'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

126? wat voor een nummer is dat?

Dat is dat telefoonnummer voor vrouwen die lastig gevallen worden. Ik vind het fijn dat je even uitlegt dat je opmerkingen niet stekelig bedoeld waren, Teigetje, ze kwamen zo over. Vandaar ook mijn reactie, waarvoor excuses.
Volgens mij bestaat er sinds kort zelfs een mogelijkheid voor vrouwen om per Tweet incidenten te melden. Er zijn al -tig pogingen gedaan om te achterhalen waarom het nu persĆ© in Egypte zo’n probleem is. Het geloof, de sociale klasse, cultuur, het zijn allemaal geen zaken waar Egypte uniek in is. Er zijn meer islamitische landen, er zijn armere en rijkere landen, strengere en tolerantere, en het is net zo verkeerd in Egypte als in Nederland. Toch zijn de cijfers schrikbarend. Houdt daarbij in het achterhoofd dat er nog steeds een stigma op rust, en niet elke vrouw haar incident zal melden. Ik heb ooit eens een heftige discussie gehad met een 19 jarige dame, die vond dat het allemaal de schuld van de dame zelf was. Haar manier van kleden, van lopen, of de plaats wƔƔr ze liep en als dat allemaal niet van toepassing was, dan zou het waarschijnlijk een gestoorde gek betreffen en dan zou de politie hem oppakken. Einde probleem… :?
Dus zelfs de jonge meisjes geven hiermee de jongens redenen om het onbestraft te laten: het lag immers aan hƔƔr, niet aan hem??? Ik denk dat dƔt een grote reden kƔn zijn. Ik voed mijn zoon op in de wetenschap dat hij zijn handjes thuis moet houden, al loopt ze bij wijze van spreken naakt over straat. Daar spreken ook de vrouwen in termen van goede en slechte meisjes, en een goed meisje gaat niet alleen over straat, kleed zich bedekt, verheft haar stem niet, lacht niet hardop, kijkt een vreemde man niet aan, kortom: trekt geen aandacht.
D’r zijn er nog zat die ook nog vinden dat ze besneden moet zijn. Een van de nichtjes die nu 16 is, is 2 jaar geleden nog besneden, in een ziekenhuis, ondanks het officiĆ«le verbod, ondanks dat ze in de hoofdstad woont, ondanks alle publiciteit.
Het wordt gewoon niet besproken, het is iets privĆ©. Maar wel een net meisje… :slight_smile:

Raks, nog nooit in Alexandria geweest? Moet je zeker een keer naar toe gaan. De mooiste stad van Egypte!!! (vind ik)

Over veiligheid in Egypte. Ik heb er eigenlijk geen last van hier. Hangt ook heel erg eraf van in welke buurt je woont. Hier in Alexandria zijn ook buurten waar ik absoluut niet zal komen. Maar het is absoluut waar dat er onveilige plaatsen zijn in Egypte en 'sexual harassment 'is een groot probleem in Egypte! Mijn dochter van 17 jaar mag alleen maar met vriendinnen uitgaan en moet altijd bellen als ze er is en waar ze is. Gaat ze naar een vriendin met de taxi, dan sta ik op het balkon en noteer het nummerbord van de taxi (overbezorgde moeder misschien!). Mijn zoon van 9 jaar kan hier niet op straat spelen. Hij weet dat en daarom zijn we lid van een club waar hij heerlijk kan spelen, zwemmen etc. Ook heerlijk voor zijn moeder!!
Het is gewoon voor kinderen hier in Egypte heel anders (voor iedereen trouwens!) en daarom heel belangrijk om een plek te hebben voor je met je gezin heerlijk kunt relaxen!!! De ā€˜club’ is mijn tweede huis, zeg ik altijd.
Als ik naar binnen rijd, weg uit dat achterlijke verkeer, heerlijk!!!

Fijne dag allemaal !! :zon02:

Ik ben wĆ©l in AlexandriĆ« geweest, in Myami. Ook een oude buurt, maar wĆ©l vlakbij de Corniche. Ik ken een Nederlandse die er lang gewoond heeft, maar toen de oudste kinderen naar de universiteit gingen, zijn ze terug naar Nederland verhuisd. Het hele gezin heeft het erg leuk gevonden in AlexandriĆ«, inderdaad ook bij ā€˜de club’. Ik ben in Cairo een keer bij een zo’n club geweest, AC Milan, maar ik geloof niet dat mijn vriendin er veel heenging. Het ws drie kwartier rijden, de dichtbijzijnste daar waren Heliopolis Sporting Club en Al Ahly en die van de militaire academie, maar volgens mij is ze daar nooit lid geweest. O ja, ik ben ook nog een keer bij zamalek geweest, maar dat was om voetbalkaartjes te kopen. Zag er wel mooi uit.
Het doet me altijd denken aan de grote verschillen tussen de manieren van sport beoefenen daar en hier. Het is moeilijk om de status uit de sport weg te krijgen.
Voor wat ik ervan meegekregen hebben is het rondhangen in shoppingmalls zoals Citystars tijdverdrijf nr. 1.

WOW wat een gezellige discussies allemaal :-)… ik zal me er verder maar niet in mengen. Maar laat ieder vrij zijn om zijn/haar ervaringen hier te plaatsen. Het is vaak alleen de toon die het m doet.

Ik ben op dit moment in Egypte. Mijn vriend en ik hebben net het familiebezoek achter de rug en het was echt een feestelijk onthaal, we werden beide helemaal vertroetelt. Moeders drukte mn vriend nog op t hart om goed voor mij te zorgen en andersom deed ze het bij mij ook.
Wat een fijne ervaring.

Dreetje…ik heb je Rani inmiddels geprobeerd hier haha. Ging ernaar op zoek in de supermarkt (mijn vriend kende het niet) en ik vind het inderdaad ook wel lekker hoor. Ben sowieso wel een liefhebber van sapjes.

Suusie…wat zal het fijn voor je zijn om weer in Nl te zijn na zo’n lange tijd en je ervaringen. Dan merk je toch wel hoe fijn het is om terug te kunnen vallen op en fijne familie en/of vrienden.

Ik ga nog even verder genieten hier, groetjes.

Ik heb NOOIT gezegd dat het niet waar is er zijn onveilige plekken maar niet heel CaĆÆro is onveilig er zijn echt wel stukken waar je gewoon kan lopen.
En ieder zo zijn eigen ervaringen/meningen.
Als ik met mijn schoonzus daar samen loop lekker winkelen no problem.
Maar petry ga mijn niet beschuldigen van het feit daar nooit te zijn geweest dat weet je niet en mag je altijd vragen natuurlijk.
Maar ken Cairo/Tanta nu wel uit mijn hoofd.

Clejo ooohh lekker je zit gewoon in Egypte leuk he zo warm onthaal van zijn familie.
Hoelang blijf je? En waar blijf je?? Bij zijn familie of lekker aan het strand?

Suusiemie wat zal het koud zijn voor je hier bbbrrrrr zo koud vandaag bleh.
Leuk dat je gaat werken in Oostenrijk echt zo leuke sfeer die wintersportgangers.

Suusje aftellen nog 2 weekjes toch hou je het nog vol?

Hoe is het met shisha? Weet je al wat je gaat doen alles een beetje op een rijtje kunnen zetten??

En alles goed met alle andere?

Raks alexandria is echt leuk hoor lekker wandelen langs de boulevard de grote bib bezoeken met daarbij ook een museum en het kasteel. Of lekker winkelen.
Wij gaan daar weleens heen een dagje met de trein vorige keer zaten we daar een paar dagen in een appartement van een tante zal ik nooit meer vergeten was 10 hoog al die trappen pppffff en geen douche dus warm water koken en dan elke keer over je lijf scheppen hahaha.

Suusiemie lekker warme chocolademelk met rum drinken in Oostenrijk hhhmmmm en natuurlijk slagroom erbij.

hihi, ik ben meer van de almdudler(soort oostenrijks frisdrank) en lekkere warme apfelstrudel :stuck_out_tongue: geen chocomelk voor mij haha!
maa rheb in ieder geval alvast wat warme kleding ingeslagen lol

of een lekker Schnaps :slight_smile:

Vetgedrukt…

Ik heb dus niet gezegd dat het niet waar is, waar vind je dat? In je fantasie??
Ik zeg alleen dat je ook normaal op straat kan in CaĆÆro dat er onveilige stukken zijn ja dat klopt maar daar had ik het niet over daar had JIJ het over.
En dat vetgedrukte zeg ik dat het niet waar is dan??
Sorry hoor maar nu breekt mijn klomp schrijf ik Russisch of begrijp jij mij niet?

Belgiƫ heeft echt wel verstand hoor de regels zijn beter en dan nog je kan de regels wel verstrengen maar ik behoor niet onder de Belgische wet maar de Europese wet en die kan je niet zomaar veranderen.
Wilde ik gewoon even mededelen.

Je schrijft zeker geen Russisch. Post 7376. Als ik zeg dat ik niet alleen op straat kan, en jij zegt dat men in Cairo normaal op straat kan, dan houdt dat toch in dat ik in jouw optiek onwaarheid spreek???

dames alstjullie blieft, discussie gesloten, er is neit zwart op wit gezegd dat je daar (altijd/overal) aleen over straat kan, amar er zijn genoeg plekken waar dit wel kan. OOK in Cairo.
Dus dames discussie afgesloten, jullie hebben beide gelijk! geen meningen van elkaar zo bekritiseren aub…

oke even wat anders! ik lop de afgeloepn dagen buiten en elke keer verbaas ik em weer dat iederene hier zelfs overdag et lichten aan rijdt hahaha! :d

En stopt voor een rood stoplicht :slight_smile: Het eerste wat me altijd opvalt is het stoffige, en tegelijkertijd ben ik binnen enkele minuten weer gewend. Ik heb net nog even op Google maps zitten kijken, en het valt me op dat de mensen zoveel verschillende manieren hebben om hun adres weer te geven.
Wij kennen een uniforme wijze: naam, adres, postcode woonplaats. Daar is het naam, adres, stadsdeel, wijk, nog een wijk soms, en de kroon spande iemand in de straat die achter het adres maar liefst 4 gebieden erbij zette: Alf Maskan, Ain Shams, Mathef Al Matrya, Heliopolis.
Ik heb ooit iemand van de Amerikaanse ambassade gekend en die schreef op zeker moment: ik ben bij jullie in de wijk geweest, want ze zeiden dat auto-onderdelen daar veel goedkoper waren. Op mijn ā€œEn?ā€ antwoordde hij: ā€œwat een gribuszooi. En ik heb het niet eens gevondenā€¦ā€
Wat ik ook bijzonder vindt: sommige straten in die stadsdelen hebben enkel een nummer. Nog niet eens 1st Street, maar gewoon 39 of 42. Ik zag ook dat straatnamen niet uniek zijn. Mijn straat komt ook in Nasr City en 6 October City voor…om het makkelijk te maken.

en mij geboortedag is 6october(is dit niet pooky) hie hie
vind dit leuk ,als ik in Cairo kom ,kom ik overal mijn verjaardagsgetal tegen(te gek )je moet hun dan zien kijke als ik vertel dat ik op die dag "geboren"werd, net of ze zien n,spook(bijgeloof)
126 is tourismpolice, en als het menens is lachen ze dr echt niet mee…
ivm schijnhuwelijken zijn ze nog niet streng genoeg vind ik,maar dat kan je inderdaad niet zomaar veranderen
hihi suusieme, vreemd hee terug in europa, ik ben nu 7maande terug uit egypte ,ik sta steeds voor geslote winkels-mn zus lacht haar te pletter,en plaagt me steeds-die zegt dan ht is hier geen egypte,ook wil ik al es te vaak zonder jas naar buiten(looooooool)
ja volgende keer doe ik zeker n,bezoekje aan alexandrie,heb er al veel goeds over gehoord

Hey meiden!

Sorry dat ik zolang niet meer van me heb laten horen, maar ik zit echt een beetje in de put op dit moment.
Ik ga het verhaal kort uitleggen:
In april dit jaar heb ik in Marsa Alam een gids leren kennen en je weet hoe dat gaat skype enz tot nu…
Ik durfde eerst niet zo ingaan op zijn avances, want je weet het met al die verhalen, uiteindelijk dacht ik dat hij het wel goed meende enz, ook aan zijn uitleg te horen over zijn leven, over zijn werk, zijn familie, alles klopte… . Hij zei dat hij 1 Egyptische vriendin had gehad en 2 Engelse (wat niet kan want in Egypte hebben ze geen ā€˜girlfriend’. Maar aanzijn facebookfoto’s te zien, toch 2 engelse vriendinnen, allebei 3 jaar samengeweest. Dus het leek allemaal wel te kloppen. Spreekt trouwens ook vloeiend Engels. Wou hij dat ik naar hem kwam, nu heb ik dit zolang mogelijk proberen uitstellen, omdat ik echt zeker wou zijn dat hij niet met mijn voeten rammelde. Nu heb ik afgelopen donderdag een ticket naar hurghada geboekt (naar Hurghada omdat hij zei dat hij van werk was veranderd), blijk ik er vrijdag achter te komen via een meisje dat nu in het hotel zit waar ik in Marsa Alam logeerde, dat hij dus nog altijd in Marsa Alam zit en tegen mij over dingen heeft gelogen, zoals dat zijn vader gestorven was en dat zijn been gebroken was, enz… (hoe kan je nu zoiets verzinnen !!!) en ben ik ook te weten gekomen dat hij dit meisje mee had genomen naar Port ghalib. Nu probeerde ik hem hiermee te confronteren, bleek het al aan zijn oren gekomen te zijn dat ik met dit meisje contact had gehad en nu reageert hij niet meer op mijn berichten, op mijn mails, skype,nix nix nix. Ik heb hem gisteren gebeld met een ander nummer, nam hij af en vanaf het moment dat hij hoorde dat ik het was, bleef hij maar hallo zeggen, precies of de andere kant van de lijn was dood, hij legde af, probeerde ik hem terug te bellen… kreeg ik die arabische dame aan de lijn… dus bleek hij zijn telefoon te hebben afgezet. Heb ik hem maar een facebookmail gestuurd dat ik had gedacht da hij , iemand van 27 jaar, toch wel meer verantwoordelijkheid zou hebben tegenover andere mensen en dat hij mij hierin moet helpen, want dat ik totaal niet weet wat ik moet doen.
Ik ben nog maar 19 jaar heb een ticket naar Hurghada geboekt, maar mijn familie weet nog van niets, maar wat moet ik nu doen… er gaat daar niemand op mij staan wachten, ik heb geen hotel geboekt, niets…
Ik weet echt niet wat ik moet doen en zit echt in de put, omdat ik hier met niemand over kan praten…
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen??

xxxx

kan je je vliegticket niet nog annuleren?
wel ontzettend vervelend allemaal zeg! in ieder geval heel veel sterkte! hou je sterk meid!

En als je niet meer annuleren kĆŗnt: beschouw het als leergeld. Beter dat je d’r nĆŗ achterkomt dan als je dƔƔr zoiets zou moeten meemaken.

Wat vervelend meid! Maar gelukkig ben je er nu achter hij hij werkelijk is. Probeer je ticket te annuleren, even bellen naar de vliegmaatschappij. Of als dat niet lukt proberen door te verkopen op marktplaats of misschien dat er op deze site iemand nog een ticket zoekt?

Ik snap hoe je je voelt, ik heb het zelfde meegemaakt. Ik zou als ik jouw was niet in je eentje naar Hurghada gaan als er niemand staat. Of probeer een reisgenoot op deze site te zoeken en een goedkoop hotelletje te boeken zodat je toch nog een leuke vakantie hebt:vak02: