'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hhe lieve meid
Galasch-,laat je niet verleiden met zaken die ginder nu gaande zijn
vreemd dat gij het an jou niet laat weten…
alleen??als egyptenaaar ben je nooit alleen in een hospitaal meid,daar is altijd famillie bij
zeker de vader of een oom
ik reis morge naar nederland-arabische fuif
ben benieuwd -heb er zin in- hafla!!!

gister avond is ons mooie half egyptische prinsesje geboren! ze heet jasmin! bevalling was heftig maar het helemaal waard! foto’s volgen snel want wij zijn nu nog in het ziekenhuis mogen zo naar huis!

Oh wat fantastisch!! Wat heelijk en wat een mooie naam :smiley:
Onwijs gefeliciteerd meid. Geniet er van, omarm haar met liefde en ik weet zeker dat jullie heel gelukkig zijn/worden :smiley:

Gister knallende ruzie gemaakt met M. Ging eigenlijk nergens over maar uiteindelijk liep het zo uit de hand. Hij heeft boos op gehangen, ik weer terug bellen even praten en weer boos ophangen en zo nog een keer.
Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.
Hij moet zijn ouders uit komen leggen hoe het zit met onze vakantie. Daar ziet hij onwijs tegenop, hij weet niet wat hij moet zeggen… Dan begint hij weer tegen mij of ik nog wel lees over de islam (heb gezegd dat ik het interessant vind en dat ik er over wil lezen en dat meen ik ook) want blijkbaar heeft hij dan een beter verhaal tegen zn ouders.
Naja ik werd daar een beetje boos over, alsof hij het probleem nu op mij afschuift en blijkbaar ben ik als mezelf niet goed genoeg?
Naja nadat alle frustratie er aan beide kanten behoorlijk uitkwam zei ik in een opwelling: Nou dan zoek je toch lekker een EG moslim meisje, die je familie en jou wel gelukkig kan maken!
Nou en toen was het helemaal mis, hoe kon ik dat zeggen en als ik zoiets zei dan begreep ik helemaal niets van hem en dan was de vakantie voor niets geweest enz enz.

Daarna nog geprobeerd te bellen maar hij neemt niet op. Vannacht kreeg ik een smsje dat het heel slecht met hem ging en dat hij niet kon vergeten wat ik had gezegd enz (klonk allemaal zo heftig dat ik beetje bang was/ben dat hij zichzelf iets aan doet) maar vervolgens blijft het weer stil.

Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aanmoet… :frowning:
Iemand een advies?

(Sorry Suusje dat ik dit er even doorheen gooi)

Gefeliciteerd Suusje met jullie wondertje!

Hoe gaat het met de kleine, en met jou?
Wat zegt papa ervan?

van harte proficiat Suusje! wat een prachtige naam :slight_smile:
ik hoop dat ze gezond en gelukkig is :smiley: ow ow ik kan niet wachten op de foto’s!

Proficiat Suusje!! :kus:
Ik wens jullie het allerbeste voor nu en de toekomst, inshallah!

Suusje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jasmin!!! Geniet van het kleine wonder en insha Allah dat ook alles goed komt met de papa.
Ben zeer benieuwd naar de foto´s van de kleine meid.
Heel veel sterkte met alles en natuurlijk heel veel geluk met Jasmin!!!

De rest wens ik natuurlijk een heel fijn weekend!!!
Groeten uit een zonnig Alexandria :zon02:

Een dikke proficiat Suusje!!
Ze is dan toch nog ietsje vroeger gekomen dan voorzien, niet? Wat een leuke naam! Toch Arabisch en Nederlands tesamen! Hopelijk krijgen we haar zo snel mogelijk te zien!
Heb je al iets van M. gehoord? Of heb je hem direct gecontacteerd?
In ieder geval geniet nu maar van die eerste magische uren en geef haar een dikke zoen!

Suusieme, wat erg seg! Ja, da’s weer toeval dat dit moet gebeuren als jij juist weg bent. Al was het even erg geweest moest je er nog geweest zijn, maar toch, je hebt dat persoonlijke contact zo niet om hem en zijn familie te steunen. Ik vind het een goed idee om een smsje te sturen, zo laat je zien dat je nog iets om hen geeft, toch?
Sterkte!

xxxx

Gefeliciteerd Suusje met die lieve kleine Jasmin! Wens jullie een hele mooie toekomst samen.

Dreetje, het contact met de ouders is daar zo hecht en belangrijk. En zeker in zijn geval zal het lastig zijn om het zijn ouders te vertellen dus vind het al heel goed dat hij het gaat doen. Dat doet hij toch allemaal voor jou!

gefeliciteerd met je mooie dochtertje :D. Als je ooit vraagjes hebt over de kleine mag jealtijd pb tje sturen hoor;) greetz

Lieve Suusje, gefeliciteerd met de geboorte van jouw dochter!! Wat een prachtige naam vind ik dat. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Geniet er maar volop van, ik hoop dat je voldoende hulp hebt van familie en vrienden aangezien je het toch alleen moet doen.
Nogmaals gefeliciteerd! Ook ik ben benieuwd naar de eerste foto’s van jouw wondertje.

suusje van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje geniet ervan

Hij moet wat zn ouders zijn er achter dat we vakantie hadden samen, we zijn gezien. Nu moet hij het komen uit leggen.
Maar nu wil hij eerst dat ik van alles verander zodat hij een goed verhaal heeft naar zijn ouders en dat vind ik niet eerlijk.
Ik snap dat het moeilijk is voor hem maar inmiddels ben ik al een jaar lang zijn geheim en dat vind ik ook niet zo ok.
Dit is het moment om alles op tafel te gooien maar nu probeert hij er onderuit te komen en het probleem bij mij neer te leggen. Sorry maar ik moest ook met mijn problemen dealen (mijn familie) ik ga niet zijn dingen nu oplossen. Wees een vent en maak een beslissing… denk ik dan.

Hoi Suusje

Gefeliciteerd met jullie jasmim …
Heel veel geluk

Dreetje, als je vriend een echte man is dan gaat hij jullie geheim aan zijn ouders vertellen. Durft hij het niet dan is hij een watje en jouw liefde absoluut niet waard!
Jij bent nog wel van plan om evt. in de toekomst voor hem in Egypte te gaan wonen en hij durft het niet eens aan zijn ouders te vertellen. Dat had hij eerder moeten bedenken; voordat hij een relatie met je begon.
Ik weet dat dit niet hoort bij egyptenaren ‘een relatie’, maar hij wist waar hij aan begon en moet nu de gevolgen ondervinden. Als hij echt van je houdt, dan vertelt hij het aan zijn ouders (niet gemakkelijk, want dat is onmogelijk in Egypte ‘een relatie’). Een van de vele cultuurverschillen!!
Ik hoop voor jullie dat jullie er samen uit komen en wens je hiermee veel succes!!

Suusje, hoe is je 1e dag geweest als mama en gaat alles goed met je en met het kleine prinsesje?
Heel veel geluk en geniet maar van je kleine meisje!!

Suusje, ook nog van deze kant van harte gefeliciteerd met de kleine.
Nu maar lekker genieten van elkaar en goed uitkramen…

Dreetje,

Een moslimman die niet volgens de regels leeft van zijn familie ( vaak dan ook niet volgens het geloof ) en hierdoor zijn familie kwetst, zal altijd proberen toch de schade ( en schande ) te perken , door een excuses te geven voor zijn gedrag.
Ze blijven altijd de zoon ( het kind ) dat hun ouders tevreden moeten houden ( en vaak ook financieel moeten onderhouden ).
In traditionele gezinnen worden ze nooit " echt " volwassen, ze hebben altijd verantwoordeling af te leggen bij hun ouders, voor hun gedrag en hun daden !!
Het is echt een andere cultuur dan de onze…

Dat is geen excuses voor jouw vriend, maar een uitleg van zijn gedrag.

Ik begrijp heel goed jouw gevoelens ( o.a. naar hem toe ) en de uitspraak naar hem toe …
Probeer hem maar uit te leggen, hoe jij je voelt en waarom je dat zei ( van dat trouwen met een Eg. Moslim meisje ),maar doe dat maar morgen of overmorgen, wanneer de jullie gemoederen meer bedaard zijn.

Een rustige en duidelijke communicatie is belangrijk, maar kan alleen lukken wanneer **jullie beiden meer gekalmeerd zijn. **

Groetjes Hadiya :zon02:.

Gefeliciteerd Suusje! Het was even wachten, maar dat zal het ongetwijfeld waard zijn geweest…!

Ben erg benieuwd naar de foto’s en ook wel naar de reactie van de papa.

Ik wens je een gelukkige toekomst toe samen met je dochter!

foto’s op mijn profiel…bedankt allemaal voor jullie reactie! M. is heel happy ermee, ik vertel het een ander keertje!

heey suusje!!
onwijs gefeliciteerd!! :smiley: geniet van die heerlijke dagen!
liefs suus