'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi raks

Nee ben getrouwd voor de Egyptishe wet …

dan moet je om te scheiden (waarschijnlijk)
ook naar ginder??!
neem maar goed (zoals velen hier al aanraden )goed juridisch advies
ik ben ook in het land van mn ex gehuwd,maar daar gij hier gedomicilieerd was ,heb ik alles hier kunnen afronden;
ik hoop zo voor jou dat het in orde komt voor jou, en wees niet bang
maak dat je niet alleen bent met hem ofzo
nou ja ik heb makklijk praten, ik had ook angst en was bang besluit te nemen
(gij sloeg tilt) toen ik zei dat ik wou scheiden!
x groetjes hoor, neem goed advies over alles

misschien kan je meer informatie betreffende een scheiding vragen aan de Egyptische ambassade?

Ik heb morgen een afspaak met het juridish kantoor , ik hoop op goed nieuws .
Waar ik op dit moment aan denk is het kind , ik wil geen problemen als het kind er is dat de vader het kind op wil eisen .
Ik wil een rustig leven … en geen gezeur …
Hoe moet het met het kind ???
Was hij maar niet zo agressiev zo snel kwaad , dan was het allemaal anders nu … dan konden we van ons zwangerschap genieten…
Maar dat is een droom en die niet werkelijk heid wordt…

veel dromen"ginder"veranderen in nachtmerries
zoals petry zei , je bent hier in "jou’ land!
bij ons word je tot niks "gedwongen’ doch…

Hey HIHI/Sisha,
vroeg me al af wat er met jou gebeurd was, je bent zo lang niet meer online geweest!
Wat een ontzettend vervelend verhaal zeg. Hij is echt agressief met je geworden? Je schrijft gebeten en gedrukt?

Ik ga het even koud en rationeel analyseren, als ik dingen zeg die je kwetsen, weet dan dat ik het niet als aanval bedoel.
stap 1. Je bent zwanger. Wil je het kind houden? Kun je een kindje alles bieden wat het nodig heeft? Heb je een goede basis? Ben je klaar voor zo een drastische verandering van je huidige leven?

stap 2. Het hem vertellen of niet. Maak voor jezelf een voor- en tegen-lijstje. Waarom zou je het hem niet willen zeggen? Waarom zou je het hem wel willen zeggen? Waar ben je bang voor en waar hoop je op?

Stap 3. je relatie. Jij kent hem zo goed als geen ander. Toch heb je nu een hele andere kant van hem gezien. Zijn beide kanten, kanten die jij zou willen accepteren? Zo nee, denk je dat hij zou willen veranderen? Zo ja, denk je dat hij überhaupt in staat zou zijn te veranderen?

stap 4. De toekomst. Hoe zie jij je toekomst? Wat wil jij voor jezelf? Want laten we eerlijk zijn, als jij je eigen leven niet prioriteit geeft… er is niemand anders die het voor jou doet!
Dus, waar zou jij je toekomst willen doorbrengen, in NL of Egypte? Met deze jongen, of iemand heel anders? Met kind op korte termijn, of kind op lange termijn? Wil je eerst nog genieten van bepaalde vrijheden, of ben je klaar met deze levensfase?

Op basis hiervan zou ik, als ik jou was, mijn keuzes maken.
En het zijn jouw keuzes. Jouw leven, jouw buik, jouw lichamelijke en geestelijke gezondheid. Jouw levensgeluk!

Ik weet niet of je het huwelijk ook bij de ambassade hebt aangemeld? Zo niet, dan ben je voor de Nederlandse wet niet getrouwd. Dan zou je er enigszins makkelijk vanaf zijn.

Hoi Tijgertje

Ja was ff verdwenen op het forum , maar ben er weer .
Ik ben 33 en heb al een kind , en ja het is niet makkelijk om alleen een kind op te voeden …
Maar als het kan wil ik het kind houden , mar wil eerst weten of ik er geen problemen door krijg , wil graag een rustig leven .
En niet daT hij mij het kind af kan pakken , moeilijk hoor en tuurlijk weet ik het is ook zijn kind .
Maar weet dus ook niet goed of het de goede keuze is die ik neem .
Tuurlijk zal hij het moeten weten , maar wat zijn de gevolgen dan ???
Dat mijn kind wordt weg genomen door de vader en dan naar Egypte gebracht ???
Het is ook zo moeilijk , waarom was hij zo we konden het zo mo hebben samen nu !!!
Ik heb vanmiddag een gesprek en hoop dat ik meer kom te weten over de rechten enz …

haha oops ik kon me jouw foto herinneren en dacht dat je veel jonger was, 23 ofzo! excuses :slight_smile:

tja het is inderdaad ook zijn kind, maar goed, een biologische vader kan iedereen zijn, maar een echte papa… dat is een heel ander geval!
En niemand kan jou verplichten het hem te zeggen. Als jij je niet veilig voelt, of bang bent dat als je het kind houdt en hij het weet hij hem komt halen, dan heb je alle recht het stil te houden!

Misschien is het juist goed dat je er nu achter komt dat hij ook deze andere kant heeft, ipv wanneer het kindje er al is. Of misschien is het niet een kwestie van 2 kanten, maar eerder een kwestie van persoonlijke ontwikkeling.In het laatste geval kun je vergeten dat hij ooit nog de oude wordt.

Goed dat je info gaat inwinnen, neem direct ook je huwelijkspapieren mee! En is je huwelijk bij de Nederlandse ambassade ook ingeschreven? Of alleen maar voor de egyptische wet?

hihi de foto was toen we 30 of 31 waren
En het huwelijk is ook bij de Ambassade ingeschreven in cairo , en heb het huwelijk inschreven in Den Haag en bij mijn eiegn gemeente
Maakt dat verschil ???

Dat maakt zeker verschil, had je hem niet ingeschreven was je voor de Nederlandse wet niet getrouwd geweest, principe had je dan gewoon er nooit meer heen hoeven te gaan en dat was je er vanaf geweest.
Nu is het dus wat ingewikkelder. Wil jij in je recht staan, zul jij hier in Nederland de scheiding moeten indienen, dan is de kans namelijk stukken groter dat de scheiding volgens Nederlands recht uitgevoerd wordt. Als hij je straks voor is, staat hij in zijn recht, zal de scheiding volgens Egyptisch recht gebeuren en kan dat voor jou stukken onvoordeliger uitvallen (hij kan in dit geval de scheiding niet alleen maar “uitspreken” want jij moet bewijs hebben van scheiding, will je dat hier weer in het register opgenomen krijgen).

En als je bang bent voor de kosten, dont worry, je kunt een toevoeging aanvragen voor je advocaat waardoor je zelf maar een minimaal bedrag betaald en de rest doet de overheid. Wederom een regeling die niet mogelijk is als je de scheiding volgens Egyptisch recht laat plaatsvinden.

interessant artikel

http://articles.cnn.com/2009-11-11/world/egypt.divorce_1_egyptian-women-egyptian-society-marriages?_s=PM:WORLD

http://findarticles.com/p/articles/mi_m2872/is_2_26/ai_62140821/

http://www.international-divorce.com/egypt_child_abduction.htm

http://en.allexperts.com/q/Egypt-221/

1 like

stel je ook "financieel’ veilig shischa
vraag dit mischien ook aan de juridische dienst, dat gij bvb.
geen schulden maakt die jij dan moet afdokken.
grts

goede morgen

Ben ook bang als het kindje er is , hij misschien iemand stuurt en het kindje van mij af pakt .
Egypte staat daar om bekent !!!
Ohhhhh wat moet ik doen ik wil het kindje graag houden , maar wil ook geen problemen laten …

Jij bent vanaf nu verantwoordelijk voor het welzijn van het kind dus bescherm het en vertel niet aan hem dat je zwanger bent. Een beetje direct misschien maar kies voor jouw geluk en dat van je kind.

Ik kan een paar dingen niet rijmen!
Hij is agressief, heeft je gebeten! Jij zegt dat je (nog steeds) van hem houdt … hoe kan zoiets? Iemand die mij verbaal en fysiek pijn doet krijgt een one-way-ticket out of my life! Hoe stel jij je toekomst voor? Altijd met angst moeten leven, de rest van je leven telkens over je schouder kijken?

Je vraagt ons wat je moet doen … er zijn genoeg adviezen gegeven; jij moet een keuze maken, niet alleen voor jezelf maar ook voor je kinderen! Op dit moment moet je je verstand laten prevaleren boven je gevoel.
Laat je helpen door de instanties die we (gelukkig) hier in Nederland hebben!!

Sterkte!

hoi Eshta
inderdaad de instanties die we hier (gelukkig) hebben.
shischa, ben je nou naar juridisch kantoor gegaan?
iemand sturen??- nou denk er dan aan een ander adres te nemen(indien mogelijk)
en maak hem niks meer wijs
heb je contact met hem? goe verloopt dat?..
hou je sterk

Nou zeg wat baby boom! Ik denk wel dat jullie het gaan redden hoor! Zo’n baby geeft je heel veel kracht en energie als jet het eenmaal gewend bent.
Wat is niet helemaal begrijp is dat jullie gekozen hebben voor een zwangerschap. Zeg niet een ongelukje want juist als je niet zeker bent van een relatie denk ik niet dat ongelukjes zo maar gebeuren daar zit toch vaak een gedachte bewust of onbewust achter.

Suussienne wat zal het je tegenvallen hier qua weer maar misschien in jouw situatie juist fijn. Even alles anders!.

Deena ben blij voor je dat je relatie weer lekker loopt.

Hier merk ik wel dat het allemaal wel heel vertrouwd aanvoelt. Ga vanavond ook met mijn vriendin op stap. Alle andere keren was ik alleen maar met M. bezig omdat er een vertrekdatum aan vast zat. Nu is dat niet en is wel lekker ontspannend.
Wel met hem overlegd omdat ik wil dat hij zijn uitstapjes ook met mij overlegt.

Succes allemaal verder. Blijf het hier volgen hoor.

Hoi Marmah

Bij ons was het geen ongeluk , het leek perfect te gaan de eerste ander halve maand .
En toen begon het gewone leven en toen had hij zoiets oeps yep het gaat hier anders dan in Egypte .
We zijn hier vrij , open .we kunnen met iedereen praten … en dat viel hem tegen zoals zo veel dingen . ( hij was hier de 2 de keer in nederland )
Ik zij ook wat … what happen why you change ??
Hij zij als je in Egypte bent doe je dit niet , ik zij nee klopt ik krijg de kans niet pas me natuurlijk wat aan .
Yep en nu staat het hem dit niet aan , en ik deed niet wat hij zij , en had een weer woord.
ja dat kan natuurlijk niet , de eerste maand waren we bezig met scholen voor hem .
Werk en dan kon hij hier in jan. febr komen .
Zo doende hadden we gekozen voor deze keuze we zijn 3 jaar bij elkaar waarvan bijna 2 jaar getrouwd .

Hoi Estha

Ja hou nog heel van hem , ( en haat hem )
Ondanks wat hij me heeft aangedaan , wat kan ik meer zeggen .
Hij zal altijd een plekje in mijn hart houden .
Voor velen misschien stom ,

Sisha…soory voor een late reactie…maar je schreef dat in jullie relatie alles goed ging…Wanneer is hij agressief gaan doen tegen je… Voor of nadat jullie getrouwd waren…veel sterkte meid…

BTW…het is niet stom dat hij altijd een plekje in je hart zal blijven hebben…want hij heeft je hart ook veroverd :slight_smile: en gevoelens wat jij voor hem heb (wat hij je ook heeft aangedaan) dat blijft altijd en dat kan je ook aan niemand beschrijven hoe het voelt…Anderen kunnen het misschien stom vinden, maar zij zitten niet in jouw positie…Take Care

eshta,
het is juist dat je verstand en je gevoel beiden wat anders zeggen.je gevoel is gewoon gek op het persoon, maar je verstand zegt: niet doen, hij is agressief, hij dioet je pijn, blijf weg.
maar dat neemt niet weg dat je hart nog helemaal gek van die gozer is. ik heb hetzelfde en ja dat is echt extreem lastig!

shisha hoe is het gesprek verder gegaan?
Even heel lgisch, denk je dat jouw kind het zal begrijpen waarom je de vader neit verteld hebt van zijn bestaan? misschien een rare vraag, maar laten we even voorstellen dat jij je man er dus niets over verteld voor de veiligheid van jouw en jouw kinds toekomst… wat kunnen daarvan de ergste gevolgen zijn?
dat je kind boos is, of dat je (bijna ex) man boos word omdat hij er nooit van had geweten?
ik denk sowieso dat als je die keuze maakt om het niet te zeggen, je het ook gelijk aan je kind duidelijk moet maken waarom, en dat niet tot de 18e ofzo verzwijgen. als het kind er dan voor kiest om de vader op te zoeken is het de eigen keuze.

Kinderen doen noueenmaal dingen die ouders liever neit willen hebben. (netzoals ik met een egyptenaar een relatie had terwijl mijn ouders erop tegen waren).

dus maak de keuze die voor jou het veiligst voelt. Natuurlijk zal het lastig zijn, mcht je hem zien in de komende 9 maanden, zal hij jou buik misschien ook zien groeien en al vragen gaan stellen, dus ho heb je nog contac t met hem?

in ieder geval veel succes, e kan het en je zal de juiste beslissing maken, in ieder geval voor jezelf.