'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hey Sisha,
ik zou niet direct je vrienden de rug toekeren alleen maar omdat hun advies is het kind niet te houden. Je vrienden hebben je vertwijfeling gezien en in alle oprechtheid geprobeerd je van advies te dienen. Als je de dingen tegen hun gezegd hebt die je ook hier op het forum hebt geschreven…
je was alles behalve overtuigd van je relatie (hij was agressief? Respecteerde je niet? Domineerde je?), en je vrienden wilden je waarschijnlijk beschermen. Net zoals je familie.

Je voelt je eenzaam omdat je een keuze gemaakt hebt op basis van gevoel, terwijl je vrienden en familie je proberen te helpen op basis van ratio.
Je zegt, hij wil alles voor je doen, maar als je hem uitlegt hoe je hier leeft wordt hij boos.
Ik weet dat, als een van mijn beste vriendinnen me dit verhaal zou vertellen, ik daar ook mijn vraagtekens bij zou zetten. Want in hoeverre is er nog sprake van een balans in de relatie? Geven en nemen, in beider richtingen. En als dat uit balans valt… dan raak je uiteindelijk jezelf kwijt. En het is logisch dat je vrienden en familie je daarvoor willen beschermen. Ze willen jou gelukkig zien, als jezelf. En ze weten dat jij zo een leuke meid bent, je iemand verdient en zult vinden die van je houdt zoals je bent.

Jij hebt je eigen keuze gemaakt, die de rest van jouw leven beïnvloed. Maar vergeet niet dat dit ook je vrienden en familie beïnvloedt, iedereen die om jou geeft! Als jij het hun niet kunt “vergeven” dat ze het niet eens zijn met je keuze, hoe kun je dan van hun verwachten dat ze jou je keuze “vergeven”?

Als je twijfels hebt over de vriendschappen, bespreek het eerlijk met ze. Dat je je in de steek gelaten voelt door hun felle standpunt, ook al weet je dat ze het goed bedoelen. Investeer juist in die vrienden die jij de moeite waard vindt :slight_smile:

hey shisha,
een vd meiden zei al, met liefde gemaakt, groeit met liefde in jouw en zal dus altijd een betekenis van liefde hebben.
Zolang jij een goed gevoel heb om een kind te houden ZEKER DOEN!
Je staat er echt niet alleen voor, okal voelt het misschien zo. Gelukkig ben je in iedergeval op het punt dat je weet dat het niet verder kan met de man. Natuurlijk zijn alle familieleden en vrienden extra bang dat je te veel met hem in contact blijft als je het kind houdt, waardoor het voor jou dan waarschijnlijk NOG moeilijker wordt om eruit te stappen.
Maarja liefde is echt niet genoeg, je hebt veel meer dan dat nodig voor een goede relatie. Ik weet nog dat ik N. had gevraagd nadat het uit was: wat zou je doen als het bleek dat ik zwanger ben. hierop kreeg ik de reactie dat we dan zo snel mogelijk moesten trouwens enz. maar dat zit er van mijn kant echt iet meer in. Ik heb er verder niet op gereageerd.
Natuurlijk overal hoor je dat het kind ontvoerd kan worden, ja dat is ook zo, maar dat kan ZELFS in Nederland gebeuren met een nederlandse familie waarvan de ouders scheiden!
En voor hun is een kind ontvoeren toch wel iets lastiger, want zo makkelijk komen ze uberhaupt niet in Nederland, daar moeten ze behoorlijk wat geld voor neerleggen en ze worden natuurlijk ook behoorlijk in de gaten gehouden. Daarbij moet je gewoon voor je eigen veiligheid zorgen dat je niet meer naar egypte gaat/hoeft te gaan, want in DAT geval word het hem makkelijk gemaakt om die ontvoering uit te voeren.
Hij weet dat hij een kind heeft, en dat is al genoeg.
Je zou kunnen denken: maar hij heeft ook het recht om zijn eigen kind te zien…
NEE!!! als hij jou al met agerssie behandelt, wil je voor de veiligheid van het kind dat dat niet bij jullie kindje gebeurt. dus de veiligheid voor jou en je kindje staan bovenaan.
Hoe dan ook, ik vind dat je echt een goede beslissing heb gemaakt, en alsjeblieft hou het nu vol heh! want ik weet hoe verschrikkelijk klote het is als de man waarvan je zielsveelhoud je letterlijk aan het smeken is op de knieen , voetenkussend met alles wat hij wel niet fout heeftgedaan en nu zou veranderen! Het is een ware H*L, maar alsjeblieft blijf sterk, ik weet dat je het kan en het gaat om je eigen veiligheid.
Heel erg veel succes en hou vol heah! je hebt de juiste keuze gemaakt! en je bent echt neit alleen, want wij zijn er ook voor je als je ons nodig hebt :wink: je kan me altijd een pb sturen als je wilt!
heel veel liefs!

Dreetje, wat balen zzeg, vervelend dat soort acties! Ze hopen dan echt dat je toch weer terug krabbelt, van nee zo bedoelde ik het niet… maarja mannen zijn koppig en geloof mij. Heel stiekem hopen ze diep van binnen dat je je zal bekeren tot moslim (zal niet in alle gevallen zijn natuurlijk). Ze zullen het nooit zeggen en nooit vragen, want het meot uit je hart komen. Maar dat ene westerse meisje die bekeerd was en daar over straat liep was ZO RESPECTVOL naar haar man toe! Ja daar was ik ook nog achter gekomen in de laatste maand dat ik er zat. en om eerlijk te zijn is ook het geloof iets waardoor het bij mij opgehouden is. want als ik aan de toekomst dacht en van mijn dochter zou moeten ‘‘verplichten’’ dat ze neit met een christelijke jongen mag trouwen, NEE dat zal ik NOOIT doen, het is haar eigen keus en liefde is iets dat je overkomt en je kan het niet kiezen.
Dus dreetje misschien maar beter zo, want echt je krijgt totaal geen duidelijkheid van hem met wat hij nou wilt. sterkte meid… het is wel zwaar balen zo een actie hoor! volg je eigen weg en zoek die weg naar het geluk, en wieweet kom je uiteindelijk dan toch weer bij hem terecht of wieweet vind je een onwijs leuke andere gozer…

nou meiden in ieder geval veel succes met deze crisis! en shisha nog bedankt voor ej berichtje naar mij ;).
Heel veel liefs en steun en knuffels, Suus

het is hier inderdaad "crisis’
dreetje , hoelang is die nou al n,spelletje aan het spelen met jou!!!
ooit stond je in Egypte en gij was er niet(nou zou ik al n,punt achter gezet hebbe)
gij gaat(plotseling) n,moslim meisje zoeken-nou if that its what HE want bye bye, galasch.
shischa,ik ken je vrienden niet,maar ze beschermen jou hoor- ,weet zeker dat ze het goed bedoelen,ze wille jou gelukkig zien-blij-
kan je man makklijk reizen naar europa?, je vrienden hebbe erges wel gelijk hoor ,gij zal je nooit met rust laten(wees alert)- sterkte,
x

Suusje! Wat een mooie naam en wat een mooi meisje!!! :smiley: Prachtig. Super gefeliciteerd, gaat alles goed met jullie???

Ik lees zo de rest van de verhalen, ik heb het nogal druk afgelopen dagen, internet lag er ook uit, dus heb wat in te halen…

xx

waar jullie oud en nieuw gaan vieren maakt toch niets uit mag je helemaal zelf weten?

Dat begreep ik dat het gewoon een vriend is het maakt niet uit waar hij oud en nieuw gaat vieren echter sta jij wel garant dus hopelijk keert hij gewoon normaal terug naar Egypte als je daar vanuit gaat dan is het geen probleem toch.
En de ambassade is altijd vrijdag en zaterdag dicht.

hey suusje hoe gaat het nu met jou en je dochtertje?
alles goed met de andere mensen?

hey

het gaat heel goed met jasmin… al mis ik haar papa verschrikkelijk, als ik zie hoe trots hij naar zijn meisje kijkt op skype en naar de foto’s pink ik toch wel een traantje weg omdat hij niet kan zien hoe mooi en klein ze in het echt is!

Dat kan ik me goed voorstellen Suusje, dikke knuffel voor jou:kus:

Ongelooflijk wat lang geleden dat ik dit scherm heb gevuld. Ik ben eerst weer eens gaan lezen wat er allemaal is gebeurd, maar dat alleen al heeft me dagen lang tijd gekost :slight_smile:
Wat een leuke en minder leuke dingen allemaal van jullie.
De geboorte (gefeliciteerd) de verbroken liefdes (vervelend), maar ook wel weer veel steun, die we elkaar geven door alleen maar op te schrijven wat e vindt en voelt. Ik heb hier, vooral in het begin met mijn relatie met M, veel steun aan gehad.

Er is intussen veel gebeurd. Ik woon nu in Alexandrië samen met mijn zoon van 19, die hier studeert. Aan al die plannen is dus niets veranderd. Alleen nog steeds een moeizame relatie. Soms ook knipperlicht, aan, uit, maar dat is nu al weer een tijdje beter. Iedereen heeft zijn verhaal hier en ik moet zeggen dat het me wel rust geeft dat ik niet de enige ben met allerlei twijfels en onrust.

Ik wens jullie ook allemaal de steun, die we zo hard nodig hebben.

Liefs
naaMLoos

Suusje, hoe is de eerste week verlopen als mama van dat mooie prinsesje?
Zo lief, die mooie zwarte haartjes. Je mag best een traantje wegpinken als
je vriend ziet hoe mooi en klein Jasmin is! Jullie zijn gewoon supertrots op haar.
Insha Allah, dat alles goed zal komen voor jullie en dat jullie een gelukkig gezinnetje mogen vormen in de toekomst.
Kop op lieve Suus en de moed niet verliezen!! Hoop doet leven en liefde overwint alles.
Ik wens je heel veel sterkte en geluk met dat kleine prinsesje!! :dag:

Irm, balen dat het niet gelukt is, hopelijk gaat het met het hoger beroep wel lukken!

De eerste week is heel goed gegaan, Jasmin doet het echt super, ze drinkt (borst) heel goed, zit alweer boven haar geboortegewicht! En is gewoon echt een lief schatje, huilt heel weinig. Alleen komt ze natuurlijk om de 3 uur voor haar voeding ook 's nachts dat is wel zwaar maar ze is het helemaal waard!
papa is zo betrokken, komt elke avond online en straalt zodra hij haar op skype of op de foto ziet…wat is het leven toch oneerlijk dat hij niet gewoon een paar weekjes hier heen kan komen! Kan daar zo boos en verdrietig om worden, maar ja we hebben het maar te accepteren!
Iedereen in mijn omgeving wilt niet dat ik alleen daar heen ga in februari, ze zijn allemaal zo bang dat hij haar ontvoerd! Ik kan niet geloven dat hij dat zou doen, dus wil wel gaan…maar omdat iedereen zo negatief er over doet vind ik dat heeeeel moeilijk!

Dreetje, hoe is het met jou? Nog wat gehoord? Raar hoor dat hij ineens weer zo doet!

suusje, is het dan niet een idee om ook vrienden en/of familie mee te nemen?
wel lekker hoor dat het zo goed gaat, lijkt me wel heerlijk om een kindje te hebben, maar ik wil stiekem nog te veel reizen haha!
bij mij gaat alles gewoon zijn gangetje, heb nogsteeds niets van Nabil gehoord en vind ik eigenlijk wel erg lekker en heb er vrede mee.
vandaag kreeg ik een bericht van n oude vriend van me die ik sinds de breuk weer regelmatig spreek. hij vertelde me dat sinterklaas bij me was langsgeweest en dat ik even bij de deur moest kijken, ik vond daar een grote bos blomen met witte rozen erin. moest wel even slikken, tis wel erg appart zo kort nadat ik weg ben uit egypte…

Suusje wat fijn dat het zo goed gaat met jullie geniet er lekker van en slaap lekker overdag als de kleine ook slaapt nu kan het nog.
Dat jou familie zich zorgen maakt om jou is natuurlijk heel logisch en ook ik heb mijn twijfels zeker omdat hij zo raar deed in het begin maar ja als je dan toch gaat neem dan iemand mee.
Lastig hoor je moet met je verstand denken maar dat is heel moeilijk jou gevoel zegt heel logisch iets anders.
Het is vervelend dat hij niet naar hier kan komen anders was dat natuurlijk de beste optie geweest misschien kan hij eens informatie inwinnen.
Gelukkig heb je genoeg mensen achter je staan.
Suusiemie leuk toch dat je een bos bloemen heb gehad en dat het zo vlug is maakt niet uit dat is altijd zo ben je niet opzoek dan komt inene en geeft toch een goed gevoel?
K bevalt het prima in alexandria? Wat doe je daar zoal?

Suusje, ga er alsjeblieft niet in je eentje naartoe. Neem op z’n minst een vriendin mee en als het kan een man, toch zeker voor de eerste keer. Daarna kan je nog zien wat je doet als je nog terug zou gaan. Maar stel dat er iets gebeurt (laten we hopen van niet), dan sta ja daar helemaal alleen als vrouw.

Dreetje, heeft M nog iets laten weten?

Haay Zonnetje,

Hoe is het eigenlijk met jouw vakantie afgelopen? Kunnen annuleren/veranderen/doorverkopen?

suusje
wat een prachtige dochter heb je
groetjes pien

Suusje!
Van harte met je mooie dochtertje! Hoop dat alles goed is verlopen en gaat! Wat een schatje! Geniet ervan meid! Sterkte met alles.
grtz xx Jessica

Dag meiden,

Ik heb niet het hele forum gelezen maar zal in t kort vertellen hoe mijn leven is gegaan…

Ik heb mijn man op internet ontmoet…
Na 4 maanden skypen 24 uur per dag en msn ben ik naar cairo vertrokken, alles was super en het was nog mooier dan verwacht!
Ik bleef een maand daarna terug, we hadden t over trouwen etc ,
Ik ben 2 maanden later terug gegaan
En ben met hem getrouwd!
Na 4 maanden was hij in nl, na 1 week was ik zwanger…
Ik ben nog steeda dol gelukkig! Het is niet altij makkelijk maar t is geven en nemen!

Meiden die vragen hebben over bv de cultuur de gedachtes maar ook zeker het geloof neem gerust contact op!
Wil jullie met alles helpen!
En advies geven!

Groetjes

3 likes