Geen probleem, hoor, Dreetje. Ik doelde ook niet op de slachtoffers, Raks, ik doelde op de goedwillende mensen. Stel je voor, jij hebt een relatie met iemand uit Egypte( want tenslotte is dit een Egypteforum) en jullie volgen alle regels, vragen gewoon netjes een visum aan, verzwijgen niks, vertellen geen onwaarheden, hebben geen kwade bedoelingen, hij komt gewoon op vakantie en gaat na afloop netjes weer terug. Negen van de tien keer zal dat niet gaan. En waarom? Omdat er zoveel mensen vóór jullie de zaak belazerd hebben…
Raks
Belgen zijn echt niet toleranter dan Nederlanders.
Het land België is wel toleranter dan Nederland.
Nog eens een berichtje om aan te tonen dat het ook allemaal goed kan gaan. Ik ben nu vier jaar samen met mijn Egyptenaar. Heb hem op vakantie leren kennen, ben er kort nadien zelf gaan werken voor anderhalfjaar (had er steeds van gedroomd om eens in het buitenland te vertoeven en door hem heb ik die stap werkelijk gezet). Na 1 jaar hebben we een toeristenvisum aangevraagd (geweigerd), tweede keer (goed gekeurd), derde keer (goed gekeurd) en laatste keer het visum dan ook verkregen. Met dat visum hebben we dan een visum verkregen: samenwoonst ifv duurzame relatie (we kenden elkaar dan al ruim 2 jaar). Na twee jaar in Egypte te hebben vertoefd, vond ik het tijd om terug naar België te keren. Wij hebben toen besloten om hier te komen wonen. Ook wij hebben al wat watertjes door zwommen maar wie niet.
Hij is hier nu iets meer dan twee jaar, sinds zes maanden heeft hij een vaste baan, spreekt vlot en zeer goed Nederlands en is helemaal ingeburgerd. Ook wij hadden vaak een gevoel van wantrouwen maar ik denk dat je uiteindelijk zelf gaat aanvoelen wanneer het niet meer zuiver verloopt allemaal. Leugenaars en bedriegers vallen op een dag zoizo door de mand. Of het dan al niet te laat is? Tja, dat is steeds een risico. Het is gelijk sommigen het hier al aangaven: ik kies soms ook graag voor iets, niet wetende of het goed gaat aflopen, maar wat als het dan goed loopt en je eigenlijk alles wou stop zetten? Dan mis je iets moois en het slechte heb je vaak zelf in de hand. Ik ben ook bewust naar daar gaan werken om hem beter te leren kennen en omdat ik voelde dat dit wel serieus kon worden (was eerder ook al op vakantie geweest in Egypte en hier en daar ook een jongen leren kennen maar je merkt zo wanneer het niet goed zit en wanneer ze je beschouwen als een ticketje richting paradijs of een aanwinst om de bankrekening te spijzen. Mijn vriend is geen moslim, of dat er iets mee te maken heeft? Denk het niet, er zijn ook goeie moslimmannen en er zijn zeker ook slechte koptisch orthodoxe christenen die vrouwen(toeristen) maar al te graag slecht behandelen.
Ik ben nog steeds blij met mijn Egyptenaar en stap voor stap gaan we verder in onze relatie die echt geen hinder ondervindt van culturele of religieuze verschillen.
heey dames,
het afscheid viel me eigenlijk onwijs mee. Ja natuurlijk was het erg lastig en natuurlijk heb ik wel wat traantjes weggepinkt, maar ik denk dat het me nog redelijk goed afgaat omdat ik me zo sterk realiseer dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik heb ook sinds ik terug ben in Nederland, helemaal niets meer van hem gehoord…
over al die dingen qua visum, ik kan het me voorstellen waarom NL al die voorwaarden heeft, maar blij ervan worden gedeeltijk toch wel. het maakt het natuurlijk extreem lastig voor degene die geen slechte bedoelingen eb, maar toch.
Voor de dames die in Egypte wonen, ik zat me pas toch ook een hoop dingen aan het realiseren. Natuurlijk toon je een hoop respect in het land door bijv. niet al te bloot over straat te lopen en geen kusjes op straat te geven. In het begin doe je dit uit respect en daarna is het gewoo normaal aan het worden.
Maar ik wee tnog dat mijn ex in nederland was en toen hebben we behoorlijk veel kusjes op straat gegeven, hier kan het gewoon. Dus eigenlijk leverde k toch een hoop in. Natuurlijk had ik zelf ook de keuze gemaakt om eerst daar te gaan wonen en dus meot je je gewoon anpassen aan de maatschappij. maar uiteindelijk leverde ik langzaam maar zeker meer en meer in van mezlef. hoe gaan jullie hier mee om na 6 jaar? waren jullie naar egypte gegaan voor hem of voor jullie zelf? Hebben jullie kinderen? en vooral hoe zijn jullie jezelf gebleven zelfs met alle aanpassingen richting hun cultuur? en zijn jullie bekeerd tot moslima of zijn jullie christenen?
Eigenlijk is dit natuurlijk helemaal niet van belang voor me, maar ik ben er toch wel erg nieuwschierig naar, want ik wist/weet van mezelf dat ik wel een paar jaar in egypte had kunnen wonen, maar absoluut niet mijn hele leven. Denken jullie er wel te blijven voor de rest van jullie leven?
voor de zwangeredames, pff suusje aftellen zeg! bijnaaaaa!!! woehoee
spannend hoor!
en hihi, hou je sterk alsjeblieft!! je kan het!
Ik weet dat het extreem lastig is als je nog allerlei lieve woorden krijgt, maar zorg alsjeblieft dat je sterk in je schoenen blijft staan, zorg dat je mensen om je heen hebt die je zullen steunen. Op welke je echt kan bouwen. Je man zegt dat hij ej neit mer rust zla laten als hij erachter komt dat je zwanger bent en het hem niet gezegd heb, maar dan zal hij dat zeer waarschijnlijkook niet doen als je hety hem wel zegt, want dan zal hij er alles aan proberen te doen om je terugf te krijgen.
Op welke manier kan hij je uberhaupt lastig vallen? per telefoon? of email?
of heef thij de mogelijkheid om zomaar naar Nederland te kunnen komen?
Sowiso baart het mij alleen al zorgen dat hij zoiets zegt. ik hoop dat het juridisch advies je goed zal kunnen helpen!
Sterkte en tot snel dames!
saraderaedt fijn om weer een goed verhaal te lezen en fijn dat hij een vast contract heeft leuk hoor.
Ik denk dat of ik nu daar heen ga of hij hier komt je allebei dingen moet inleveren het is geven en nemen.
Het belangrijkste is elkaar respecteren.
Wij wonen nu in België maar we staan met 1 been in Egypte voor altijd en hopelijk ooit kunnen we daar ook iets beginnen inshallah.
Hoi Suusieme,
Welkom terug in Nederland, mooi om te horen dat alles goed is gegaan.
En hihi,
Zorg eerst goed voor jezelf en ook jouw veiligheid !!
Wat hij tegen jou zegt,( en ook tegen jou heeft gedaan ) geeft mij een slecht gevoel !!
En iemand die agressief/gewelddadig is, veranderd niet snel ( bijna nooit en zeker niet als hij dat niet inziet !!).
Je hebt nog een kind uit een vorige relatie, denk a.u.b. eerst aan jullie eigen veiligheid !!
Ik heb zelf ook een dochter, haar veiligheid gaat boven alles…
In mijn directe omgeving heb ik een vriendin die een dochtertje heeft met een ( moslim ) bp, hij terroriseert haar en geeft haar te kennen, dat wanneer zij de relatie verbreekt, dat zij hun dochter niet meer zou zien ( hij zou haar meenemen/ontvoeren naar zijn geboorteland ).
Mijn vriendin is doodsbang voor hem ( en zijn dreigement ) en blijft daarom maar bij hem !!
Tegen mij heeft ze , in alle eerlijkheid gezegt, dat wanneer ze alles van te voren had geweten, ze nooit zwanger van hem was geworden ( en wat je niet hebt, kan je dan ook niet missen !!).
Veel ruzies van hun ontstaan, doordat hij haar radicaal wil veranderen en haar vrijheid totaal wil ontnemen !!
Ook respecteert hij haar totaal niet en gebruikt veel geestelijke geweld !!
Dus nogmaals, denk goed na wat je gaat doen…,jouw beslissingen kunnen gevolgen hebben voor de rest van jouw leven !!
Wens je veel sterkte en wijsheid toe.
Groetjes Hadiya :zon02:
nou dan hoop ik van harte dat “belgie”
ook ooit het verstand krijgt strenger te worden…
zijn het niet de "goedwillende mensen die het slachtoffer worden petry??
ja Hadiya , de man van hihi dreigt hee- ik hoop dat ze snel “kracht” vind om beslissingen te (durven )nemen,
wauuu suusieme, heb je het niet berekoud in nederland haha,als ik trg kom van reis uit egypt loop ik altijd alsof het hier de noordpool is hiehie
x
Ik ga eind van de maand weer, maar zag dat het daar nu ook frisser wordt. Gewoon Cairo, dus alleen onder begeleiding buiten en de hele dag verkeersgeluid in combinatie met de moskee. ![]()
Petry, waarom ga je eigenlijk? Ik krijg nou niet de indruk dat je het leuk vind om te gaan…
Hoi Petry,
Waarom alleen onder begeleiding naar buiten ??
In Sudan ging ik ook altijd onder begeleiding naar buiten ( maar vond dat niet erg ), meestal met vriendinnen, gezellig !!
In Sudan wordt je niet " lastig " gevallen door mannen, daar tonen ze meer respekt voor vrouwen, dan in Egypte ( is mijn persoonlijke mening ).
Ik ga midden december naar Sharm toe en verheug me er enorm op !!
Word mijn eerste keer daar ( in Sharm ).
Vond alleen in Kemer ( Turkeye ) dat de oproep tot gebed van de moskee ERG luidruchtig was, maar heb dat ik in andere moslimlanden nooit luidruchtig gevonden, maar ben nog niet in Cairo geweest…
Ben verliefd op vele landen ( waaronder ook Egypte ).
Groetjes :zon02:
Ik verblijf in een gewoon woonhuis, in een soort van overbevolkte volkswijk. Het is niet veilig om alleen naar buiten te gaan. Waarom ik ga? Om mijn vriendin te bezoeken! Ze is anders ook maar alleen…
dus… je haat de mannen, je haat de cultuur, je haat verkeersdrukte en geluiden van de moskee, etcetc…
en je gaat er alleen maar naar toe omdat je vriendin anders zo eenzaam is?
of je bent heel altruïstisch, of heel erg vreemd ![]()
wat nog steeds niet verklaart waarom je in dit topic actief bent ![]()
in Cairo kan het ook luidruchtig aan toe gaan de oproep tot gebed
alleen hoor je het niet door’ het overheersende toeterende verkeer haha
wauuuuw I Love cairo,-ik ging altijd zonder begeleiding naar buiten"maar inderdaad Hadiya die mannen en respect hee, voortaan ga ik ook altijd met een vriendin op stap
sudan?? euh,ook wel iets totaal anders als reisbestemming…
greets, ga naar mn dansles…
Ik wist niet dat ik je een verklaring schuldig was. Ik wist ook niet dat ik ‘de mannen, de cultuur, en de verkeersdrukte, en de geluiden van de moskee HAAT’; dat maak jij er allemaal van! Volgens mij haat jij mij…:dag:
je bent me zeker geen verklaring schuldig! ik ben gewoon nieuwsgierig. Is dat verboden ofzo?
:hihi:
en ik maar denken dat het hier om uitwisseling van kennis, ervaringen en standpunten gaat…:retard:
Het kwam bij mij ook wel over van Cairo ppppffff het lijkt net alsof je er geen zin erin hebt.
En dan het gebed geroep ja dat is nu eenmaal zo als je het niet bevalt kan je beter naar Sharm ofzo.
En hoe gehorig het daar ook is ik slaap daar echt stukken beter ik val gelijk in slaap en kan heel lang uitslapen omdat ik dan geen verplichtingen heb heerlijk en dat gebed hoor ik de eerste dag en daarna niet meer.
In cairo kan je makkelijk alleen op straat lopen en met respecloze mannen vind ik daar wel meevallen ik vind het in de toeriste gebied meer misschien komt het omdat me ventje met me loopt scheelt natuurlijk ook wel.
Maar als ik met M loop in Cairo dan wordt ik niet aangekeken als een aap terwijl de mannen in het toeristegebied dat wel doen heel respectloos.
Hihi eh ja… naja toen ik laatst in Egypte was, voor het eerst echt met M, werd ik de eerste nacht een aantal keer wakker, zonder benul van tijd en slaapdronken hoorde ik dan iemand buiten iets roepen, in het Arabisch natuurlijk, dat ik M wakker schudde: moet je niet bidden? Wat is dat buiten? (ik had nog geen flauw benul op wat voor afstand de moskee stond dus dat was lastig in te schatten, en in deze toestand kon ik niet helemnaal onderscheid maken tussen zingen en roepen :S)
Bleek het steeds een verkoper te zijn… oeps :biggrin: Geen idee wat ie verkocht want M sliep al weer voor ik dat kon vragen.
Later hebben we er hartelijk om gelachen, want de dagen daarna kon ik er nog niet direct aan wennen dat zo’n mannetje door de straten rijdt op onmogelijke tijden om iets te verkopen, dus bleef ik vragen: Wat is dat??
Anyway, oproep tot gebed vind ik altijd wel wat hebben. Soort van rustgevend. Heb inderdaad wel eens gehad dat mn app ongeveer naast de moskee stond en dan zat ik de eerste nacht/ochtend ook wel even rechtop in bed
maar verder zeker nooit last van gehad.
Nou ik vind het heeeeel irritant die man schreeuwde altijd als we aan het bellen waren.
Zo benoem ik het ook naar M. toe, zegt hij natuurlijk komt omdat je het niet verstaat. Nou ik wil het ook niet verstaan de wijze waarop nodigt mij zeker niet uit tot een gebed.
Maar wel verschillend van moskee tot moskee.
Cairo iedere keer weer als ik er ben denk ik oh ja daarom wilde ik eigenlijk niet meer.
Als je in Egypte bent moet je er zijn geweest het is heel apart maar oh zo druk…lawaai…stank… en prachtige plekken.
Het enige irritante vond ik in Hughada, en ik denk dat dat overal zo is, is dat ze allemaal door elkaar heen zingen
Waarom niet gewoon allemaal tegelijk hetzelfde zingen?
Nu was het net of er 1 begint en de rest er achteraan sukkelt ![]()
Beste teigetje, Je kan hier nu wel gaan proberen de slimste te zijn, maar jouw post had toch écht niks met het uitwisselen van kennis en ervaring te maken hoor, en ik reageer er alleen maar op.
Ik merk wel dat het sowieso moeilijk is om hier uberhaupt iets te schrijven wat geaprecieerd zal worden door een aantal leden, maar bedenk wel dat dit is publiek forum is, waarin ik af en toe reageer. Meer niet. Ik heb geen relatie met een Egyptenaar maar met een Egyptische, en heb eigenlijk alles al een keer meegemaakt, dus ik ben écht wel in staat iets zinnigs te vertellen over de dagelijkse gang van zaken in een middenklasse gezin in de Egyptische samenleving.
Is het heel erg moeilijk om objectief te blijven en een post op waarde te beoordelen? Dank je wel.