'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Dat is waarschijnlijk waar… maar het uitspreken van een beetje vertrouwen in mijn beoordelingsvermogen is soms ook wel fijn. Ik ben ook weer niet totaal naief en op een roze wolk, maar het is erg moeilijk om dat duidelijk te maken. Ik krijg niet eens de kans iets positiefs aan M te benoemen en dat is wel eens frustrerend. Oh ja en als ik probeer een andere kant te laten zien dan krijg ik het verwijt dat ‘ik steeds in de verdediging schiet’. Argh!

Zelfs na een week vakantie in Egypte wordt er niet gevraagd hoe de vakantie was… :mad:

(heb het dus over mensen in mijn omgeving he, niet hier op t forum :))

Waarom vragen ze dat niet? Proberen ze je te ontmoedigen? Worden hun gedachten in beslag genomen door iets anders?

Een poging me te ontmoedigen. Geldt overigens voor familie, niet voor vrienden. Familie probeert zich voor te houden dat zolang er niet over gepraat wordt t ook niet bestaat…
Maar ik weiger er aan mee te doen en vertel dus soms gewoon over de vakantie en dergelijke maar ja… werkt niet.
Áls er over gepraat wordt komen ze alleen met negatieve vragen. Vandaag was dus ook zo’n dag.
Irriteer me daar mateloos aan want er wordt ook geen moeite gedaan om zich er enigszins in te verdiepen, alleen om een kant en klare mening en wantrouwen te hebben.

Hoi Dreetje,

Heb je nu nog elke week contact met M?
En ben je van plan om naar Egypte te gaan kortelings?

Voor Suusje is het bijna zover!

grtjs

Heb het ook meegemaakt hoor Dreetje, niemand in mijn familie vroeg mij ook zo van tijd tot tijd eens van “hey hoe gaat het me je liefie” werd ook eerder doodgezwegen in een hoop wss van mss bloedt het kalf zo dood…
En had ook het gevoel me er niet over te kunnen uitspreken bijhalve bij een vriendin die ook een relatie gehad had met een bp…
En pas sinds het uit is heb ik het gevoel van er toch eens af en toe iets positief over hem te kunnen vertellen omdat het nu wss als ‘minder gevaarlijk’ aanschouwd wordt aangezien ik gekozen heb om de relatie te beëindigen…

Probeer dit allemaal beetje te relativeren en niet te erg op te pakken, denk dat, vooral familie, dit zegt in een bezorgdheid en over je wil waken, maar je bent volwassen genoeg, blijf ook zo en probeer toch van je eigen gelukjes te genieten :slight_smile:

gaat het trouwens al beetje beter met jullie tweetjes? al wat positief nieuws gekregen? of nog steeds beu’e toestanden met zijn familie?
En kop op he meid!

Thanks :slight_smile: Af en toe gun ik mezelf ook wel mn momentjes op mn wolkje hoor :wink:

Tussen M en mij is het wel goed, beperkt maar fijn contact, de omstandigheden zitten gewoon ontzettend tegen. Dus ja… ik weet niet wat de toekomst brengt en hoe het allemaal zal lopen. Weet ook niet wanneer het mogelijk is om weer naar Egypte te gaan. Dat is vervelend.
Afwachten maar… heb op zich geen haast. (Goeie Egyptische mentaliteit he? :D)

Wat ik bedoel met het contact…
Heb je het gevoel dat hij moeite doet? Of uitvluchten verzint omtrent zijn familie. en dan bedoel ik op je vrouwelijke intuitie afgaan.

Zonnetje, aangezien ik de hele dag al dit soort vragen beantwoord bij deze: Mijn gevoel en intuitie zegt dat hij moeite doet en dat zegt niet alleen mn gevoel.
Call me stupid maar ik vertrouw hem inmiddels steeds meer, om verschillende redenen.
Neemt niet weg dat de situatie ingewikkeld is en ik het liever anders zou zien… Heel graag zelfs. Maar op dit moment kan ik er weinig aan veranderen en misschien kan dat wel nooit, wat dan af en toe weer leidt tot frustratie. Maar dat verandert niets aan het gevoel.

Hoi Dreetje,

Ik herken het wel. Ook mij overkomt dit. Bij mij niet zozeer van familie, maar meer van collega’s. Ze kunnen wel grapjes maken, maar serieus informeren hoe het gaat met je relatie en hoe je vakantie was, dat zijn er maar weinigen. Het vervelende is dat je je soms onbedoeld hierdoor onzeker gaat voelen. Vertrouw gewoon op je gevoel, meestal hou je je zelf niet voor de gek.

En ja familie, zeker als ze jong zijn, kunnen heel bepalend zijn. En dat zal voor hem ook moeilijk zijn. Zolang je maar het idee hebt dat hij naar een oplossing zoekt.

Ik hoop dat je morgen alles weer wat meer positief kan zien.

groetjes

Hoi allemaal,

Gelukkige ben ik niet de enige…
Mijn verhaal in het kort, die ik echt met iemand moet delen omdat ik anders gek wordt.

Ik kom net twee weken terug van Hurghada, ik ben daar samen met mijn broers en schoonzus een week geweest.
Super leuke tijd, en je kan al raden ik leerde daar iemand kennen.
Super aardig, hij was elke dag met ons, heeft onze alle mooie plekken laten zien etc. Dagelijks vanaf 10 uur in de ochtend tot 01.00 uur waren we met z’n alle…

Hij is getrouwd, met een Slowaakse vrouw en heeft een dochter van paar maanden oud.
Alleen zijn ze totaal ongelukkig samen ‘duidelijk te zien, we zijn bij hem thuis geweest en ze was een keer mee weggegaan’ en hij wil scheiden…
En sinds dat ik terug ben smst hij en belt hij me en we hebben dagelijks contact, elke uur eigenlijk en hij vraagt of ik samen met hem naar Cairo wil over 2 weken?!?!
Ben ik slecht als ik met hem mee ga?

En oh nog iets, ik ben zelf ook een arabier

Bedankt voor je reactie.

Ze heeft me zelf verteld hoe ze elkaar leerden kennen, in Slowakije en toen gingen ze trouwen. Ze werd eerste week al zwanger en ze hebben besloten om het kind te houden en het samen te proberen.
En hij heeft het geprobeerd zegt hij, en ik heb het met mijn eigen ogen gezien. als ik hem was zou ik ook gek van haar worden.
ze belt hem om de 5 minuten, als haar dochter huilt begint ze ook te huilen. en hij werkt dag en nacht ‘met ons hangen was ook werk’ en als hij dan thuis is moet hij nog koken en schoon maken.
En hij zegt dat hij vaak tegen haar heeft gezegd dat ze zich moet aanpassen… Maar het gaat hier ook om een meisje van 21 jaar die ineens in een hele andere cultuur zit. Ik voel me soms ook schuldig tegen over haar :frowning:

hey irm,
bij my was t dat ik de bezwaarbrief de 24e noember op de bus had gedaan, toen kreeg ik iets van 18 december een 14tal formulieren die nog eens ingevuld moesten worden. en binnen 2 weken opgestuurd moet worden. die had ik 6 jan pas op de bus gedaan en had zelf aanvraag gedaan om hem later te verzxenden, aangezien ik toen in oostenrijk zat. daarna kreeg ik 5 feb. te horen dat mn ex naar nl kon komen voor 2 weken.
officieel moeten ze binnen de 12 weken hun reactie geven, ze streven naar de 6-8 weken.

xxjes suus

1 like

Susu,

Eerst en vooral ben je verliefd op hem of op de manier waarop hij jou behandeld? :slight_smile: Daar is immers een groot verschil in.

2de: Hij is getrouwd en heeft een kind van een paar maanden en hij gaat ze verlaten… Een Egyptenaar die nog een beetje waarde heeft doet zoiets niet. En ben je dan niet bang dat hij je ook zo zou laten vallen op 1 of ander moment als het iets zou worden?

3de: Het feit dat hij zo opdringerig overkomt zoals jij het hier beschrijft, is toch wel een teken dat hij haast heeft, niet? Bellen en sms’en doen ze in het begin allemaal tegen de sterren op hoor, na een paar maand is het al wat minder.

Dus ik zou zeggen, wacht af en doorlees het forum. Je gaat toch niet als een kip zonder kop 2weken met iemand spenderen in een vreemd land, die je amper kent (in feite). En als je zou gaan zou je alleen gaan. Hij zal zich helemaal anders gedragen als hij alleen is met jou dan wanneer je familie erbij is, toch?

toch wel materie om over na te denken, vind ik zo.

grtjs

Als je daar samen met je broers bent geweest, dan zullen je broers ongetwijfeld een mening over hem hebben. Weten zij dat je steeds sms-jes van hem ontvangt? Vinden zij het een goed idee als jij met hem naar Cairo zou gaan? En hoe zou je hem moeten vergezellen? Als tweede vrouw? De Tsjechische is immers al eerste vrouw. Dan zou er minstens een broer of je vader mee moeten gaan om de zaak eerst eens door te spreken:
Waar zou je moeten gaan wonen? Hoe gaat hij twee vrouwen en een kind bekostigen? Als hij nú al dag en nacht werkt, zal dat natuurlijk niet overhouden. En jij; zou jij dáár willen wonen in dezelfde omstandigheden als vrouw nummer 1?
Ik vrees dat dit geen serieuze plannen zijn. Als hij serieus in jou als echtgenote zou zijn geinteresseerd, zou hij je broers om toestemming hebben gevraagd, en niét jou. Ik neem aan dat je weet hoe er in Arabische kringen getrouwd wordt, en hoe er omgegaan wordt in de niét serieuze relaties…

1 like

Hey Susu,

Stel, hij verlaat zijn vrouw voor jou. Ben je niet bang dat hij dat in de toekomst hetzelfde bij jou gaat doen??? Probeer hem ook eens beter te kennen, voor dat je serieuse stappen gaat nemen…iig veel succes en volg je hart :cheer:

Hij wil met haar in de zomer gaan scheiden en zijn dochter weer naar huis meenemen. Hij zegt dat hij liever sterft dan dat zijn dochter in Europa opgroeit…

En mijn broers vinden hem een hele goede jongen en iedereen weet dat hij zijn vrouw wil verlaten. En ze wonen allang niet meer als vrouw en man samen, maar meer vrienden ofzo.

En ik ben zelf een arabier ja, niet uit Egypte nee en ik ben een moslima en ik weet precies hoe de dingen gaan daar en hoe de Arabische mannen zijn… En ik hoef geen andere man hoor, ik vind ze TOP! En sommige zijn slecht, maar dat heb je in elke cultuur en land…

En of ik verliefd ben op hem of op hoe hij mij behandeld, op hem…
En ik zit te denken om iets te starten in Hurghada, land kopen en dan bouwen en verhuuren ofzo. En nee, hij heeft geen idee dat ik rijk ben.
Dus hij is niet uit op het geld, of op een visa…

En ik ben zeker bang dat hij mij later ook zou verlaten voor een vrouw, maar ik ben een vrouw die goed voor haar man zal zorgen en dan heeft hij geen reden om buiten de deur te kijken. Wat zijn vrouw nu dus niet doet, in tegenstelling, geeft ze hem alle redenen haar te verlaten

Ik hoop dat hij een goede regeling kan treffen wat betreft zijn kind en ik vind het een beetje vervelend dat je zijn (ex)vrouw geen goede vrouw noemt. Persoonlijk vind ik dit een vreemd stukje

En ik ben zeker bang dat hij mij later ook zou verlaten voor een vrouw, maar ik ben een vrouw die goed voor haar man zal zorgen en dan heeft hij geen reden om buiten de deur te kijken. Wat zijn vrouw nu dus niet doet, in tegenstelling, geeft ze hem alle redenen haar te verlaten*

Een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Het enigste wat ik kan zeggen is leer hem goed kennen communicatie is super belangrijk.

Susu,

Ik snap het ook niet goed hoor. Wat Camilla al zei… Hij heeft geen reden om buiten de deur te kijken, maar dat doet hij op dit moment wel terwijl hij getrouwd is…
Je zal wel goed voor hem zorgen, maar gaat hij dat ook met jou doen op lange termijn? Hij blijft immers een man :slight_smile:
Je noemt haar een slechte vrouw… ken ja haar dan persoonlijk? of is het zijn stem in jouw hoofd dat zo’n dingen zegt? En ben je dan bereidt om stiefmama te worden, terwijl je weet dat jij waarschijnlijk de oorzaak was van zijn scheiding?

Maar jij bent moslima en jij zou beter moeten weten als elk van ons hoe je moet inspelen op hem.

grtjs