![]()
Ik ga over 8 weken naar Egypte en had āvriendjeā net aan de telefoon. Was er van overtuigd dat ik hem alleen 's avonds zou zien, maar hij heeft de hele week dat ik er ben vakantie genomenā¦
Toch wel heel lievv ![]()
Hoi Allemaal,
Ik ben ruim een week terug van 12 dagen Egypte. Was geweldig van Sharm naar Hughada met de boot vervolgens naar Luxor en dan naar Cairo. Alexandria is erbij ingeschoten omdat we tijd te kort hadden. Nu gaan we proberen of hij in mei nar hier kan komen. Heb zojuist de verklaring van de gemeente en mijn loonstroken opgestuurd. Als ik het hier allemaal lees zal het wel niet lukken. Maar niet geschoten is altijd mis.
En ja Missegypt dit kan zomaar. Wat vervelend voor je maar wel fijn dat je het hier kenbaar maakt blijven wij allemaal allert door. Ook ik blijf met enig wantrouwen alles volgen ook al is hij super aardig, lief etc. etc.
Egypte en (gebrek) aan geld hoort nu eenmaal bijelkaar, dat heb ik wel gemerkt op onze rondreis. Hij betaalde voor pyramides 2 pound ik 80 pound. Ja ze zien toeristen nu eenmaal als rijk. Heb wel een vraagje aan jou. Heb je nu nooit eens iets gemerkt dat het om het geld te doen was? Of is het misschien allemaal later daar pas omgegaan?
Ik wens je sterkte want het is en blijft een verlies.
MarMah
ginder nooit niks gemerkt ik werkte daar animation en werd meer niet als wel betaald en wij hebben nooit ruzie gehad om geld maar wij woonde wel met een paar mense samen en iedereen moest zijn deel betalen woorden eigenlijk ook nooit het was voor ons echt precies een sprookje ik heb zoveel relaties zien sneuvelen zoveel meisjes zien vertrekken terwijl de mannen gewoon naar de aankomsthal gingen om de volgende op te halen en bij hem nooit niks gemerkt maar na 3 jaar begon het om naar terug naar hier te komen wete langs de ene kant snap ik ook wel waarom egypte heeft eigenlijk niet echt een rijke toekomst te geven maar waarom dan ineens alles zo snel willen? hier alles opnieuw moete beginne is ook moeilijk en hier is het leven nog duurder als daar ma da wou die precies ni snappen die deed precies of het geld hier aan de bomen groeide ik vind het echt zo spijtig dat het zo gegaan is want was echt super graag in egypte en bij zijn familie enzo ma ben langs de andere kant ookwel blij da mijn oogjes zijn open gegaan
echt waar mense ik hoop iut de dgrond van men hart dat het met jullie veel beter gaat:d en anders geniet van het land want het is er prachtig:zon02:
Miss Egypt,
Is hij ooit hier geweest? want miss. dat als hij voor vakantie hier komt dat zijn oogjes dan open gaanā¦en tja, ergens kan ik het van hun ook wel begrijpen en miss. is het niet perse een reden om te stoppen met de relatieā¦het wil niet meteen zeggen dat hij niet van jou houdtā¦En tenslotte, als we een nederlandse vriend/ man hebben dan proberen we die toch ook te helpen en dan gaan we toch ook mee als ze willen emigreren etcā¦Maar als jij gelooft dat hij echt van je houdt dan zou ik het wel blijven proberen ( zolang je alleen je hart op het spel zet en verder nietsā¦)
Marmah,
Heb je uiteindelijk gekozen om niet via een orfi te trouwen daar?
dat dacht ik eerst ook en toen is mijn zus terug gegaan en zij was naar hem toe gegaan en alles was goed toen ze terug kwam deed men hart wel een beetje pijn was natuurlijk verschrikkelijk jaloers en toen ik belde was ineens heel hurghada ingestort en had hij dringend 500 euro nodig tijdens ons eerste telefoon gesprek sinds een toch wel redelijk lange tijd en alle verwijten die hij me naar het hoofd smeet ik vind het echt verschrikkelijk om er na al die tijd achter te moete komen dat alles mss toch een leugen is geweest het leven is hier nu ook weer niet zo goed he?
ik heb hem alles probere uit te leggen dat alles hier ook niet al te goed gaat en dat ik ook geen geld jan toveren maar het enige wat hi jeri was dat als ik echt wilde ik wel aan dat geld zou geraken:retard: en ik kan hier ook op niemand zen steun rekene want die zijn allemaal allang blij dat ze van die buitelander in de familie af zijn:crybaby: maar zoals ik al zei het heeft me echt veel pijn gedaan en egypte zal altij in men hart blijven ik mis het daar elke dag een beetje meer mijn hart is toch achter gebleven hoor:crybaby:
Tja, dat klinkt idd wel als een profiteer verhaalā¦dat spijt me echt enorm voor jeā¦en hij wil natuurlijk ook niet dat je weer daarheen verhuist? En tja, gewoon eerlijk zeggen dat je hem dat geld niet wil geven, ook al zou je het hebben omdat het een helec hoop geld is ( en hem duidelijk maken dat hij jou toch ook geen maandloon of meer zomaar geeft ) lijkt me de duidelijkste optie, wel moeilijk en dan zal er ook wel van alles naar je toe gegooid wordenā¦Maar kan me voorstellen dat je er kapot van bentā¦
heb er pijn van gehad echt waar zeker ook om wat ik ginder allemaal heb moete achter laten we hadden een kindje van de straat in huis genomen en dat doet ook pijn in men hart durf eigenlijk niet terug naar daar gaan da kan ik denk ik nog niet aan:retard: mss als ik alles een beetje heb kunne verwerken⦠voelde me echt een domme gans heb zo dikwijls me die meisjes gelachen terwijl ze eigenlijk met mij juist hetzelfde deden de laatste weken was hij echt hard aant pushe om naar hier te komen had beter toen direkt mijn ogen open gedaan dan had ik toen mss alles nog kunnen redden!
miss. wel en miss. kan het nogā¦of miss. moet je het allemaal maar laten. Persoonlijk zou ik wel eerst alles tegen hem zeggen en hem ook verwijten maken en wie weet. Je altijd afvragen hoe het evt. verder had kunnen gaan lijkt me ook niet een optieā¦zou toch eerst alles in het open willen hebben en kijken wat de verdere reacties zijn, maar dat ben ikā¦Ik zit zelf ook niet in dit schuitje dus miss. wel makkelijk praten ( maar jaā¦wie weet dat ik er ooit ook in kom
)
ik hoop echt uit de grond van men hart dat niemand in hetzelde schuitje komt te zitte;) weet je mijn ogen zijn snel open gegaan en daar ben ik wel een beetje blij heb alles hier nu terug in orde heb eindelijk werk had hem graag een 2de kans gegeven maar hij begon direkt terug en dat was echt de druppel:frown: ik wacht rustig af tot ik klaar ben voor iets nieuws en insallah kan men hart het dan aan om terug te gaan zou nog wel is super graag zijn familie enzo zien die mense hebbe mij echt als een echte dochter ontvangen:tongue: en die mensen zal ik echt nooit meer vergeten:nod:
veel succes meiden ik wens jullie echt allemaal super veel geluk toe en ik hoopdat het echt allemaal goed komt;)
Skyblue,
Nee daar konden we niet onderuit. Van Hughada naar Luxor zijn we zeker 10 keer aangehouden. Soms moest ik paspoort afgeven en moest hij mee.
Want ja wat doet een egyptenaar in de nacht met een europese vrouw.
Dus betalen iedere keer weer.
Hotels kwamen we niet in. Ja twee verdiepingen van elkaar.
Dus toch maar Orfi. Gewoon geldklopperij dus. Hij vond het niks ik ook niet maar beter als echt huwelijk voor mij voorlopig.
Nou maar hopen dat hij visum krijgt om hier op vakantie te komen.
Weer papieren en papieren en vooral stempels want die sparen ze in Egypte. :nod:
Dan vind ik het wel raar dat jij gewoon 80 pond moest betalenā¦toen ik in ciaro was met mijn ventje werd ik gewoon gezien als egyptische en kon ik overal ook 2 pond betalen, wat natuurlijk veel beter is
en ook vreemd dat je niet gewoon bij elkaar mocht slapen⦠Ik heb echt tegenovergestelde ervaring ermeeā¦Wij hebben ook gewoon een orfi maar miss. omdat die van ons in het engels wasā¦? Vreemd in ieder geval. Maar wel leuk dat je een super tijd hebt gehad
daar doen we het toch voor, want heā¦die afstand is niet echt nix⦠Heeft hij al een afspraak gemaakt bij de ambassade?
Overigens geldklopperij? zoān orfi is toch niet zo duur?
Ben net terug uit Egpyte , en het was super leuk .
En mn vriend was super .!!!!! Maar we willen graag in nederland wonen , maar waar moet ik alles aanvragen ...om hem hier heen te halen . Wil graag de snelste manier. Wie niet haha Maar wil eerst in Mei nog terug en dan graag met mn dochtertje.
Wie kan me helpen hoe het gaat en wat ben je nodig .
En kan je ook Egypte trouwen en in Nederland .???
Ben zo benieud hoe het allemaal in z`n werk gaat.
gr hihi
Wat is de snelste manier ja die is er niet er gaan gewoon een aantal maanden overheen dus veel geduld moet je hebben. In nederland moet je aan een inkomingseis voldoen en dan moet je partner een inburgeringsexamen afleggen in Egypte dit alles kan je lezen op ind.nl.
Als je te weinig verdient dan kan je ook gaan wonen in Belgie of Duitland en hem via die manier hem hier naar toe laten komen als je samen 6 heb gewoont kan je een eu-toetsing aanvragen en in nederland gaan wonen.
Het is dus de vraag wat jou mogelijkheden zijn dus ik zal even als ik jou was even ind.nl checken.
Je kan in Egypte trouwen dan laat je de huwelijksakte vertalen en legaliseren en vervolgend vraag je in nederland in je gemeente een m-46 aan en na een aantal weken ben je dus ook getrouwd in nederland je kan er voor kiezen om daarna je huwelijk in den-haag te laten inschrijven alleen is dit niet nodig.
Succes.
groetjes
Hoi hihi,
Weet je al wat je gaat doen???
hoi mis egypt -een heeel herkenbaar verhaal -plotseling zijn er zieken in de ganse famillie
wees blij dat je ogen tijdig open gingen,tis pijnlijk,mr ja, en als je echt terug wil laat u niet tegenhouden ,er is daar zoveel moois he,negeer hem gewoon- tis gewoon een geldwolf!
Hoi LucyLove,hoe gaat het met je of moet ik zeggen met julllie?wat goed van jou dat jij heb gedurft op de stap te nemen en hem hier te brengen,ik heb zelf ook een vriend uit egypte soms vaal me echt zwaar zo een relatie op afstand,momenteel is erg depresief omdat de crisis in europa een grote invloed heb in de hotels,hij zelf lijfgard,ik wil hem ook uitnodigen voor twee weken in nederland zo dat hij zit hoe ik leef hier.maar ik denk niet dat mij lukt om hem in nederland te brengen,ze kijken naar je inkomen,kan jij mij een betje vertellen hoe heb jij voor elkaar gekregen,en wat voor stapen heb je genomen?ik hope heel sneel van jou te horen groetjes Morena66
Hoi Morena,
Voor een toeristenvsium zijn er een aantal eisen waar aan je moet voldoen en je partner ik zal even op ind.nl kijken hier staat duidelijk op wat je nodig heb.
Om hem hier defentief te laten wonen is weer een ander verhaal in Ned. moet je aan een inkomingeis voldoen als je hier niet aan voldoet kan je bijvoorbeeld ook in Belgie gaan wonen en via die weg hem naar hier te laten komen.
Dit heb ik al eens beschreven. Lees even www.ind.nl en lees even goed wat het allemaal inhoud.
Succes.