Paar weken geleden heb ik ook een uitnodiging voor Nederland voor een Egyptische vriend geregeld, dus niet iemand waar ik een relatie mee heb.
Hij heeft vooraf telefonisch een afspraak gemaakt met de ambassade in Caïro, daar kon hij 27 september jl. terecht.
Vooraf ALLE papieren op orde (dit moet je echt dubbelchecken!!) en 10 dagen later had hij het toeristenvisum in the pocket!
Hoi,
Mijn vriend moet nu wel naar belgie komen als hij mijn ouders wil ontmoeten, want vanaf februari zou ik graag definitief naar egypte vertrekken.
Dusja
Groetjes
Stettemie
wauu suusiemme , inderdaad wat n,verschil van Egypte naar de sneeuw- brrrrr
het zal vreemd anvoelen terug aan de europese mentaliteit en ritme te moeten wennen- en vooral s,avonds !(geen winkel open) toch?- geen hapjes op n,terras of restaurantje want alles is potdicht-
ja vind het totaal niet vreemd dat jullie nog samen over straat lopen, in egypte dringt het maar door als je “echt” weg bent,je krijgt zal vast nog veel smjes krijgen dat ie je ooo sooo much mist
leuk dat je na 4maand trg n,andre bestemming krijgt,ja zo werkt dit vaak in die sector,leuk hoor al die ervaringen in andre landen
rani ken ik ook niet- ik mis wel "kuchuri’ , s,avonds als je honger krijgt nog vlug om vlootje kuchuri,of verse falafel,zonder dat je jassen,-truien-sjaals moet andoen!! dat mis ik echt
het continue aangestaard en aangesproken worden dat mis ik dan weer niet/lol
Hoi meiden,
heeft er iemand ervaring met interview op ambassade in Cairo…mijn vriend moet er zondag heen…ze vragen nu al bewijzen van onze relatie, wat willen ze in werkelijkheid?..foto’s hebben we (dan wel op pc en gsm)…alle info is welkommmmmmm insha allah
Ooh wat leuk MarMah! A one way ticket :vak01:
En Stettemie, ja idd wat vlug is dit gegaan! maar mijn ex-vriend is ook op 17 september naar cairo moeten gaan en had enkele dagen later bevestiging dat ie de week erna nr belgie mocht komen… dus het kan blijkbaar allemaal heel rap gaan…
Oh my… zoals ik het hoor is iedereen bezig met mvv of toeristenvisum… Straks hebben we hier een overbevolking egyptenaren lol
hopelijk krijgen ze allemaal lekker veel regen en sommigen mss zelfs sneeuw
:vak02:
MarMah, gefeliciteerd! En zondag komt hij gewoon al, helemaal super! En dan lekker met zijn tweeen op vakantie toch en weer samen thuis komen? Geniet ervan! En geniet nu nog maar even van het alleen wonen want straks moet je altijd rekening met iemand anders houden (al zal je dat waarschijnlijk helemaal niet erg vinden)
Alles was goed bij de verloskundige, kleine is aan het indalen en ligt bijna vast met haar hoofdje! Maar ja voorlopig kan het nog een maand duren, al hoop ik dat ze over 2 weken ongeveer komt
M. neemt een paar dagen al zijn telefoon niet op en dat vind ik zwaar frustrerend, heb hem net ook een berichtje met asshole gestuurd! Grrrrrrrr
Allereerst Marmah, gefeliciteerd! Eindelijk is het zover en kunnen jullie samen zijn in NL. Lijkt me heerlijk om gewoon lekker op vakantie te gaan naar een ander land, samen een hotel boeken, op dezelfde kamer slapen etc. Geniet er maar lekker van.
Deena, fijn dat het allemaal weer goed gaat tussen jullie.
Suusje, sterkte met de laatste weken, zal wel zwaar zijn (dat is wat ik tenminste vaak hoor). Balen dat het contact weer minder is, je zou hopen dat het inmiddels wat gemakkelijker gaat moet ik zeggen.
Bij mij alles nog hetzelfde. Ik (wij) heb wel een dip gehad. Ik mis mijn lief heel erg en ik heb hem al een tijd niet gezien. Daarnaast heb ik ook nog de enige getroffen die smsen niet leuk vindt. Dan is het soms wel lastig om je vast te houden aan zijn woorden als je hier alleen in depri herfst NL zit.
Ja ik heb al deze gegevens doorgelezen ( trouwens dankjewel dat je reageert op mijn vraag ).
Ik lees trouwens wel veel positieve berichten van mensen nu dat het wel lukt. Maar wat voor mij nog onduidelijk is ik heb een garanthantekening gezet wat betekend dat ik zijn verblijf hier betaal ( die 34 euro per dag ) maar is het dan alsnog noodzakelijk dat hij moet aantonen dat hij geld op zijn bankrekening heeft staan?
Onderstaand het antwoord van de ambassade op mijn vraag over geld op de bankrekening:
Als u garant staat, hoeft hij niet over geld te beschikken. Wel is het zo, dat wij graag inzicht hebben in zijn financiele situatie om (o.a. aan de hand hiervan) te beoordelen of hij al dan niet zal terugkeren. Een reisverzekering moet al wel bij de aanvraag worden getoond. (In de meeste gevallen wordt door de verzekeringsmaatschappij geld teruggegeven in geval van afwijzing).
hey ingrid,
ik heb een tijd geleden viusum aangevraagd en pas na een half jaar (inclusief bezwaar) was het toch gelukt om hem voor 2 weken vakantie naar nederland te halen. Wij hadden nieteens een garantverklaring, en het is uiteindelijk toch gelukt.
Als je je e-mail in een priveericht even opstuurt naar me kan ik je wel wat papieren en formulieren sturen waar alles ook beschreven staat.
hey suussiemme,
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de papieren en formulieren, naar mij mag je ook wel wat opsturen. [EMAIL=“mej.denen@live.nl”]mej.denen@live.nl
Hey,
Heeft iemand hier ervaring met het schrijven naar All you need is love? Mijn collega’s willen mij op gaan geven…Ik vroeg me af of je snel reactie etc krijgt. Het verhaal moet natuurlijk ook wel goed zijn…(ik geloof er niet veel van dat ik uitgekozen zou worden, maar valt te proberen door m’n collega’s haha)
Het is rustig hier…
Leuk idee trouwens he van de nieuwe topic, wanneer je je mannetje voor het laatst hebt gezien en wanneer je elkaar weer ziet?
il had een vriendin de vor me had geschreven en die heeft totaal nooit een reactie ontvangen.
daarbij krijg jeeen heel formulier met allemaal vragen die ingevuld moeten worden. het bekangrijkst eis dat jij er niet vanaf weet en daa is t al te laat voor haha… maarja nietgeschoten is altijd mis!