'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

die kerel is het niet waard dat jij er energie insteekt
komt wel goed,wat komt er dan goed?? vader tuurlijk is ie dat maar id praktijk niet,gij zal nooit zn verantwoordlijkheid opnemen voor jou en het kindje,
ik wens je veeeeeeel sterkte op de dag van bevallen, zoals vele vrouwen die slachtoffer zijn zal jij zonder partner je kindje tr wereld brengen, maar je bent er klaar voor en n,sterke meid pluim!!!
suusieme spannend , ng n,weekje en bye bye Egypt ,ben je er klaar voor (emotioneel?)
x

Voordat je hem iets gaat zeggen over deze zwangerschap, zorg ervoor dat JIJ alles, maar dan ook echt ALLES, op een rij hebt gezet voor jezelf!!

Heel veel sterkte ermee!!

shischa
heb ik ook meegemaakt (heeeel gelijkaardig)
in zijn land (india) was ik zn alles!
eens gij hier was ,is ie verandert in een "monster’- ik ben er gelukkig gescheiden van geraakt
nb- ik praatte niet met andre mannen, en mn huwelijk ging me voor alles
dat cultuurverschil bebinne ze beetje als "uitvlucht "te gebruiken vind ik
agressie, bijten? is dat cultuur- volges mij is dat karakter
ik zag hem ook graag ,maar heb van mn hart n,steen moeten maken "vooraleer"ik er totaal ten onder aan ging!
sterkte shischa

We zijn 3 jaar samen waarvan bijna 2 jaar getrouwd .
Het is zo moelijk hou zo van hem , maar wat zijn zijn rechten als ik hem niets vertel van de zwangerschap en hij er later achter komt .
En raks ja van je hart in steen moeten maken zal ik ook moeten doen , maar moet me eerst nog sterk maken en tegen hem zeggen ik stop met onze relatie … en dit is zo moelijk omdat ik zo veel van hem hou .
Maar krijg geen leven en wil niet zo leven … dat hou ik niet vol .
Ik moet me richten op het kindje mar wil later geen problemen dat hij mijn kindje afpakt .

Hoe kan het na alles wat hij mij heeft aangedaan , nog steeds zoveel van hem hou .
Maar er zit geen toekomst in , en dat na 3 jaar vechten …

lieverd , bij mij heeft het 1 jaar/half geduurd eer ik van mn hart nsteen
durfde maken,maar ik ging deraan tenonder- mn huisarts heeft toen ingegrepen(ja zover was het gekomen)- ja was ook zoiets, 3jaar samen en 2jaar gehuwd?
ben jij in Egypte gehuwd?, kan gij naar nederland reizen uit zichzelf?
ik weet dat het moeilijk is…, maar wacht niet te lang hem te zeggen dat het voorbij is
en stel jezelf veilig, verander desnoods je nummer
hopelijk vind je de sterkte
x

Ja Raks ben in Egypte getrouwd … maar vind het moeilijk om het tegen hem te zeggen , omdat ik van hem hou .
Maar weet ook dat mijn leven met hem niets wordt ( alleen als ik alles doe wat hij wil )
Maar zeg ook tegen hem als je zoveel van me houd waarom doe je me dan pijn en probeer je me te veranderen .
Waarom heb ik het niet eerder gezien , dan was ik niet zwanger .
Maar hij zal altijd een plekje in mijn hart hebben ondanks wat hij me heeft aangedaan .

ik ben blij dat ik dat “plekje” kunnen afsluiten heb
en geloof me ik zag hem ook heel graag,maar met iemand die n,ander(ik dus)
zoveel pijn berokkend ,en me zoveeeel heeft aangedaan, die verdiende het plekje in mn hart niet meer
ik was op hoor shischa, kapot geterorriseerd door hem(op emotioneel vlak)
nogmaals veel sterkte, ieder maakt voor zichzelf uit goe het verder gaat,doet
maar mij zijn ze het niet meer waard zo,n mannen
x

1 like

Even in de rapte een reactie…
Ja Suusje ik kan het volgen nu :wink: Goh tjonge jonge… Wat een situatie he! Kortom hij is een eikel :slight_smile: maar snap u wel, heb ook zo iemand gehad, en iemand heel zwart-wit: ene moment word ie kwaad - andere moment zou ie de grond kussen waar je op loopt, en reageren vooraleer na te denken (hoewel dit iets typisch arabisch-bloed is denk ik haha). en ben bijlange zo lang niet met hem samengeweest en heb het nochtans ook moeilijk om hem volledig te vergeten en er mij over te zetten… en ben dan nog niet eens zwanger!
Snap trouwens ook niet goed waarom hij eerst wou dat je het weghaalde! Is ook niet echt “goed-moslim-achtig” he…
Mja ben ook een heethoofd en laat me bijlange niet doen en denk dat hij ook met mij heeft “afgezien” in de zin dat ik het hem zeker niet gemakkelijk gemaakt heb en alle vooroordelen tegen hem heb gebruikt, om mezelf te beschermen vooral, en toch… kunnen die mannen toch zo’n invloed hebben op je he…

En Shisha… mja is ook zo’n gelijkaardige situatie he! Maar zoals Eshta goed gezegd heeft vind ik ook dat je vooral ZELF eerst moet weten wat je wil dat er gebeurd, is mss niet zo fair maar dat is even het voordeel van het vrouw-zijn… En goed informeren over wat je rechten zijn, want als jullie in Egypte getrouwd zijn (onder islamische wet dan veronderstel ik) zal ie zijn kind kunnen opeisen vrees ik…

Shisha, vervelende situatie. Hoe ben je zo op wereldwijzer terechtgekomen?

Shisha, wat een vervelende situatie…zoals je misschien wel weet zit ik zo’n beetje in dezelfde situatie! Weet je al wat jij wilt, het kindje houden? Ik weet daarom ook niet of ik je al moet feliciteren.
Ben je ook voor de nederlandse wet met hem getrouwd? Want zo niet, dan heeft hij hier geen recht op het kindje, in egypte is dat anders denk ik, omdat jij daar wel met hem getrouwd ben en hij dus automatisch de vader is… ik heb alleen een orfi (die hier ligt), dus M. heeft totaal geen rechten wat betreft de kleine!
Ik ben wel van mening dat je het hem moet vertellen als je besluit het kind te houden, maar pas als je voor jezelf duidelijk heb hoe je de toekomst ziet! Ik vind dat je dit tegenover je kind hoort te doen, voor als hij/zij later vragen heeft…maar dat is mijn mening en daar zullen de meningen over verdeelt zijn!
Ik weet wel dat het haalbaar is in je eentje, nederland heeft goede regelingen voor alleenstaande moeders wat veel mogelijkheden bied, hoe oud ben je eigenlijk?

M. heeft weer zijn lieve/leuke periode, is ineens weer betrokken, toont interesse…hmm voor hoelang zou dit nu weer duren of begint hij door te krijgen dat hij toch echt bijna vader gaat worden…hij vond mijn dikke buik trouwens prachtig…toch wel weer leuk om te horen!

Wat fijn voor je Suusje, tuurlijk is dat leuk om te horen. Je hebt in dit soort tijden echt wel steun van een partner nodig en dan begrijp ik goed dat je dit prettig vindt. Hopelijk houdt hij dit verder vol, ik hoop het zo voor je. Ik heb veel respect voor je!

Hoi Dalfien

Heb eerder op dit forum gezeten op een andere naam hihi .

Hoi Irm

Wie kan mij helpen …stuur me anders een pb

En Suusje

Ja ben voor de Egyptische wet getrouwd en heb mijn huwelijk hier alleen in laten schrijven.

Mij probleem is hou veel van hem , maar er zit geen toekomts in wat ik eerst wel dacht , en nu krijg ik zijn kind … wil het hem zeggen maar ben bang .
Dus hou ik me wel stil , maar wil geen problemen laten dat hij mijn kind kan opeisen ??
Wil een rustig leven en geen problemen …

Hoi Shisha, was je vorige naam HiHi want die is bekend of bedoel je ’ gwoon’ hihi.
maakt eigenlijk niet uit hoor maar was er even nieuwgierig naar.

Ook al hou je heel veel van je man, kies voor jezelf. Eigenlijk ben je daar nu al mee bezig en laat je niet van de wijs brengen! Jou veiligheid en geluk van je evt. kindje gaat echt boven alles. En verwacht niet dat je man in positieve zin gaat veranderen ten opzichte van jou…

Ga evt via je huisarts hulp vragen, echt doen! Deze weet de weg. Er zijn veel vrouwen die in een soortgelijke situatie zitten, er zijn professionele praatgroepen, maar ook individuele hulp.

Voor juridische hulp, over de rechten van je man, kun je wellicht navragen bij het juridisch loket. Ze hebben een 0900 nummer en ook bezoekkantoren in bijna elke stad. FF googelen.

Voor de korte termijn zou ik de zwangerschap nog voor mezelf houden, eerst moet je eea gaan uitzoeken. Vooralsnog zit je veilig hier in NL en kan hij niets doen.

Hoi Clejo

ja mijn naam was HIHI …

Maar is het eerlijk dat ik niets tegen hem zeg over de zwangerschap ???
( vind ik zelf niet maar denk dat het beter is )

shisha ,kan je man gemakklijk naar nederland reizen?
mij ex was hier ook ingeschreven(heeft hier dus ook zn rechten)-maar verschil is gij was in belgie gedomicilieerd, en jou man in Egypte waarschijnlijk…
zn adres staat in egypte, dus heb je de wet an jou kant- anders is het zoals irm hier beaamt, in egypte heb je geen recht hoor en kan ie zo het kind nemen, gij heeft daar de wet aan "zijn " kant -vooral als moslim(overal zal jou naar de vader gevraagd worden)
gij is natuurlijk wel al in nederland geweest hee, weet je zitten,
goe is het contact met hem trouwes momenteel??
ja veel kan je navragen bij een "juridische dienst-
maar daar hebbe ze in Egypte geen boodschap aan, maar goed je bent in nederland nu
had je plannen om naar egypte te reizen in de toekomst??
vraag in ieder geval juridische hulp, en hou je rustig …
indien je het niet durft te zeggen dat het voorbij is kan je ook zeggen dat het cultuurverschil te groot is(meer uitleg hoef je er niet aan te geven)van ik ben bang van jou-je bent agressief, daar hebbe ze tog allmaal geen oren naar- ,
ik heb ook veel hulp gehad bij slachtofferhulp(vd politie) maar jou man zit in egypte,dus vel kan politie niet doen voor jou(mischien ook effe navragen)
x

Ik denk niet dat het eerlijk is om je vriend niets te vertellen over de zwangerschap.
Het is en blijft ook zijn kind, in hoeverre kun je hem dat recht ontnemen? Hij kan er niets aan doen dat het nu eenmaal zo is dat een vrouw zwanger raakt, wat zou je zelf willen als een man zwanger zou kunnen raken… en jou vriend is zwanger, maar vertelt jou niets? Jij zou het ook willen weten denk ik omdat het immers ook jou kind is.
Je kan hem wel duidelije eisen stellen, wat jij wilt en verwacht van de zwangerschap/opvoeding van het kind.
Als je niet met hem verder wilt, zorg er dan iig voor dat mocht hij naar nederland komen om zijn kind te bezoeken, jij daar altijd bij bent en hij dus geen kans heeft tot eventuele ontvoering. zelf de komende jaren niet naar egypte gaan maak de kans ook kleiner.
Maar in hoevere ben je er bang voor dat hij dat doet?
Misschien kunnen jullie er juist goed over praten en vinden jullie samen een oplossing?

En als je hem niets vertelt, maar je kind gaat later op zoek naar zijn vader en hij blijkt van niets te weten… staat ook denk ik raar naar je kind toe… Alsof het niet welkom was…

Naar de letter van de wet heeft een vader geen recht omdat hij geen kind geeft; een kind ontstaat uit de samensmelting van een deel van de moeder en een zaadje. Dus dat zaadje is van hem, voor de rest helemaal niks. Als de moeder geen initiatieven neemt, blijft het daarbij. Anders zal het in Egypte zijn, niet in de laatste plaats omdat je daar getrouwd bent. Dáár heeft de echtgenoot het recht aan zijn zijde, en kan het je je kind kosten.
Je zult de eerste niet zijn die gedwongen in Egypte moet wonen omdat ze anders haar kind niet ziet.
Zet alle keuzes en de mogelijke gevolgen op een rijtje en probeer een rationele keuze te maken, eventueel met behulp van iemand die onbevooroordeeld is.

heel veel sterkte, je weet wat sowieso de juiste beslissing is om te doen met het getrouwde gedeelte.
het lastige is dus dat je zwanger blijkt te zijn, misschien is het t beste om het te vertellen na de scheiding?
neem de tijd om erover na te denken en je bent sterk, dus ikw eet zeker dat je uiteindelijk de juiste beslissing zal maken!

hey raks, ja nog 6 dagen te gaan en dna kom ik EIN-DE-LIJK terug naar Nederland. Het afgelopen weekend zat ik er emotioneel helemaal doorheen, en ik heb het hie rnu ook echt wel gehad met alles.
ook nog een behoorlijk gesprek gehad met nabil waarbij er dus ook uitkwam dat hij heel stiekem hoopte dat ik me zou gaan bekeren, maar daarbij zou hij het nooit dwingen, wan thet moet uit mijn hart komen. Nouja dus k weer iets waardoor ik pook zeker weet dat het voor hem beter zo is. misschien voelt het nu niet zo, maar ik weet het. Hij zal het meeste gelukkig kunnen zijn en worden met een vrouw die arabisch praat, moslima is en daarbij ook veel meer van ‘‘het leven in egypte’’ heeft meegemaakt… we passen gewoon echt niet meer bij elkaar en dan kan hij wel zeggen, jij bent degene die het meest van em weet, de enige warbij ik … &…&…&…&… heb gedaan en bla bla. Maara, daarbij zegt hij ook:
als ons lot is dat we samen zijn, dan zal dat gebeuren.
nouaj dus vor mij is het echt nog even doorbijten, nog maar 5 nachtjes slapen en dan ga ik terug naar mijn familie!
liefs en sterkte suus

hey suusieme,
ik begrijp het dat je het daar gehad hebt
weet je ,als ik naar Egypte reis zei ik altijd tegen de douanecontrole"de vlucht naar egypte"
(uit de oude geschiedenis), neen zei er es eèn tege mij vd douane de vlucht "van’ egypte,haha stemt tot nadenken
bekeren vanuit je hart? tot je gehuwd bent en gedwongen word.
shischa , ben je met een orfi gehuwd of echt officieel met een feest enzov…?
ja suusieme naar je famillie en jou land
nb- tis hier wel koud hoor! welcome back my friend welcome
x liefs