Hoi Deena,
Heel veel plezier in Hurghada en hopenlijk kom je op deze manier ook meer over hem te weten ( ook is 2 weken natuurlijk te kort ).
Stel hem de vragen, die jij belangrijk vindt en als er een mogelijkheid bestaat om zijn familie te zien, doe dat dan vooral!!
Kijk dan vooral hoe hij ( en de rest v/d familie ) met de vrouwelijke familieleden omgaan, daar leer je ook heel veel van.
Luister goed en kijk hoe hij in het algemeen tegen vrouwen aankijkt ( en dan in het bijzondere, de westerse vrouwen ).
Maar vooral, geniet van jouw vakantie !!
En hopenlijk kom je dan met een leuke ervaring en veel antwoorden terug, zodat je weet waar je aan toe bent in jullie relatie.
Hoi Suusieme,
Ook al zou ik mij waarschijnlijk nooit bekeren, ik begrijp heel goed, waarom je hier over na denkt !!
Vooral wanneer je kinderen krijgt, kan deze stap erg belangrijk zijn !!
Weet er weinig vanaf, wat dan jouw rechten zijn ( als moslima ), maar misschien kan " Petry " jou hier meer over vertellen ??
Ik weet dat je dan in ieder geval erfrecht hebt ( als Christen mag je niet erven van een moslim, tenzij je dit apart hebt vast gelegd ).
Wat ik om mij heen zie ( hier in Ned. ) dat er van sommige bekeerde moslima’s nu ineens van alles anders wordt verwacht ( qua kleding, ramadan, opvoeding kinderen, gedrag enz. ) en dat hun vrijheid wordt afgenomen, meestal is het de echtgenoot en de omgeving ( andere moslimvrienden en evt. familie ), die dat van haar verwachten !!
Praat er vooral met jouw vriend over, wat hij dan van jou verwacht, wanneer jij je zou bekeren tot de islam.
Denk er dus heel goed over na, vooral over de voor- en de nadelen ervan !!
Hoi Camilla,
Leuk om te lezen dat je mijn berichtjes waardeert en bruikbaar vindt.
Zelf vind ik jouw relatie een hele goeie voorbeeld van hoe goed het ook kan gaan !!
Ondanks dat je het niet ophemeld en ook laat merken dat het ook gewoon hard werken is ( met een moslim bp ).
En dat hij er ook energie in moet steken , ja begrip en respect moet zeker van 2 kanten komen, zoals in alle relaties !!
En wanneer 2 partners dat van elkaar begrijpen, dan kom je heel ver…
En dames, wanneer jullie allebei, een serieuse en langdurige relatie aan willen gaan met elkaar ( maar dan graag, bij voorkeur, elkaar eerst heel goed leren kennen, niet over 1 nacht ijs gaan ) , dan trouw je officieel met een ( groot ) feest, met familie, buren en vrienden, gezellig op de Egyptische/ Europese manier !!
Geen orfi, want dat betekent niks voor de Egyptische man ( qua gevoel of liefde ) !!