Toen we daar waren en we hen samen zagen vroegen we ook hem waarom hij geen tijd aan haar besteedt. En waarom hij het niet probeert goed te maken.
En hij zei toen dat hij in het begin heel vaak heeft geprobeerd heeft, maar elke keer als ze bijvoorbeeld samen waren zij alleen vragen stelde over hoeveel meisjes hij die dag aan heeft gesproken en allemaal achterdochtige dingen. En hij zorgt echt goed voor haar, als zij belt dat ze iets nodig heeft dan krijgt ze het binnen een half uur. Ze mag weg gaan wanneer ze wil. En hij kookt zelfs en maakt schoon 'hij had ons uitgenodigd bij hem thuis dus ik heb het met mijn eigen ogen gezien.
En hij werkt in een winkel, vanaf 10 tot 12 uur.
En tussen 5 en 6 heeft een pauze, hij woont 2 min van het winkel vandaan. Hij zegt altijd dat als hij die pauze thuis besteedt dat hij een week lang hoofdpijn heeft.
ook toen we met hem waren, belde ze letterlijk om de 5 minuten…
Hij werkt dus niet met groepjes, wij gingen een keer wat kopen bij ze, en toen werden we eigenlijk gelijk vrienden ‘hij met me broer’ en toen hij me naam hoorde zei hij ‘zo heet me dochtertje ook’ en we gingen een auto huren en omdat ze daar als gekken reden vroegen we hem om re rijden en hij had toen een week vrij genomen en met ons gehangen. Toen hij ons naar het vliegveld had gebracht was ik mijn laptop in de auto vergeten, ik dacht die zie ik nooit meer maar hij kwam hem brengen en ts een laptop zo duur als zijn jaarsalaris dus dat zegt veel toch?
En echt bedankt voor je reactie, ik voelde me aangevallen door andere.
Ik zit ook niet te denken aan trouwen, na het lezen van jullie reacties belde ik hem ook op en zei tegen hem dat hij me moet beloven me nooit ten huwelijk te vragen als hij getrouwd is. En dat ik dan pas er over na zou denken, want ik wil niet dat hij haar verlaat voor mij.
en ik ben niet zijn lief, hij ook niet de mijne, als je hier iemand leert kennen en jullie spreken af om elkaar beter te leren kennen wil dat toch ook niet zeggen dat jullie een relatie hebben?
Ik kan en wil jullie graag helpen hoor. En ik ben een echte moslima ja, ik draag wel geen hoofddoek maar dat maakt me geloof in God niet minder
Ik ben Irakees van afkomst
bedankt om te verduidelijken (niet dat je je te verantwoorden hebt maar is voor ons wat duidelijker om in te gaan op je vragen en opmerkingen)
ja ik vind het toch nog een raar iets, nou ja vooral een lastige situatie!
ben eerlijk gezegd blij niet in jouw schoenen te staan, lijkt me heel lastig en al zeker als je gevoelens voor die gast hebt, op wie je verliefd wordt heb je niet echt in de hand he :s
een hoofddoek heeft niet veel te maken met je geloof he, je bent niet minder of meer moslima omdat je gesluierd loopt he
vrouwen dragen dit als respect tov hun man, toch he?
en ben je in irak opgegroeid of ben je ook eerder onder de categorie “westerse”
maar je bent dus wel op en top moslima versta ik, ramadan en geloof ed…
Omdat baby nu afhankelijk is van borstvoeding van haar mama. En ze hebben allang geboekt voor de zomer, en ze zijn in Slowakije getrouwd en niet bij een Imam in Egypte.
Ik was 11 toen we naar Nederland kwamen.
En geen ramadan voor mij nee, wegens gezondheid redenen.
En nee, niet iedereen doet het uit respect voor haar man, veel ongetrouwde en vrijgezellen vrouwen dragen ook hoofddoek. Maar die geloven er dan echt in, dat het een deel is van het geloof en dat heb ik niet. Geloof draag je in je hart.
Ik ken bijvoorbeeld meisjes die hoofddoek dragen maar intussen ontmaagd zijn, dat vind ik dan erg nep en schijnheilig!
Ik heb niks tegen seks voor het huwelijk hoor, maar je moet niet doen alsof…
Je kunt nog steeds naar Tunesië, echter niet bij een touroperator. Ik hoorde net dat er morgen grotere demonstraties worden verwacht. Het is donker en er wordt nog steeds gedemonstreerd. Stap twee zal een avondklok zijn.
Ik vind het ook niet leuk dat ik in me eigen schoenen sta, en ik word er gek van maar soms voelt het alsof ik het moet van mezelf, om wat meer over hem en zijn leven te weten bedoel ik.
En dat kan ik niet vanaf hier,
Mag ik een domme vraag stellen?
Waar protesteren ze precies tegen? Ik heb er niet zoveel over gelezen, ik las even snel dat ze tegen de huidige president Mubarak zijn (tegen corruptie en werkloosheid).
Maar waarom verder precies? En wat veroorzaakt het juist nu? (behalve Tunesie dan) Kan iemand dat hier samenvatten?
Is een beetje off topic, sorry…
Ik vind de spirit hoe iedereen zich ineens egyptisch burger voelt en moet strijden voor zijn land en daardoor een eenheid vormt wel een mooi beeld. Enkel spijtig dat er altijd slachtoffers moeten vallen. Maar toch het moest eens gebeuren, wij hebben ook voor de democratie moeten vechten die we nu hebben. Dat moet elk land doen!
Er zijn vaker demonstraties, maar meestal bereiken ze het Nederlandse nieuws niet, niet massaal genoeg om werkelijk indruk te maken. Daarvoor is de Egyptenaar niet doortastend genoeg. Het land is bezet geweest door de Turken, de Engelsen, de Fransen en daarna kwamen de militaire heersers, die in feite marionetten met een extravagant inkomen zijn. Nóóit is het volk in opstand gekomen.