijn op dit moment, hoe staat het er vandaag voor? Zijn er vandaag weer protesten? Het nieuws wat ik kan vinden is alleen van gisteravond :S opvallend, veel vrouwen ook op de videobeelden te zien die mee protesteren!!
hoe ervaren jullie het? Er veel last van?
Google op : #jan25
Je krijgt dan alle twitterfeeds. De beurs is dramatisch aan het zakken. Tahirsquare is rustig, de regering heeft alle demonstraties verboden. Radio 1 brengt net een deskundige, maar we zijn het eens dat er weinig nieuws via de Nederlandse media gebracht wordt.
hand en hand kan nog wel in egypte. maar kusjes geven, ik weet nog toen ik in Hurghada was. waren 2 daar aan het zoenen er werd van alles geroepen. Ik vind het zelf niet kunnen, doe dat lekker thuis, en hou je eigen privacy.
Bedankt voor je reactie.
We gaan ook naar een hotel ‘als ik ga’