'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi dames,

Ben woensdag weer terug gekomen van een weekje Sharm, moet wel zeggen dat ik daar weer veel dingen heb meegemaakt en gezien, maar plaats mijn ervaringen wel even onder het topic ; " Egyptische mannen ".

Wil iedereen hier alvast een heel gelukkig, gezond en vooral liefdevol 2011 toe wensen !!

@ Dreetje ; hoop dat je dit jaar begint met meer duidelijkheid en ook ik geloof ( door mijn eigen ervaringen en ook die van anderen ), dat liefde alleen niet genoeg is !! Vooral wanneer een Moslim familie jou niet accepteerd als hun schoondochter, dan is het meestal gedoemd om te mislukken !!
Een relatie met een bp is altijd al moeilijker door het taal/cultuur en soms ook nog een geloofverschil !!
En ook al doet het nog zoveel verdriet, soms is het beter om realistisch te zijn.

@ suusje ; goed dat je samen met een vriendin daar naar toe gaat en dat jullie goeie afspraken maken met elkaar ( zoals dat je de biologische vader nooit alleen laat met Jasmin ).
Ik adviseer goeie voorzorgmaatregelen, puur om jullie te beschermen ( jij en jouw lieve, onschuldige dochter ).
Omdat ik ( via mijn werk ) heel vaak heb meegemaakt dat buitenlandse ( moslim ) vaders heel vaak niet dachten aan het belang van hun kind, maar vaak handelen uit woede, gekrenkte trots en op aandringen van hun omgeving ( vaak de familie,vrienden en/of buren ).
En dan krijg je van die zeer pijnlijke situaties, zoals o.a. ook kindontvoeringen !!
Neem gewoon nooit risico’s met jezelf en jouw kind en baat het niet, dan schaad het zeker niet !!

Heb jij het boek; " grenzeloze liefde " van Hanneke Rozema al gelezen ?? Ook al woon je niet Egypte, wanneer je een relatie hebt met een Egyptenaar is dit een zeer goed, informatief boek om te lezen. Vooral wanneer jullie samen een kind hebben .

Groetjes Hadiya :zon02:

welcome back Hadiya - het zonnetje gevonden??
ag die gekrenkte trots hee, en wij vrouwen dan ??-laat ons maar huilen in stilte(en dan nog het liefst verborgen)
je hebt veel gezien en meegemaakt , dat "geloof " ik best-ik wijd er hier niet meer over uit
ooo ik ben net dol op Katten en mijn 4 katten worden inderdaad betutteld

ja ik weet het irm-ik heb al Egyptische jongeren ontmoet die dat ook niet begrijpen
goe wij hier met dieren"liefde" omgaan
alhoewel als de Egytenaren wat meer van hun oude cultuur ziuden weten(of intreseren) begrijp me niet negatief-- komt er bvb in Cleopatra ook n,kat voor-en de KAT was heilig in het oude egypte-en in iedere geschiedenis boek over egypte staan katten, denk dat het bij die oude man meer het idee van bandje-bakje ,slapen bij baasje enzov was dat gij niet kon begrijpen
oo en ook mijn kat slaaapt op mn bed bij het baasje hoor
en BASTET staat bij mij op de schouw te pronken…

1 like

Hoi!

Ik heb overlaatst nog een paper moeten maken over de Islam en daarbij toch wat moeten opzoeken, en het is bij mij zo overgekomen dat moslims respect moeten hebben voor alles wat leeft. Toch? Zo dacht ik dat het voorgeschreven was in de Koran of de Sharia…

Nu is het zo dat mijn buurman Egyptisch is en hij moet niets hebben van katten en al zeker niet van honden! Heeft dit iets met reinheid te maken?

Hadiya, ik ben benieuwd naar de je ervaring!! Laat het ons weten waar we ze kunnen terugvinden!

Alles kits met de kleinsten onder ons? Suusje nog even en je vertrekt, zeker?

Hoe is het daar in de koude oorden, suusieme?

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met sisha gaat.

Prettige feesten iedereen en dat 2011 veel goeds mag brengen!

xxxx

ja Zonnetje dit heb ik ook al vaak zo ervaren -honden is gekend hee (onrein)
maar Katten??- ik heb ooit horen vertellen dat in de ā€œislamā€ dit onvruchtbaarheid zou teweeg brengen voor n,vrouw katten???-terwijl voor de islam de kat heilig was,en de doodstraf werd uitgevoerd als je n,kat kwaad deed…- maar velen in Egypte zitte tog nog met nsoort bijgeloof ivm katten - ze moete ze niet, of omgekeerd ze doen ze geen kwaad omdat ze denken dat ze anders "gestraft"worden…

grrr ik baal!!! De vriendin die met mij mee zou gaan naar Hurghada heeft niet genoeg geld om mee te gaan :frowning: ik heb ook niet het geld om voor haar te betalen, dus het is nu de vraag of ik wel ga! We hadden nog niks geboekt wat we wachten op een last minute aanbieding, die is nu 219 vanaf dusseldorf en ik verwacht eigenlijk niet dat die goedkoper gaat worden! Maar keek er zo naar uit om Jasmin aan M. te showen en ze samen te zien! Kan echt wel janken!

Honden zijn volgens de Islam onrein, maar mogen buiten wel als waakhonden! Ik heb ook een hondje en M. begreep er helemaal niks van dat ik dat hondje zo verwen!

Weet niet wanneer jij wilt gaan maar ik zie prijzen van retour € 199,-- bij Condor.de (bijv.: 31-01 - 14-02).
Ik heb voor mijn retour in januari a.s. € 202 betaald.
Jetairfly.be vanuit Brussel heeft ook vaker last minutes (kijken bij ā€œpromotiesā€).

Succes!

ik heb met jetair ook al lastminute gevlogen voor 80-90 of soms zelfs 50euro!

denk dat beetje geluk is, en wachten tot laatste moment…
ik ga anders graag mee hoor lol

Wat maakt het nou uit dat jou buurman niet van katten/honden houd we zijn niet allemaal dierenliefhebbers ik hou ook totaal niet van honden en katten bleh sorry echt en juist mijn vent die het allemaal geweldig vind hij wilt graag honden/katten maakt hem niet uit als hij het maar kan aaien.
Zijn ouders hebben ook genoeg huisdieren.
Mijn stiefvader komt van Brazilie is katholiek en daar worden honden ook over het algemeen gebruikt als waakhond.

Allemaal leuke kerstdagen gehad? Ik houd er niet van weer een jaar ouder geworden hihi.

Suusje wat vervelend dat jou vriendin niet mee kan en 220 euro nou dat is echt niet veel hoor M zal gewoon jou ticket moeten betalen en kijken of je dan zelf een ticket kan sparen voor jou vriendin.
Misschien iemand anders die meekan? Hopelijk kom je er nog uit.

Alvast een spetterend 2011

Honden zijn inderdaad onrein en als een hond een practiserende moslim besnuffeld of hem/haar likt, dan moeten ze zich omkleden ( dat kledingstuk wat besnuffeld of gelikt werd ) en zich wassen voordat ze weer kunnen bidden.Bij katten geld dit niet.
Honden worden vaak als waakhonden gebruikt en inderdaad verwaarloosd en ook vaak mishandeld !!
Door die mishandelingen ( met stenen gooien, pesten met stokken enz. ) zijn ze bang voor mensen !! Ze hebben daar vaak echt een hondenleven!!

@ zonnetje; ik zet mijn ervaringen zo meteen nog onder de topic " egyptische mannen "; ik heb helaas toch weer wat mindere positieve dingen meegemaakt en gezien , afgelopen keer in Sharm.

Groetjes Hadiya :zon02:.

Ik vind het ook heel erg voor de dieren die mishandeld worden maar is echt niet alleen in Egypte en moslimlanden hoor in vele landen worden ze gebruikt als waakhond en verder erg verwaarloost.
Ik ben heel erg tegen dierenleed tegen elk leed trouwens en jammer dat er niet tot weinig wordt ingegrepen.
En ik denk dat het ook een stukje opvoeding is hoor M heeft geleerd om goed te zijn voor mens en dier want immers dierenleed is ook haram.
Nou die van mij aait zich rot en wilt graag een hond.

Mijn man die in Egypte woont is moslim, maar heeft 2 honden, waar die gek op is en goed verzorgd. Ik weet wel dat sommige meer strenge islamieten een hond onrein vinden. Het zal er wel mee te maken hebben, maar ze denken niet allemaal hetzelfde. Net zoals hier, dus.

Toevallig keek ik gisteren met mijn vriend een film waarin een hond werd doodgereden tijdens het oversteken. Z’n baasjes zagen het gebeuren en barstten in huilen uit. Hij wist niet wat hij zag. Doen wij dat in Nederland?! Huilen we als onze hond doodgaat?! Ik heb toen een heel verhaal opgehangen over dat we huisdieren laten opereren bij de dierenarts, ze medicijnen geven en ze liefdevol begraven als ze dan uiteindelijk toch dood zijn. Hij heeft met open mond geluisterd, haha. En inderdaad volgde daarna zijn uitleg over dat honden onrein zijn, bij likken moet je je wassen en kun je niet bidden. Daarop kwam ik met de opmerking dat honden de schoonste tong van alle dieren (incl mensen) hebben, maar daar heeft hij natuurlijk geen boodschap aan…

Zijn een hele hoop vakantiegangers de afgelopen tijd, zeg. Hoop dat jullie het allemaal fijn hebben gehad.
En Suusje, hoop voor je dat jouw vakantie toch nog door zal gaan.

Camilla, ik wou gewoon een illustratie geven over de mentaliteit van de Egyptenaar in het algemeen tegenover honden. Ik wou geen persoonlijk verhaal ophangen over het leven van mijn buurman, hoor! Pas de panique! :wink:
Tenzij je erop aandringt natuurlijk…

Suusje, wel erg hoor. Maar kan je niemand anders vragen? Je kan je vriendenkring toch afgaan? Of je ouders inschakelen?

Hadiya, ik ga alvast eens kijken, spanneeeend!!!

grtjs

Hoi Zonnetje,

Heb mijn ervaringen van mijn laatste reis in Sharm gisteren opschreven en het is wat langer en uitgebreider geworden dan ik had verwacht ( en dan heb ik nog niet alles opgeschreven …)

Ik denk dat de meeste meiden ook hele andere ervaringen tijdens hun vakantie zouden krijgen, wanneer ze zonder hun Egyptische vriend/man daar zijn.

Terwijl ik in Hurghada ( Sekalla ) heel veel touristpolice in de straat zag, heb ik ze nauwelijks gezien in Sharm !!

Ik voelde me wel veilig in Sharm, ondanks de beledigingen en de opmerkingen…, maar kan me voorstellen dat wanneer je voor het eerst naar Egypte gaat, je je daar onveilig en ongewenst voelt.

Groetjes Hadiya :zon02:.

haha nee hoor ik raak niet in paniek :wink:
heb je verhaal gelezen.

jeeh tickets zijn toch geboekt… vriendin gaat mee! 23 januari tot 1 februari! Zo spannend

M vindt katten ook maar niets maar op vakantie vroeg hij wel ineens heel bezorgd wie er nou eigenlijk voor mijn kat zorgde als ik er niet was :smiley:

Suusje wat fijn! Je kunt gaan aftellen! :smiley:

Wat een opluchting Suusje! Veel plezier daar!

Dreetje, leuke foto’s trouwens! Had ze nog niet gezien.

Suuusieme, hoe gaat het daar?

GewƩldig nieuws he Suus!! Iets om nr uit te kijken en af te tellen :slight_smile:

Even volleeeedig off-topic maar heb ook nieuws, vertrek in maart/april met Jetair nr mijn 1e bestemming… dus nog ff spannende en drukke dagen en genieten van mijn laatste kerstdagen met mijn familie :slight_smile:

voor iedereen ook alvast een goed einde en een goed begin van het resp. oude/nieuwe jaar!!
Ik zal er een leuk werkend weekendje van proberen maken haha

:dag: