'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

dsit blijft een van de moeilijkste dingen vidn k hoor, N. wilde het liefste alles voor me kopen, maar daar had hij gewoonweg t geld niet voor. Als ik een pot Nutella chocopasta wil kopen, koop ik dat gewoon en ga ik echt geen toestemming aan hem vragen… Dat was voor hem ook erg moeilijk, want eigenlijk zou hij dat voor me willen kopen, maar dat kon gewoonweg niet. Ik bvidn t echt knap van jullie dat jullie tot nu toe er toch zo goed mee om kunnen gaan, echt klasse! ik doe/deed t jullie niet na!

Tja… eer en geld…
M en ik hebben afgesproken dat ik nog een keer die kant op ga om alles eens goed te bespreken. Maar een soort onuitgesproken regel bij ons is dat ik het ticket betaal en hij de rest. Als ik daar kom wil hij dat ik geen cent uitgeef.

Nu zou ik er met O&N heen gaan maar dat ging niet door (kon alleen nog voor 2 weken en dan zou t app duur zijn), toen een week later maar meneer kon geen app vinden, nu deze week maar meneer kon nog steeds niets vinden en hij was druk en een beetje ziek enz, ik kreeg t idee dat hij niet eens zn best deed. Heb nog gevraagd of geld een probleem was maar dat kwam wel goed blabla… Ik ben een paar keer flink uitgevallen en dat ik niet eeuwig blijf wachten, dat ik t allemaal behoorlijk zat ben.

En hèhè… gister kwam het hoge woord er eindelijk uit, hij heeft het geld nu niet, eind van de maand krijgt hij weer salaris… dan denk ik: ZEG DAT DAN!! :slight_smile:
Eerst maar eens zien of hij het waar maakt maar goed… Pfff…

Herkenbaar?

so hey, net terug van 3 heerlijke weken in Egypte, en hier heb ik weer heel wat interessante discussies gemist!
in Hurghada waren veel kopten behoorlijk van streek door de aanslag. Afgezien van de verwoeste leven heb ik het gevoel dat de grootste schade daarin zit, dat het de samenleving zo op scherp zet, nogmaals benadrukkend wie waar erbij hoort.

trouwens, is het iedereen gelukt sterretjes etc mee te nemen? Was in ieder geval bij mij geen probleem bij de douane! Noch in de koffer, noch in mijn handbagage.

en dan nog een kleine duit in het zakje m.b.t. betalen en zo. Het is mij inderdaad ook opgevallen dat Egyptische mannen (in mijn geval gewoon vrienden) graag alles voor je betalen. Mijn strategie is dan meestal uit te leggen dat het in mijn land/cultuur een teken van “geven om elkaar” is om voor elkaar te betalen. En als hij het niet accepteert dat ik ook eens betaal voor hem, dat hij dan mijn “geven om” niet accepteert, c.q. dat het een belediging is.
gheghe, en het concept van beledigingen snappen ze wel :wink: dus zodra dat eenmaal uitgelegd is, is al er snel weer een financiële balans tussen beide en wordt mijn trakteren ook geaccepteerd :smiley:

zo wat is het rustig hier!
ik moet eerlijk toegeven dat ik het leventje in Eypte no regelmatig mis. inclusief mijn ex. heb toch echt nog regelmatig even een dipje. ik boks me er wel doorheen, maar toch blijft t soms wel erg lastig! Ach ik probeer er niet te veel aan te denken! en geniet van wat ik hier heb en doe.
hoe gaat het verder met de dames?

hoi suusemie

wat balen! snap je wel hoor, heb dat gevoel ook wel van tijd tot tijd en ik ben er dan belange zo lang niet geweest als jij, laat staan dat ik er gewoond heb! heb onlangs nog de uitnodiging gehad voor een weekje egypte en moet toegeven dat het hard te weerstaan was!
ben ook nog steeds van slag van egypte (en al wat erbij hoort :p).
Had al paar werkaanbiedingen gevonden voor egypte doch heb ik, net als jij, voor de kans gegrepen met jetair om toch kleine stukjes van de wereld te zien en pas daarna te beslissen waar ik mij zou willen vestigen.
wie weet eindig ik zelfs nog gewoon terug in België haha

Bovendien ben jij ook nog eens verwijderd van je vertrouwde omegeving en al je vrienden en familie waar je je hart eens bij zou kunnen uitstorten, niet simpel! maar binnenkort zit ik dus in hetzelfde schuitje :wink:

hoe bevalt gerlos je? Niet te europees naar je zin na Hurghada?? haha
en hoe was het bezoekje van je zus?

veel sterkte daar!

Het is inderdaad heel stil op het forum.
Bij mij ligt het aan de negatieve reacties, die ik hier de laatste tijd heb gelezen. Ik heb me de laatste tijd heel erg geergerd aan alle waarschuwende vingertjes en uitingen van hoe het toch allemaal fout zit met die Egyptische mannen / relaties.

Ik weet heus ook wel dat er verschil zit in de cultuur, de verhoudingen in de families, de religie, de relatie man-vrouw, de afstand enz enz, maar ik ben oh zo gelukkig en tevreden met mijn relatie. Ik wil dit ook graag delen met lotgenoten. Het zalige gevoel van verliefdheid, de enorme passie, die ik met hem heb. Ik merk dat dit niet meer kan op dit forum. Daarom zitten we nu onderling allerlei prive berichtjes te sturen en delen het niet meer met de rest.

Ik snap ook dat er mensen zijn, die graag willen waarschuwen, dat het wel eens mis kan gaan en dat er risico’s zitten aan een relatie, maar iedere relatie is anders, en de meeste problemen kunnen ook met een Nederlander gebeuren. Het valt me op dat het vaak forumleden zijn, die geen relatie (meer) hebben met een Egyptenaar. Die willen graag het waarschuwende vingertje op steken. Wellicht ook logisch.

Maar, ik zou het zo fijn vinden dat we weer onze leuke, lieve, gezellige, liefdevolle momenten kunnen delen in het openbaar op dit forum met zijn allen, zonder steeds weer te moeten verdedigen dat liefde (met een Egyptenaar in het bijzonder) zo iets fantastisch moois is. Laten we weer genieten van elkaars verhalen…

:NETHERLAN:EGYPT:

8 likes

Mijn hartje wordt er warm van mloos!

Idd liefde is zo een mooi concept! en we mogen verdomd gelukkig zijn als het we het ooit vinden in zijn puurste vorm, met eenders wie!
koester het, het is een raar iets geworden!!

wat ben ik jaloers op je gevoel van je relatie mloos! :hihi:
hopelijk overkomt het mij ook (nog) eens :teeth:

Een reisje egypte is steeds moeilijk te weerstaan… jammer genoeg volg ik mijn opleiding voor jetair de 1e en de 3e week van februari… moeilijk om me dan ff vrij te maken… :s
had je anders ook wat wegwijs kunnen maken in egypte (voor het toch maar weinige uiteindelijk dat ik er ken wel, zeker in vergelijking met anderen hier op het forum)

maar veel succes allesinds, geniet er ten volle van, egypte is prachtig, ook de mensen (sommigen toch haha) en geniet vooral van je liefje!

Héj Ramona!

Tof dat je een Egyptenaar hebt leren kennen. En je kan toch wel alleen reizen, je bent 26 en onafhankelijk. + als ze je ginder lastig vallen, moet je niet over je heen laten lopen hoor! Gewoon gaan en have fun!
MAAR! Als ik van jou was zou ik dit forum eerst goed inlezen. De reacties en ervaringen die ieder van ons heeft meegemaakt. En dan kan je je opinie vormen over een ‘relatie met een egyptenaar’, want ik zeg het nogmaals het is niet allemaal rozegeur en maneschijn, zeker niet als je elkaar maar een paar keer op een jaar kan zien. (Sorry Mloos)

Wat ik je wou vragen: hoeveel keer heb je hem gezien? en natuurlijk kan hij niet internationaal reizen, daar heeft hij iemand in het buitenland voor nodig die voor hem garant kan staan. LOL :smiley: Het zal ook wel met zijn dienstplicht te maken hebben natuurlijk. :wink: Ik geloof dat dienstplicht in Egypte toch een 2tal jaar duurt.

Wanneer zoek je te gaan?

xxx

Hoi Ramona,
Leuk dat je ook op t forum bent en je verhaal met ons wil delen.
Kan me voorstellen dat je terug wilt om hem weer te zien, hoop dat je een vriendin mee kan krijgen zodat je ook kan gaan. Het is gewoon erg belangrijk om naast het skypen enzo echt bij elkaar te zijn om hem beter te leren kennen.
Liefde kent geen grenzen en ik ben blij dat ik het zelf mag ervaren, het is soms lastig en frusterend gezien de afstand, maar als het de moeite waard is moet je het zeker doen!!

mloos zet een leuk stukje neer ik ben ook wel toe aan een positief stukje mijn relatie is positief maar ook leuk om van andere eens meer te horen hoelang kennen jullie elkaar nu? En plannen om naar daar te gaan of hier?
Ramona leuk dat je iemand heb leren kennen en het is echt heel spannend om voor de 2de keer te gaan toen ik voor de 2de keer ging heb ik 3 vrienden meegenomen die graag wilde duiken en ook als back-up voor mij voor als het toch niets zal worden.
Nu bijna 4 jaar verder is het nog steeds heel heel leuk wij zijn al 3,5 jaar getrouwd en wonen nu in België.
Over het leger ja als hij moet dan is het indd iets van 2 jaar maar als hij trouwt met iemand van buiten Egypte dan kan hij vrijgesteld worden.
Echter weet ik hier niet veel van omdat mijn partner niet hoefde al voor ik hem kende en daar al zijn stempel in zijn paspoort voor had en benodigde documenten.
Praat veel met hem communiceren is het allerbelangrijkste.

Clejo jullie kennen elkaar nu ook een tijdje van plan om naar daar te gaan of hij hier?

Hier verder alles goed hoor en ik denk dat 2011 eindelijk ons jaar gaat worden met veel mooie dingen inshallah.

Ramona, welkom. Ook ik ben de eerste keer alleen terug gegaan…heb vriendinnen ingelicht, telefoonnr. opgezocht voor als er daar wat zou zijn. Maar niet nodig gehad, het was super! Ik raad je aan om alleen te gaan of inderdaad met 2 vriendinnen, het zou niet eerlijk zijn tegenover 1 vriendin, want waarschijnlijk zul je veel tijd met hem door willen brengen.

Ik ga trouwens volgende week, 23 januari tot 1 februari. Zijn er dan nog mensen daar?

ow mijn meisje is aan het huilen…schrijf later nog wat meer…

Mloos, ik ben het met je eens?

hallo
ik heb ook een vriend in egypte en hat zelfde als jou wel alleen die kant op gaan of met vriendinnen maar ik ben in dec 2 weken alleen geweest was heel erg bang maar ik moet je zeggen het is fijn om alleen te gaan zo heb je alle tijd voor je vriend daar
wij willen nu gaan trouwen en ik wil hem na nederland halen maar dat is wel erg moeilijk we missen elkaar nu veel erger omdat we 2 weken met elkaar zijn geweest
gr petra

welkom petra waar heb je je man leren kennen?

ik heb hem via camfrog op internet ontmoet

ik heb msn voeg me toe praat wat makkelijker rhashem4@hotmail.com

om nog even positief te blijven ik ben nog steeds heel heel blij met mij mannetje en ik heb het echt getroffen met hem wij gaan het samen helemaal maken :wink:

1 like