'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi meiden!

Ben terug van weggeweest en heb proberen beetje in vogelvlucht de vele ups en downs te volgen van de afgelopen weken, jeetje wat een verhalen allemaal!
hopelijk gaat het goed met iedereen en kunnen jullie al je gedachten en twijfels en frustraties een plaats geven en toch geneten van de mooie dingen van het leven! (zoals een mooie sneeuwval die we hebben mogen meemaken afgelopen week in Belgie)

Moeilijk om in een notendop om ieders verhaal te reageren maar in de 1e plaats: Suusje een GEWELDIGE overdonderende proficiat met jouw klein wondertje!! heeeeeeerlijk kan ik me inbeelden maar natuurlijk soms minder heerlijk om het momenteel allemaal alleen te dragen. ik wens je heel veel sterkte, liefde en succes toe! (ga hierna eens piepen naar je foto’s hihi)

Dreetje en Suusemie, niet aantrekken. Dit gedrag is nogal typisch mannen en dan vooral Egyptische mannen, maak ook nog kleine episodes mee met mijn ex, zelfs nu we uit elkaar zijn gaat het nog steeds met ups en downs maar ik laat hem maar doen en ga er in mee, want mij maakt het toch allemaal niet meer uit. Dus laat ze maar doen! :slight_smile: en vergeet nooit wat voor een heerlijke meiden jullie zijn en wat jullie verdienen!

ga nu weer beetje proberen volgen dat ik weer niet zoveel hoofdstukken mis :smiley:

@ shisha;

Kan me goed voorstellen dat jouw familie en vrienden zich zorgen over jou maken, jammer dat je het gevoel hebt dat ze jou niet steunen bij de beslissing om de baby te houden.
Uiteindelijk is dit jouw beslissing.

Ik hoop voor jou dat de vader ( van jouw kind ) niet moeilijk gaat doen na de geboorte, maar ben bang van wel.
En ook al hou je nog zoveel van hem, weet wel, dat een dominante man ( want zo komt hij bij mij over ) niet snel zou veranderen en ** tevreden zou zijn!!**
Er zou altijd wel wat zijn, hem stoort aan jou en wat jij dan moet veranderen.
En wanneer jij je alleen maar aanpast om hem, dan word je op den duur zeer ongelukkig !!

Wens je een fijne zwangerschap toe en veel geluk in de toekomst.

Gebruik dit forum om je te uiten en ( vervelende ) dingen van je af te schrijven, een stressvolle zwangerschap is niet goed voor jou en de baby.
Je kunt ( wanneer je wilt ) me ook altijd een pb sturen.

Groetjes Hadiya :zon02:

Suusje, je hebt een hele mooie,lieve dochter en natuurlijk is de biologische vader nu trots…

Maar ik kan me ook nog uit jouw eerdere berichten herinneren, dat hij eerst niet wou dat jij Jasmin zou krijgen ( hij wou dat jij een abortus zou plegen ) en dat hij er tijdens de zwangerschap er heel vaak niet voor jou was en hoe teleurgesteld je hierover was en ook boos en af en toe gestressd !!

Waarom wil je dan in Februari naar hem toe ??
Heeft hij hierom gevraagd of wil jij dat graag ??
Voor Jasmin hoef je het nog niet te doen, zij is te jong om dit te herinneren.

Weet zijn familie al van Jasmin bestaan af ??

Kan me goed voorstellen dat jouw vrienden niet willen dat jij met Jasmin alleen daar naar toegaat !!
Er zijn inderdaad veiligheidsrisico’s aan gebonden…
En wat is dan belangrijker ( jouw wens ) om daar naar toe te gaan of de veiligheid van jouw dochter ?
Er hoeft niks te gebeuren, maar stel dat er wel iets naars gebeurt, kan jij het jou zelf dan vergeven ??
Van alle moeders van wie de kinderen zijn ontvoert door de vader, dachten de meeste moeders ook dat hij dat nooit zou doen !!

Ik raad het jou af, om in jouw eentje daar naar toe te gaan, maar uiteindelijk ligt de beslissing bij jou…

Hoop wel, dat wanneer je gaat,** je** goede voorzorg maatregelen neemt voor de veiligheid van jezelf en jouw lieve dochter !!

Veel wijsheid en geluk toegewenst bij deze moeilijke beslissing.

1 like

heb ik me ook al vaak afgevraagd of zijn famillie sowieso van suusje haar bestaan afweet
en gij inmiddels vader werd…
groooot gelijk suusieme dat je nog veeel wil reizen,en wat leuk dat je oude vriend terug opduikt,
x

hallo allemaal.
Ben een tijd lang niet op het forum geweest. Mijn man was hier en we hebben volop genoten. We hebben het goed samen, maar hebben soms ook situaties dat we elkaar niet begrijpen. Ik kan er nog steeds niet geod tegen als hij over bepaalde onderwerpen gesloten is. Maar de liefde is nog steeds volop aanwezig.

Suusje, ik had al een pb geplaats, maar alsnog avn harte met je prachtige meisje.

Suusieme, ik vind je super dapper en hoop dat je door je nieuwe werk veel afleiding hebt. Maar het is heel gewoon dat hij nog steeds in je hart is. Het zou raar zijn als het anders is.

Dreetje, heel vervelend voor je. Ik zou maar even afwachten.

Ik hoop medio januari weer naar Cairo te gaan.

groetjes,
Almar2

oohh leuk almar hoe heeft hij het hier gehad?
En voor de 2 in Alexandria hoe bevalt het wat doe je zoal en 1 van jullie heeft kinderen hoe vind hij/zij het?? Ben wel nieuwsgierig.
Hier gaat het goed we zijn nu heerlijk op elkaar ingespeeld en ik hoop volgend jaar weer eens naar Egypte te kunnen ook weer mijn schoonfamilie te zien dus we hebben nu een spaarpotje aangeschaft.

Hee Camilla, ik weet van eerder dat je ook vaker in Alex komt toch?
Je vroeg in je laatste post aan K hoe het bevalt in Alexandrië, daarom heb ik niet gereageerd.

Het is hier lekker warm, alleen vandaag regende (!!) het even. Mijn zoon (19) studeert hier aan de universiteit en we hebben het goed naar onze zin. Hij zwemt ook al mee met het Nationale zwemteam. Erg spannend allemaal, omdat het allemaal zo snel gaat. Hij was in NL ook een topzwemmer en dat lijkt hier gewoon door te gaan, zo leuk!

We maken heel gemakkelijk vrienden en mensen vragen me wel eens hoe ik dat vind dat iedereen je zo lastig valt.
Ik zie het gewoon anders, mensen zijn nieuwsgierig, ik zie het meer als vriendelijkheid en ja… wij zijn in hun ogen anders en vreemd. Dat is toch normaal dat ze dan even kijken. Als wij in NL een vreemde snuiter zien lopen, kijken we ook ff. Nou ja, ik heb er in ieder geval geen last van. Ik loop de hele dag “Salamaleikum” te roepen tegen de mensen uit onze straat en in de boodschappen straat. Ik vind dit erg leuk. Het kost me veel tijd om overal even een praatje te maken in mijn gebroken Arabisch maar ik kom er wel uit.

Verder leren we veel over de cultuur en gewoontes van de mensen. Het is even wennen en het is soms lastig te begrijpen, maar hee veel dingen waren een aantal jaren (30-40) geleden bij “ons ons” in NL precies hetzelfde. In sommige dingen lopen ze hier trouwens weer ver voor hoor.

Ik vind het een prachtig land, vriendelijke mensen, heel hartelijk en ik voel me meer dan welkom.

naaMLoos

Ja ik wist dat er 2 waren die in Alex woonde maar ik kwam niet op jou naam.
Jou zoon is al wat ouder en studeert dus is lekker bezig maak dan genoeg vrienden dus die komt er wel wat leuk dat hij mee zwemt in het team misschien horen we nog eens wat van hem.
Ik ben vaak in Alex geweest en ik vind het een mooie stad en wat wij over een paar jaar gaan doen weet ik nog niet daar wonen hier blijven? Iets beginnen daar of hier?
We hebben namelijk ook een kinderwens dus wat is dan beter.
We blijven vollopig nog hier in België even sparen en ja wat er dan brengt is een ??
Vind het wel leuk om ervaringen van andere te horen die daar wonen.

Wat ik merk is dat de meesten Alexandrië niet kennen. Ze hebben een vriendje in Sharm, Hurghada of Marsa enz. Het is geen toeristische plaats, maar oh zo Egyptisch.

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat over een paar jaar ook hier alle Europese toeristen naar toe gaan. Het is hier prachtig. Je hebt echt alles. De middellandse zee… Het is er rijk en arm door elkaar. Ik zou zeggen iedereen die eens wil komen kijken, laat het me weten en ik geef met plezier een toeristisch dagje Alexandrië weg :slight_smile:

Hallo mloos,

Ik ben wel erg benieuwd naar Alexandrie. Zou je er meer over kunnen vertellen? Het zit namelijk zo dat ik de mogelijkheid heb om een half jaar daar te gaan studeren.

Hoe is het om daar als meisje alleen te wonen? Zijn er veel buitenlandse studenten? Word je makkelijk geaccepteerd of heeft dat best wat moeite gekost?

Groetjes!

Mijn ventje heb ik ontmoet in Taba ook niet alledaags maar zijn familie woont in Tanta tussen Caïro en Alexandria in en als ik bij zijn familie ben wil ik altijd even naar Alex toe.
Heerlijk even langs de boulevard of even winkelen of gewoon ergens een ijsje eten en wij hebben in een appartement gezetten nou zo ellendig maar zo leuk echt op zijn Egyptisch.
M kwam er als kleine jongen al het is ook helemaal zijn stad maar om daar te wonen met kleine kindjes dat weet ik nog niet.
Alex de stad van Cleopatra.

Zoals er ook veel studenten zijn in Caïro kan je ook studeren in Alex en er zullen genoeg andere vrouwelijke studenten zijn. Misschien kom je op kamers nog leuke medestudenten tegen je kan er wel alleen lopen maar met zijn 2-en is altijd beter en gezelliger natuurlijk.
Maar je kan echt wel alleen op straat lopen boodschappen doen etc etc ligt ook aan de persoon je moet je nergens iets van aantrekken.

Hoi Suzanne,

Klopt hoor, wat Camilla zegt!!
Er studeren hier veel buitenlandse studenten. Veel uit Maleisië (voor de geneeskundige studies) en andere moslim landen. Bij mijn zoon zitten studenten uit Azebeijan, Saoedi Arabie, Qatar, Soedan, Sirie enz.

Alleen wonen zou ik zo snel niet doen en is ook niet nodig. Er zijn studentenhuizen en er zijn appartementen te huur, die je gezamenlijk kunt bewonen, zoals in NL. Het heeft ons geen enkele moeite gekost om geaccepteerd te worden. Het ligt denk ik grotendeels aan jezelf hoe dat zal verlopen.

Als je meer wil weten stel me maar gerust je vragen.

Hebben jullie dat nieuws trouwens al gehoord. Mijn vriendje vertelde het me vanmiddag vers van de pers. Er is vanmiddag een Duitse vrouw overleden na weer een aanval van een Haai in Sharm el Sheikh.

Ik was soms al best bang als we samen gingen zwemmen vlakbij Hadaba, maar nu durf ik al helemaal NOOIT meer het water in. Deze week waren er 3 zwemmende Russen en 1 uit Oekraine aangevallen. Er zijn 2 haaien uit het water gehaald, maar dat bleek toch niet voldoende.

Deze vrouw was een arm afgebeten en is ze is hieraan overleden, vreselijk he?

Ook wel erg voor het toerisme, want dat zal zeker te merken zijn. Alle mensen, die afhankelijk zijn van de inkomsten uit het tourisme (ik schat 90%) zullen daar last van krijgen.

Ja, is hier ook al steeds op het nieuws op radio en tv.

Heel erg. Voor die toeristen en familie, maar natuurlijk ook voor iedereen die van het toerisme leeft zoals je al zei.

En ze hebben er de beste ‘konafa’ van gans Egypte :wink:

Ik woon al meer dan 6,5 jaar in Alexandria-de mooiste stad van Egypte! Ik heb inderdaad 2 kinderen; een dochter van bijna 18 jaar en een zoon van 9 jaar. Ik doe hier alles wat ik in Nederland ook zal doen, inclusief autorijden. Er is nergens ter wereld zo’n achterlijk verkeer als in Egypte! :mad:Ik heb het prima naar mijn zin en vermaak me wel hoor. We zijn wel lid van een club, waar mijn zoon heerlijk kan sporten en natuurlijk spelen. Want hier buiten spelen bij ons huis mag hij niet en kan ook niet! Als hij in Nederland is, vindt hij het heerlijk om alleen te gaan fietsen. Maar Nederland missen doet hij niet, hij was bijna 3 jaar toen hij in Alexandria kwam wonen. Hij vindt het allebei wel leuk (nog wel!); Nederland en Egypte. Mijn dochter studeert in Nederland; zij vindt het niks om hier te studeren. Ik mis haar iedere dag (gelukkig bestaat Skype!), maar kleine kinderen worden ook groot.

Suusje, ik hoop dat alles goed met je gaat en met je kleine prinsesje. Nogmaals heel veel sterkte en heel veel geluk met Jasmin!! Insha Allah komt alles goed voor jullie.

De rest van de dames/meiden wens ik nog een hele fijne avond!!

Ja het is big news over de haaien maar dat ze hem zo showen vind ik niets.
Alweer 6,5 jaar dat je daar woont leuk en fijn dat je zoon op een club zit om te spelen.
Ik ga het wel zien wat wij doen in de toekomst maar hopelijk snel weer naar Egypte familiebezoek en natuurlijk even naar Alex.

Uitstellen NEEEE, je bent welkom in Alex. Zou leuk zijn als onze “mannen” elkaar ontmoeten hier, toch?

Hoi dames,

Ik ga volgende week een weekje naar Sharm ( even lekker de zon opzoeken ).
Zwemmen in de zee zou het dus niet worden !!
Jammer, want ik hou van snorkelen ( en duiken ), maar het lijkt me te gevaarlijk ( en hou ook te veel van mijn leven ).

Alex lijkt me ook een leuke stad om te gaan bezoeken in de toekomst, maar hoe is het weer daar nu ??
Heeft het een aangenaamde temperatuur in de wintertijd ??