En wat zeg je ervan om misschien alleen te gaan en dan kijken of het wat is??
Ik ben bijna 2 jaar getrouwd met een Egyptenaar hij zit helaas nog daar maar ik hoop dat hij snel voorgoed deze kant op kan komen. Ik ben ook alleen terug gegaan en we zijn toen een aantal dagen naar zijn familie geweest en veel dingen bezittigd dat was echt geweldig en heeft bij mij de knop omgedraaid dat hij toch echt de ware is. Ik was ook niet op zoek ik ging ook op vakantie en daar was hij al wilde ik het eerst niet vanwege de afstand en cultuurverschillen maar ik ontkwam er niet aan hoe meer dagen erom gingen hoe meer ik van hem ging houden.
Het is goed dat Achmed realitische is dat is ook goed veel communiceren heeft ons enorm veel geholpen. Ik bedoel als hij nu zegt dat hij niets voor je voelt dan weet je toch genoeg???
Ja daar heb je volkomen gelijk in. Maar ik weet zelf ook niet of het liefde is want ik ben maar een weekje bij hem geweest. en ik wil het ergens ook geen liefde noemen omdat ik hem nog te weinig ken. Ik ben iemand die niet snel verliefd wordt dusja. Alleen naar Egypte gaan zie ik niet zitten.Moest hij eerst naar Belgie komen en moest ik toen overtuigd zijn dat het klikt zou ik het wel overwegen om alleen naar Egypte te gaan. Hij spreekt ook wel Nederlands maar ik spreek geen arabisch, ik zou dus volledig afhankelijk zijn van hem en da zie ik niet zitten. Ik ga het allemaal eens laten bezinken. thx.
Wel goed idd dat je het even laat bezinken en goed kijkt wat het nu is. Als je er niet goed bij voelt om alleen te gaan moet je het ook zeker niet doen.
Succes.
ik zou me er niet goed bij voelen dus dat ga ik zeker niet doen. maar sinds ik terug ben denk ik elke dag constant aan hem, het wordt vermoeiend omdat ik niet weet of ik hem ooit nog terugzie. Ik zou het willen afsluiten maar dat kan ik momenteel nog niet. Maar ik ben nog jong en niks houdt me tegen. Ik ga eens goed nadenken over een manier om eventueel terug te gaan.
Hoi Tanja,als jij hem toch leuk vind jij kan als nog daar gaan met vacantie,met vrienden of alleen en kijk wat geburt,maar als jij niet lekker bij voelt moet je zekker niet doen,wat er ok beslist ik wens jou het beste.
groetjes pepita
dank je wel. Moest er iets gebeuren of moest ik iets ondernemen, dan laat ik het zeker via deze weg weten. grts.
Hoi,
communicatie is heeel belangrijk- gij spreekt nederlands( dus hij heeft ervaring)met europese cultuurnormen- je hart volgen is lastig en het verstand zegt soms neen en de gevoelens ja(ken dat) laat je niet ontgoochelen!!- laat u hartje niet kwetsen-x
Hey meiden,
Nadat ik een tijdje mee gelezen heb zet ik toch maar een berichtje op het forum! Ook ik heb tegen al mijn eigen verwachtingen in een leuke egyptische jongen ontmoet. Ik ga eind juni terug daarheen en verblijf dan zoals het er nu naar uit ziet gewoon bij hem! Is dit mogelijk? want lees veel over dat huwelijksgedoe wat je moet afsluiten als ik bij hem in huis zit. Heb hem ook al verteld dat niet te zien zitten ook al sluit je het af voor 200 pounds en maak je het weer ongedaan aan het eind van de vakantie, het is meer een principe kwestie voor mij haha…
Hij snapte heel goed wat ik bedoelde gelukkig…maar ja ik wil ook niet het risico lopen om zijn huis uit gezet te worden natuurlijk!
Verder vroeg ik me af waar jullie de vlucht boeken? wat is het goedkoopst?
En zijn er nog meer meiden die eind juni die kan op gaan? Want hij gaat wel wat daagjes vrij nemen en ik kan ook wel een dagje met hem mee naar zijn werk, maar ja kan niet van hem verwachten dat hij alle dagen vrij neemt tenslotte heeft hij ook het geld nodig! Dus als er nog meer meiden naar Hurghada gaan in die periode lijkt het mij gezellig om elkaar te ontmoeten zodat we samen op het strand kunnen liggen!
Zal me nog even kort voorstellen, ik ben Susan 25 jaar, woon in den Haag. Heb Mahmoud leren kennen op vakantie in Hurghada hij is gids bij de safari qaud. Ik heb geen relatie met hem, hij weet dit ook, maar ik heb zoiets van zolang het leuk is vind ik het top! En ik wil hem graag beter leren kennen want ik heb nog nooit zo gelachen als dat ik met hem heb!
Nou ik kijk uit naar jullie reacties en tips!!!
Ik vind het erg leuk om verhalen te lezen, ook al zijn ze niet allemaal even positief, maar 1 ding heb ik de afgelopen jaren wel geleerd, de Nederlandse mannen kunnen ook vreselijke hufters zijn en je voor je neus bedriegen!
Kus
Hey. Ik heb niet onmiddellijk antwoorden voor je vragen maar ik ben wel jaloers op jou. Ik vind het super leuk dat je naar daar gaat. Ook het idee dat je zegt van ‘ik blijf zolang het duurt’ vind ik een prettige gedachte. Ik wou eerlijk gezegd dat ik het ook op die manier kon proberen. Ik zou eind juni ook wel nog eens op vakantie willen naar Egypte. Dan heb ik nog even de tijd om te sparen en kan ik hem nog eens zien. Ik heb iemand ontmoet die niet ver van Luxor woont. Groetjes
Hoi Susan!
Leuk om je verhaal te lezen, ik ben er van 2 juni t/m 23 juni.
Woon half in Nederland en half in Egypte. Op t moment lekker thuis bij mn ouders.
In HRG verblijf ik in hartje town, heb een flatje daar.
Afgelopen vakantie, ben een week terug nu, verbleef ik daar ook, maar steeds als ik naar het strand wilde met mn man, moesten wij ineens betalen, voorgaande keren mochten we gratis doorlopen. Gaan meestal naar zahabia beach, maar ga nu een andere oplossing zoeken.
Hij werkt in Crystal Bay in hurghada, en mijn oplossing was dan ook om daar naar t strand te gaan, alleen een beetje jammer dat ze daar nu aan het renoveren zijn.
Ach dat zien we dan wel weer.
hey,
Leuk dat jullie zo snel reageren. Maar is het veilig om terug te gaan en bij hem te verblijven of kan ik beter zelf iets huren, ik ga waarschijnlijk rond de 21ste die kant op! Kan ik je flatje niet huren Sannez voor 2 weken? hahaha
wel minder dat jullie ineens moesten gaan betalen zeg, waarschijnlijk gewoon jaloers op jullie relatie!
Met welke vliegmaatschappij reis je? En wat zijn ongeveer de kosten?
Suusje.
Wat betreft dat huwelijksgedoe,zonder die orfi mag je eigenlijk niet met een man samen verblijven in een huis,appartement. Anders is de kans er dat je “vriend” problemen kan krijgen met de politie daar…jij niet zozeer. Maargoed jij bent daar in een “vreemd land”.En net als vele van ons de taal daar niet machtig,op misschien een paar woordtjes na.
Als je geen ofri wil laten opstellen,dan zou ik kiezen om toch zelf een appartementje,of goedkoop hotel te boeken.
Ik zelf had wel een orfi,voor ik ging trouwen,maar moet zeggen dat er in al die tijd nog nooit naar gevraagd is,op straat ofzo.Wel moesten we een kopie ervan inleveren,als we een appartementje wilde huurde.
Een idee voor het strand…dream beach…super gezellig,lekker eten,muziek…Is ook wel betaald,maar dat kost toch maar een paar pond:-)Is leuk voor een paar x,maar niet iedere dag,dan raak je er wel op uitgekeken.
groetjes
Hey Susan!
Ik vlieg meestal met Transavia of Arkefly (charters) omdat ik vaak op het laatste moment pas kan beslissen om te gaan, boek ik altijd last-minute. Meestal via sunrisetravel.nl of discount tickets via Neckermann.nl ik ben nooit meer dan 250 euro kwijt.
Kijk anders een op www.skytours.nl, voor pakketreizen die heeft bijna altijd goede prijzen en de 1-persoonskamer toeslagen zijn zo gek nog niet. Anders kan je via transhotel heel goedkoop, geloof 19 euro per nacht (uit mn hoofd) in Tritom Empire Inn verblijven, ligt niet ver van de stad, is wel heel eenvoudig, maar je slaap er waarschijnlijk toch alleen. Ik ben daar ook al een paar keer geweest. Ik heb prive nog wel wat adresjes voor je, voor een flat in sakalla (sherry street/sheraton road) betalen wij tussen de 50 euro en 100 euro per week met zn 2en.
xxx
te gek!!goeikoop seg-ik ben altijd 400 euro kwijt(ik ken er die zelfs 500betalen) vliegen die ook vanuit belgie op hurghada??en kan je enkel boeken?
hey,
bedankt voor de reacties. Ik ga denk maar last minute boeken, want dat scheelt een boel geld zeg. Mag ik die adressen van je? want dan ga ik misschien toch gewoon zelf een appartementje boeken, wil natuurlijk ook hem niet in de problemen brengen! En anders toch heel misschien zo’n orfi, heeft dat gevolgen? Wie heeft die afgesloten en weer ongedaan gemaakt?
Damm kan nu al niet wachten om te gaan…haha mis het land en ook wel Mahmoud een beetje heel erg, al geef ik dat niet zo heel erg goed toe voor mezelf!!
Wie is er nog meer terug gegaan alleen terwijl je de ander nog helemaal nog niet zo goed kende?
We bellen en smsen wel regelmatig, hij heeft helaas nog geen internet dus skype zit er nog niet in! Maar als het goed is dan is hij er mee bezig.
Wat zijn de reacties die jullie krijgen over het alleen terug gaan? Ik durf het niet eens aan mijn oma (soort van moeder voor mij) te vertellen omdat ik weet dat ze zich vet veel zorgen gaat maken!
Jammer dat je al weg bent als ik kom Sannez had het wel grappig gevonden om eens in real life daar te praten met iemand die daar half woont!
Kent iemand van de meiden die in hurghada wonen hem trouwens? want lees zoveel gekke verhalen dat ik maar hoop dat hij wel te vertrouwen is. Al heeft die altijd alles betaald voor me, hij wilde niet dat ik zou betalen, want hij nam mij mee uit zei die! En heeft die nooit wat gevraagd aan me… toch ga ik twijfelen door alle verhalen op het internet!
x
ow ja ik doe bij deze gewoon even een oproepje of iemand zin heeft om naar daar te gaan met zijn 2e? Misschien kunnen we dan samen een appartementje huren in Sakalla. Dan zijn we in ieder geval met zijn 2e want ik lees genoeg verhalen van meiden die graag terug willen maar het eng vinden in hun eentje!
Dus wie interesse heeft ik heb vakantie vanaf 20 juni tot 5 juli en het liefste ga ik 2 weken! of 10 dagen ofso!
Ik hoor het wel…
Ik heb ook een orfi afgesloten, ik was namelijk ook alleen terug gegaan, en zat dus ook alleen in het hotel wat ik al helemaal niet leuk vond.
En aangezien ik toen nog geen woord arabisch sprak, vond ik dat allemaal een beetje eng. Ik heb een orfi in het Engels, mn vriendin in het Arabisch, pas daar wel mee op! Eerst goed lezen dan pas tekenen, ookal stelt het idd niets voor!
Mn ouders stonden er eerst niet echt achter, maar mijn excuus was dat niemand van mn vrienden mee kon op dat moment, en ik gwn vakantie nodig had, het voordeel is dat mij ouders hem al gezien hadden, tijdens de vakantie zijn we 2 weken met hem opgetrokken hij nam ons overal mee naar toe en wilde idd alles voor ons betalen! Dus dat was een stukje vertrouwen, het andere voordeel is dat ik heel erg op mezelf ben, dus me overal wel red. Ik heb tijdens al mijn vakanties met hem tot nu toe, alleen de vliegtickets betaald van HRG naar Cairo omdat meneer met de bus wilde en ik niet! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Verder stop ik m af en toe wel wat toe, en mn ouders geven ook vaak cadeaus en geld voor hem mee, en als we bij zijn ouders in Cairo zijn neem ik wel altijd een envelopje met geld voor hun mee, niet omdat ik me verplicht voel, maar k krijg er een hele hoop gastvrijheid voor terug. Maar pas daar wel mee op hoor! De man van mn vriendin bijv is wel heel erg op haar geld uit, want je wij worden natuurlijk als rijke europeanen gezien, en dit zie ik veel vaker om me heen gebeuren.
Ik denk dat jij als je alleen reist beter een accommodatie van te voren kunt regelen dan pas ter plaatse, althans voor de eerste dagen.
Of je vriend vragen of hij voor je kan onderhandelen over de prijs.
Kus!
Hey,
Ja ik heb ook besloten dat ik zelf een appartementje ga huren! Lijkt me veiliger en ik heb dan een uitvalbasis mocht er iets mis zijn of hij blijkt toch niet zo relaxed als ik nu denk!
Ik ben ook geen bang uitgevallen type en heel zelfstandig, dus maak me ook niet zo snel druk maar ga nu wel het zekere voor het onzekere nemen.
Sannez heb jij voor mij contact gegevens waar ik eventueel een goedkoop appartementje kan huren? Geen haast hoor want ga nog niet boeken, maar is wel handig als ik wat rond informeer. Ik laat die vriend ook wel even rond kijken daarzo!
Nog steeds geld dat als iemand zin heeft om mee te gaan het mij heel gezellig lijkt en dan zorgen we ook dat het thuisfront gerustgesteld is haha!!
Nou ik ga lekker de nachtdienst in nu! Allemaal fijn weekend!
X
wie geeft geen gastvrijheid voor geld???-ik zoek ook appartementje schijnt in sakkalla inderdaad leuke appartementjes te vinden zijn,comfortabel voor weinig geld-word dan een contract opgemaakt met diegene die het huurt ? of kan je dr zo in-