'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

onbegrijpelijk??-neen typisch,ons in het ongewisse laten!! ik word daar ook altijd boos
om,maar het helpt tog niet…
en de Egyptische haai heeft ondertussen het vtm nieuws gehaald.
allen goed weekend

Sorry Raks ik word een beetje moe van je, werkelijk áltijd negatief, klaar met je oordeel over ieder ander, met name ‘de Egyptische man’ (die volgens mij niet bestaat).
Voor mij is het nl wél onbegrijpelijk. Je hebt geen idee hoe onze relatie was, je hebt geen idee wie ik ben, wie hij is, wat er het afgelopen jaar allemaal is gebeurd. Je weet maar een heel klein deel.
Geen idee dus hoe je het ‘typisch’ kunt noemen… Dat is het nl niet, niet typerend voor hem, niet typerend voor onze relatie… enz.

Sorry…

Goed gereageerd, Dreetje. Jij weet zelf het beste hoe je relatie is! Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en insha Allah dat alles goed komt voor jullie. :kus:

Mijn man is ook egyptenaar en ben al meer dan 20 jaar met hem getrouwd.
Tussen al die egyptenaren zijn ook heel veel goede egyptenaren, Raks.
Zit er een rotte appel tussen dan zijn ze echt niet allemaal rot hoor!

Suusje, hoe gaat het met je en met je kleine meisje? Al een poosje niks van je gelezen, dus ben wel benieuwd hoe het met de mama en het prinsesje gaat.

Hier in Alexandria is het slechte weer aangekomen. Sinds vannacht stormt het en de kraan buiten staat nu ook open!! Verbaasd om zoveel regen te zien. Maar ja na regen komt zonneschijn!! In vergelijking met jullie in Nederland niks te klagen hier. Dit weer hoort erbij, vooral in de maanden december en januari.

Ik wens jullie allemaal nog een fijn weekend!! :cheer:

Inderdaad he? Kaumeya … de schotels waaien hier aan deze kant van het dak, allerlei rotzooi waait rond en het is echt uitkijken geblazen, niet bekwaam om buiten te lopen. Vanmiddag de zee gezien, maar die gaaaat te keer, mijn god, hee.
Mensen zijn denk ik niet gewend aan dit weer, dus alles waait gewoon weg. Doodeng.

Dreetje helemaal met je eens. Niets is zoals het lijkt. Geen enkele situatie is hetzelfde. Dus “de Egyptenaar” bestaat niet. Die van jou heeft gewoon even tijd nodig. Echt waar. Komt wel goed. Vertrouw er op.
Het komt echt goed.

Mijn ventje sprak van regen, maar het gaat er behoorlijk aan toe hoor ik…'tlijkt meer op ‘storm’…
Dreetje idd niemand kan oordelen wat jij nu voelt of hoe jullie relatie was, khoop voor je dat het goed komt!

Dreetje, sterkte met alles! Hoop voor je dat je toch snel iets van hem hoort! Alleen jij kent jouw relatie, niemand anders kan daar over oordelen, zoals je zelf ook al zegt!

Hier gaat alles goed, Jasmin is een schatje en het moeder zijn vind ik heerlijk! Ook al zijn de nachten (elke 3 uur wakker worden) wel zwaar en voel ik dat nu ook wel, in het begin had ik extreem veel energie en die raakt langzaam op. Maar als ik haar mooie bruine ogen zie dan is het allemaal weer goed! het is bizar hoe veel ik van haar hou!

Met M. heb ik dagelijks contact hij belt elke avond via skype en stuurt regelmatig smsjes. En hij vindt zijn dochter prachtig!
Mijn planning is nog steeds om in februari daar heen te gaan, maar omdat vele van jullie het adviseerde, ga ik met een vriendin en maken die vriendin en ik goede afspraken zodat Jasmin niet alleen met M. is (ook geen korte momentjes). De reden dat ik ga is omdat ik zoals ik er nu tegen aan kijk toch een toekomst voor ons zie als gezin, ondanks zijn reactie in het begin van de zwangerschap. Ik ga zijn gedrag zeker niet goed praten maar kan veel van zijn gedrag begrijpen en ik was zelf ook geen lieverdje… maar dat is hetzelfde als bij Dreetje, ik weet hoe het was en kan daar alleen over oordelen, maar ondanks dat blijf ik opletten en wil ik niet dat hij op papier bekend is als de vader.

Marmah, zijn jullie al terug van jullie vakantie? Hoe is het om samen terug te komen en samen te blijven?

Suusieme, heel veel plezier in de sneeuw, brrrrrr

Camilla, heeft jouw man niet heel veel behoefte aan wat zon? Kan mij zo voorstellen dat hij met dit weer zijn eigen land erg mist!

Sterkte met het weer in Alexandria, ze zijn daar ook niks gewend he :wink: alles staat buiten!

Ik ga Jasmin drinken geven en dan lekker slapen!

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie en ik zag net wat foto’s op jou hyves wat een mooi meisje is het toch.
Heel fijn dat jou vriendin mee gaat naar Egypte altijd wel fijn om iemand te hebben die kan helpen waar nodig is.
Ja M wilt graag zon maar dit jaar gaat het hem beter af dan vorige jaar zijn 1ste winter brr wat had hij het koud 80 lagen aan maar nu is hij er meer aan gewend.
Maar hij wilt hij graag weer naar Egypte hopelijk in maart/april want het is al weer veel te lang geleden dat hij zijn familie heeft gezien hij mist ze enorm.
Maar zoiezo wordt 2011 een beter jaar voor ons en dan kan hij hopelijk wat vaker naar Egypte gaan.

inderdaad GIJ bestaat niet
daarmee vallen er zoveel slachtoffers-
jullie weten goe het was - doei…
en bedankt dat je moe word van mij! ik zou al moe geweest zijn toen je dr alleen stond in Cairo
nou ja het is jou energie-
denk er zelf es over na wat er daar typisch is…
tuurlijk zijn het niet allmaal rotte appels ,maar njaar geen duidelijkheid??nou daar kan ik mij wel n,idee bij voorstellen,bereid je maar voor ,denk dat je nog vaak boos zult zijn- nou ja jij kent hem best -doei
suusieme succes in Oostenrijk-

Dreetje, ik wil je heel veel sterkte toewensen. Ik kan me goed voorstellen dat je boos en teleurgesteld bent over het feit dat je niets meer hoort. Hopelijk krijg je binnenkort toch duidelijkheid over hoe en wat. Ik denk aan je!

Suusje, wat fijn dat het zo goed met jullie gaat!

Dat bedoel ik… ik heb nooit alleen in Cairo gestaan, ben zelfs nog nooit in Cairo geweest… Je weet maar een klein deel van het hele verhaal en zelfs daarin zit je mis.
Het is inderdaad mijn energie…

Blijf lekker in stereotypen denken… Ik hou zelf van een individuele benadering. doei

nog veel succes met “jouw” individuele benadering
doei

En het oude liedje gaat weer verder. Mag ik me er even mee bemoeien? Er zijn mensen die dingen meegemaakt hebben die meningen gevormd hebben, die anders zijn dan de mening van de ander. Een overlevende uit een concentratiekamp in WO II denkt anders over ‘de Duitsers’ als een jongedame die na de oorlog geboren is en Duitsers enkel kent van een vakantie in Salou. (voorbeeldje)
Wat mij zélf opgevallen is: de mening van een Egyptenaar die de oorlogen van '67 en '73 meegemaakt heeft dénkt bij voorkeur in stereotyperingen over de Joden terwijl wij als Nederlanders bijkans nul ervaring hebben met Joden, en een beeld hebben dat voornamelijk gevuld is door wat de media hiér brengt.
In alle gevallen geldt dat allen gelijk hebben. Het is hún ervaring, en hún mening.
Het elkaar afkatten op een mening draagt op geen enkele manier bij aan de waarde een prikbord. Laat elkaar a.u.b. in hun eigen waarde. Ze hebben allemaal genoeg redenen om die mening te hebben…

3 likes

Goed gezegd Petry! Kan het zelf niet beter verwoorden.
Denk dat iedereen op zekere hoogte over bepaalde onderwerpen of mensen hun vooroordelen hebben, maar soms moet je die kunnen aan kant zetten. Ook al denk je over bepaalde mensen “oh de meeste zijn toch zo hoor…” nou kan goed zijn maar scheer niet iedereen over dezelfde kam.

Heb zelf ook al veel negatieve ervaringen gehad met de Belgen, moet ik die dan daarom allemaal afbreken?? Is niet omdat je een negatieve ervaring gedeeld hebt met iemand of in een bepaalde sitiuatie gezeten hebt dat je dit globaal mag beschouwen.

Is wel goed van je Raks dat als je bepaalde situaties herkent of ook dergelijke dingen hebt meegemaakt dat je dan zegt hey meid let op want mijn ervaring is blablabla, maar probeer niet te negatief te zijn. Het is enorm vermoeiend om steeds die negatieve vibes van je te lezen, opnieuw en opnieuw en opnieuw… Dit forum is er denk ik toch voornamelijk om elkaar te steunen, raad te geven, onze verhalen en twijfels kwijt te kunnen bij “lotgenoten” en ook om gewoon onwijs veel te kunnen lachen…?

Probeer het leven een beetje iets aangenamer te maken, voor jezelf in de 1e plaats.

En Suusje, onwijs leuk voor je, en ja die korte nachtjes neem je er denk ik graag bij als je idd die mooie lieve onschuldige oogjes naar je ziet teruglachen! Tel maar af naar februari dan! Zal een hele emotionele ervaring worden!

SORRY dat ik vermoeiend ben!
ik ben nogtans geen negatief vibes mens (wat grappig)- ik lach ook graag hoor,neem dat van me aan- en mijn blabla bla ??, ja tis gewoon opletten geblazen,das een feit -geen blabla
de meeste moete hier volges mij(sorry) eerst echt de cultuur"(als het dat is)leren kennen en dan de "relatie"serieux nemen,en ik denk dat velen die op dit forum met een vriend zitten niet veel lachen ,maar verdrietig rondlopen-boos enzov…,op dat vlak ben ik blij dat ik geen lotgenoot meer ben
maar petry heeft het inderdaad mooi verwoord

ok mijn excuses als ik u goedbedoelde raad verkeerd interpreteer maar ben blijkbaar niet de enige.
Anyway, je hebt zéker gelijk als je zegt dat men goed geïnformeerd moet zijn als je aan zoiets begint en daarvoor danken we mensen als jou en zoveel anderen voor de vele raad en verhalen die ons al veel geleerd hebben.
Maar ergens stopt het dan ook weer wel, in de hoop dat alle meiden hier slim genoeg zijn en voor zichzelf goed kunnen uitmaken wat de relatie waard is en wat wél en niet kan.
Ik was bijvoorbeeld enorm verrast door de breuk van Suusemie en N., al zeker omdat ik ze nog maar pas ervoor nog had gezien in Hurghada, maar wat er tussen hun 4 muren gebeurd weet niemand en dan is het spijtig (of gelukkig, te zien hoe men het oppakt) dat ze uiteen zijn maar dan is dat Suusemie en ENKEL Suusemie haar beslissing.

Ik heb ook ZELF de keuze gemaakt om een relatie aan te gaan met een Egyptenaar en om daar ZELF een eind aan te maken. Dit moet ieder voor zichzelf uitmaken.

En idd, het zijn geen simpele relaties, zéker niet, maar hopelijk kunnen we ooit ook ergens leren om die vele vooroordelen en vragen en twijfels achter ons te gooien en te beseffen dat het ECHTE liefde is en er volledig zorgeloos voor te gaan (voor wie deze vlieger opgaat, en dit geldt dan ook niet enkel voor een relatie met een Egyptenaar, maar voor élke relatie).

ja het is ieder zijn beslissing -energie ,en ze zijn zeker niet simpel
ik was niet verrast door de breuk vn lieve suusieme,ze gaf zoveel aan hier op het forum
dat is waar moet ieder voor zichzelf uitmaken,maar jammer dat er soms "zware "gevolgen zijn,en het een schock is dan te moete beseffen dat de vooroordelen kloppen
weet je hoeveel vrouwen(europese)mij in egypte mij hun verhaal al kwamen doen,terwijl ze praktisch n,half jaar drvoor nog vertelden "mine iss diffrent…-
maar telt voor elke relatie das waar…
grts

OOhhh Ik loop echt achter :retard:…Suusje, nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje…groetjes Muchacha

raks ik moet je bewonderen dat je hier nog post pfffffffff

1 like

Kom kom, laten we Wereldoorlog III in vrede beëindigen en stoppen met deze zever over wie nu gelijk heeft en wie niet, want niemand heeft ongelijk.

Maar ik vind een beetje meer volwassen reacties op commentaar van andere personen op dit forum wel gepast, we zijn immers allemaal wel in hetzelfde onderwerp ‘geïnteresseerd’, alleen heeft ieder z’n eigen visie, positief of negatief, hierop en mag die open op dit forum posten, want anders zouden we niet meer in en democratie leven. Amen! :chin:

Nog iemand een brandend verlangen om naar de zon te gaan dezer dag? IK WEL!
En om nog een laat antwoord op de vraag te geven: ik heb mijn vliegtuigticket geannuleerd.

Groetjes

Wereldoorlog III?? Die indruk heb ik toch niet :slight_smile: we zijn enkel maar wat meningen aan het uitwisselen :slight_smile:
denk ook dat we alleen volwassen genoeg zijn om dit te kunnen plaatsen en niet persoonlijk gericht of afbrekend op te nemen, was maar een kleine vaststelling van me en ga daar ook geen eeuwigheid over doordrammen en denk Raks ook niet (zie de verkregen reavtie van Raks)
we kunnen maar ff meningen delen he :wink:

Ja en wie heeft er zin om nr de zon te gaan… DUH! IKKE OOK WEL!!
Heb al enkele keren opgezocht voor lastminutes ed, mis Egypte énorm, maar zie een reisje Marrakech of dergelijke ook wel eens zitten…
Ppf Belgie sucks :wink:

Hoewel er van veel zon precies geen sprake meer is in Alex… Las net dat het er SNEEUWT! lol
:vak02: