'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Irm,
ik heb je een priveberichtje gestuurd. Is wat gemakkelijker praten…

Groetjes Mandy

Hey,
ik ben vannachte terug gekomen van mn weekje Egypte. Pff… heftig. Het was heel fijn.
Ben erg moe, we hebben veel gepraat, steeds weer verbaasd dat het al weer 3u s nachts was en we nog steeds niet uitgepraat waren.
Het blijft allemaal een erg lastige situatie maar we hebben besloten er voor te gaan. Hopelijk kan ik met oud en nieuw weer naar hem terug, dat is het plan nu, maar we zullen zien of het kan met zijn werk.
Het blijft me verbazen dat we met zo’n verschillende achtergrond zo dezelfde normen en waarden hebben.
Ik merk wel dat we allebei ontzettend bang zijn dat de ander van gedachten verandert en er toch niet voor wil gaan, worden we allebei soms een beetje nerveus van en daardoor hypergevoelig voor kleine dingen.

En ik baal ontzettend dat ik hem nu niet kan bereiken. Ik weet dat hij aan het werk is maar toch… waarschijnlijk het netwerk maar goed, echt onwijs irritant.

Maar wel een fantastische week gehad.

Wat fijn om te lezen dat je een fijne tijd hebt gehad Dreetje!
Het zal wel lastig zijn om na een week intens met elkaar te zijn omgegaan om dat weer alleen in NL te zijn.
Veel sterkte en succes.

Joehooeeee Dreetje…fijn om te lezen dat je een leuke tijd hebt gehad…week gaat snel voor bij he??? :cheer:

Leuk om te horen hoor Dreetje!! Een weekje met plezier gaat idd veel rapper voorbij!!

Ja ging inderdaad veel te snel.
Helaas heb ik nog geen dag kunnen nagenieten want de problemen beginnen al weer. We zijn gezien door een vriend van een broer van M die natuurlijk de broer belde. Drama dus weer, M zal nu zijn ouders eea moeten vertellen… Geen idee hoe dit afloopt…

Dreetje,

Jullie hebben iig besloten om samen verder te gaan en dat is toch alleen maar goed? Tuurlijk komen er wel tegenslagen, maar dat heb je tot nu toe ook overwonnen :-)… Het zal wel niet makkelijk worden, maar blijf sterk en in jezelf en jullie relatie geloven :cheer:…Gr. -Much-

Hey Dreetje fijn voor je. Ik voel met je mee. ALtijd weer vervelend dat afscheid nemen en dan weer alleen thuiskomen.

Ik hoop op korte termijn daar lekker vanaf te zijn. M. heeft zondag a.s. afspraak bij de ambassade en mocht het nu eens een keer vlot gaan komt hij de 31e naar hier. Dan hebben we het natuurlijk erg druk de eerste week met alle formaliteiten en verplichtingen (weer papierwerk dus) en dan hoop ik lekker met hem naar Gran Canaria te gaan om eindelijk eens samen in een ander land op vakantie te gaan zonder dat daar weer een afscheid aan vast zit. Duimen maar!!!

Hoi Dreetje…tja een week is echt veeeel te kort om daar te zijn. maar gelukkig zijn jullie na lange tijd weer samen geweest en zit het ook goed tussen jullie. En je moet maar proberen ‘rustig’ af te wachten hoe eea met zijn ouders gaat verlopen. Zolang jullie contact maar goed blijft en voor de rest kun je er toch weinig mee. Maar het is wel heel vervelend dat zeker.

Hallo allemaal,

Toevallig op Wereldwijzer teruggekomen en me aangemeld.
Ik ben meer dan 20 jaar gelukkig getrouwd met een Egyptenaar en woon
meer dan 6 jaar in Egypte.
Wens alle meiden die een relatie met een Egyptenaar hebben heel veel geluk en dat de toekomst hen brengt wat ze ervan verwachten!
Het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar blijf vertrouwen hebben in elkaar.
Na 20 jaar ben ik nog steeds gelukkig met mijn Egyptenaar en woon met plezier in Egypte, ook al is het economisch geen goede tijd in Egypte.

Leuk jullie ontmoet te hebben en tot een volgende keer!!

Groetjes vanuit Egypte

4 likes

Welkom Keumeya,

en ook zeker leuk om eens een POSITIEVE noot op dit onderdeeltje van het forum te krijgen (hihi)
Laat je met reacties, raadgevingen en ervaringen mee te delen maar volleeeeeeedig gaan op dit forum hier :wink:

En Dreetje, ik vind dit net goed dat jullie ‘gespot’ zijn. Als jullie jullie relatie een eerlijke, en zeker vastberaden kans willen geven dan wordt het tijd dat hij eea gaat uitleggen aan zijn ouders! Dus idd ‘rustig’ proberen afwachten wat de reacties en vooral commoties hierrond zullen zijn, weeral een stapje verder zetten samen :wink:

Ja ergens ben ik wel blij dat dit misschien iets forceerd maar had het toch liever anders gezien. M loopt nu te panieken en weet niet wat hij moet doen. We hebben nu ook niet superveel contact en dat is wel even gek na een week samen.
Ben toch nog steeds bang dat hij afhaakt omdat het allemaal misschien te ingewikkeld is.
Dus ja, afwachten maar en maar zien hoe sterk hij is/wij zijn. We hebben er wel over gepraat maar uiteindelijk moet je het elkaar toch laten zien dat je er vertrouwen in hebt…

Maakt me wel een beetje verdrietig, nu ben ik ook nog ziek dus voel ik me sowieso niet echt top :frowning:

Welkom Keumeya, fijn om een goede ervaring te horen van iemand! :slight_smile: laat je inderdaad gaan, we zijn wel toe aan leuke ervaringen!

Dreetje, dat is ook een verrassing nu je terug bent en dit hoort…Wel fijn dat je een fijne week met hem hebt gehad en dat je goed hebt kunnen praten. Heb je concrete plannen gemaakt hoe je het nu verder gaat doen? Eerst even afwachten inderdaad hoe het nu gaat lopen. Heb je nog iets van hem gehoord onlangs? Succes en sterkte!!

xx

hey hey
Ik heb een aantal vragen. Ik ben nu 4 maanden in egypte en we wouden nu 3 maandjes naar holland voor kerst en oud en nieuw. Visum geweigerd. Ze geloven nuet datie terug gaat. Mijn vader en mijn moeder hadden garantverklaring gestuurd, hij heeft geld op de bank, papier van college. Maar toch geweigerd. Hoe maak ik het beste bezwaar? En wat is voor de toekomst beter.holland is gewoon heel moeilijk om binnen te komen maar toch willen we daar een toekomst. Hoe zit het met eventuel een studie voor hem in holland? Of werk? Wat als ik in belgie of duitsland ga wonen? Helpt dat? I kan geen mvv aanvragen omdat ik geen werk heb. Ik wil wel terug en werken voor mvv, maar nu ik hier zolang ben wil ik niet alleen terug! Wat is de beste en snelste manier? Bezwaar indienen doen we zowiezo, maar hoe doe ik dat het beste en slimste. Ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Liefss evalien

Hoi Deena,
Heb jij het al een beetje op een rij hoe jullie nu verder zullen gaan?

Wil hij niet een paar weken naar hier komen of zo?

Marmah

Hoi,

Ik ben ook de 50 gepasserd en heb een relatie met een man uit Egypte.
Heb jij ook een relatie met een man die woont in Egypte?

Ik hoor graag van je,

Groetjes, Ingrid

[

wat is het stil hier…ik vind het zo leuk om de verhalen te lezen van iedereen!

Dreetje en Deena, super dat jullie het allebei zo leuk hebben gehad! Moeilijk he om dan weer terug te zijn in dit rot weer.

Ingrid, ik snap het even niet meer, eerst zeg je dat een egyptenaar misbruik van je heeft gemaakt en nu zeg je weer dat je een relatie hebt. Kan aan mij liggen hoor, maar hoor graag wat je daar heb mee gemaakt en hoelang je nu een relatie hebt!

Nog een maandje en dan komt de kleine als het goed is, mag van mij ook wel wat eerder hoor, ben het al aardig zat en er helemaal klaar voor! Tussen M. en mij nog steeds wisselend wat betreft contact, hij blijft maar zeggen alles komt goed als de kleine er is, maar hallo ik heb hem nu ook nodig!! Maar het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen en ik heb hem al zo vaak uitgelegd hoe het hier in Nederland gaat en dat we elkaar een beetje tegemoet moeten komen! Het cultuurverschil blijft echt een super probleem!

Hallo Suusje,

Ik ben nieuw hier, maar heb het een en ander over jullie gelezen.
Het cultuurverschil blijft moeilijk, ook nog na zoveel jaren getrouwd te zijn.
Maar ik wens jou heel veel sterkte de laatste maand (de laatste loodjes!!) en heel veel geluk als je dochtertje er is. Geniet ervan en natuurlijk hoop ik
voor jou en de kleine dat het goed gaat komen met je vriend!! Een ding is zeker: Egyptenaren zijn dol op kinderen!!!

Eens even denken of ik nog een leuk verhaal weet van mn vakantie :slight_smile:
Het was gewoon zo fijn allemaal. Misschien voor sommigen heel saai want we hebben eigenlijk niet veel gedaan maar we houden allebei niet zo van uitgaan, zoeken liever de stilte op…
M had voordat hij weg ging om mij op te halen overal wierrook aangestoken in het app zodat het hele app lekker rook toen ik aan kwam, vond ik super lief, dat hij daar aan gedacht had. Verder had hij schoongemaakt en gezorgd dat de koelkast gevuld was :slight_smile:

Verder hebben we een verlaten strandje gevonden waar we praktisch met zn 2en waren, heerlijk! Superromantisch… samen in het water de zon onder zien gaan achter de woestijn bergen…
s Avonds een keer naar een verlaten strandje gegaan om sterren te kijken, samen toen op Bob Marley staan dansen (had ik op mn Mp3), was heel leuk! :smiley: Zo bijzonder.

Oh en we hebben voetbal gekeken op een groot scherm op het strand met zo’n 300 man! Haha… vond ik onwijs leuk! Net 1 grote picknick. Ik werd zowaar ook fanatiek al duurde t even voor ik wist wie wie was hahaha… Helaas heeft M zn team verloren. Maar desondanks daarna toch een hele leuke avond gehad (biljarten op het strand :))

Naja en nu is het afkicken… Ik hoop heel erg dat ik er over 2 mnd weer naartoe kan maar het is afwachten hoe het loopt met zijn werk en met zijn familie niet te vergeten.

Weet iemand of je Rani ook in NL kunt kopen? Yummie… :smiley: