'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Suusje,

Tja, ook ik kan geen echt advies geven, het blijft een kwestie van gevoel. Ik weet ook dat dit erg lastig is. (tja die onweerstaanbare egyptische mannen he)Je bent sowieso een paar maanden van elkaar gescheiden en het contact loopt dan alleen via sms, bellen of mail. Ik ken mijn vriend nu ruim een jaar en ben nog steeds helemaal hoteldebotel van hem. Ben nu 2 keer echt samen met hem geweest en ga over een maand weer. In het begin waren er ook de twijfels of hij oprecht is (vooral bij thuiskomst als je alle verhalen leest!) maar we hebben veel gepraat over onze gevoelens en de toekomst. Als we samen zijn voelt het gewoon zo goed. Ik wil er nu gewoon voor gaan en ik merk aan hem dat hij mij ook vreselijk mist. Hij is ook geinteresseerd in mij als persoon.Mij heeft hij nog nooit om geld of iets dergelijks gevraagd. We hebben een orfi en kunnen dus ongestoord samen zijn en ergens naar toe gaan (Ik wil een orfi aanraden als je samen ergens wilt verblijven, maar let er dan wel op dat je weet wat je tekent) Als je nog meer vragen hebt roep dan maar. Ik wil je veel geluk en liefde wensen en hoop echt dat het goed gaat tussen jullie twee.

groetjes Clejo

suusje ,je weet het inderdaad niet altijd direkt -maar laat je niet gek maken of opjutten-beslis niks te snel,want ze beginnen heeeel snel over huwen (die onweerstaanbare mannen)-weet dat er in de egyptische cultuur tog minstens een verliefdheid-verloving van min.2jaar is tot mn huwt-ik vraag me af waarom hun het met een buitenlandse almaal zo snel willen??

'hOI Sussje,het is gewoon een maal hastike moelijk om een relatie op afstand te beginen,de afstand is al een groot probleem,financeel is niet altijd makelijk omdat hoe graag ik ook zou willen ik kan niet drie of vier keer per jaar naar egypt,voor hun allemaal erg,hun inkomen zijn heel laag,maar je bent nog heel jong een dat is ook een voordeel geen kids geen houfast,gewoon geniten van elkaar,ga in juni en kijk wat er voor jou staat.naar je gevoel luisteren, dat is moelijk omdat als jij verlifed bent je hart zeg iets en je verstaand wat anders.somige verhalen klopen wel maar zo als in nederland en overaal in de wereld je heb goede en slechte mensen,je kan niet van de verhalen uit gaan.als vrouw we hebben altijd dat voorgevoel die ons een ceintje geeft,alleen soms we luisteren niet naar omdat we verliefd zijn.vriendschaap is ook heel mooi toch?zo begint het altijd:-)

inderdaad-hun inkomens zijn laag-maar als er verliefdheid is tot iemand van hun eigen cultuur zorgt de man financieel voor het meisje-de toekomstige enz… met buitenlandse meiden stoppen wij er dikwijls de kosten in (haha) en dit is niet okee- gewoon uitkijken suusje-inderdaad overal zijn slechte mensen-x

hello Sussje! heb je al iets van Youssef gehoord?

Hoi suusje.

De vraag of je iemand kan vertrouwen,ik denk dat niemand je daar een antwoord op kan geven. Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan.
Gewoon paar x die kant opgaan.EN kijken hoe het gaat lopen.
Ik zelf ben 2 jaar samen,met een kei eerlijke egyptenaar,)ook lange afstand relatie’ en sinds 2 maanden zijn wij ouders van een prachtige zoon.
En het gemis,is vreselijk,Mijn man komt volgende week naar nederland…gelukkig.

Suus,volg je hartje,maar niet blindelinks.

Hoi Biancos,

Ik kan me voorstellen hoe gelukkig jij je zult voelen. Volgende week heb je weer een compleet gezinnetje…lijkt me helemaal geweldig! En super voor je man om zijn zoon (weer?) te kunnen zien

He Suusje,

Hoe gaat het nu met je? Ik zat begin van het jaar ook zo net als jij. En al de reacties op deze sites lezen maakt het niet makkelijker maar wel alerter. Ik ben ook gegaan met dezelfde twijfels als jij en is voor mij bijzonder goed uitgevallen. Maar ik denk als je gevoel goed is ga gewoon anders blijf je met die eeuwige twijfel zitten. Ik had wel een plan B opgemaakt als hij er niet zou staan en omdat ik alleen ging wel afspraken met het thuisfront gemaakt over contact etc.
Mijn vriend is vandaag op ambassade met alle papieren geweest en hij mag over twee weken bellen of het wel of niet akkoord is om naar hier te komen voor drie weken vakantie.

Suusje succes en volg je gevoel met een gezonde dosis verstand.

Biancos jouw vriend is al meer geweest he was het de eerste keer makkelijk om een visum te krijgen?

Marmah

Hey meiden,

dank jullie wel voor jullie reactie’s… ik laat het nu allemaal maar even over me heen komen en zie het allemaal wel! Ga in juni terug en dan merk ik hopelijk vanzelf of die echt te vertrouwen is. Mijn gevoel zegt dat het wel goed zit! Twijfel alleen nog wel of ik een eigen appartement zou nemen of gewoon een goed plan B zou neem waar ik op terug kan vallen, want we willen ook een paar dagen naar Sharm dus uiteindelijk is het een stuk goedkoper voor mij als ik bij hem verblijf! Moet alleen dan wel een orfi nemen maar doordat ik er nu achter ben dat het geen echte akte is ofso doe ik dat denk wel!

Marmah wat was jouw plan B?

Heb een reactie van Youssef gehad, wacht alleen nog op een reactie over de prijzen!

Leuk dat je man naar nederland komt, super voor je dat jullie weer samen zijn, het zal wel extra zwaar zijn om alleen te zijn met je kindje!

Groetjes Suus

Het is super zwaar om alleen te zijn met de kleine,maar ik heb de kleine bij mij.Voor mijn man is het nog veel moeilijker,die moet het doen met foto’s.
Maar nog even en dan kan hij de kleine eindelijk knuffelen,we tellen de dagen echt af:-)

Over de visum aanvraag,MIjn man heeft iedere keer de papieren ingeleverd,en dan dat intervieuw,en dan bellen na 2 weken,en iedere keer hebben we het visum gekregen:-)
Deze keer was is wel heel bang voor afwijzing,omdat me man eerlijk verteld heeft,dat hij naar zijn vrouw en zoontje ging.Maar toch gekregen:-)

Marmah,is hoop dat je ook positief krijg,en dat hij mag komen nara ons kikkerlandje,hou ons op de hoogte.

groetjes

mijn vriend wil ook graag naar nederland komen over een paar maanden en vraag me nu af of hij de ā€˜echte’/ eerlijke reden van zijn bezoek moet opgeven of niet. wat is je ervaring hiermee?of wat raad je aan?

De eerste keer hebben wij het verzwegen,en toerisme als reisdoel opgegeven.Maar mijn man is nederlandstalige gids,dus dat komt wel wat geloofwaardiger over als iemand die in een hotel werkt.
De laatste x gewoon eerlijk verteld.En ook gewoon gekregen.
Ik weet niet wat verstandiger is om te doen.

Hoi Suusje,

Ik heb plan B opgesteld als hij er niet zou staan. Ik ken nog wat mensen in Egypte en hen op de hoogte gesteld zoadat ik hen kon bellen. Ik zou dan in een hotel gaan en gewoon lekker naar het strand etc. Ook omdat ik rond zou reizen hd ik afgesproken iedere dag met een persoon contact op te nemen en die zou dan de anderen alles doorgeven.
Ook Gamela, had ik nog als hulplijn mocht het werkelijk mis gaan. Want ja als hij er niet staat sta je toch daar maar mooi alleen. Maar ja waarom zouden ze er niet staan. Iedere dag contact etc. Maar ik was ook net als jij bang geworden door het forum dat het alleen om geld en visum zou gaan. Maar tot nu toe heb ik daar nisk van gemerkt ook al blijf ik hel alert. Hij heeft nu vakantie maar wanneer ik ook bel of wil chatten hij maakt er wel tijd voor. Geen probleem als ik bel als zijn familie en/of vrienden erbij zitten. Zijn vader wilde niet dat ik borg zou staan voor zijn komst naar NL dus die helpt hem nou. Dus als het alleen voor andere dingen te doen zou zijn geloof ik niet dat hij het op zo’n manier zou regelen.

Mocht hij geen toestemming krijgen zal het tegenvallen enzal ik tot augustus moeten wachten om weer daarheen te kunnen. Maar blijf vooralsnog maar positief het was een gezellig gesprek geweest en de councel had grapjes gemaakt dus maar hopen dat hij bij de beslissing ook nog in een goede bui is.

Marmah

Clejo,

Wat is de echte eerlijke reden???

Marmah?

hallo allemal ik zit ook met een dilema,all een tijdje,het word allen maar moelijk for ons om samen te zijn,hij heeft mij nooit voor niets gevraagd,en ik heb heb altijd gezegd dat ik zou nooit iets belofen dat ik niet waar kan maken,ik heb zelf een part time baan dus niet genoeg inkomen om hem hiet te halen,ik heb zelf met mijn werkgever gesproken om mijn dienst aan te passen maar momenteel kan dat niet door de crisis,elke keer dat ik een stap verder wil krijg ik de deur op me neus niet leterlijk naturlijk,ik zit te denken op toch onze relatie te stopen,erg moelijik.in mei zal ik daar gaan en ik zal hem vertellen het word geen makie,ik ben iemand dat niet makelijk op geeft,maar kan niet anders hoe lang moeten we wachten en voor wat?

Gelieve mn antwoord aan Suusje es te lezen, ben hier nieuw.

gr Ilse

hoi allemaal

wil jullie verliefde koppeltjes niet doen panikeren

had ook dit idee toen ik een egyptenaar ontmoette met wie het wel klikte, maar spijtijg genoeg is het nu anders uitgedraaid.

Ik terug thuis en hij nog steeds in egypte

De eerste dag toen ik in egypte aankwam om een langere periode -lees onbepaalde duur- in egypte te verblijven kende ik ook niemand daar.

Had wel werk toen ik naar E afreisde, verbleef een aantal dagen op hotel om te klimatiseren.

De egyptenaar met wie ik voor ± 1 jaar heb samen geleefd was een collega, heel charmant en behulpzaam. A M Abd … was diegene die samen met nog een andere collega m’n eerste flatje hebben gevonden.

De eerste momenten waren zeer aangenaam, doch twijfelde ik of dat dit zo een goe idee was, daar hij merkelijk jonger was dan mezelf, neen ben geen oudere vrouw. Leeftijdsverschil was 6 jaar.

Heel romantisch in de beginne, wandelen van Sakkala tot Gam safaga- een moskee.

Dan samenwonen, verhuizen naar een betere levensstandaard.

Als je naar egypte verhuist dan wil je toch wel- de eerste maanden- kwaliteit; geen directe overschakeling op de typische voeding van ginds. gaan eten op restaurant, vis eten, mc donalds. Maar dit is toch wel een dure periode.

Ook de orfi aan gegaan om samen met hem te kunnen wonen, heb die verscheurd voordat ik naar huis terug vertrok maar hij heeft zijn exemplaar nog, ???

ORFI hoeft niet door … gedaan worden, destijds heeft onze ā€œdoormanā€ da geregeld. ā€œDoormanā€ is te vgl met conciĆ«rge.

Al het mooie steekt toch de meeste mensen- egyptenaren hun ogen uit: digitale camera’s, duikoutfits die volledig en kwalitatief zijn.

Mss was het aan mij persoonlijk gelegen maar moet toch wel toegeven dat ik in de eerste 6 maanden van mijn periode in egypte nen aardige duit van mijn spaarrekening heb zien verdwijnen.

En dan gedurende de volgende maanden was het gezellig, drinken met de vrienden, samen uitgaan totdat hij het nodig vond om langer uit te zitten" met zijn maten" ja ja waren dat gasten "vrouwelijk"die eerder op de boot waren geweest of in de duikschool een proefduik gemaakt hadden.

Laat ons zeggen dat er verschillende dingen gebeurt zijn waardoor de liefde verdwenen is; zelfs nog oerdomme dingen gedaan in de avond voordat ik de vlieger moest nemen.

Ben niet kwaad op hem maar wel bedroefd dat het zo moeten lopen is want nu ben ik terug en liggen der nog heel wat spulletjes die ik hier graag had gehad.

Op de bus die ons naar het vliegtuig bracht, waren er mensen in gesprek toen ik me ook in het gesprek gooide sprak er iemand ā€œJe moet geen jongen van de straat plukkenā€, idd wt ik gedaan heb. Zijn familie heb ik reeds ontmoet, stuk voor stuk sympathieke mensen. Maar ja, hij is te jong om zo’n relatie aan te gaan.

Had dit gevoel van in het begin, liefde kan soms blind zijn

hey, Jammer te horen dat het bij jou minder goed is afgelopen. Maar aan de andere kant, als je het niet geprobeerd had, dan had je ook nooit geweten hoe het ging gelopen zijn. Je kan er een les uit trekken voor later. Hopelijk ontmoet je hier iemand waar het wel mee klikt.

Hey allemaal,

Hoe is het hier?
Dolle dofijn, wat vervelend hoe het voor jouw gelopen is zeg… maar ja zo kunnen veel relatie’s eindigen weet ik wel uit ervaring! Maar het is in ieder geval een goede waarschuwing voor ons…

Met mij gaat het gelukkig al wat beter, voel me er minder rot onder en richt me nu gewoon wat meer op andere dingen, lekker met vriendinnen afspreken en naar de sportschool, ben nu maar begonnen met serieus lijnen, haha vind het wel leuk om er in juni extra goed uit te zien. haha het motiveerd me erg goed! Verder hebben we nog dagelijks contact met elkaar en is het nog steeds heel gezellig.

Lees hier wel hoeveel gedoe het is om hem naar Nederland te halen zeg… dat zit er voor ons sowieso niet in voor zijn 30ste, want hij heeft het leger ontlopen ofso en dat vervalt pas op zijn 30ste… kan dit kloppen??

Is er trouwens al bekend of iemand van 20 juni tot 4 juli in Hurghada is??

Marmah, hiermee bedoel ik dat de reden is dat hij naar nederland komt voor mij. Ik had namelijk eerder ergens op een forum gelezen dat ze beter een andere reden kunnen opgeven bv toerisme of iets anders. Vandaar ook mijn vraag hierover aan Biancos.