'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoe wordt oud & nieuw eigenlijk gevierd in Egypte? Ik kreeg de indruk dat het daar lang niet zo belangrijk gevonden wordt als hier :slight_smile:

Mocht ik die kant op gaan tegen die tijd (ik hoop het zo!) dan wil ik graag sterretjes mee nemen maar dat mag zeker niet? Wil niet aangehouden worden omdat ik explosieven in mn koffer heb :smiley:
Is er in Egypte makkelijk aan vuurwerk te komen?

Hier heeft oud en nieuw weinig betekenis!!! Het islamitische nieuwe jaar begint niet op 1 januari.
In grote hotels wordt het wel gevierd; met diners en live muziek.
In de toeristenplaatsen wordt het, denk ik, wel gevierd.
Sterretjes zijn hier gewoon verkrijgbaar (bij de supermarkt, de bakker).
Worden vaak gebruikt op een kinderverjaardagstaart. Vuurwerk is hier wel te krijgen, maar de keuze is absoluut niet zo als in Nederland en op bepaalde plaatsen. Nederland is nummer 1 op het gebied van vuurwerk!!!
Om 24.00 uur speur ik de lucht af, op zoek naar iets van vuurwerk. Familie uit Nederland belt om gelukkig nieuwjaar te wensen en ik kan ze niet verstaan door het lawaai van het vuurwerk!!

Ik ben op Nieuwjaar in Egypte geweest. In Sharm en Hurghada waren enorme feesten met optredens en zo. Voor de rest wordt er weinig aan gedaan. Net zoals Kerst, het zijn toch echt Westerse feesten…

jaa en dat blijven ze onthouden dat deden wij ook toen ik en mijn broer klein waren :slight_smile: ook andere feesten door de vele verschillende mensen op de worksite dus ook thanksgiving en haloween werden uitbundig gevierd :stuck_out_tongue: hahaha dat mis ik hier in Nederland weer het gezellig samenzijn, muziek, dans en smiling :smiley:

Pff nou ik geloof dat nu eerst iedereen zich opmaakt voor a.s. dinsdag. Denk dat heel Egypte elkaar aan het bellen is voor afspraken want ik kom er weer niet doorheen. Zo frustrerend.
Naja zal hopelijk na dinsdag een beetje beter zijn…

Oh en bedankt voor de tip over de sterretjes :slight_smile: Hoe het in Egypte?

denk dat het daar nu heeeeeeeeel chaotisch is
(op zoek) naar het beste schaap, en inderdaad aan het opmaken-voorbereiden
tip voor wie alles hier mist- naar arabische fuiven gaan!!!
grts x

Hey Meiden,

Net terug van twee weken Egypte dus nog helemaal niets gelezen van hoe of wat maar wil jullie even vertellen dat Ahmed donderdag is geslaagd voor zijn inburgeringscursus en dat ik nu na twee weken lang touren door Cairo voor de goede stempels morgen mijn aanvraag de deur uit ga doen voor een MVV!!! Ik ben zo blij…ik weet het het blijft een risico want er staan hem heel wat veranderingen te wachten en we moeten maar afwachten of het hem hier gaat bevallen maar we gaan er voor!!!

Wat leuk voor jullie hopelijk verloopt de mvv procedure snel voor jullie.
Er gaat genoeg veranderen voor hem hier en in het begin zal het moeilijk zijn maar tijd zal het leren.

Hoi allemaal!

Suusieme, het is best begrijpelijk dat je het mist. je hebt er bijna 3 jaar van je leven doorgebracht en toch een mooie ervaring opgedaan.
Is het niet moeilijk om je ineens terug aan te passen aan de Nederlands manier van leven? de regels enz…
En je mag Nabil best missen! jullie hebben dag in dag uit voor bijna 3 jaar in elkaars gezelschap doorgebracht. Ik zou ook heimwee hebben. Ik denk dat het een hartverscheurende keuze moet geweest zijn om te kiezen tussen je familie of te gaan voor een relatie waar je nu van weet dat het nooit iets kon worden. Ik bewonder je echt chapeau! Maar wat je daar hebt meegemaakt, die ervaring kunnen ze je niet meer afnemen.

Suusje, spannend spannend spannend! Ze is er bijna!! Heb je al namen in je gedachte? En heb je er al met M. over gesproken?
toi toi meid, je gaat dat goed doen!

Ik weet niet meer waar ik het heb hoor! Ik krijg maar geen antwoorden op mijn vragen… zo frustrerend! Hij heeft me ook al van zijn facebook verwijderd, zodat ik zijn volgende prooien waarschijnlijk niet meer kan inlichten of omdat misschien niemand mag weten wat voor een persoon hij echt is, want dat zou misschien wel in een schande kunnen uitdraaien voor zijn vrienden familie! Stommerik!
Nu weet ik teminste wat een egocentrische kerel het was, hij wou enkel zijn eigen behoeften bevredigen en van zodra er iets anders in een rok verschijnt, kon ik het voor bekeken houden.
Maar hoe kan je nu zo ingesteld zijn, we skypten bijna elke avond tot op het moment dat ik het ontdekt heb van dat meisje. Ik heb haar trouwens al gewaarschuwd en ze zal hem zeker ontwijken, want hij was ook al aan het proberen bij haar. Hij had al tegen haar gezegd dat ze niet moest luisteren naar mij , omdat ik zogezegd gek zou zijn!! Je moet toch echt haatdragend zijn als je zo’n dingen zegt over mensen waarmee je een ‘band’ had. Ik heb nu ook ontdekt dat jij het de eerste 3 maanden blijkbaar wel meende, maar vanaf dat het te lang duurde, is hij dan maar beginnen liegen over alles!

Hier een berichtje van mijn kant, hoe is het met de rest?

xxx

over die sterretjes, ik heb vorig jaar in Hurghada gezocht, maar nergens gevonden! En voor mijn verjaardag in mei wilde ik er per sé hebben dus heb ik ze verdeeld over mijn handbagage en gewone koffer.
Nu met oud op nieuw zal ik er weer in mijn koffer meenemen voor de zekerheid. Ander vuurwerk lijkt me onverstandig, al blijft het vreemd, zo doodstil met oud op nieuw!

Ik ben weer terug, het was te kort… maar heerlijk om mijn lief te zien, te spreken.

Suusje, lukt het nog een beetje met de laatste zware loodjes. Hopelijk voel je je goed en gaat het allemaal voorspoedig. Nog contact gehad met M?

Suusieme, knap hoor, dat je zo snel kan omschakelen. Ik wens je heel veel sterkte toe want je zal het aardig moeilijk hebben lijkt me zo.

Ga ik ook proberen dan :slight_smile: Als ik ga met oud & nieuw…
Lijkt me zo leuk, lekker samen naar het strand en dan om middernacht daar sterretjes aan :smiley:

haha heel romantisch :wink:
Die in mijn koffer had ik trouwens verstopt in een geurstokjesdoosje, gewoon om zeker te zijn haha.

verwacht je antwoorden zonnetje??.
ja das gemakklijkst hee de persoon die andere meisjes waarschuwt gaan verwijten van "gek " zijn(mahnouna woman)-gebeurt daar vaak hoor,zo zijn ze van jou vanaf…,en hebbe ze vat op hun volgende slachtoffer
lig er niet van wakker meid
reis je nou naar egypte?

i know… we zijn ook heel romantisch, dat wil je niet weten :wink:
Haha, nou M is nogal van de wierrook dus ik mag hopen dat hij ze dan niet vindt. Zou nogal schrikken zijn :smiley:

Was het in je handbagage geen probleem??

Hoi allemaal,
Ben heel benieuwd hoet het deze maand voor de Suzen gaat verlopen.
Allebei een nieuwe start (ander land/werk en een baby).
Jullie zijn zo sterk en overtuigend dat het zeker allemaal goed gaat komen.
Dus hopelijk gaan jullie ondanks de mindere ervaringen weer een fijne tijd tegemoet.

Wij hebben vandaag lekker 10 dagen Gran Canaria geboekt dus 27/11 lekker weg. Hopelijk hebben we nog een beetje goed weer. Niet zo zeker als Egypte natuurlijk maar wilde even wat anders en zeker waar M. zonder visum heen kan. Even gehad met al die papieren.

nee, wat ik nog het vreemdste vond, gezien ik ze daar los in had liggen. Misschien was mn handtas te vol gestopt om her te herkennen? Maar ja, ook daar kun je ze in een wierrookstokjesdoos stoppen, die staan nergens op de verboden lijst hihi.
succes in ieder geval met het verschepen en ik hoor graag of het jou ook gelukt is :slight_smile:

Heb alle verhalen gelezen maar niet gereageerd. Teveel discussie afgelopen week waar ik me niet in wilde mengen.

Suusje, het aftellen is begonnen, spannend hoor!

Marmah, wat lekker dat je hebt geboekt. Ff een andere omgeving, lijkt me heerlijk zo met z’n 2en!

Zonnetje, ga je nog daarheen?

Linnie, wat fijn van de MVV aanvraag, hopen dat het snel gaat…

Dalfien, 2 weken is ook te kort maar ja…Fijn om elkaar weer te zien!

M. is nu in Cairo bij zijn familie. Heeft sinds 12okt non-stop gewerkt…Hij was helemaal kapot. Ben blij dat hij nu offerfeest bij zijn familie kan vieren.
Ik heb plannen om er misschien in de 2e week van december weer heen te gaan…Moet vrij kunnen regelen op het werk en een leuke prijs zien te vinden op internet. Had bij jetair een ticket van 90euro gevonden, enkele reis. Dat is tot nu toe de goedkoopste…iemand anders nog wat leuke prijzen bij organisatie die ik niet ken. (ltur, airberlin, arkefly, jetair ken ik allen al)

xx

hey dames,
ook weer eens een berichtje met mij. ben net terug van de training om op de wintersportplaats gerlos te gaan werken… 1 goed ding: 80% van mijn gasten zijn mannen :stuck_out_tongue:
ook ander minder goed nieuws. Via via heb k te horen gekregen dat N. gister n ongeluk heeft gehad en in het ziekenhuis ligt. ribben gebroken en hechtingen in zijn gezicht. jakkes, ben nog nieteens 2 weken terug en gebeurd er zoiets. vind het wel heel erg vreemd… zet me wel een beetje aan het denken en vragen hoe het komt? haal de gekste dingen in mijn kop, maarja jullie kennen allemaal het verkeer in egypte, dus dat er een ongeluk gebeurd gebeurd wel vaker. Toch blijf ik het wel heel erg vreemd vinden. ik heb verder niets van hem gehoord, waarschijnlijk ook omdat hij in het ziekenhuis ligt.
Nu jullie over t offerfeest hebben dat was natuurlijk de 16e en ja daar was hij nu alleen. pff nouja ik kan er maar beter niet aan denken. ik zat er aan te denken om zijn zusje een sms te sturen met sterkte, maar ikw eet niet of ik daar goed aan doe. Ik laat t nog even bezinken en dan kijk ik morgen wel wat ik er mee doe. zucht. een redelijk moeilijke nieuwe start op deze manier in ieder geval. Probeer gewoon genoeg afleiding te geven aan mezelf, maar baal er wel onwijs van en t maakt me toch wel een beetje angstig… Ik hoop maar dat hij niet echt gekke dingen gaat doen en hoop echt dat t verder goed met m gaat. t liefste zou ik nu langs willen gaan en steunen, maar dit is beter. als ik dat nu ga doen zal hij het altijd van me verwachten en verlangen en wil niet dat er nog meer van die gekke dingen gaan gebeuren.
nouja lekkere neiwue start dus;)

verder was de training wel tof hoor. t gaat erg pittig worden in Gerlos, want ik ben de eerste die daar alleen zit. Voorgaande jaren was er ook een andere collega bij, dus echt een leuke uitdaging. Ik kijk er echt onwijs naar uit en heb er toch ondanks alles erg veel zin in!

heel veel liefs voor iedereen.

groetjes suus