Ik ben ook verliefd geworden op een egytenaar en het klink allemaal heel mooi maar je hoord idd van de wildwester verhalen en ik vind ook zelf dat je niet te overhaast iets moet gaan beslissen, ik ga nu in april voor 22dagen dan zullen wel zien wat het is, ben erg benieuwd iemand nog tips??
en oh ja vooral goed kijken en luisteren overal!
alles opsnuiven en maak er sowieso een geweldig tijd van!
egypte is nu eenmaal geweldig, zelfs met alle kommer en kwel erbij
informeer je goed over de cultuur en de religie voor je vertrekt dan weet je ook al voor een groot stuk wat je moet vragen
en een DUIDELIJK antwoord EISEN op al je vragen! nwant rond de pot draaien of dingen compleet van de pot rukken is ook een Egyptische specialiteit
haha (lol)
Vanuit Alexandria wens ik jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2011!!
Ik zal straks om 00.00 uur het vuurwerk weer enorm missen. :cheer:
Suusje, ben heel blij voor je maar kijk heel goed uit met je kleine prinsesje!
Heel spannend allemaal en insha Allah zullen het hele fijne dagen voor jullie drietjes worden. Geniet ervan! Je verdient het. :kus:
heel erg bedankt en fijn dat ik reacties terug heb gekregen, en idd egypte is een geweldig land maar moet nog zo veel te weten komen, julie ik wens jou een heel fijn en gelukkig nieuwe jaar…
Leer hem vooral goed kennen door veel te praten en niks te overhaasten…
Is hij een practiserende moslim ??
Leer zijn cultuur en geloof goed kennen en hou je van lezen?? Een goed boek is " Grenzeloze Liefde " van " Hanneke Rozema ".
Leer je meer over de cultuur , maar ook de rechten en wetten in Egypte als ( Europese ) vrouw in Egypte.
Bereid je goed voor en als het kan, probeer zijn familie te ontmoeten.
Zie hoe hij en de mannelijk familieleden, de vrouwelijke familieleden behandelen.
Kijk uit wat voor soort familie hij komt ( een traditionele of een moderne?? ), omdat wanneeer de relatie erg serieus word, is het zo dat in Egypte trouw je niet alleen met hem, maar meestal ook met zijn familie!!
En wanneer die jou niet accepteren, begin er dan beter niet aan ( want uiteindelijk trek jij altijd aan het korste eind ).
En lees dit forum een beetje door, er staan veel tips en ervaringen in, dieje een inzicht kunnen geven, hoe het is om een relatie te hebben met een Egyptenaar.
Veel succes en geluk, maar hou je ogen goed open en blijf jezelf !!
En met vragen, kun je altijd op dit forum terecht.
hey dames,
ik heb gister met N. op skype gezeten,hij hadf t gevraagd en ik had t nodig. ik zat er helemaal doorheen hier in Oostenrijk, tis gewoon zo irritant om niet iemand te hebben waartegen ik alles kan zeggen en alles eruit kan gooien. en bij hem kon ik dat toch wel even.
Gelukkig gaat t goed met hem, ondanks dat hij nog regelmatig naar het ziekenhuis moet vanwege t ongeluk dat ie heb gehad.
Eigenlijk ging het wel verrassend goed met hem en was hij extreem blij, hij heb t er blijkbaar niet zo moeilijk mee dat we uit elkaar zijn, was mijn gedachte. maarja egyptenaren kunnen natuurlijk ook goed n masker opzetten. ach, zolang hij maar blij is, das t belangrijkste. Mijn tijd komt nog wel!
tis eigenlijk wel heel erg balen: oud en nieuw alleen, kerst alleen en nieteens familie.
Eerst zou mijn zus miss morgne komen, maar dat is nu al verplaatst naar volgende week… ach even doorbijten en dan komt t wel weer goed!
leuk voor je suusje dat je met je vriendin gaat! doe voorzichtig heh? en maybe ook een idee om de Nederlandse ambassade in Cairo voor de zekerheid ook te informeren? (niet vanuitgaand dat t nodig is, maarja veiligheid voor alles…)
Welkom faxiska, leuk dat je ook een egyptenaar heb leren kennen!
hoi wat leuk,
die van mij heeft ook ahmed en woont met zijn broer in hugada en zijn fam woont ook in cairo, hoe oud is hij, ik ben echt verliefd geworden op hem, we hebben het al over zo veel dingen gehad en ben echt voorzichtig is dat gek?
hoi,
mijn vriend woont in hugada en ik ga er in april voor 22 dagen heen, en ik zou idd wel wat meer willen weten of wat tips willen hebben waar moet je op letten en zo, heb al heel veel gevraagd en weet al dat je alle rechten op papier moet laten zetten voor een vrouw als je gaat trouwen, maar hoe is het nou om daar te wonen lukt het allemaal en hoe pak jij het aan… bedankt
Degene die in Alex wonen nog wat meegekregen van de bom?
Terroristen hebben een bom gegooid op een kerk in Alex 18/20 doden en veel gewonden de christenen en moslims gaan nu demonstreren tegen de terroristen.
Ik heb het gister gehoord vandaag op tv gezien heel jammer M is ook heel teleurgesteld.
Lief dat je aan ons denkt, Camilla. Hier is alles goed. De aanslag was in Sidi Bishr, wel een eind van ons huis vandaan. Merk eigenlijk niks van de aanslag, ook niet op straat of zo. Maar de kerken worden wel extra bewaakt!