mooi gesproken Hadiya-
ja ontwijken, zeker geen lol maken ,ik denk gewoon dat ie dat dan verkeerd gaat interpreteren-
wij sluiten(meestal) relatie op vriendschappelike wijze af,maar meestal in zo,n landen kan verdriet omslaan in woede, vooral ook er is iets,gij heeft geld nodig…
ja openbare plaatsen, waar er nog mensen zijn(alhoewel ie het niet leuk zal vinden)
tis jammer, jij hebt dat zeker niet verdiend
nb-kan je niet eerder terug naar nederland?
het is nu kut voor jou ginder, laat hem vooral (je tranen) niet zien en hou je sterk en veilig
x
Hmm, snap de voorgaande argumenten wel, maar zou hem toch niet totaal (kunnen/willen) vermijden. Zo’n belangrijk persoon uit je leven achterlaten met als laatste herinnering de ruzie en breuk lijkt me erg vervelend en iets waar je spijt van zou kunnen krijgen. Zou heel erg fijn zijn denk ik als jullie een goede afsluiting hebben en (voor zover mogelijk) in vrede afscheid kunnen nemen.
En ja, lastig is dat hij misschien/waarschijnlijk wel weer wat gaat proberen. Dan moet je ontzettend duidelijk zijn. Gelukkig is dat niet iets waar jij over het algemeen moeite mee hebt.
Ik denk dat als hij dit zelf ook wil en goed beseft dat het geen verzoening is om de relatie te hervatten, dit best mogelijk moet kunnen zijn. En ik wou ook nog zeggen, maar las dat iemand anders het ook al had gezegd, dat het wel verstandig is om alleen maar elkaar in het openbaar te zien. Daarmee voorkom je ruzies en ook eehm, hoe zeg je dat netjes, momenten van zwakte samen?
Maar goed. Ookal is het heel moeilijk om hierover te oordelen, mijn mening is dus de volgende: je hebt de afgelopen tijd heel goed naar je verstand geluisterd. Zolang je dat volhoudt kun je nu best wel even weer naar je hart luisteren om een fijne afsluiting te hebben daar. Ik hoop echt dat dat mogelijk is, maar alleen jij kunt dat weten…
Ga op je gevoel af, ik denk dat je diep van binnen vast wel weet wat je wil. Nogmaals, jij bent de enige die hierover kan oordelen. Jij kent de situatie, de omstandigheden, maar vooral hem, jezelf en jullie relatie. Je hoeft ook niet meteen te beslissen, misschien dat je met een paar dagen of een week het al beter weet. Dan merk je of je meer of minder de behoefte krijgt hem te ontmoeten.
Schiet me nog iets te binnen: Als je hem ziet en het is niet gezellig zoals je wil, maar hij zeurt alleen om bij hem te blijven of iets dergelijks, dan kun je toch altijd weer weg gaan en alsnog beslissen hem niet meer te zien? Het is makkelijker om hem te ontmoeten en daarna te beslissen dat niet meer te doen dan andersom. Dit klinkt vager “op papier” dan in mijn hoofd, haha. Je kunt zeg maar wel terugkomen op je beslissing hem te ontmoeten als dit niet het juiste blijkt te zijn, maar dat kun je niet als je hem vermijdt. Als je er niks van begrijpt moet je dat maar zeggen, dan probeer ik het nog een keer deze gedachtegang wat duidelijker op te schrijven…
Sterkte!
Liefs, Suus
Ik zou ook eerder zeggen om hem te vermijden, voor alle bovenstaande redenen en argumenten, maar kan Susanevannes ook begrijpen.
Maar als je een mooie afsluiter wil voor jou en Nabil laat er sowieso ff tijd over heengaan, de wonden bloeden zeg maar…
Je bent ook nog niet onmiddellijk weg he, je hebt nog enkele weken te gaan, dus laat jezelf en Nabil de tijd om tot rust te komen, de eventuele woede, slechte woorden of wat dan ook te bezinken en probeer dan eventueel op een leuke aangename en mooie manier af te sluiten en afscheid te nemen van elkaar.
Dit is natuurlijk enkel maar mijn mening, jij weet wat het beste is voor je.
Veel sterkte allesinds.
hey lieve meiden,
bedankt voor jullie raad.
weet je wat ook een van de redenen is dat ik toch nog hem wil ontnmoeten, eigenlijk voor de volgende rednen:
- over straat met een man lopen voelt sowieos veiliger dna als vrouw alleen
- ik ben juist bang dat als hij echt het woord definitief n zijn hoofd heeft dat hij misschien raardere dingen zou kunnen doen, (op gebied van woede/agressie) dan als ik hem in de waan laat dat hij nog een kans heeft. Dus op die kanier zou ik ook kunnen zeggen dat ik deze maand veiliger af ben als ik bij hem blijf. Vooral op die manier.
zijn vorm van agressie, hij heeft me 1 x een duw gegeven. en hij was pasgeleden zo verschrikkelijk boos (toen ik tegen jullie zei: als dit nog 1 x gebeurd ben ik weg) dat hij de kastdeur kapot geslagen heeft, nouaj kapot… een deuk erin.
Afgelopen zaterdag was ik zo bang dat hij mij wilde slaan dat ik hem van me af heb gemept (en niet zachtjes). waardoor hij me onwisj vast greep en me in mij been beet, zodat ik zou ophouden.
gelukig ook niet doorgebeten. t was alleen n blauwe plek en nergens een spoor van bloed ofzo, dus hoef gelukkig geen prik te nemen.
maarja vooral ook mijn familie is nu erg bang voor mijn veiligheid… zal hij neit opeens met zijn familie komen om me te ontvoeren?
Raks over of dat meisje zijn zusje wele cht was, dat vidn ik toch extreem ver gaan van je hoor. Ik heb haar 2 keer ontmoeten en ze loopt ja gesluierd rond en ja zonder man. ik heb zijn vader en moeder een keer ontmoet, en ik ben bij zijn tante geweest waar ik foto’s heb gezien en zelfs gekregne van hun jongere jaren!!
En verder ja ik weet ook waardoor hij die schuld heeft en ik weet zelf precies bij wie.
Hij had geld geleend om naar Nederland te kunnen komen, want daarin heb ik totaal niets betaald (op de uitnodiging en de bezwaarbrieven na). Met andere woorden hij had zijn eigen vliegticket betaald, 34 euro per dag op zijn rekening staan en nog extra zelfs.
En daardoor is hij ZONDER garantverklatring in Nederland op vakantie geweest.
Dus het is niet zonder reden dat hij dat heeft gedaan, dit was voor MIJ.
en ja het is haram dat hij het mij gevraagd heeft, netzoals dat het haram is dat ik met hem heb samen gewoond.
Ik vind niet dat ik nu opeens niets meer moet geloven van wat hij me verteld heeft.
Iik zal even heel duidelijk zijn, ik weet 100 % zeker dat die gozer echt heel veel van me gehouden heeft en dat hij ook nogsteeds van me houd. je kan me alles proberen wijs te maken, maar dat is iets wat ik gewoon echt zeker weet.
Daarbij weet ik ook zeker dat hij nooit is vreemd gegaan. Het zijn dingen die ik vertrouw. en doordat ik zeker ben van deze dingen is mijn vertrouwen neit beschadig.
en natuurlijk er zijn altijd mensen die het al hadden zien aankomen en anderen niet. Maa rik heb het teniminste zelf ondervond en ik heb het voor ezelf op het juiste tijdstip gedaan.
Nouaj ej kan zeggen wat iedereen kan zeggen wat ie wilt, maar ik heb de juiste beslissing gemaakt en ik heb echt ontiechelijk genoten van de tijd die ik samen met hem gehad hebt. en NIEMAND kan dat van me af pakken of omver praten, want het is gewoon de waarheid!
en mede dankzij hem ben ik een stuk gegroeid, heb ik veel geleerd over cultuur en geloof, de manier van leven, ik ben zelfverzekerder geworden en natuurlijk heel wat kilo’s kwijt. Dus ik ben ontzettend blij dat ik hem heb ontmeot en hij kwam ook echt op een goed moment in mijn leven. hij zal altijd een bepaald plekje in mijn hart hebben en niemand kan dat plekje vervangen.
ik kijk nu gewoon even verder, probeer mezelf lekker af te leiden en ik doe rustig aan.
Oja ik heb wel gevraagd of ik evt eerder terug kan komen, maar we zitten met de herfstvakantie, t word dan verschrikkelijk druk en ik kan het me collega’s niet aandoen om dan weg te stappen. Daarbij vind ik het werk dat ik doe ook leuk en is t een goede afleiding voor me. Maarja dat neemt niet weg dat t wel extreem lastig is.
En als ik t echtnneit red, dan zullen ze wel naar een oplossing zoeken, maarja gewoon even doorbijten, zoals er al veel gezegd word: ik ben erg sterk en t is knap da tik deze beslissing heb genomen. dus dat maandje doorbijten moet dan toch ook nog wel lukken?!
Onwijs goed gezegd Suus!
Ben het volleeeeedig met je eens, en een ander heeft hem sowieso niet te moeien in jouw situatie, zoals je zegt het was een ongelooflijke ervaring die je nooit maar dan ook NOOIT zal vergeten en overal met je zal meenemen!
Zoek je pad verder (ben dit ook aan het doen hihi) en je komt er wel! Je hebt allesinds al de juiste instelling en dit voor een meid van jouw leeftijd, chapeau zeg ik daarop!
Geniet allesinds nog van je laatste weekjes in Egypte, hoop dat je een nieuwe leuke bestemming krijgt (mss kom ik je ooit op 1 van die bestemmingen tegen ;-)) en hou contact met ons zou ik zo zeggen ![]()
Veilig ben je daar toch wel genoeg security en zijn er nog mensen/collega’s om je heen die je kunnen helpen of bijstaan?? Mag ik vragen waarom je wacht tot november en je dan teruggaat naar nederland??
Als je je echt niet veilig voelt boek een ticket en kom naar het koude kikkerlandje naar je familie die je met open armen ontvangen.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten en ik zie het anders in dan jou maar ik weet zeker dat het wel goed komt met jou.
Succes met deze lastig beslissing.
dankje, eigenlijk si echt mijn voornaamste reden dat ik blijf, voor mijn collega’s en t werk. en daardoor dus ook voor de afleiding.
maarja, op dit moment voel ik em nog sterk genoeg en als er echt dingen gaan gebeuren waarbij ik me echt totaal niet veilig bij voel, dan zal ik dat echt wel duidelijk maken aan mn werk.
vooral ook omdat nabil nu in zijn dorp is hoe fik me sowieso nergens zorgen om te maken. het is vooral mijn familie die echt heel bezorgd is.
Lieve suusieme,
Vanwege jouw verhalen, heb ik nooit getwijfeld van de liefde van Nabil voor jou, maar ja, soms zijn er andere omstandigheden, waardoor de relatie niet meer werkt en is liefde gewoon niet genoeg !!
Dat hij geld van jou wou lenen, vind ik persoonlijk niet erg ( vooral ook omdat ik de reden hiervoor begrijp ).
Ik denk dan ook, dat hij een relatie met jou begon, puur om de liefde ( ook al was zijn moeder het daar niet mee eens ).
Jammer is het dan dat hij moeite heeft om zijn woede te beheersen !!
Het is een goeie ( levens ) ervaring voor jou geweest en het heeft hele mooie en minder mooie momenten opgeleverd !!
Maar zo gaat het in het leven…
Onthoud de goeie dingen en leer van de slechte dingen.
En waarom is jouw familie bang dat zijn familie jou zou ontvoeren ??
Ik denk dat dat niet zou gebeuren, vooral omdat zijn moeder ( hoe hard dat ook klinkt ) jou liever kwijt is dan rijk !!
Ook dat is niet persoonlijk naar jou toe, zij kent jou namelijk niet en is waarschijnlijk gewoon bevooroordeeld !!
Wanneer jij denkt dat het veiliger is om N. te ontmoeten dan te ontwijken, dan moet je dat gewoon doen ( jij kent de situatie gewoon het beste ), maar denk altijd om jouw veiligheid !!
En wanneer het inderdaad te heet onder jouw voeten wordt, gewoon eerder weg gaan naar Nederland ( ondanks jouw loyaliteit naar jouw collega’s en werk toe ), omdat jij op de eerste plaats nu eerst om jezelf moet denken !! ( hoe moeilijk dat ook voor jou is )
Ik wens je nog een goeie en vooral een veilige tijd toe in Egypte.
Een grote knuffel Hadiya :zon02:.
Ik sluit me aan bij de voorgaande dames. Bekijk wat voor jouwzelf het beste voelt en het veiligste is en doe dat. Maar op het moment dat je gevaar gaat lopen, gewoon ticket boeken en naar huis komen. Hoe vervelend je het ook vindt voor je baas/collega’s. Die hebben niets aan je als je iets zou overkomen.
Nogmaals ik vind het een dappere beslissing en ook ik twijfel niet aan zijn gevoelens voor jou. Je kan het zelf het beste inschatten. Dikke knuffel voor jou en als we wat kunnen doen moet je het laten weten hoor!
inderdaad er is "security, genoeg in Egypte
en als het "echt’ nodig is lachen ze dr niet mee
ja het is altijd veiliger om met 2op straat te lopen, maar dan zou ik liever met n,collega lopen
dan met iemand waarmee je net de relatie beeindigt(wie weet wat haalt ie in zn hoofd), de tijd die je nog met hem wil ,want daar komt het op neer,maak in ieder geval dat het op plaatsen is waar je niet alleen bent
nou ja, jij kent hem best
sterkte nog ginder
nb- seffes is ie nog mee naar nederland ipv, dat jij je ginder onveilig moet voelen
hou je sterk meid, en “blijf” waakzaam met agressie-
wanneer is ie terug vn zijn dorp?
Ja en zo zie je maar de ene relatie stopt en de andere gaat nu echt beginnen. Een beetje tegenstrijds allemaal. Maar ik wil het toch even tegen jullie zeggen (Sorry Suus) maar ik heb vandaag positief advies gekregen van de IND betreffende de MVV aanvraag.
Dus ik ben wel heel erg blij.
Supeeeerrrrr!!!
Eindelijk antwoord en verlost van die stress! Inta kida! ![]()
Ik heb gisteren antwoord gekregen van Jetair en mag 21e oktober op solliciatie gaan na een gesprek van anderhalf uur aan telefoon… Dus ben ook in aangename spanning momenteel
Weet wel nog niet of het Egypte zal worden, maar de voorkeur is doorgegeven en als er plaats is zal er rekening mee gehouden worden.
Marmah, gefeliciteerd met dit goeie nieuws.
Kan goed begrijpen dat je er erg blij mee bent.
Ga je nu nog wel op vakantie daar naar toe ??
En JulieRichez
Wat voor werk ga je precies doen voor Jetair en hoor je dan de 21 ste waar je gaat werken of als je definitief bent aangenomen ??
Groetjes Hadiya :zon02:
gefeliciteerd marmah, tis toch ook voor mij goed om te horen dat t goed gaat hoor!
Ik ben nu nog even mijn pa aan t vragen over mijn boek da tik gemaakt had… t boek was nog met n goed eind… maar denk dat ik dus even een kleine bijlage erbij meot maken dat t tegenwoordig over is…
Julie, jij ook gefeliciteerd! sannend hoor, ik hoo voor je dat t lukt. maar heb ik t nu duidelijk goed gelezen? is het bij jou nou ook uit?
gelukkig dat je naar egypte wilde gaan ookal had je hem niet.
Misschien en denk ik is t ook wel beter zo voor je ![]()
Succes met de sollicitatie! je kan het meid! ![]()
en marmah, veel geluk met mvv verder!
suusje hoe is t met jou en de kleine?
en Skye, hoe was/is je vakantie nou gegaan met de kleine?
liefs suus
liefs suus
Nee, we hopen dat hij rond die tijd naar NL kan komen. Dan hebben we het gelijk druk. IND, Gemeente, TBC onderzoek etc. etc. maar daarna gaan we lekker ergens in Europa op vakantie. Ik ben 7x in Sharm geweest heb het daar nu wel gezien. Nu lekker samen naar iets nieuws.
Ongelooflijk wat een opluchting. Vorige week maandag was het nog niet ingevoerd, donderdag lag het bij de beslisingsambtenaar en vandaag het positieve bericht bij de post.
Mahmoud is ook heel blij en vroeg wel drie keer of het geen grap was.
Ik heb gesolliciteerd als reisbegeleiding en heb wel gezegd dat ik de eerste 2 jaar nog flexibel ben maar dat ik me dan wel graag ergens zou ‘settelen’ ![]()
tja kom ook al op die gesettelde leeftijd he ![]()
nu dus nog op gesprek, februari opleiding als ik door mijn gesprek ben en 15 april vertrekken… nee mijn bestemming ga ik pas last-minute weten dus das wel ff in spanning afwachten maar ja, we zien wel he, ben open-minded dus ik zie wel waar ik beland, maar géén rusland of polen of van die toestanden, dan ist oke ![]()
en idd suusemie ik ben terug single, was idd het beste en erbij blijven om naar egypte te komen en me net iets minder alleen te voelen… had ook geen nut he.
dus ik zie wel… ben echt pokkezenuwachtig voor mijn gesprek, is echt de 1e maal in mijn leven dat ik zoiets zoooo graag wil, dus duimpies op ![]()
dus wie weet komen we elkaar ooit nog tegen he haha
wat een geweldig nieuws Marmah!! supergefeliciteerd, joehoe!!! en wat een opluchting…
Gefeliciteerd Marmah met dit goede nieuws!!
Jullie gaan een mooie en drukke tijd tegemoet. Geniet ervan.
wat fijn voor jullie Marmah
groetjes saskia
marwah gefeliciteerd oh wat een fantastisch goed nieuws!!! Ahh wat zal dat straks een mooie tijd gaan worden
lekker alles op je gemak laten heenkomen en hem de mogelijkheid om hem meer van de wereld te kunnen laten zien omdat dat nu ook kan! Jeetje wat zal hij verliefd en een geweldig bevrijdend leven hebben samen met jou waak wel voor de vele mogelijkheden die wij hier hebben en normaal vinden hey lieverd al weet ik dat als iemand dat kan jij dat zeer zeker bent. Dit gaat echt helemaal goed komen ooooohhhh ik vind dit zo leuk voor jullie ![]()