Hey Susane!
Vind het heel erg voor jou! Ik persoonlijk had dit niet zien aankomen en was verrast door je uitspraken hier, zeker nadat ik je gezien had enkele weken geleden, en ook met Nabil.
Hoe reageerd hij op dit nieuws? Blijven jullie dan samenwonen tot november?
Tja een gemengde relatie is absoluut niet gemakkelijk en dan moet je afwegen wat je ervoor over hebt en of er een evolutie of verandering inzit in de relatie… Je hebt gelijk dat je jezelf niet uit oog wilt verliezen. Ik heb dit ook voor mezelf uitgemaakt en hoop ook dat er toch nog een mooie toekomst ergens voor mij ligt weggelegd.
Ik gun het je van harte! En hopelijk brengt de tijd raad ![]()
Sterkte Suus, doen wat je hartje zegt…When someone comes into your Life and becomes part of you but for some reasons couldn’t stay, don’t cry. Just be glad that your paths crossed and somehow that made you happy even for a while. These times will come again ![]()
Jeetje Suusieme, ik vind het een hele dappere beslissing. Je hebt er goed over nagedacht en als je jezelf er niet prettig meer bij voelt dan moet je gewoon voor jezelf kiezen. Ik begreep al wel uit je laatste berichten dat het niet allemaal even prettig was. Maar je hebt ervoor gevochten, dat weet ik zeker. Ik hoop dat je uiteindelijk redelijk snel naar NL kunt gaan, als je eenmaal de beslissing hebt genomen lijkt het me niet prettig om nog veel langer te moeten blijven in Hurghada.
De meiden voor mij hebben het al mooi gezegd, maar ik hoop dat je nog zin hebt om met ons te blijven schrijven. Alhoewel ik het me wel kan voorstellen dat het misschien te moeilijk zal zijn, zeker in het begin.
Ik wil je al het geluk toewensen en heel veel sterkte met de komende tijd.
Hey suusieme , jammer om te horen dat het niet meer gaat tussen jullie. Het is een moeilijke beslissing geweest maar je bent een sterke vrouw en dat heb ik zelf gezien. Dat maakt jou ook bijzonder. Houd je goed en sterk envoor de komende tijd veel sterkte and have faith… Groetjes aan N …Muchacha
Suusie, wat knap dat je deze beslissing hebt kunnen nemen en ik denk dat het zo goed voor je is. Je moet jezelf kunnen zijn binnen een relatie en vooral jezelf kunnen blijven. Je hebt de kans gehad om elkaar goed te leren kennen en je hebt er alles aan gedaan om er iets van te maken samen. Helaas is dat niet gelukt en dat moet je jezelf niet kwalijk nemen.
Het zal de eerste tijd zeker lastig voor je zijn want je had het vast anders gewild. Hoop dat je in de toekomst toch op een goede manier hierop terug kunt kijken.
Kop op…je redt het wel!
ik voel me zo zwaar kut nu. echt allemaal onwijs bedankt, ik zit er zo doorheen.
afgelopen nacht heeft hij em werkeleijk nonstop gesmeekt om te blijven. hij kuste mijn voeten, zat op zijn knieen en vanaf 8.30 tot 3.30 ging het door!!! ik werd helemaal gek echt waar en ik kreeg neigingen die ik niet hoor te hebben. gelukkig had hij al gezorgd voor een ander appartement dus hij heeft niet vanacht hier geslapen. vandaag al zijn spullen eruit.
maarja hij heeft toch de sleutel nog. ik ben druk bezig geweest met inpakken vandaag en vanaf morgen heb ik een ander appartement iets duurder, maar vele malen ruimer, met een bank, bad en alles wat ik nodig heb. de belangrijkste dingen zijn ingepakt.
Ik weet dat het beter is voor mezelf, maar t is echt slopend om ene hart te hebben en een verstAND DIE DAAR COMPLEET TEGENIN SCHOPT…
gelukkig is nabil net verteokken naar zijn thuisstad, dus hij is sowieso voor de komende 2 dagen weg. en zodra hij terug is ben ik er niet meer, zit ik in t andere appartement!
het meeste klote is dat ik nu van niemand van mn famillie die dikke knuffe kan krijgen!
ik ben echt kapot, total loss ik kan niks meer… heb heelv eelg eleerd en ben heel gelukkig geweest, maar op dit moment is t gwoon zwaar klote.
Kop op Suusemie!!
Het zal moeilijk zijn maar ben ervan overtuigd dat je dit zeker en vast te boven komt. Neem het mee als een mooie ervaring en zie dit als iets positief! Je hebt iets geleerd, mooie momenten beleefd, en neem dit verhaal en wat je geleerd hebt mee naar je volgende avontuur.
En als er iets is… we zijn er voor je.
Spijtig dat ik niet meer ter plaatse ben, maar binnenkort heb je lekker je familie en vrienden dicht bij je! :cheer:
Lieve Suusieme,
Ik denk, dat iedereen hier wel weet hoe rot het voelt, wanneer jouw verstand en gevoel niet op 1 lijn zitten en wanneer je ( een relatie besluit te beeindigen puur vanuit jouw verstand, omdat je weet dat het niet goed gaat komen ), je daar ontzettend ellendig om kan voelen !!
En dat gevoel ( hoe ellendig dat ook zou voelen ) daar kan je niet omheen !! Geef het zijn tijd ( en vooral, uit het gewoon ), een relatie beeindigen is ook een soort " rouwproces ", vooral wanneer je het doet vanwege jouw verstand en jouw gevoelens ( voor N. ) nog steeds sterk zijn.
Ik weet ( uit eigen ervaring ) dat dit ontzettend moeilijk is, maar dat het uiteindelijk de beste beslissing is !!
In een relatie moet de balans tussen beide ( verstand en gevoel ) goed zijn, anders gaat je er na verloop van tijd er toch onder lijden !!
Ik wens jouw nogmaals het allerbeste toe en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Het is een hele goeie beslissing van je om te verhuizen naar een andere appartement, zodat je nog wat meer afstand kan nemen en niet dagelijks geconfronteerd wordt met N.
De meiden, hier op dit forum zijn er allemaal voor je !!
Heel veel liefs Hadiya.
sterkte en ik weet zeker dat het wel goed komt met jou nu even lekker genieten in je eigen appartement en daarna kan je heerlijk naar je ouders toe.
Knuffel.
ach lieve suusieme ik lees net wat er gebeurt is wat vind ik dat rot voor je lieve meid
ik wens je veel sterkte
ik heb vrijdag mijn vriend naar schiphol gebracht hij was 2 weken bij mij we hebben het erg leuk gehad ik had hem het liefs bij mij gelaten maar ja dat word nu de volgende stap ik wil hem naar nederland halen of voor 3 maanden dan kan hij misschien makkelijker nederlands leren tja of voorgoed maar ik weet niet precies waar te beginnen ik denk dat we daarvoor ook moeten trouwen en waar kan ik dat het beste doen in nederland of egypte? en heeft iemand misschien informatie over de inburgeringscursus of nederlandse les ik hoor graag van jullie
groetjes pien
waarom moet je trouwen?? check even de ind.nl dan kom je heel wat te weten en meld je aan op buitenlandsepartner.nl ook daar is heel veel info te vinden
Hey Suus,
Sterkte hoor! Maar over enige tijd zeg je “goede beslissing” en ben je opgelucht. De laatste weken was het voor mij wel duidelijk te lezen in je berichten dat je alles behalve gelukkig was en dat hoort niet als je bij je lover bent. Natuurlijk iedere relatie dipt op zijn tijd maar het moet ook af en toe pieken en die las ik niet meer van je.
Hopelijk komt je hoofd en je hart snel tot rust en dan lekker naar NL voor vakantie.
Pien, Net als Camilla zegt alles is te lezen op de IND site. Drie maanden is niet zo moeilijk meer als hij al een keer geweest is. M. heeft hier toen NL les gehad en is ruimschoots geslaagd. Ik zit nu met spanning te wachten op de uitslag voor MVV. Dat is wel wat meer papierwerk hoor. Maar het is waar je voor gaat.
M. is eerst drie keer hier geweest voor ik eraan toe was om MVV aan te vragen.
hallo marmah waar heeft je viend nl les gehad gewoon op een school?
en camilla over trouwen dat had ik gehoord of een geregistreerde partnerschap
maar dames ik ga gauw op de site kijken van het ind en me aanmelden bij buitenlandse partner
bedankt
groetjes saskia
In NL is (voorlopig gezien het nieuwe kabinet) er geen verschil tussen getrouwd of ongetrouwd. Alleen moet je wel aantonen dat je een duurzame exclusieve relatie hebt.
M. heeft les gehad bij de broeders. Geweldig he een moslim gaat op les bij de katholieke broeders. Was super hoor.
Het is aan te bevelen om het pakket inburgering in eigen land te kopen.
Want voor toetsing over NL moeten ze 100 vragen leren en ze krigen er 30.
De test stelt heus niet veel voor hoor. Maar je moet er toch zeker 250 uur voor uittrekken.
Zucht… weet iemand nog een leuk goedkoop appartement in Safaga?
Ik word er een beetje moe van, M is zo traag in dat soort dingen en daarbij verandert hij constant van gedachten over wáár hij iets wil huren… Ik heb mn ticket maar er is dus nog geen verblijf geregeld. We zoeken nu dus in Safaga.
Is dat typisch Egyptisch? Dit soort dingen een beetje op zn beloop laten en dat alles altijd laat geregeld wordt?
Ik moet er erg aan wennen en probeer het maar los te laten.
Desnoods slaap ik wel in de auto of zo…
pff sppaartementen in safaga? ik ken wel iemand die er woont, dus evt kan ik je wel even in contact brengen met hun?
sowieso heb ej er wel een paar hotels zitten
ik zit nog in dubio met iets… graag tips:
wat is het beste om te doen. nabil nu zoveel mogelijk ontwijken? of
gewoon nog lekker ‘‘lol’’ met hem maken en op die manier een ‘‘leukere’’ afsluiting te hebben?
]natuur;lijkn zal hij er nog alles aan proberen om me ervan te overtuigen dat ik wel terug moet komen voor hem, waardoor t wel weer moeilijker van kan worden, maar toch dit zal anders wel de laatste keer zijn dat ik hem zie?
ik weet t echt neit. het liefste wil ik dus gewoon nog lol (ook met hem) hebben in deze laatste maand, maar ik weet ook neit of dat werkelijk het slimste is…
Hey suusieme,
als mij in contact kunt brengen met iemand daar, heel graag. Ik stuur je wel even een PB met mn e-mail adres.
Verder tja… ik denk dat het afhangt van hoe sterk jij je voelt of het verstandig is om nog een leuke maand met M te hebben. Als hij inderdaad alles gaat proberen om je terug te krijgen is het wel fijn als je sterk in je schoenen staat.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe meis.
nou suusieme ieverd ,wat had je van mij verwacht
ik had het “zien” aankomen- je bent nooit aanvaard geweest door zijn famillie(wat het al helemaal moeilijk maakt- nog lol maken met “hem” ik denk dat je hem dan op verkeerde idieen brengt- op zn egyptisch Galasch" tuurlijk is ie nu naar zn dorp ,jij zit daar alleen met je emoties,zo zijn de (meesten ginder hoor) vind het erg dat gij "agressief naar je toe werd(in welke zin?) slaan-verbaal?- wees blij dat je er (nog) niet met gehuwd was dan was je totaal zn "bezit’- jij hebt zo hard je best gedaan(zoals ik toendertijd met mn indier) maar tmag niet baten, en cultuur ik vind dat nogal ngemakklijk 'flauw ’ excuus, als jij je niet aanpastte ,wie dan wel??! mij (gefrustreerde) raad ?? maak er de korte pijn van geen lol ,bye - en gij zal je voeten heus nog wel komen kussen en huilen als nkind, gij heeft zn “doel” wat het ook was niet bereikt- en dn aap uit de mouw suusieme is zolang samen met hem, en tog heeft em geld gevraagd- en dat meissie , is dat eigelijk zn zus wel???,die loopt gesluierd en ze is niet gehuwd- schulden aflossen? heeft ie verteld welke schulden;; zoiets vraag je inderdaad niet aan nvrouw en zeker niet an je vriendin! HARAM
sterkte nog meid, en voor je het weet ben je in nederland,waar je ook effe je tijd zal nodig hebben je terug aan te passen na zolang egypte
x
Hoi Suusieme,
Ik begrijp heel goed dat jij Nabil nog af en toe vriendschappelijk wilt zien, voordat je weer terug gaat naar Nederland.
Maar ook ik denk dat dit niet het verstandigste is om te doen !!
Vooral omdat de relatie nog maar net beeindigd is en er van beide kanten nog gevoelens naar elkaar toe zijn.
Ook zou N. alle mogelijkheden gebruiken om jou terug te krijgen ( dus ook deze mogelijkheid ) en dan moet jij heel sterk in jouw schoenen staan om bij jouw beslissing te blijven ( en alleen jij weet, of jij dat kan !!)
Verder ben ik bezorgd, dat zijn verdriet kan omslaan in woede, ( vooral doordat jij zelf hebt gezegt, dat hij heel agressief kan worden ), wanneer hij beseft dat de relatie definitief over is !!
Om al deze reden raad ik je het dus af, omdat er meer nadelen aankleven dan voordelen.
Het slimste is dus om hem zoveel mogelijk te ontwijken.
Voor jullie allebei !!
Nogmaals, ik begrijp jouw dilemma wel goed, dus mocht je besluiten om hem nog wel te ontmoeten, maak hem dan heel goed van te voren duidelijk dat het puur vriendschappelijk is en wanneer hij jouw probeert op andere gedachten te brengen, dat jij dan gelijk weg gaat !!
En spreek af in het openbaar, vanwege jouw veiligheid ( een kat in het nauw, maakt rare sprongen !!)
Jij kent jezelf en hem het beste !!
Dus weeg de voor- en de nadelen tegen elkaar af en dan weet je wat je het beste kunt doen.
Ik vind jou een sterke en slimme meid, dus je komt wel aan een goeie beslissing !!
Groetjes Hadiya