'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Mijn mannetje heeft weer een toeristenvisum gekregen.Voor 2 maanden.Gelukkig:-)We zijn helemaal blij

:slight_smile:

Gefeliciteerd biancos kan je misschien meer vertellen over de aanvraag/procedure zodat je andere kan helpen met hun aanvraag.
Bedankt.

Hey Camilla.

Natuurlijk kan ik daar wat meer over vertellen.

• Uitnodigingsbrief halen bij je gemeente,en deze laten legaliseren bij je gemeente.
    Je kan zelf garant staan,maar bijvoorbeeld ook iemand van je familie(als ze je willen helpen)
  • 3 loonstrookjes (zo recent mogelijk)

Als je bp zelf voldoende middelen van bestaan heeft,moet hij dit aantonen met een papier van de bank.Mijn tip,om alsnog de 3 loonstrookjes erbij te leveren.Extra zekerheid.

Je bp moet een afspraak maken bij de Nederlandse ambassade.Voor een intervieuw.
Hij/zij moet dan vertellen waarom hij/zij naar nederland wil,en waar die degene die hem/haar uitnodigd van kent.En hoe lang al,enzo enzo
Verder moet hij/zij een aanvraag formulier voor schengenvisum invullen.
Zie link,deze is in het nederlands.

Deze in het engels

http://www.ambafrance-lc.org/france_saintelucie/IMG/pdf/ShortStayApplicationForm.pdf

• Een retour ticket reserveren,maar niet definitief,Voor als hij het visum niet krijgt.
    jaaa dat is daar echt mogelijk.
  • Je bp moet een medische reisverzekering afsluiten,voor de duur dat hij wil blijven,en moet volgens mij een dekking hebben van 30.000 minimaal.Maar hoef pas getoond te worden,bij het ophalen visum.

Mijn man kon iedere x na 10 dagen bellen of hij visum had gekregen of niet.
Tot nu toe iedere keer wel,misschien hebben we gewoon heel veel geluk.
Ik hoor/lees wel is andere verhalen.

Hoop zo beetje info gegeven te hebben aan jullie

Kijk daar hebben we wat aan bedankt voor de info wanneer komt je man???

Proficiat Bianca. Ik hoop dat het ons ook lukt. Voor mij eerste keer maar wel alles ook op deze manier gedaan tot nu toe. Nadat de eeerste keer de papieren niet zijn aangekomen nu alles per DHL verzonden. Volgende week kan hij alle stukken brengen en 16 april om 11.00 uur kan hij komen voor een intervieuw. Alleen is er gezegd dat hij met het ticket mocht wachten totdat er een beslissing genomen is. Maar misschien toch beter om al vast een optie te nemen. Ik houd jullie op de hoogte.

Per dhl verstuurd dat ook duur grapje,kost best veel toch?
Maar zekerheid voor alles
Zal duimen voor je!Hopen dat hij visum gaat krijgen,ik heb altijd het gevoel dat ze daar maar doen wat ze willen,jij wel,jij niet…
Denk dat ik tot nu toe gewoon heel veel geluk in dat gehad heb

ja de gevolgen bedoel ik mee ze worden dan grondig ondervraagd ,wat ze met die toerist in het hotel komen doen, en zo komt dikwijls dn aap uit de mouw dat dn egyptenaar blijkbaar al gehuwd is(heb ik tegengekomen)hij was zo zeker vrijgezel,inviteerde me op al mogelijke manieren??? tot ik aangifte deed ,bleek gehuwd en 3kinderen,maar hun egyptische echtgenotes zijn niet op de hoogte wat ze met toeristen doen(oftwel)ds nu de nieuwe rage in egypte,neem u eerst een toerist(kassa) anders moet ik u niet(egyptische meiden) - tuuurlijk zijn ze niet allmaal slecht -ik ken er ook goede xxx

Pff wat een gedoe allemaal zeg om Nederland binnen te komen…
Ik wens jullie allemaal veel succes~!

Ik ga eind deze maand terug naar Egypte, ā€˜vriendje’ heeft hele week vrij genomen. Heb er veel zin in!
Alleen… Af en toe word ik wel een klein beetje moe van hem. In het echt is hij best verlegen maar over de sms durft ie meer te zeggen. Nu is hij steeds pissig als hij iets aan mij vraagt en ik er nee op zeg. Echt over de kleinste dingetjes kan hij al teleurgesteld zijn… Nu heb ik echt een beetje het idee dat hij denkt dat ik overal maar ja en amen op zeg, maar dat zit toch niet helemaal in mijn aard. :wink: Ik denk dat ik als ik terug ben eens even met hem er over moet praten wat hij nou wil en wat ik nu wil, want zo gaat het niet lukken. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn, aangezien hij irl heeeeel anders is…

Iemand die dit herkent / tips heeft?

Hallo iedereen!
Ik heb ook al een tijdje een relatie met een lieve, knappe, eerlijke egyptische jongen.
Hij is zeer open-minded, wat direct een groot pluspunt voor mij was!
Ook heeft hij al veel van de wereld gezien.
Ik ben hem ook al een aantal keer gaan opzoeken. (het is inderdaad makkelijker om voor mij op vakantie naar Egypte te gaan, dan omgekeerd. En het is daar zoveel beter weer) :slight_smile:
Ik ben er serieus over aan het nadenken om een aantal maanden naar Sharm El Sheikh te trekken en te zien hoe alles loopt… Ik zou er uiteraard ook graag werken.
Kunnen jullie mij wat tips geven wat ik het best allemaal doe?

Alvast een hele dikke merci!

Hallo allemaal,

Vele druk bezig met het regelen van een vakantie naar Egypte of een vakantie hier in Nederland. Ook dat is mijn bezigheid op het moment. Over dik 2 weken ben ik weer daar en daarna, in juni, kan hij hopelijk naar hier komen. Ik ga ervan uit dat het dit jaar vrij makkelijk gaat allemaal, omdat hij al een keer hier is geweest. Hoop echt dat hij direct zijn visum krijgt. Maar net zoals Biancos al zei: ze doen daar maar wat. Niet alleen met visumaanvraag doen ze maar wat, maar met veel dingen. Ze zijn niet altijd even reeĆ«l. Dat hebben we zelf ook al meegemaakt toen we voor een ā€˜verblijfsvergunning’ gingen en een visum voor een half jaar. Eerst moeilijk doen en uiteindelijk toch geven. Dat scheelt trouwens best wel veel als je meerdere keren per jaar naar Egypte gaat om een visum voor een half jaar te halen en die verblijfsbergunning is gewoon fijn omdat we er een huisje hebben. bij het zien van die stempel in het paspoort worden we toch vaker als Egyptenaren gezien dan toeristen wat uiteindelijk ook vaak in de kosten scheelt.

Iedereen succes met alles en geniet van eventuele vakanties.
Groetjes…

Hallo iedereen,

Ik ben eind januari op reis geweest naar Egypte. Heb daar een hele leuke jongen leren kennen en sindsdien krijg ik hem niet uit mijn hoofd. Hij was onze reisgids. We chatten regelmatig via msn en hebben al veel gepraat over een eventuele toekomst, maar daar blijft het bij. Hij benadrukt regelmatig het feit dat het cultuurverschil te groot is enz. Ik wil hem doodgraag nog eens terugzien. Mss komt hij in augustus op vakantie naar BelgiĆ«, maar dat is nog niet zeker. Ik zou hem zo graag nog eens terug zien. Ik zit nu te denken om vrijwilligerswerk te doen in Egypte, een gek idee denk ik dan. Ik studeer af begin juni dus alles is mogelijk voor mij. Ik studeer af als maatschappelijk assistente dus in een weeshuis ofzo werken lijkt me wel tof. Of gewoon nog eens op vakantie gaan in de zomer…
Ik hoop op een aantal reacties zodat ik weet wat ik met dit gevoel moet doen. Ik ben verward.

verstandige gids-het cultuurverschil is inderdaad heel groot,mischien wil hij jou teleurstellingen besparen- heeeeel veel aanpassingen vanuit onze cultuur naar de hunne-maar weinig vd hunne naar de onze(tsja niet iedereen heeft die energie ervoor)-x

Hij wou me idd die teleurstellingen besparen. Hij zei me dat hij eerst alle moeilijkheden wou bespreken/opklaren. Achteraf zou hij de voordelen vertellen. Hij vertelde me ook dat hij een vriend heeft die een getrouwd is geweest met een Europese vrouw. Het is niks geworden tussen hen en zij is met de kinderen terug naar Europa vertrokken. Sindsdien heeft hij zijn kinderen niet meer gezien. Ik denk dat al die verhalen hem afschrikken, en terecht uiteraard. Ik weet dat de kans zeeeeer groot is dat het niks wordt maar zou hem toch graag nog eens willen zien.

sterkte! hij is wel eerlijk en geeft je goede raad-tis niet makklijk 2culturen je moet echt heeel sterk zijn.groetjes

Hoi Tanja,ik begrijp jou heel goed,ook over hoe moet jij met je gevoel omgaan,luisteer gewoon aan je innerlijke steem en aan je voorgevoel,hier in dezez site heb je wel best goede tips maar iederen is anders,en iederen gaat heel anders met gevoelens om.eigelijk voor jou is de keus vrij makelijk voor mij ligt alles een betje gevoelligir,omdat ook moeder bent en hoe moelijk dat ook is mijn dochter komt op het eerste plaats.ik zou graag met jou meer er over praten dus k geef jou mijn email adress [EMAIL=ā€œjlo0766@hotmail.com.enā€]jlo0766@hotmail.com.en we praten verder als jij dat leuk vind.groetjes pepita.

hey. bedankt voor je reactie. Heb jij een relatie met iemand uit Egypte of heb je daar gewoon iemand leren kennen? Ik wil wel luisteren naar mijn hart maar het is jammer genoeg allemaal zo simpel niet. Ik weet uiteindelijk ook niet goed hoe hij daar tegenover staat. Ik heb wel al gevraagd of hij soms aan me denkt en hij antwoordt wel ja maar in welke mate wil hij me ook nog eens terug zien he. Moest het niet zo ver weg zijn en de cultuurverschillen niet zo groot, zou het allemaal makkelijker zijn. groetjes

Hoi Tanja,

Ja lastig is dat he maar ik las dat jullie regelmatig chatten en ook over de toekomst praten wat betekend dat dan??? Heb je het hem weleens gevraagt of hij wat voor je voelt???
Het is misschien wel een erg goed idee om terug te gaan te bekijken of het het echt wel iets is of alleen vriendschap. Tuurlijk de afstand is lastig en de cultuurverschillen ook maar als je er voor gaat dan maakt dat allemaal niet meer uit en moet je er voor gaan het is geven en nemen.
Communiceer goed met hem wat jullie nu echt willen en ga gewoon terug kijken of het nog leuk is.
Succes en ik weet het is erg lastig hoor.

Hoi Tanje,ja ik heb vorige jaar juni 2008 iemand onmoet,we hebben elkaar mobile gegeven en onze emails en so is het begonen eigelijk,ik was helemaal niet op zoek,ik ging naar egypte met mijn dochter omdat al vanaf mijn jeugd wou ik graag egypte verkenen en alle moie platsen bezichtigen,hij werk namelijk als lijfgard in de hote waar we zatten,ik ben inmidels al drie keer geweest en blijf moelijk.hij daar ik hier soms wil ik alles op geven,maar zo zit ik niet in elkaar,niet alles is makelijk in leven,en wat makelijk is is niet altijd goed dus het is zekker zwaar maar stap per stap.

dag Camilla. we chatten regelmatig over de toekomst. wat dit betekend? Ik weet het zelf ook niet zo goed. hij zegt dan: als jij mijn vrouw bent … en dan slaat m’n hoofd op hol :slight_smile: of hij iets voelt voor mij? Ik weet het niet. en ergens heb ik schrik om het te vragen want wat als hij nee zegt, wat goed mogelijk is. Hij is zeer realistisch en das maar goed ook, anders zou ik mij mss in iets storten wat onmogelijk is. Ik zou het gewoon leuk vinden om nog eens op reis te gaan naar daar en dan verder te zien. Maar ja, al mijn vriendinnen hebben een vriend dus weet niet onmiddellijk wie ik zou kunnen meenemen. Het liefst zou ik met mijn zus en schoonbroer gaan want zij waren er ook bij toen ik hem leerde kennen. dus dat zou het allemaal makkelijker maken. maar ze zijn aan het bouwen dus financieel kan het er niet meer af. Jammer.

Dag Morena. Ik was ook totaal niet op zoek naar iemand. Ik ging gewoon met mijn ouders, zus en schoonbroer op reis naar daar. Ahmed is onze groep komen ophalen op de luchthaven en m’n moeder zei: mooie jongen he. Ik heb het afgewimpeld want ik had geen oog voor hem en vond hem niet bepaald aantrekkelijk. Maar voor ik het wist vond ik het jammer als hij wegging en was ik dolblij als ik hem zag. en op dat moment wist ik dat ik voor hem aan het vallen was. Hij is zeer lief en sociaal en dat vind ik wel belangrijk in een jongen. maar ik zal zo iemand hier ook wel vinden zeker. eerst moet ik hem nog uit mijn hoofd krijgen, maar ja. dat vraagt tijd he.