Maar dreetje is al een jaar bezig is wel lang vind ik hoor zeker voor daar want daar willen ze alles in een rap tempo doen trouwen/kindjes etc.
Tuurlijk houd je van hem en hij van jou maar hoelang moet je wachten en wordt je daar echt wel gelukkig van wachten waarop die onzekerheid pppfff moeilijk hoor.
Sofi waarom moet je de koran lezen alleen doen als je het wilt en genoeg andere informatiebronnen en waarom heb je de ontmoeting afgewezen? Ik vind het juist een goed teken dat hij jou wilt voorstellen en het is misschien eng maar dan heb je gelijk een indruk van hun leven hoe gelovig ze zijn etc.
Hij heeft me es voorgesteld om hem te lezen, misschien ik hem beter begrijp dan, kzal hem enkel lezen als ik daar aan toe ben, ik blijf europees in elke gedachte, dat weet hij. Op dit moment was ik er niet klaar voor om hen te ontmoeten, de taal, de cultuur…misschien te bang om bekeken te worden met ‘bad eyes’ ![]()
Er zijn ook andere boeken waar je een heel goed beeld van krijgt de naam is hier heel vaak gezegd maar ik kom er even niet op dit is ook veel makkelijker leesbaar dan de koran.
Wie zegt dat ze jou boos aan zullen kijken dat hij jou meeneemt is heel goed en tuurlijk is het spannend maar vaak valt het mee en zijn ze gastvrij eens moet het er van komen.
Ik vond het ook niets hoor om zo snel zijn familie te ontmoeten was zo zenuwachtig kon niet eten maar ben blij dat ik het heb gedaan zulke leuke mensen en die onzekerheid die gelijk wegvalt (onzekerheid wat betreft de cultuur/geloof).
Er speelt bij ons aan beide kanten heel veel waardoor we alles niet in rap tempo zouden kúnnen doen als we het al zouden willen. Gaat gewoon niet.
Maar ja… Ach ik weet t gewoon allemaal niet. Ik check nog steeds vaak mn telefoon, en probeer nog steeds af en toe te bellen maar ik weet gewoon niet of ik moet gaan zitten wachten of door moet gaan met mn leven (dat moet ik natuurlijk sowieso maar jullie snappen hoop ik wat ik bedoel)…
Ik houd van hem en hij van mij, dat is iets wat ik zeker weet. Ook al was hij nog zo boos laatst, dat blijft hij zeggen en dat is misschien ook wel een groot probleem. We voelden ons allebei zo afhankelijk van elkaar omdat de gevoelens zo sterk waren, dat we schijtsbenauwd waren om elkaar op wat voor manier dan ook kwijt te raken. En dát gevoel vonden we dan allebei wel weer eng omdat we dat allebei niet kenden en nog nooit hadden mee gemaakt…
Anyway… er is nu niet veel meer dat ik kan doen volgens mij…
Natuurlijk is dat eng, maar toch ook de moeite waard om er voor te gaan, toch?
Je houdt echt van hem, dat lees ik al die tijd al in je posts en ik denk echt dat liefde zal overwinnen. Hij komt hier echt wel op terug. Schrijf gewoon soms iets liefs naar hem, hij heeft het er ook moeilijk mee. Je zult zien dat hij na een poosje weer gaan reageren.
Intussen kun je ook gewoon verder aan met je leven en een beetje rond kijken, toch?
Sterkte!!
Tja… ik weet niet of berichtjes aan komen… Zijn telefoon lijkt vaak uit te staan.
Af en stuur ik wat, soort van ‘op goed geluk’ (soms lijkt ie t nl wel te doen)… maar op een gegeven moment houdt dat ook op…
Dreetje, ik hoop echt dat je iets van hem hoort. Het liefst natuurlijk positief nieuws. Maar als hij niet verder kan of wil, is hij aan je verplicht om dat eerlijk te zeggen. Alles beter dan niets. Ik heb het al een paar keer eerder gezegd, wij zijn goed om excuses voor hun gedrag te bedenken. Het zal voor hem ook verschrikkelijk moeilijk zijn, als ik zie hoe groot de invloed van de familie is. En zeker als ze jong zijn. Veel sterkte en ik hoop op een goede afloop.
hey dames,
hoe gaat het?
met mij alles zo zijn gangetje.
pasgeleden nog een mail van nabil gehad, wij zijn wel een beetje als ‘‘vrienden’’ uit elkaar gegaan. Ookal maakt dat het soms wel weer wat lasiger natuurlijk.
het blijkt dus dat hij was aangereden door een wit busje. heeft anderhalve week in het ziekenhuis gelegen, hechtingen en operatie gehad.
met zijn familie heeft hij bijna geen contact meer.
Hij verwijt het hun dat we uit elkaar zijn gegaan, omdat zijn familie neit wilde dat ik naar hun dorp kwam tijdens de ramadam.
Ik weet dat het ZIJN fout is geweest dat hij me niet toch gewoon heb meegenomen, maarja hij geeft zijn ouders de schuld.
Ook heeft hij ontslag genomen bij zijn werk.
Ik vind het wel perttig om soms toch nog even iets van hem te horen, ookal is het niet zo goed nieuws.
daarintegen heb ik nu wel alles wat ik nog had gekegen in egypte en allerli aandenken heb ik in een tas opgeborgen op zolder. overmorgen vertrek ik naar gerlos, erg spannend.
Ik had jullie ookal verteld over die ene ‘‘sinterklaas’’ met de bos bloemen. heb leuk contact met hem, maar ben er gewoon nog niet aantoe. ik kan het gewoonweg niet. ik huil amper om het ‘‘verlies’’, vooral omdat k weet dat het beter is zo voor ons beide. maarja als ik dan weer een lied van michael Jackson hoor zie ik hem toch weer voor me dansen en dan meot ik toch even slikken. het is niet makkelijk, maar de tijd zal de wonden helen. ik kijk er gewoon onwijs naar uit om weer aan het werk te gaan en nu dan in Oostenrijk! heb er echt heel veel zin in en dankan ik het werk doen wat ik echt onwijs leuk vind.
Dreetje, over de ouders van je vriend. Mijn ex zijn ouders waren niet echt blij met mij. ja ze waren aardig, maar gastvrij kon/kan ik het niet noemen. ik was er niet welkom thuis en de keer dat ik in zijn dorp was wilde zijn moeder me nieteens ontmoeten.
ook ondanks dat mijn ouders recht in onze gezicht hadden gezegd: we accepteren jullie relatie niet, waren we sterk genoeg om alsnog door te gaan. maarja dat ik niet naar zijn familie mcoht door zijn ouders, tijdens de ramadam en dat hij em toen alleen achter gelaten had in hurghada, dat heeft mij toen heel veel pijn gedaan, en toch ook een grote reden geweest waardoor het bij ons op een breuk is geindigd. het is een samenhang van vele omstandigheden geweest. Daarbij kon hij nieteens tegen zijn moeder vertellen dat we samen woonde, waardoor ik in mezelf zei: als je nieteens eerlijk kan zijn tegen je eigen moeder, ben je dan wel eerlijk tegen mij?
Ik vind het zelf echt onwijs moeilijk en lastig om te lezen dat de egyptische mannen gewoon opeens niets meer laten horen en verdwijnen van de aardbodem zegmaar, want ik heb dat zelf nooit zo ervaren en nogsteeds niet. ik heb dus werkelijk geen idee hoe dat is, maar het lijkt me een grote hel! vooral aangezien ik en N. dagelijks veel contact hadden dat we zelfs de telefoon over lieten gaan om te laten weten dat we aan elkaar aan het denken waren.
In de tijd dat ik in Nederland zat hebben we ook echt dagelijks skypegesprekken gehad, zelden tot nooit sloegen we 1 dag over en als dat eht geval was, zaten we gelijk de volgende dag 2 uur langer op skype om het in te halen!
onze liefde was/is sterk en ik zal de geweldige tijd die ik met N. gehad heb ook werkelijk nooit vergeten. Ik heb er ontzettend veel van geleerd en van genoten. Maar toch is het stukgelopen. waarom?
hij werd agressiever, liet me alleen met ramadam, ik voelde me niet meer blij bij hem, ik was die lekkere gek niet meer, mijn spontaniteit verdween heel langzaam, ik begon iemand te worden die ik niet echt ben, ik voelde me niet meer veilig, ik voelde me niet meer speciaal, en ik kreeg het idee dast hij niet meer bezorgd om me was zoals hij deed, hij gaf me niet meer de liefde die me zo blij maakte, ik trok het gewoon niet meer. En daarom ben ik nogsteeds tevreden met al mijn beslissingen, ik zal nooit spijt hebben en ben daarom ook blij dat we alsnog zo nu en dan mailen. (2x sinds ik terug ben).
als hij opeens nooit meer iets zou laten horen kan ik dat nu opzich wel begrijpen, en dan zou ik zeggen: misschien is dat dan wel beter zo.
Ik ga door met mijn leven en sta er echt wel bij stil wat ik heb meegemaakt en hoe erg ik heb genoten en ik blijf blij dat ik nooit echt met hem getrouwd was of wat voor contract dan ook gesloten heb. het is beter zo.
(maar dat betekend niet dat ik hem nooit mis ;))
nouja dreetje, ik hoop dat je sterk zal zijn en de juiste keuze zou maken voor JEZELF, netzoals ik voor mezelf heb gekozen met mijn verstand, terwijl ik mijn eigen en N. zijn hart verwonde. Heel veel succes en ik hoop dat je de juiste keuze zal maken…
voor alle andere meiden, heel veel succes, communicatie, gezond verstand en natuurlijk liefde gewenst!!
Natuurlijk ook alvast hele fijne kerstdagen en een geweldig mooi nieuw jaar 2011, met nieuwe kansen!
knuffels Suusie
ja egyptenaren en van de “aardbol” verdwijnen
80 procent doet echt alsof je niet meer bestaat-,plotseling andere sim kaarten
nummer die niet meer werken enzov…
tuurlijk suusieme zul jij die tijd nooit meer vergeten, maar als je in zn dorp nietwelkom bent
en gij agressief werd dan nam jij echt n,verstandige beslissing-man wat ben jij n,sterke…
laatste nieuws uit Egypte, ze beweren dat de haai een complot is van Israelll (israel heeft de haai komen id zee gooien)egypte en de schapen treft geen schuld-,er word ook weer afgeraden naar ginder te reizen weges terreur dreigingen???,ook zit het er weer flink tegen tusse kopten en moslims-diegene die daar wonen ,is daar wat van te merken??
grtjes
Sorry dat ik heel onbeschoft inbreek. Ben ook niet bijgelezen. Maar heb even een korte, brandende vraag:
Moet je om een officieel orfi te tekenen als je onder de 21 bent toestemming van je ouders hebben?
Dank en fijne avond!
Ik heb niks gehoord over terreurdreiging. Nu blijkt dat zelfs de Egyptische haaien vrouwen lastig vallen, verandert de zaak natuurlijk. Je leven loopt nu officieel gevaar!:dag:Wegblijven daar…
hahaha
- Haai complot van Israel. 2. Terreur dreigingen. 3. Problemen tussen Kopten en moslims
Zoek me rot op internet en kijk uit het raam of ik iets kan zien…, maar nee hoor…
Welke bronnen heb je voor deze informatie gebruikt?
google nieuw Egypte-die dagelijks bij mij binnnekomt op pc
ja ik lees het ook maar hee!!-en tussen kopten en moslims zul je (meestal) uit het raam niet zien
omdat het ht nieuws niet "mag “halen
egyptische Haaien” nee daar blijf ik zeker niet voor weg, hihi…-de "haaen begrijpen mijn arabisch wel / looooooool
…Sorry dat ik zo kom binnenvallen, heb al een tijd niet mee gelezen…Maar ik wil ff tegen Dreetje zeggen…veel sterkte, meid :dag:
En dreetje hoe is het nu?
Wie was er nu bezig met mvv hoe staat het ermee?
suusiemie veel plezier daar.
Heb nog steeds niets gehoord oid.
Ik ben alleen maar boos, heel boos…
Vind t zó respectloos van hem. Onbegrijpelijk…
Geloof me Dreetje, je zal hem nog horen hoor, maar ze pakken er alleen hun tijd voor ![]()
en zijn nu eenmaal net iets meer alpha-man, gaan het ni zo rap tonen dat ze u missen of dat ze mis waren (zijn mijn ondervindingen toch)
en als je hem toch helemaal niet meer hoort, dan weet ik toch niet wat je ervan moet denken hoor… maar dan is het allesinds good riddens in mijn opinie…
sterkte nog dreetje! in het ongewisse zitten is NOOIT leuk
:dag:
Als Dreetje niets meer hoort, weet ik wel wat ik moet denken!!! Een dikke :finger: naar hem toe!
Ach weet je, Dreetje, het is dikwijls al onbegrijpelijk hoe een familie regaeert op zaken die hier per definitie privé zijn. Ik wens je sterkte.