'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja helaas zijn er nog vele die zo illigaal worden of niet meer terugkeren en ja wie zijn daar de dupe van WIJ we hebben alles legaal gedaan veel tegengewerkt veel downs gehad jammer genoeg maar daardoor is onze relatie nog sterker geworden.
Shisha ik vroeg mijn al of hoe het met jou ging en helaas niet zo leuk verhaal heel moeilijk hoor maar denk eerst aan jezelf en het kindje. Hij kan dreigen wat hij wilt maar daar kom je nergens mee.
Ik kan je geen advies geven maar ik wil je wel sterkte wensen.

Hoi,
Eerst en vooral wil ik wel duidelijk stellen dat ik niet illigaal of onmoreel gehandeld heb.
Aangezien ik nog thuis woon, was het heel normaal dat mijn vader de uitnodigingsbrief verstuurde in zijn naam.
En wat betreft de ten laste neming. Ik begrijp het standpunt van de maatschappij moet er voor opdraaien, maar hier in mijn geval is dit zeker niet zo.
Als de persoon die naar belgie komt kan bewijzen dat hij over genoeg financiele middelen beschikt om hier te kunnen overleven, leeft hij zeker niet op de kosten van de gemeenschap. Tevens werden er ook verzekeringen afgesloten, dus als er iets gebeurd wordt alles geregeld met de verzekeringen.
Ik wou geen ten laste neming gaan teken puur om het principe, als ik naar het buitenland ga moet er ook niemand teken voor mij of zeggen dat ik ten laste ben van die persoon. Als toerist of buitenlander moet je zelf je verantwoordelijkheden nemen.
De uitnodigingsbrief is gewoon een indicatie, van kijk de bezoeker moet geen hotel of dergelijke boeken, hij kan hier overnachten en verblijven bij ons thuis.
Groetjes
Stettemie

het is heel moeilijk , hij stuurt me de hele tijd sms , babe your the one , i want you to be my wife forever .
In mij wil ik dit ook , maar er zit geen toekomst in , hij wil veranderen zegt hij , hij wil alles voor me doen .
Zelf over zijn geloof …
Wordt gek van zijn lieve woorden …
Als ie belt huilt hij . weet het niet meer hoe en wanner moet ik het zeggen .
Diep in mij weet ik het niet hoe , het doet zo zeer .
heb liever dat hij tegen me zegt hey schat i want to devorse you .

ben je nou naar 'juridische zaken gegaan shischa?

Shisha kop op, enorme lastige situatie, denk aan je baby en jezelf en probeer de rest eventje weg te denken…soms beseffen ze niet wat ze aanrichtten met hun ‘moodswings’ :wink:

Ik wil je niet aanvallen Stettemie, maar stel je voor dat jouw BF van de ene op de andere dag richting, zeg maar Duitsland, vertrekt? Zo gaat dat meestal, namelijk. Egyptenaren hebben een heel netwerk, en ze verdwijnen uit zicht van de visumverstrekker, naar bijvoorbeeld België, Duitsland, of Italie. Griekenland kan ook, maar daar heb ik niet zo’n zicht op vanuit Holland.
Ik ken er eentje die een vrouw en vier kinderen in Egypte heeft. Bij een controle liep hij tegen de lamp, werd uitgezet, maar niet op het vliegtuig gezet. Die ging naar België alwaar hij nu een ‘vrouw’ heeft waardoor hij een legale status kan krijgen.
Hij heeft zijn Egyptische vrouw en kinderen al tien jaar niet gezien, maar draagt wél elke maand financieel bij. Dat wordt dan door iemand anders meegenomen. Op het moment dat hij legaal is, reist hij weer naar zijn vrouw en kinderen natuurlijk. Waarschijnlijk probeert hij ze zelf naar hier te halen.
Ik heb zijn familie huilend aan de deur zien staan in Egypte, toen hij in Nederland opgepakt was. Toen was hij al 7 jaar het land uit! En nog wordt hij op handen gedragen. Ik denk weleens aan zijn Europese vrouw, die waarschijnlijk van niks weet. Die krijgt dus ook nog een onplezierige verrassing te verwerken, strakjes.
Alles wat er nu met die man gebeurt, is als het ware op kosten van de maatschappij, zelfs al werkt hij voor zijn geld. Hij neemt nl. het baantje van een legale werknemer in. Zijn werkgever is in staat veel meer winst te maken juist doordat hij een illegaal heeft waar geen premies voor worden afgedragen. Geen loonheffingen, geen ziektekostenverzekering, geen AOW, enz.enz. Juist door dit soort mensen wordt de maatschappij extra belast. Er zijn er maar twee die er beter van worden: de werkgever en de illegaal zelf, op termijn. De werkgever probeert hem zo lang mogelijk in die afhankelijke status te houden. Want dat is cashen…

Shisha, wat een vervelende toestand voor je! Ik wens je heel veel sterkte en insha Allah komt alles goed. Geef de moed niet op hoor!

Suusje, alles goed met je en met je kleine meisje? Nu echt de laatste loodjes; in ieder geval kan het aftellen voor je beginnen! Sterkte hoor!

Suusieme, voor jou zit het Egypte avontuur er bijna op. Het zal morgen niet makkelijk voor je zijn . Wens je een goede reis en alvast veel plezier met je familie in Nederland! Sterkte hoor en een gelukkige toekomst!!!

En voor allemaal, ondanks de problemen en de liefdes op afstand, een heel fijn weekend!

De groetjes uit een zonnig Alexandria :zon02:

Hoi Raks

Ja ik ben al bij het Juridish loket geweest , ze zou het ff beter uitzoeken bel haar maandag terug .
Maar was wel goed advies …gelukkig

Hoi irm

En was bij de dokter geweest en die zou het ff regelen .
Ja het duurt lang maar goed waarom vreemd , puur omdat ik niet weet hoeveel weken ik heen ben .

de zorg in nederland is totaal anders dan in belgie

Waarom dat kan? Nou, dat weet je zelf ook wel denk ik, toch? Omdat er geen omgekeerde beweging is waarbij Westerlingen er de voorkeur aan geven naar Egypte te emigreren en daar het systeem te misbruiken. Heb je ooit gezien hoe men daar met vluchtelingen uit Soedan omgaat? Hoeveel er neergeschoten worden in het grensgebied?
Je stelt het nu wel een beetje té simpel, zeg. Heel Europa heeft hetzelfde probleem en jij vindt dat de deur wijd opengezet moet worden, zeker. Het is zó afgelopen met de welvaart, als heel Afrika en Azië in Europa gaan wonen…

en petry wat denk je van zuid-amerika???

Inderdaad, die was ik vergeten. :slight_smile: Driekwart van de wereld wil wel …

Je kan eventueel een eigen forum bericht openen als je het leuk vind om een discussie te voeren.
Er zullen mensen profiteren maar ook genoeg niet en indd wat irm zegt je kan dus geen uitkering krijgen komt niet aan het werk omdat je buitenlander bent en je wilt heel graag werken moeilijk hoor wij hebben ook lang moeten wachten tot me man aan het werk kon maar je moet niet weten hoe pppfff gelukkig is die tijd nu voorbij en inshallah straks nog beter werk.
En hij is hier niet omdat het hier beter is dat is echt niet zo hij is hier echt voor mij gekomen.
Suusje nog een paar weekjes en dan is het zover hoe gaat het nu met je?

1 like

Natuurlijk hoort het wel bij “Relatie met een Egyptenaar”. Een Egyptenaar is dan het voorbeeld, maar het zou net zo goed een vrouw uit Thailand kunnen zijn. Er is heel veel goed uit te leggen, goed te begrijpen zelfs, maar dat maakt het nog niet maatschappelijk aanvaardbaar! Je moet goed begrijpen dat het gros van de Nederlanders ( en Belgen, Duitsers, Fransen etc) prijs stelt op de verworvenheden in hun maatschappij, en dat ze die niét willen delen met elke willekeurige buitenlander die hier het land inkomt, als dat ten koste gaat van henzelf!
En al zeer zeker niet als het om grote aantallen en serieuze afwaardering gaat…
Je bent verpleegster, zeg je. Laten we zeggen dat je in een algemeen ziekenhuis werkt. Dat ziekenhuis wordt deels betaald uit regeringsgeld, en deels krijgen ze hun inkomsten uit patiënten. De doktoren hebben een eed afgelegd, hulp aan mensen bieden gaat voor op geld, zegt die eed. Een nobel streven. Totdat er significant minder wordt verdiend. Dan wordt er ingegrepen. Er moét ingegrepen worden. Immers, het ziekenhuis krijgt niet meer inkomsten als ze een hoger percentage niet betalende patiënten behandelen, en inkomsten zijn nodig, want ik neem aan dat jij niet zegt: Sla mij maar een maandje over met salaris betalen, want je hebt zoveel illegalen en niet verzekerden moeten helpen… Dat doe jij niet, dat doet je collega niet, en dat doen de doktors ook niet.
Het is allemaal heel makkelijk om kritiek te hebben op beleidsmakers, maar zodra het ten koste van jouw belangen gaat, denk je anders. Zo heeft een ander dat ook met hun belangen. Ik heb geen belang in illegalen en onverzekerden, ze kosten de maatschappij alleen maar geld. En ik ga van het standpunt uit dat er sancties zijn voor degenen die de wet overtreden. Dus óók een illegaal, een verzekeringsweigeraar of een fraudeur.
Dat er sancties moéten zijn. Want juist door dat soort mensen lopen begrotingen spaak. Jij kan dadelijk misschien geen gebruik meer maken van een openbare voorziening omdat het geld is opgegaan aan wetsovertreders. Jij krijgt misschien wel een naheffing vanwege dat tekort. En jouw kinderen zijn gedwongen zelf hun eigen broek op te houden, geen verzorgingsstaat whatsoever. Studeren? Moeder ga maar vaste nachtdiensten draaien zodat je extra uitbetaald worden, want het geld is OP…
Onderaan de streep wil dat zeggen dat iemand die een vriendje naar hier haalt en het doet lijken alsof het een bezoek is aan een oudere man, m o g e l i j k de maatschappij belast. Ze fraudeert in ieder geval door valse redenen op te geven… Ben je je bewust van het feit dat JIJ misschien wel MINDER problemen zou hebben met een huwelijk met een buitenlandse partner als er niet zoveel gefraudeerd en misbruik gemaakt werd???
Maar wat doet de meerderheid? Die fraudeert gewoon mee. Stom, stom, stom.

Ben maar blij dat jouw man echt voor jou gekomen is, EN omdat het nog steeds mogelijk is je partner naar Nederland te laten komen. Want geloof me, van leven in Egypte komen de meeste vrouwen op den duur terug.
Weet je, ik heb nog steeds regelmatig te maken met situaties die eigenlijk een beetje absurdistisch zijn, en die zó Egyptisch zijn dat het onbegrijpelijk lijkt. Ik heb nog nooit zo’n machtsmaatschappij gezien, ik heb nog nooit te maken gehad met een cultuur waarin niks vaststond, en alles subjectief was. Met de regelmaat van de klok heb ik het he-le-maal gehad, en dan is er zelfs niet eens sprake van een relatie!!!
Een advies: Als heel Egyptisch Nederland zijn kinderen naar Egypte brengt, volg niet tenzij je het zelf wil. Als heel Egyptisch Nederland ze weer terughaalt, volg niet tezij je dat zelf wil. Als je merkt dat je man alle Egyptische Nederlanders afgaat voor advies, net zo lang tot hij er een paar vindt die hetzelfde vinden, ga niet akkoord!!! :slight_smile:
Houdt hem bij voorkeur ver weg van Egyptenaren die sinds jaar en dag hier wonen en nog steeds niks bereikt hebben. Zij, op hun beurt, houden hém weg van de werkelijke integratie.
Pas als hij werkelijk geintegreerd is, zal hij in staat zijn afstand te nemen van dat soort parasieten…

Even iets heel anders tussendoor maar ik moet even een persoonlijke frustratie kwijt: Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat je met dat vreselijk opvliegende gedoe van die mannen aan moet en dat wantrouwen?? Ik word er af en toe knettergek van!!!

De situatie: Ik probeer M de hele avond te bellen want dat hadden we afgesproken. Heeft meneer eindelijk tijd is de verbinding slecht dus ik probeer het opnieuw, doet ie het niet meer.
Een uur lang bijna constant geprobeerd te bellen maar helemaal niets.

Na nog eens anderhalf uur krijg ik een vreselijk gepikeerd en kortaf smsje: ok so good night
Ik weer bellen, helemaal blij dat t netwerk t weer doet, is meneer boos op MIJ maar wil er niet over praten, we praten morgen en hangt op (of naja ik was hem nog net voor want ik laat me niet ophangen :)) Echt zo’n hekel aan als hij boos is ‘maar niet wil praten’ en dan maar zegt ‘we praten later’.
Echt WTF!! Zit ik hier mn stinkende best te doen voor vanalles en meneer gaat zielig in een hoekje zitten kniezen of zo en gepikeerd lopen doen.

Sorry hoor maar ik moest dit even kwijt…
Morgen is t hopelijk weer ok…

Ik heb normaal kunnen SMS-en vanavond. Voor zover dat wat zegt, want het kan natuurlijk ook iets met een zendmast of zo zijn. Ik ben nog van de tijd dat er A, B en Z verpleegkundigen waren, en daarnaast gehandicapten- en bejaarden verzorgende. Had met niveau’s te maken en dat is eigenlijk nog steeds zo. Het ziekenhuis spreekt over verpleegkundigen, de uitvoerenden (V) noemen zich hier nog steeds verpleegster. Maar eigenlijk doet er dat helemaal niet toe. Het was gewoon deel van het voorbeeld…
Snap je niet wat ik bedoel?

Petry, ik ben nog niet zo lang op dit forum. Ik heb een vraag aan je; woon je in Egypte of in Nederland/Belgie?
Je doet wel heel negatief over Egypte! Ik woon nu meer dan 6 jaar in Alexandria en toch wel met plezier. Btw het was MIJN idee om in Egypte te gaan wonen en niet die van mijn echtgenoot. Ik weet ook dat het niet alles is in Egypte, maar dat is het in Nederland/Belgie ook niet. Ik doe hier alles wat ik in Nederland ook doe, zelfs autorijden!!! Mijn echtgenoot heeft mij de kans gegeven om in zijn geboorteland te wonen, ook al was hij er eigenlijk tegen om hier naar toe te gaan. Ik vind het goed voor mijn kinderen om hier arabisch en godsdienst te leren en meer over Egypte te weten. Nu is mijn echtgenoot best trots op me (denk ik) dat ik het hier goed red en naar mijn zin heb. Voorlopig voor mij nog geen Nederland! Ik weet het: heel van mensen zeggen dat ik een aparte ben, dat ik het goed naar mijn zin heb in Egypte. Maar zo ben ik! :wereld:

1 like

Kaumeya ik ben net indezelfde situatie
woon zes jaar in egypte en ben nog steeds gelukkig getrouwd met mijn egyptische man, heb er zelf vrij voor gekozen om hier in luxor te komen wonen. Mijn man laat mij ook mijn vrijheid en zal mij nooit iets opdringen
ik heb ook helemaal geen zin om terug naar belgie te gaan ,ik heb een prima leventje hier.
En zoals je komt te zeggen het is in geen enkel land alleen maar rozegeur en maneschijn.
En zoals wij in belgie zeggen " onder alle koren zit kaf "
zal ook nooit beweren dat de problemen die hier op het forum te lezen zijn niet bestaan want ik zie ook wel van die toestanden gebeuren hier.
maar het kan ook anders

ja kaumeya, mischien ben je echt n,uitzondering-want velen hebben het in Egypte
toch gehad hoor …,
petry-machtsmaatschappij,ik vrees de dag dat er een nieuwe president aan de macht komt
dan gaat het pas goed rommelen(is trouwes al tijd bezig)
ja kaumeya,jij mag het dan wel naar je zin hebben om daar te wonen- ik ga er ook graag naartoe om cultuur op te snuiven, maar "wij "toeristen worden echt niet graag gezien hoor(enkel voor bezness), jan leyers beschrijft dit trouwes in zn boek "de weg naar mekka’ van al de arabische landen die gij bezocht ,vond ie zich in egypte het minst gastvrij onthaald en het mins veilig,gij beaamde het is daar n,tikkende tijdbom???..
petry, jij moet de politiek in …
opvliegende mannen pfffff , negeren(geld gespaard voor jou)
xxx