'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Twitter ligt eruit. Hier is een link voor nieuws: EgyptSearch Forums: Cairo protests
De url van The Guardian is goed…

en probeer Mohamed El Baradei in de gaten te houden. Hij is een Nobelprijswinnaar, voormalig hoofd van het internationaal atoomagentschap en een van de mensen die zich kandidaat willen stellen voor het presidentschap. Hij voert aktie.

1 like

Susu,

je hebt niet letterlijk gezegd dat ze een slechte vrouw is, maar hij verdient wel beter? Komt dat dan niet op hetzelfde neer?
En meisje… je zou beter zijn vrouw steunen, want een vrouw is het niet waard om vrouw te zijn als je elkaar niet kan verdedigen en helpen tegen een man.
En van dat verhaal dat ze haar kind wil achterlaten… sorry hoor, maar een moeder laat haar kind niet zomaar achter + anders was ze het al lang afgeptrapt, als ze dan toch zo ongelukkig is en weg wil.

Je wilt geen seks voor het huwelijk, maar je impliceert ook niet te willen trouwen… wel veel contradicties in je verhaal niet? :slight_smile:

En wat ga je dan met zijn kind doen, als de moeder weg is? Ga jij het opvoeden?

1 like

Over de opstanden heb ik een vraagje… Als vluchten zouden afgeschaft worden zoals in Tunesie, zouden de vluchten naar de toeristische streken ook afgeschaft worden? want die liggen wel heel ver van cairo verwijderd… Terwijl in Tunesie de afstanden niet zo groot zijn lijkt me…

Iemand meer info

zit wel iets in :smiley:

Pas goed op jezelf Mloos! Mensen hebben gelijk van soms een sin opstand te komen, hopelijk allemaal ten goed maar hopelijk ook zonder al te veel commotie…

en zonnetje, toeristische streken, hotels of activiteiten zullen mss gecancelled worden in caïro zelf en errond mss ook, maar je hebt dnek ik nog steeds zelf het recht om te beslissen of je erheen gaat of als je al ter plaaste zou zijn, dat je er blijft.
meer weet ik niet echt.

Ja, ik heb in april in marsa alam geboekt, hopelijk is tegen dan alles bedaard of juist geexplodeerd :stuck_out_tongue: , maar Marsa alam ligt bijna in Sudan om maar even te overdrijven. Dusja… zou stom zijn moest het gecancelled worden!

Trouwens seg

Het is daar tegenwoordig ook altijd iets eh, zijn het geen haaien, dan is het de politiek!

ooh leuk voor jou!! ikke jaloers :frowning: hihi
geniet ervan zou ik zeggen! :smile:

1 like

Susu, als hij écht voor jou wil gaan dan kan hij wel wachten toch? Het is maar tot de zomer. En als hij echt van haat wil scheiden waarom doet hij dat niet nu? Is voor een man in Egypte zo gepiept als ik het goed begrepen heb.

In mijn oer Hollandse optiek is het wel zo netjes te wachten tot hij gescheiden is voor hij wat met jou wil beginnen en tijd door wil brengen (en voor zover ik begrepen heb kun je als moslim zijnde geen vriendje/vriendinnetje zijn dus dat betekent volgens mij toch wel dat je dan gaat trouwen). En voor jou dus wachten tot hij gescheiden is en vrij man is. Maar dat is mijn mening. Wacht je niet, dan zal zijn 1e vrouw sowieso toch ook toestemming moeten geven als hij met jou wil trouwen? (ik weet het, jij hebt niets gezegd over trouwen…)

Tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om 2e vrouw te zijn.
En als zij haar kind inderdaad bij hem achterlaat (wat denk ik niet zo makkelijk is als je eerder aangeeft) dan neem ik aan dat jij het gaat opvoeden? Want daar heeft hij geen tijd voor, zoals je eerder al beschrijft werkt hij veel. Wil je dat?

En ja… ik weet uit ervaring dat familie het er absoluut niet mee eens kan zijn wanneer je samen tijd doorbrengt zonder getrouwd te zijn. Vandaar mijn reactie… niet slecht bedoeld.

@Susu…is niet verkeerd hoor> ik zou zeggen doe wat jij denkt dat het beste voor je is…maar wel raar dat een moeder haar kind zo achter wil laten… en als je een week naar hem toe ga, geniet ervan zou ik zeggen…

1 like

@Mloos…take care daar…hoop niet dat het naar de toeristische plaatsen overwaait…ben volgende week in egypte :-/

Dat is waar Susu, als je gaat, geniet…

Ik baal zelf van alle negatieve reacties om mij heen dus misschien had ik mijn berichten ook iets anders moeten verwoorden. Excuus.

Dreetje,

Waarom moet je je verontschuldigen? We zitten hier op een forum…waar commentaar mag gegeven worden… negatief/positief.
Je moet je toch niet verontschuldigen voor een standpunt, waar jij de volle 100% achter staat? :slight_smile:

Ik vind het toch ook maar een heel raar verhaal hoor en sorry maar in mijn ogen vind ik hem ofwel redelijk onbetrouwbaar overkomen of gewoon niet echt een goede (moslim)man…
Natuurlijk niet zo gemakkelijk als je een verhaal in ebknopte, geschreven versie hoort.
Dus vandaar dat ik ook niet echt ga uitwijden over dit omdat ik liever ook geen negatieve commentaren spuit.
Hou me er dan liever buiten en wens je veel succes met je verhaal en geniet idd van hem en van het prachtige land!

ps: van waar ben je dan als ik vragen mag? en als je dan “echte” moslima bent kan je ons mss ook beetje helpen om bepaalde standpunten of ‘knelpunten’ (haha) te ontrafelen en te verduidelijken voor ons??

Hey susu,
lastige situatie zeg!! nouja zoals iedereen al zei, leer hem beter kennen en praat over alles.
Wat bedoel je met dat hij dag en nacht werkt? is hij dan elke keer met andere groepen weg?
Is dat neit ook de manier hoe hij jou nu ontmoet heefT?
ik heb een tijdje in egypte gewoont en daar kwam uit dat je als ‘‘buitenlandse’’ geen eigen bezittingen mag hebben. dit moet altijd grootste gedeelte op een egyptische naam staan. ik weet niet of je jezelf er al een beetje in had verdiept, maar gewoon dat je t weet ;).
Wel prettig dat je broers hem een goede en leuke jongen vinden en een voordeel voor jou is sowieso dat je moslima bent, waardoor je al een hele andere kijk op de relatie hebt.
Vergeet niet dat vele egyptenaren ons hoe dan ook ‘‘rijk’’ vinden. anders kan je toch niet op vakantie komen? dat is hun algemene redenatie, maakt niet uit hoe oud je bent.

ik weet natuurlijk helemaal niets van die man en zijn vrouw, maar zou de reden dat zijn huidige vrouw zo reageert gheen achtergrond hebben? ik heb zelfs gezien dat een russische vrouw wilde wegrennen uti een auto en dat ene egyptenaar haar heel hard in de arm kneep. ze zat huilend op haar knieen omdat ze zo graag weg wilde. geen idee wat er uiteindelijk is gebeurd en waardoor ik deze reactie gezien heb, maar 1 ding kon ik er wel uit leiden, dat hij neit goed voor haar zorgde.
zoals je al zei werkt hij dag en nacht, dit kan goed betekenen dat hij geen tijd heeft voor zijn vrouw en kind, waar ze beide onder leiden. een vrouw die haar kind niet wilt houden omdat de zorg alleen misschien te zwaar is zonder steun van haar man?
ik weet het natuurlijk totaal niet, en misschien is hij echt een schat van een man netzoals mijn ex. Maarja pas alsjeblieft wel goed op jezelf.

Probeer het zeker en ga niet gelijk stoppen vanwege de reacties. je moet het zelf ondervinden en meemaken en ik zou het heel knap vinden als je hem zou snappen en echt een relatie met hem kan aangaan!
in ieder geval heel veel succes!
leer hem goed kennen, en blijf jezelf ;).

Pff ja heavy hoor dat wat er aan t gebeuren is in alex, pas alsjulleiblieft goed op daar!

liefs suus

Ik snap de opmerkingen naar Susu over niet al te veel ondernemen nu hij nog getrouwd is erg goed, maar een aantal andere opmerkingen zijn wel erg ontmoedigend.

Over dat ze hem niet kan leren kennen zonder te trouwen… Is er hier iemand op het forum die eerst getrouwd is? Volgens mij begint het vrijwel altijd met in een hoop onzekerheid teruggaan om te kijken hoe of wat. En ik denk ook dat niemand hier voor die eerste keer teruggaan speciaal voor hem wist hoe of wat of ook maar serieus had nagedacht over wanneer te trouwen, hoe alles te regelen etc. Zoveel stappen vooruit denken is wel erg lastig.

Kortom, ik persoonlijk vind een aantal reacties iets te zwaar. Susu, als je verliefd bent, ontneem jezelf dan niet de kans te kijken wat er wel of niet in zit. Natuurlijk is het goed om voorzichtig te zijn, zeker gezien zijn omstandigheden, maar als je niks doet en het afkapt loop je het risico te eindigen met een ‘wat als’-gevoel.

1 like

Naar wat ik weet verschilt het van nationaliteit tot nationaliteit… En als je getrouwd ben kan je de dubbele nationaliteit aanvragen van nog niet zo lang geleden (voor nederlanders toch, weet niet hoe het in belgie zit…) en dan kan je sowieso eigendommen kopen.
wel maar een maximum aantal eigendommen (2 of 3 dacht ik…).

Ik heb het toch zo niet opgenomen hoor… Volgens mij hebben de meiden hier nergens gereageerd dat als ze terugging ze maar gelijk moest weten of ze er dan mee ging trouwen etc…
Gaat over het feit dat sommigen het niet snappen dat ze als moslima pikt dat hij dit doet terwijl hij nog getrouwd is en dat het nu eenmaal zo de regel is in moslimculturen dat een “lief” hebben sociaal niet aanvaard wordt, dat men dan maar gelijk moet trouwen als het serieus bedoeld is…
vandaar de vraag dat sommigen niet goed meezijn wat haar bedoeling is… voor ons “katholieken” of niet-moslims zal ik maar zeggen gaan we uiteraard niet een 1e maal naar ons mannetje toe met de bedoeling of de vraagstelling van wanneer en hoe trouwen, bij ons ligt dit nou eenmaal anders

Nee, ze raakte eerst week zwanger. ze zijn al een jaar getrouwd en baby is 3 maanden oud. Ze werd eerste week al zwanger.