'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Zonnetje…

Aan de ene kant mag je blij zijn dat je er nu achter bent gekomen met wat voor type je te maken hebt. Dit zegt toch wel genoeg lijkt me. En goed van je dat je hem ermee confronteert ook al reageert hij er naar jou toe niet meer over. Hij weet in ieder geval dat niet alle meiden ‘domme ganzen’ zijn en dat wij deze leugens vroeg of laat toch kunnen doorzien.

Wat betreft je ticket…probeer inderdaad of je het kan annuleren (zal moeilijk zijn) of op een ander naam kunt laten zetten zodat je het kunt proberen te verkopen aan iemand anders.
Wanneer zou je gaan trouwens?

Ja, ik ben ook wel blij dat die grote leugen gedaan is. Ik had wel al een klein vermoeden, maar ja als je dan zo een klein beetje verliefd bent, wil je dat dan niet inzien eh. :slight_smile: Ik ben nu wel van 1 ding overtuigd, mannen denken eerst me hun ‘gerief’ en dan pas met hun hart!!
Ik ga mijn ticket proberen annuleren, vind het langs de ene kant ook wel spijtig, want Egypte is zo’n mooi land. Spijtig dat sommigen er zo’n lelijk van maken :).
Ik hoop dat dit voor anderen ook een les mag zijn, want ik ben nog maar 19 jaar en heb niet genoeg levenservaring om hiermee om te gaan, maar ik vind als ik met iemand als dit korte mette kan maken. Dan kunnen anderen dat zeker!
Nu pas zie ik het verschil tussen de goede en de slechte Egyptenaar. een echte vriend van me ginds zei overlaatst nog: het beste is gewoon dat iedereen bij zijn eigen cultuur en volk blijft en daar relaties opbouwt, want anders krijg je situaties waar mensen gaan profiteren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, daar niet van. Ik denk dat ik met hem hier ook maar eens over ga praten.
Ik weet dat ik nog wel iets voor hem voel, maar ik heb echt wel al mijn respect voor hem verloren, hoor. Ik heb het voor mezelf al een plaats gegeven tussen de huilbuien door, want iets waar je al je hoop op gezet hebt en dan als een kaartenhuisje in elkaar valt, dat doet echt pijn om daar mee geconfronteerd te worden. Hoe kan je nu zo weinig zelfrespect hebben en met iedereen zitten foefelen! En hoe kan je nu zo’n dingen verzinnen! Dan moet je toch echt wel krankzinnig zijn.

Bedankt alleszins allemaal!

Trouwens, wat ik wou vragen. Hij werkt voor travco… waarschijnlijk wel bekend voor velen. Zou ik dit aan zijn baas rapporteren, dat hij vrouwen lastig valt? Want ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Maar dan is de kans wel groot dat hij zijn baan kwijtgeraakt… En de goede zelve in mij zegt dat dit fout is en zeer onvolwassen zou zijn, maar langs de andere kant kan dit toch niet gewoon doorgaan? Ik zou graag anderen willen behoeden voor hem.
Wat stellen jullie voor?

xxx

Van wanneer tot wanneer had je geboekt?

Annuleren zal denk erg moeilijk zijn. Ken je niet iemand die wel gezellig mee wilt met je? Dat hij niet blijkt te zijn wie je dacht dat hij was is al rot genoeg, maar mag hij je dan ook nog je vakantie ontnemen?

Als IK in jouw schoenen stond zou ik het wél melden bij zijn werkgever. Of die werkgever er iets mee doet is natuurlijk een 2e. Maar goed ik kan niet voor anderen spreken.
Heb je niet eens gegoogled op zijn naam of gekeken op diverse internetsites die zg. “blacklists” hebben, waar voor dit soort mannen gewaarschuwd wordt? Kan soms heel verhelderend zijn!!!

Sterkte ermee!!

Ja, hoor. ik heb dit al maanden geleden gedaan. Om toch maar alle twijfel uit de wereld te helpen, maar je ziet…
Er is toen niets uit de bus gekomen… maar ik vraag mij af, hij heeft wel 2 vriendinnen gehad die bij hem werkten. En daar is hij 3 jaar mee samengeweest, dus het zit allemaal wel wat vreemd in elkaar, hoor. Volgens mij heeft die man gewoon nood aan affectie en seks.

Suzanne, ik wou van 27 november tot 4 december gaan. Ik had gepland dat hij mij zou meenemen naar overal, met een man ben je toch veiliger eh. Dus had ik niet gepland iemand mee te nemen en ik denk dat de datum nog kortbij ligt om nog iemand mee te kunnen nemen…

ik zou gewoon gaan, in Hurghada zitten een aantal goedkope hotels… bijvoorbeeld, Triton Inn, daar mag je dan van de facalitieten van de andere hotels incl het strand gebruik maken daar heb ik ook eens ingezeten €25 per nacht, te boeken bij Ebookers. Ook hebben mijn vriendinnen een keer in Golden Rose Hotel gezeten ook heel netjes. Of misschien Sol Y mar Ivory suites. Voor een weekje kan je je toch vermaken, dagje mee op een snorkelboot, ga je mee met Voodoo divers dat is van Nederlanders ontmoet je misschien nog leuke mensen om eens mee af te spreken… misschien een dagje Luxor en dan nog een paar daagjes op het strand, het is er nu nog 30 graden… lijkt me toch lekkerder als je verdrietig bent… helaas voor jou vertrek ik 27 November naar Nl…
Je hebt toch je ticket al…:vak02:

Zeker melden op zijn werk zonnetje! Aan zijn baas, maar ook aan de “opperbaas”. En op blacklist sites.

Zonde, ik ga halverwege december. Anders hadden we ons prima samen kunnen vermaken.

Maar je weet maar nooit wie je op het laatste moment verleiden kunt met een onverwacht bezoekje aan de zon… lekker joh!

Sorry dat ik nu even dwars door Zonnetjes onderwerp heen ga…

We hebben het hier regelmatig over orfi gehad; namen invullen, samen kunnen reizen of ergens verblijven, zelf meenemen en verscheuren als je er klaar mee bent. Maar mijn vriend heeft het over een tweede vorm. Eentje die wel geregistreerd wordt, getuigen erbij en voorwaarden. Dat registreren zou alleen zijn in ‘real state’ en niet zoals bij een echt huwelijk in ‘civil registry and courts complex and el azhar’. Heeft iemand ervaring met deze vorm van orfi?

De voorwaarden zoals hij ze opsomt zijn overigens:
thsts y accept me as ahusband…accept to live together,and at the case of divorce i give u an amount of money get written in the contract…and to be honest and keep all yr rights in the human treating

Ik merkte op dat het me iets te veel als een echt huwelijk gaat klinken, maar nu komt hij met allemaal verschillen aanzetten.

Hoop dat iemand van jullie hier meer van weet…!

http://cairo.woneninegypte.net/forum/index.php Allemaal mevrouwen die met Egyptenaren zijn getrouwd. Verder heb je het engelstalige http://www.egyptsearch.com/forums/ultimatebb.cgi
Ik weet dat er geregistreerde en ongeregistreerde orfi’s zijn, maar niet wat de gevolgen kunnen zijn wanneer je bv uit lekaar gaat, of wanneer een van de twee overlijdt, een andere partner blijkt te hebben enz.enz.
Ik heb wel ooit gehoord dat het hebben van een orfi voor een man óók nadelig uitgelegd kan worden door zijn omgeving, net zoals voor de vrouw. (Etisch)
Ik zou zeggen: Vraag het een kenner.

Onze orfi is ook geregistreerd in Cairo. We hebben het in Luxor bij een advocaat in het bijzijn van 2 getuigen getekend.

Wat wil je precies weten.
Ik vraag het wel aan mijn vriend als je dat wilt.

Wat fijn, bedankt! Ik stuur je anders wel even een prive berichtje.

Hoi,
Echt shit dat je dit als 19 jarige moet meemaken, maar zoals eerder vermeld, hieruit zal je heeeeeel veel leren. In het vervolg zal je zeker meer opletten.
btw hoe noemt die gids? ik ken namelijk een paar mensen die bij travco in marsa alam werken. Er werken idd ook engelse vrouwen bij travco, deze blijven daar meestal voor een periode van maximum 2 jaar en vertrekken dan weer naar een ander land.
Groetjes
Stettemie

Ik krijg buikpijn van dat FUCKING netwerk. We kunnen geen fatsoenlijk gesprek meer voeren…
Frustraties alom aan beide kanten, dit is ongelooflijk. Niet normaal.

Het is toch EID? Of is dat volgende week dinsdag? Want dan wordt er veel gebeld en kan het netwerk weleens overbelast zijn…

Neej, EID is de 16de…

Volgens mij volgende week, de 16e. En ik zou hem graag nog fatsoenlijk willen spreken daarvoor omdat ik tegen die tijd enorme problemen verwacht met zijn familie waar ik enorm tegenop zie (en hij ongetwijfeld ook maar daar kunnen we t dus niet over hebben want we spreken elkaar amper) Echt om gek van te worden.

oh heb hem aan de lijn

piep piep piep einde gesprek AAAAAAAAAAAHHHH!! 3 minuten wat een record…

Sorry hoor, ben er gewoon even zó klaar mee. Even een dip… en ik weet dat ik niet mag klagen en anderen grotere problemen hebben dan ik. Sorry…

Tuurlijk mag je wel klagen het is ook heel frustrerend