'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

wat een leuke wetten hebben jullie-wens dat het bij ons in belgie zo streng word! dan had mn ex(gn egyptenaar)zoveel noten op zn zang niet gehad en was het duidelijk een schijnhuwelijk geweest ! nu loopt ie maar vrolijk verder alsof er niks gebeurt is en wacht zn vrouw natuuurlijk om hier binnen te komen, een inburgeringscursus is het minste wat ze kunne doen, wij moeten ons ook aanpassen elders- alhoewel er in belgie nu ook sprake is dat ze teminste de taal moeten leren.x

In Belgie zijn er ook wetten maar daar is de inkomingeis wat lager dus beter bereikbaar voor andere. Ook in Belgie moeten ze de taal leren alleen pas als ze in Belgie zijn.
Je moet niet iedereen over 1 kamp scheren ik ken er vele die harstikke gelukkig zijn in Belgie en Nederland.
Ook ik ben erg gelukkig.

groetjes

ja das waar, maar ik vind het maar normaal dat ze strenger worden, en eenmaal in belgie doen er heeel weinig moeite om onze taal te leren, daarom als het zoals in nederland is met inburgeringscursus doen ze tog meer moeite(als het hun echt intresseert) er zijn er hier zoveeel die al jaren in belgie zijn en tog geen snars nederlands begrijpen(en dat gaat er voor mij niet in) bn blij dat jij gelukkig bent hoor- maar bij mij was de reden dat gij in belgie kwam(na al mijn moeite en liefde )niet ik ,dus ik ben zoooo voorzichtig geworden-groetjes

hey! ik heb een vraagje, en hoop dat iemand hem hier kan beantwoorden:)
ik ga volgende maand voor het eerst alleen naar me vriend toe in hurghada, de andere
keren dat ik bij hem ben geweest was het gewoon in het hotel waar hij werkte en zijn we soms
wel eens in een appartementje samen geweest, maar nu willen we echt een weekje in een hotel samen, nu begon hij erover dat hij het moest gaan proberen te regelen omdat het eigenlijk niet mag om als egyptenaar met een meisje in een kamer te verblijven als zij niet jou vrouw is? dus dat je dan eigenlijk 2 aparte kamers moet hebben
ik heb wel al wat dingen hier erover gelezen maar ben eigenlijk toch wel een beetje benieuwd hoe dit nu zit, en waarom dit zo is? groetjes Isa.

Raks ik ben het helemaal met je eens ik vind ook dat ze de taal moeten leren als ze hier zijn vind ik erg belangrijk.

waarom is gij ineens zo gehaast dat je zijn vrouw moet zijn- in een appartement mag een egyptenaar ook niet samen zijn met een vrouw(geen egyptische)en toerist, nu is hij ineens heel bang,want het hotel zal hem controleren(gij wil je doen trouwen met hem) oogjes open isabeau-goeie reis- ja tis waar camilla taal is heel belangrijk, -ook voor ons ginder-x

Net 2 weekjes terug uit egypte. Heerlijk daar. zou er graag blijven!
Isabeau, de meeste egyptenaren trekken het zich nog heel erg aan wat andere mensen over hun denken en vooral als jou vriend net zoals die van mij uit een dorpje komt. Als ik in egypte ben woon ik ook samen met hem en een vriend van hem (en mijn gezin) in ons huisje, maar ook hij zou nooit voor het huwelijk met mij naar een hotel gaan.
Groetjes

tuurlijk niet omdat ze weten wat de gevolgen zijn-

Gevolgen? sure. Ze hangen nu eenmaal een bepaald geloof aan. Het staat gewoon beschreven in de Koran dat je niet alleen in een huis/flat samen mag zijn met een vrouw/meisje voor het huwelijk. Het ligt er natuurlijk aan hoe gelovig diegene is. Waarom vertellen ze dan wel allemaal dat ze een relatie hebben met een buitenlands meisje? Ook dat mag niet, maar goed dat vertellen ze wel gewoon zonder dat er ‘gevolgen’ zijn.
Mensen laat je niet afschrikken door negatieve reacties op dit foum of waar dan ook. heb je een goede relatie ga er dan voor 100% voor net zoals ik doe en ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn. Weet dat niet iedereen hetzelfde is. Ook in nederland heb je slechte mannen, maar ook genoeg goede. Zo heb je die ook in Egypte. Shit happens voor degene die toevallig een slechte man tegen het lijf zijn gelopen, maar ook dat kan je gebeuren met een Europese of nederlandse jongen/man. Alleen jij kent je vriend. Volg je gevoel hou je ogen open en het komt allemaal goed. ik ken mijn vriend nu al een aantal jaar en ook genoeg andere mannen om te weten dat er genoeg goede mannen zijn, ook in Egypte!

Hoi allemaal

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest.
Zware bevalling achter de rug,zoals jullie al hebben kunnen lezen,zijn wij de trotse ouders geworden van een prachtige zoon.Genaamd Jayson.Kleine man woog net iets meer dan 6 pond bij ze geboorte. Het gaat super goed met hem,een echte kleine egyptenaar:-) Koppie met donker bruin haar,en nu al super mooie bruine ogen.Kijk maar uit meiden:-)hahaha

En Annaaa,ben het helemaal met je eens,Ik ben super gelukkig met mijn 2 egyptenaren-)
Er zijn zat goeie mannen daar.

groetjes

Hey Biancos !
Van harte gefeliciteerd aan jou en je man met de geboorte.
Welkom aan Jayson :zon:.
Veel liefs,
Kali65

Gelukkig ben ik niet de enigste die zo over de Egyptenaren denkt, er zijn er op z’n minst al twee mensen het met me eens:)

Biancos nog een keer gefeliciteerd. Geniet maar lekker van die twee heerlijke Egyptenaren van jou en hoop dat jullie samen heel oud en gelukkig mogen worden. Je kunt je een gelukkig mens prijzen met twee van die schatjes.

Als je eenmaal de juiste man, de ware voor jou, gevonden hebt maakt het niet uit waar hij vandaan komt! Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en dus allemaal hetzelfde.
Groetjes

Zo is dat Anaaa ik ben het er helemaal mee eens.
En biancos nogmaals van harte gefeliciteerd.

groetjes

bedankt allemaal voor de felicitaties

Hoi

Wil gaan trouwen met m`n vriend 
 en heb de documenten laten legaliseren .
Maar weet niet wat ik nu moet doen .
Moet ik de documenten laten vertalen door een erkend vertolker ?
En is dit genoeg om met deze papieren naar Egypte te gaan en dan te trouwen .
Wie heeft het al gedaan .
Ik weet ze sturen je van de kast naaar de muur 
 je word er gek van .
Wie helpt me verder .

gr hihi

Hoi allemaal,

Ook van mijn kant proficiat met de geboorte van de kleine egyptenaar.

Ik ben ook bezig mijn vriend naar hier te halen voor een kort verblijf (max. drie maanden). Ik heb gesproken met het consulaat in Cairo en heb mijn drie laatste loonstroken tesamen met een uitnodigingsbrief die je op het gemeentehuis kunt halen opgezonden. Ook kopie paspoort. Nu heeft hij een afspraak op het consulaat in Cairo waar hij verzekeringspapieren en een werkgeversverklaring moet laten zien. Ik houd je op de hoogte.

En verder klopt het echt hoor dat het heel moeilijk is om samen te zijn als je niet getrouwd bent. Ik ben 12 dagen in februari naar hem geweest om een rondreis te maken. Was heel moeilijk om in Sharm een kamer te krijgen, dus via via is dat gelukt. Vanuit Hughada naar Luxor zeker tien keer door de politie aangehouden. Koste je bergen geld om door te mogen. In Luxor 2 kamers en daar een Orfi huwelijk gesloten. Raar maar waar toen mocht alles :slight_smile: en konden we in hetzelfde hotel wel op een kamer.
Mijn vriend vindt dit allemaal maar niks maar ik vind het te snel om officieel te trouwen. Mocht een van jullie dit ook doen zorg dat jij de papieren houdt. Want officieel kan hij het alleen verbreken door ze te verscheuren. Afgelopen dinsdag avond was er een uitzending op TV over dit onderwerp.

Het is stuk moeilijker als hier maar ja 
gevoelens!!!

Marmah

Een orfi stelt toch eigelijk niks voor? Het is toch eigelijk alleen een papiertje dat je ‘toestemming’ geeft om samen met elkaar op een kamer te mogen? Het is best wel moeilijk allemaal. Je gaat natuurlijk niet snel een ‘echt’ huwelijk aan (en vooral als je nog jong bent) maar als je echt zeker ervan bent?! Moeilijke situatie ik zou niet weten wat ik over een tijdje/ paar jaar zou moeten doen. Waar heb je die aflevering gezien MarMah? Op welke zender?

Groetjes

Die uitzending was dinsdag op NL 2 om 23.30 uur. Je kunt het nalezen via google type flitshuwelijk in.

En wil je wel even zeggen dat ik een heel stuk ouder ben dan de meeste schrijvers hier dus daar ligt het echt niet aan. Je trouwt hier toch ook niet als je elkaar een week kent?

ik heb ook niet gezegd dat jij jong bent, maar dat was een reactie over het algemeen en by the way als je iemand een week kent ga je naar mijn mening OOK géén orfi aan. ook dat doe je pas als je elkaar beter kent lijkt mij zo. ik zou in elk geval nooit een orfi aangaan. Het is inderdaad niet altijd makkelijk en vooral als je richting Luxor gaat ervaring leert
maar uiteindelijk een paar uur later dan verwacht, zonder betalingen of wat dan ook, bij hem thuis gearriveerd. in mijn geval zou ik hem gewoon trouwen!

Oh sorry hoor was niet vervelend bedoeld hoor integendeel zelfs. Ik vind het alleen maar leuk om mijn ervaringen hier op het forum te delen. Ik heb hem nu twee vakanties gezien en we hebben nu sinds vijf maanden iedere dag minstens twee keer contact en weten dus al aardig wat van elkaar maar ik ben al eens getrouwd geweest en dat weerhoudt mij natuurlijk ook.
En ja ieder zijn ding ik vond het beter voor mij een orfi dan een officieel huwelijk nog. Nu maar kijken of hij naar hier kan komen voor drie maanden en dan zien we weer wel verder. Lukt dat niet dan zal ik moeten wachten tot mijn vakantie in augustus om drie weken daar naar toe te gaan.

Papieren zijn nu eindelijk aangekomen en afspraak met consul gemaakt.

MarMah