'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Nou het gaat er weer hard aan toe!!!
Ik heb drie keer voor mijn vriend garant gestaan op toeristenvisum en nu voor zijn verblijf hier.
Per 1/1/11 zijn de regels erg verscherpt en worden er inderdaad santies genomen naar de garantsteller mocht hij verdwijnen. Maar moet ik om die reden dan zeggen ik wilniet verder met je. Lijkt me ook weer te ver gaan.
We zijn de eerste drukke week door, Gemeente, IND, maandag GGD etc.etc. maar het is het nog steeds allemaal waard. Ik zit lekker hier nu achter de PC mijn maatje is aan het koken zoals hij hele week gedaan heeft. Bij Camilla en haar man geweest en dan praten we ook over de negatieve reacties hier op de site met onze mannen hoor. Daar worden ze niet vrolijk van.

Het kan dus ook ook goed gan en wij zijn blij dat M. eerst drie keer hier is geweest. Hij kent het nu allemaal een beetje en ik hoef hem niet meer aan een hand alles uit te leggen. Dat is toch wel een heel groot voordeel. Ook hij ervaart dat zo.

1 like

Ik zit nu bijna twee jaar op deze site. Ik ken M. 4/11 precies twee jaar. Heel wat meegemaakt, velen zien komen en gaan. Net als in NL trouwens maar nog steeds POSITIEF hoor. Het is ook denk wel een beetje hoe stap je erin. Heb niet al te hoge verwachtingen, weet dat het cultuurverschil enorm is, weet ook dat er voor een van beiden heel veel verandert. Alles achterlaten is niet niks. Ik ben blij dat M. hier is gekomen en ik niet door bv een afwijzing MVV voor de keus ben gezet om daar heen te gaan.
Als advies aan al degene die nog twijfelen, blijf alert, blijf jezelf maar houd de communicatie op gang of ze willen of niet.
En als je ze altijd kunt bellen, nog nooit op een leugen betrapt hebt, waarom het dan niet geloven?

2 likes

Ergens ben ik wel blij dat ik de keus tussen Egypte of NL niet hoef te maken. M heeft 2 kinderen in Egypte en ik wil hem absoluut niet bij zijn kinderen weg halen dus is het duidelijk waar wij onze evt toekomst gaan opbouwen. Het is voor mij nooit een optie geweest samen met M hier in NL een leven op te bouwen.

Ik moet zeggen dat ik dat wel zie zitten en dat eigenlijk niemand in mijn omgeving dat begrijpt.

Eerst nog heel wat hobbels te gaan voor we zover zijn maar ach, dan doen we in elk geval niets overhaast :slight_smile:

Ja Dreetje, in mijn omgeving en familie begreep en begrijpt ook niemand dat ik graag in Egypte woon! Het is gewoon een gevoel; dat heb je of dat heb je niet.
Als ik nu blikjes Rani zie, moet ik aan jou denken!!
Ik hoop dat je alle hobbels goed doorstaat en dat er voor jullie evt. een toekomst in Egypte is!!:wereld:

Ja heb dit probleem ook hoor, ben wel ergens blij dat ik uiteen ben met mijn vriend (gaat heeeeel raar klinken wss) maar dit is dan ook NIET de reden dat ik naar egypte zou willen verhuizen, ben er gewoon verliefd geworden op het land, wat ook onbegrijpelijk is want het is idd een heel moeilijk land, en toch… dat is idd een gevoel… waar je weinig aan kan doen, hopelijk kom ik via mijn job met andere landen en mensen in contact en wordt ik mss op een ander land verliefd :slight_smile:

denk dat egypte een land is van uitersten, die je helemaal kan betoveren of waar je echt niet van moet weten…

Thanks! Dat hoop ik ook :slight_smile: Het gevoel voor Egypte is er zeker. Heb het er met M ook over gehad, hij baalt ook dat sommige dingen in Egypte zo onwijs oneerlijk geregeld zijn, het lijkt of je voor alles net de juiste mensen moet kennen. We hebben er over gesproken om ons samen in een voor ons beiden vreemd land te vestigen, maakt sommige dingen een stuk makkelijker :slight_smile: maar andere dingen weer helemaal niet. Lastig, maar goed, M heeft 2 goede redenen om in Egypte te blijven.

Haha en ik ben jaloers op je Rani :wink: potverdikke… ik hier maar zoeken in toko’s en turkse winkeltjes e.d. maar niets te vinden, helaas…
Drink er 1 van mij zou ik zeggen :wink:

goeieavond dames allemaal :slight_smile: ik zit met een vraagje, ik heb sinds 2jaar een relatie met een egyptenaar en vlieg nu en dan naar daar! nu heb ik een garantverklaring ‘belgie’ naar de belgische ambassade in egypte op gestuurd! 18oktober is deze met de post vertrokken maar wat nu? de brief is nu 2.5 week weg en ik heb nog altijd niets gehoord of hoe verloopt zoiets? ik hoop dat iemand me kan helpen :slight_smile: alvast bedankt!

Wij zijn hier nu om een leven op te bouwen maar we blijven altijd met 1 been in Egypte en hopelijk in de toekomst daar iets beginnen.
Ja kletsen kunnen ze wel he marmah en kwam weer overal nootjes tegen waar ze niet horen te zijn.

Negatief over Egypte? Dat valt toch wel mee? Ik ben negatief over mensen die frauderen om een visum te krijgen…

Nederland is voor vrouwen het beste land ter wereld om in te leven, gevolgd door Denemarken, volgens de Human Development Index die in opdracht van de Verenigde naties wordt gemaakt. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar economische groei, maar ook naar onderwijs, gezondheidszorg, gelijkheid tussen man en vrouw, inkomensongelijkheid en een hele reeks andere factoren. Met een vrije interpretatie kun je zeggen dat deze lijst laat zien of het goed leven is in een land. Tóch zal dit gegeven in de meeste gevallen geen enkele rol spelen bij immigratie om reden van relatie. Die beslissingen blijken op basis van gevoel geworden te te worden, in plaats op basis van het verstand. Als je in een land zelfs wettelijk aanzienlijk minder rechten hebt dan je echtgenoot, als er aantoonbaar verschillen zijn die indruisen tegen je eigen rechtsgevoel, dan vormen die geen enkele belemmering in de keuze.
O, een puntje wat ik deze week zowel bij Westerse als gemengde echtparen tegen ben gekomen in geval van overlijden. In Egypte blijk je een Egyptisch testament te moeten hebben. Als dat er niet is, vervallen alle bezittingen aan de staat. Momenteel is er in Luxor een Engelse vrouw die met een Engelse man getrouwd was aan het proberen het beslag op hun gezamenlijke bankrekening op te laten heffen, en haar appartement weer op haar naam te krijgen, en in badplaats aan de Rode Zee een Europese vrouw de duikschool met een rijtje appartementen.
In beide gevallen was er geen Egyptisch testament. Een Europees testament telt niet in Egypte. Het moet worden opgemaakt door een notaris in bijzin van twee Islamitische getuigen. Blijkbaar zijn die eerlijker…:mad:

goh dan is hij in feite al goed ingeburgerd hier! Kijk eens goed in Nederland rond om na te gaan wie er daadwerkelijk legaal werken en hun gezin netjes onderhouden daar kan mijn Nederlandse ex-man nog iets van leren!!!

Ik snap dat je je druk maakt maar hij onderhoudt zijn gezin en hij werkt en onderhoudt daarnaast nog een gezin tja mijn ex-man vergeet zijn kinderen op te halen en zodra kinderalimentatie voor de rechter komt neemt hij spontaan ontslag!!! waardoo rik nu op legale wijze(laat dat ff duidelijk wezen) mijn geld verdien en ondertussen ook belast ben met het onderhoudt. Eerlijk gezegd denk ik dat die families in hun handjes mogen klappen dat hij ze onderhoudt! en hij zal best de waarheid vertellen alleen dan wel gedoseerd op zijn Egyptisch :wink: iedereen tevreden houden …

Dat zie je dan toch verkeerd. Kijk maar eens wat er gebeurt. Hoe groot denken we dat het zwarte circuit intussen is, waarover geen belastingen en premies worden afgedragen en waaraan de overheid wel toeslagen geeft?

Ik ben bang dat je dan ook naar andere nationaliteiten moet kijken hoor Petry, ik weet niet wanneer jij voor het laatst in Nederland hebt gewoond maar ik kan je vertellen er zijn niet zo heel veel rasechte Nederlanders te vinden als 20 jaar geleden!!! Velen zijn geemigreerd daar ze de tegenwoordige problemen al zagen aankomen. Nee ik ken vele ingeburgeerde Nederlanders die wel een fatsoenlijke baan hebben maar te veel Nederlanders die zwart werken, zich in illigale activiteiten opwerken waar ik niet mee geassocieerd wens te worden. Helaas gaat dat niet altijd…

Ik vindt je houding ook erg vreemd op dit forum je praat zelden over je relatie enkel over fraude, mensen die je niet vertrouwen kan enz enz maar je weet dat toch voor je er gaat wonen dat je altijd een buitenlander zult blijven in hun ogen?? Dat is hier in Nederland tegenover anderen die hier geboren zijn ook voor sommigen… Ik wordt zelf ook als buitenlander gezien terwijl ik hier geboren ben enkel hier niet ben opgegroeid voor 8 jaar. Nee ik denk dat je enkele nare ervaringen hebt meegemaakt maar toch is er iets wat je in Egypte houdt weet je eigenlijk zelf wat je daar houdt is het dan toch ook de liefde?
Mag ik trouwens iets vragen: Hoe hebben jij en je vriendin elkaar ontmoet?? (ik neem aan dat je een vriendin hebt corrigeer me als ik het verkeerd heb begrepen) En wanneer heb je beslist om naar Egypte te gaan ipv in Nederland te blijven betreffende de vrijheid die je hier hebt en geen last hebt van fraudeurs, of bezznessers of huildende families aan e deur ik bedoel als we hier de kranten mogen geloven en de nieuwsbeelden schiet men elkaar tegenwoordig gewoon neer!

@ Dimphij: wij hebben dus één ding gemeen … in NL geboren en in het buitenland opgegroeid. :zon02: Ik in west Afrika en een paar jaar langer dan jij. Voel me hier ook nog steeds een vreemde eend in de bijt :frowning:

Fijne zondag!

Dimphy, ik weet niet hoe je tot je conclusies bent gekomen, maar ze zijn ver van de waarheid! Enfin, mijn persoonlijke omstandigheden vormen geen deel van de discussie, en ik denk dat ik in mijn andere posts duidelijk heb gemaakt waarom ik problemen had met het vertrekken van onjuiste gegevens om een visum te krijgen: omdat je andere mensen kunt duperen.
Dat is alles.

de gedupeerden zijn “slachtoffer”
en dat blijf ik erg vinden…- en ze zouden strenger optreden tegen “schijnhuwelijken”
nou bij mijn weten is er in belgie nog niet echt veel verandert, en blijven ze met hun voorgespeelde liefde “vrolijk” binnekomen!!!,met alle gevolgen vandien…
ja die had ik ook al door, wij zullen meer en meer emigreren ,en de buitelanders komen almaal naar hier hihi
trouwes ik word in nederland ook altijd als “nbuitelander” bekeken,terwijl ik gewoon uit belgie kom, nederlanders klikken enorm aan elkaar,-mischien zijn belgen dan tog meer “tolerate”(is geen aanval hee)
suusieme welcome back!!! meid

Suusieme, ik hoop dat het afscheid in Egypte is meegevallen en ik wens je heel veel plezier met je familie.
Zal wel even wennen zijn; het weer in Nederland.
Veel geluk in de toekomst!!!

Suusje, hoe gaat het met je en met je kleine meisje??
Al even geen berichtjes van je gezien!
Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Heel veel sterkte met de laatste loodjes!!!

De rest wens ik nog een hele fijne zondag! :zon02:

hey, alles gaat goed hier en ze zit helaas nog op haar plek… haha van mij mag ze komen ik ben er klaar voor! bij discussies zoals die van de afgelopen dagen heb ik geen zin om te reageren! dus vandaar dat ik dan stil blijf! contact met M. wisselt nog steeds! hij heeft inmiddels weer internet thuis en dat is toch wel erg fijn, maar hij wil dat ik daar kom wonen met de kleine zodra hij een beter huis heeft en dat dan voor 4 jaar en dan hopelijk naar nederland maar ik wil mijn zekerheid zoals huis, vast contract hier niet kwijt en ik weet sowieso niet of ik met een dochter daar wil wonen! lastig allemaal… suusieme, hoe was het afscheid? viel het een beetje mee? lijkt me niet makkelijk naar zo’n tijd maar denk dat het wel fijn was om je familie weer te zien!

Patry je zegt: Tóch zal dit gegeven in de meeste gevallen geen enkele rol spelen bij immigratie om reden van relatie. Die beslissingen blijken op basis van gevoel geworden te te worden, in plaats op basis van het verstand. Als je in een land zelfs wettelijk aanzienlijk minder rechten hebt dan je echtgenoot, als er aantoonbaar verschillen zijn die indruisen tegen je eigen rechtsgevoel, dan vormen die geen enkele belemmering in de keuze.

2 dingen die ik dan een beetje kort door de bocht vind…
Ik ben van mening dat je keuzes moet maken door een combinatie te maken van je verstand én je gevoel, niet alleen het verstand.

En om nou te zeggen dat het geen enkele belemmering vormt… Tuurlijk vormt het een belemmering, alleen denk ik dat ieder voor zich moet afwegen welke voors en tegens het zwaarst wegen.

Als voorbeeld: In mijn situatie kan ik wel op mijn strepen gaan staan en van alles eisen maar moet ik mijn eisen en rechten boven die van mijn vriend zijn kinderen stellen? Ik zoek liever een oplossing waar iedereen zich in kan vinden.

Alle statistieken waar je mee aankomt zijn leuk en interessant maar verlies ieder zijn/haar persoonlijke situatie daarbij niet uit het oog…

Excuus, ik bedoel natuurlijk Petry… :slight_smile: