'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Suusieme, sterkte met de laatste loodjes en veel succes met het afscheid.

Ik ga mijn lief weer zien. Gisteren geboekt, ik vertrek zaterdag en blijf tot en met donderdag. Heerlijk. We hebben elkaar al zo lang niet gezien…

en het lastigste tussen gevoel en verstand
is de "knoop(durven)doorhakken om voor jou geluk te kiezen,-
hee suusieme spannend hee, nog 2nachtjes-ready to go???!!

ik wens je heel veel succes Dalfien

Wat fijn!! Ik ben zo blij voor je! Je gaat een kort weekje? En is hij ook vrij?
Wat heerlijk om hem eindelijk weer te zien meis!

Graag wil ik mijn egyptische vriend met de Kerst over laten komen zal dat nog lukken?

En hoe lang duurt het voor iemand uit egypte als hij de papieren voor een paspoort heeft ingevuld dat hij daadwerkelijk zijn paspoort heeft.??

Groetjes,
Ingrid

Hoi,
Mijn vriend had de juiste papieren in drie weken.
En voor het ogenblik is hij in Belgie.
Dus normaal gezien kan het lukken tegen kerst, maar er kunnen zich altijd problemen voordoen.
Groetjes
Stettmei

[quote=“Stettemie, post:7298, topic:28785”]

Hoi,
Mijn vriend had de juiste papieren in drie weken.
En voor het ogenblik is hij in Belgie.
Dus normaal gezien kan het lukken tegen kerst, maar er kunnen zich altijd problemen voordoen.
Groetjes
Stettmei[/

heb jij papieren hier moeten aanvragen en zelf moeten invullen.
zoals een ten laste neming???

[quote="“debbie1986, post:7299, topic:28785"”]

Neen dat heb ik niet moeten doen, mijn vriend had zelf genoeg financiele middelen.
Ik heb hem dus niet ten laste genomen, dit wou ik ook niet omdat je dan twee jaar verantwoordelijk bent als hij het land niet verlaat.
Dit risico wou ik zeker niet nemen.
Hij heeft ook moeten bewijzen dat hij een vast job had in egypte, zijn boeking voor zijn terugvlucht enz.
Je moet anders keer naar de site van de belgische ambassade gaan kijken. Dit bestaat in nederland wss ook.
Ik zelf heb niets moet doen, enkel een uitnodigingbrief schrijven (deze was in naam van mijn vader) mijn vriend is dan met die brief en de nodige papieren naar cairo vertrokken naar de ambassade.
That’s it.

Waarom in naam van je vader?

[quote="“Stettemie, post:7300, topic:28785"”]

hey dank je wel voor je snelle antwoord.
ja ik ben hier in belgie naat het gemeentehuis geweest en ze zeiden me dat als ik een ten laste neming zou in orde maken dan zal het visum 9 kansen van de 10 gegeven worden, zelf heeft hij ook de finenciele mogelijkheden, en heest vaste job. nu gaat hij met deze papieren naar cairo, dus hoop dat het in orde komt en dat hij in januari naar hier kan komen voor een week of 2

Omdat ze soms het toeristenvisum weigeren als er een liefdesrelatie bestaat.
De kans is dan groter dan hij (de bezoeker) niet meer terug wil naar Egypte.
Ik heb dus gewoon het zekere voor het onzekere genomen.
Mijn vriend heeft ook een tijd in Groot-Britannie gewoont, mijn vader is brit dus de connectie tussen de twee was er wel te vinden.

[quote="“debbie1986, post:7302, topic:28785"”]

Best op voorhand afspraak maken met de ambassade he!! maar dat weet je vriend wss ook wel.
Ik zal voor je duimen!

1 like

Dus in principe pleeg je bedrog, en bovendien leg je jouw risico op de maatschappij. Mocht BF onzuivere plannen hebben, dan ben jij er in ieder geval niet verantwoordelijk voor maar mag de belastingbetaler ervoor betalen. Zo zul je het misschien nog niet bekeken hebben, maar zo is het wel! Juist door mensen die zich op deze manier vrij proberen te kopen worden de wetten aangescherpt en hindernissen opgeworpen. En uiteindelijk betalen we allemaal samen. Eerlijk? Ik vind van niet. Zie het niet als persoonlijke aanval, want ik weet dat men over het algemeen niet ver genoeg doordenkt en bij voorkeur alleen het eigen stoepje schoonveegt, maar denk eens wat verder door…
Als BF zonder liegen geen visum krijgt, dan is daar een reden voor. En die reden zijn mensen die oneerlijk handelen…

Petry, als hij toch moest bewijzen dat hij genoeg financiële middelen had (wat hij had anders had hij zijn visum niet gekregen), dan leeft hij toch niet van de maatschappij?

niet te snel iemand veroordelen he…

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat zij haar risico verlegt naar de maatschappij. Mocht zijn intenties niet zuiver zijn dan draait de maatschappij op voor de schade. Da’s alles. Je moet niet vergeten dat de huidige situatie zo is gegroeid juist omdat mensen op deze manier plegen te handelen: “Als ik het maar niet hoef te betalen” Dat houdt dan wel in dat het een kostenpost voor de staat en daardoor indirect voor ons allemaal wordt. De belastingbetalers draaien er voor op. Op het moment dat je je eigen risico wegschuift zodat een ander er voor op kan gaan draaien, ben je mijns inziens verkeerd bezig. Ik heb in ieder geval geen zij om meer belasting te gaan betalen omdat een ander haar buitenlandse vriendje onder valse voorwendselen binnenhaalt, zodat een ander ervoor opdraait als het misgaat!

nederlandse ambassade is volgensmij een stuk koppiger dan de belgische. Ook ik ahd mijn vriend voriug jaar uitgenodigd, in eerste instantie geweigerd terwijl hij ook genoeg financiele middelen had, vliegtickets, verzekering had en ook het contract dat hij werk heeft. toch was het afgewezen en hebben we uiteindelijk een half jaar gevochten om hem voor 2 weken vakantie naar Nederland te halen.
Dus in ieder geval succes.
Daarbij hadden wij ook niemand die garant stond en was de uitnodiging op mijn naam.

pff morgenavond in t vliegtuig terug. slik

Ik heb het hoofd visaverstekkingen eens gesproken, je wilt niet weten hoeveel mannen ineens verdwijnen nadat zij in Nederland onder een toeristenvisum zijn toegelaten. Als de dame in kwestie garant staat, mag ze de eerste twee jaar bijdragen aan die kosten, als ze door een slimmigheidje die kosten op het bordje van een ander schuift kunnen we er met zijn allen voor betalen. En dat gebeurt meer dan je denkt. Ik heb daar eigenlijk niet zo’n zin in. Als mijn buurvrouw een risico aangaat mag mijn buurvrouw ervoor betalen, en niet ik!
Suus, goeie reis. Als je een paar maanden verder bent ziet de wereld er weer heel anders uit.
Wit! :slight_smile:

ja “ambassades” weten wel waarom ze streng zijn
hou je sterk op de “terugvlucht”- en hopelijk heb je geen bla bla bla scene
die het “jou” nog moeilijker maakt…
ik ken het gevoel blijven is geen optie, en terug is lastig…
komt wel goed meid, veel succes met het terug inburgeren in europa…
x

ja daarom zijn ze “streng”" (niet koppig-)
velen verdwijnen inderdaad, en velen staan garant , ja dan is het makklijk om het op de ambassade te schuiven, maar als ie verdwijnt is dat niet het werk vd ambassade dat op te lossen- ambassade verstrekt visa de rest is voor jezelf
tsja …harde realiteit

Hoi

Ik heb met mijn man gepraat en nu denkt hij dat ik zwanger ben , hij zegt tegen mij je mag bij me weg gaan , maar als je zwanger bent denk dan nog ff na wat je beslist .
En als je me niet vertelt dat je zwanger bent , dan kom ik er wel achter en dan laat ik je niet met rust .
Heb al moeite om hem te vertellen dat ik met de relatie wil stoppen.
Wat te doen weet het ff niet meer .
Wacht op bericht dat ik naar het ziekenhuis kan voor een echo … voor hoever ik heen ben .
Maar diep in mij weet ik het is net eerlijk voor hem .
Maar goed denk eerst aan mij en het kindje … wil geen stress .
Wil het kindje niet verliezen .
Wat is het beste het hem nu vertellen of later ???