'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Haha ja Suus, dat herken ik wel. Dat wanneer je iets vraagt er erg omheen gedraaid wordt :smiley:
Heb ik hem laatst ook gezegd: je praat veel maar je zegt niets, ik heb nog steeds geen antwoord. Moet ik mn vraag nou voor de 3e keer herhalen?
Toen moest hij lachen en uiteindelijk kreeg ik mijn antwoord wel, maar op sommige (gelukkig onbelangrijke) vragen heb ik nog steeds geen antwoord :slight_smile:
Komt wel weer, de aanhouder wint, toch? :smiley:

Als het op een ID kaart stat dat hij getrouwd/single is, staat dat er in het arabisch of in het engels op? Wil het tzt wel even checken :slight_smile: gezien het hele ex-verhaal…

Hadiya, hopelijk ga ik binnenkort maar hangt af van wanneer hij een week vrij kan krijgen. Eerder ga ik niet :slight_smile: Als het goed is binnen nu en een maand, maar heb al wel geleerd dat er weinig te plannen valt. Afwachten dus…

Hoi dames,

Ik volg dit forum nu al een geruime tijd ( zo’n 2 en half jaar ) en in het begin schrijfde ik niks, maar las gewoon de ervaringen.
De meeste meiden, die in het begin op dit forum waren, daar hoor je nu niks meer van ( behalve dan Camilla ).
Sommige zijn bedonderd door hun vriendje, anderen zijn met stille troffel weg gegaan van dit forum ( om welke reden dan ook ).

Ik ben wat ouder dan de meeste meiden op dit forum en daardoor heb ik wat meer levenservaring…
Ik wou dat, toen ik 20 jaar was, er zoiets bestond als dit forum, maar 20 jaar geleden bestond er niet zoiets ( tenminstte niet dat ik dat wist ).

Ik ben door schande en schade wijs geworden, vooral in relaties met een bp.
En dat is ook mijn reden om hier af en toe wat neer te zetten.

Ik geef gewoon wat raad en informatie en wat je ermee doet, moet je helemaal zelf weten, maar dan kan je later nooit zeggen, " oh, dat wist ik niet !!"
Er komt veel bij te kijken, wanneer je een relatie hebt met een bp ( en in jullie geval met een Egyptenaar ) en dan heb je als extra moeilijkheid ook nog het Islamitische geloof !!
Vooral wanneer jouw partner een praktiserende moslim is, krijg je nog vele hobbels en heuvels te gaan !!
En soms is dan liefde alleen niet genoeg !!

Om de meeste van jullie maak ik me geen zorgen, die redden het wel, maar sommige anderen ??
De tijd zou het uitwijzen, wens iedereen hier in ieder geval heel veel geluk toe met haar Egyptische partner, **maar blijf wel reeel en zet die **" roze " zonnebril af en blijf vooral jezelf !!

Hij is immers verliefd op jou geworden, zoals jij toen was en natuurlijk kun je jezelf wat aanpassen, zolang het maar goed voelt en je trouw blijft aan jezelf, zodat je niet jezelf verliest !!

2 likes

Ik vind jou adviezen/stukjes ook heel bruikbaar en erg duidelijk en daarom zo fijn als je ook lekker blijft schrijven.
Idd je hoort van sommige helemaal niets meer misschien hebben ze er ook geen zin in maar idd wat is er met hun terecht gekomen en de relatie met de egyptenaar???
Hoe naar de ervaring is altijd goed om het van je af te schrijven en hiermee kan je weer andere helpen.
En idd die roze bril afzetten.
Als M mijn vraagt waarom ik met hem ben getrouwd geef ik altijd als antwoord omdat ik toen een roze bril op had hahaha nu gebruikt hij deze gezegde ook.
Dit natuurlijk wel als geintje maar een bp-er is nu eenmaal heel moeilijk/lastig kost veel van je energie en hij moet er ook energie insteken.
En idd blijf jezelf ik ben nog steeds de C die voor hem ook was alleen wat jaartjes ouder.

Ik vind dat je ook fijne adviezen en verhalen schrijft hadiya…Is camilla idd nog als enige over van het begin? Dat is ook weinig dan…

En idd, soms de roze bril afzetten.
Volgende week vertrek ik naar Hurghada…We zullen zien hoe het gaat aflopen, maar zoals het nu gaat kan het niet doorgaan, dat gaat niet werken. dat zie ik in en M. ook.

Ik heb ook veel momenten gehad van een roze bril. De laatste tijd wat minder. Ben echt serieus en realistisch na aan het denken hoe we onze relatie kunnen verbeteren, wat er anders zou kunnen, hoe we elkaar beter kunnen leren kennen en hoe we het een kans van slagen kunnen geven…

Hopelijk weet ik over 3 weken meer, dan ben ik 2 weken daar geweest en hopelijk over HEEL VEEL dingen LIVE kunnen praten. Via telefoon krijg ik ook altijd een omweg, vervolgens blijf ik wel bij de les en vraag het alsnog. Dan krijg ik mijn antwoord ook wel.

Suus, jezelf bekeren zou ik ook nog maar eens 3 keer over nadenken…Als je zelf echt christen bent waarom zou je je dan bekeren tot een ander geloof? Blijf jezelf wordt hier vaak gezegd. Ik zou me ook niet gaan bekeren omdat het dan makkelijker wordt…Je rechten worden misschien meer, maar waarschijnlijk ga je ook meer behandelt worden als “moslima egyptische vrouw” Of dat zo is weet ik niet maar kan het me voorstellen dat de man zo denkt…(en ik weet ook niet of dat goed of niet goed is, heb het niet van dichtbij meegemaakt)

Kijk even over de roze bril inderdaad.

Succes allemaal!

xx

Hoi Deena,

Heel veel plezier in Hurghada en hopenlijk kom je op deze manier ook meer over hem te weten ( ook is 2 weken natuurlijk te kort ).

Stel hem de vragen, die jij belangrijk vindt en als er een mogelijkheid bestaat om zijn familie te zien, doe dat dan vooral!!
Kijk dan vooral hoe hij ( en de rest v/d familie ) met de vrouwelijke familieleden omgaan, daar leer je ook heel veel van.
Luister goed en kijk hoe hij in het algemeen tegen vrouwen aankijkt ( en dan in het bijzondere, de westerse vrouwen ).

Maar vooral, geniet van jouw vakantie !!

En hopenlijk kom je dan met een leuke ervaring en veel antwoorden terug, zodat je weet waar je aan toe bent in jullie relatie.

Hoi Suusieme,

Ook al zou ik mij waarschijnlijk nooit bekeren, ik begrijp heel goed, waarom je hier over na denkt !!
Vooral wanneer je kinderen krijgt, kan deze stap erg belangrijk zijn !!
Weet er weinig vanaf, wat dan jouw rechten zijn ( als moslima ), maar misschien kan " Petry " jou hier meer over vertellen ??
Ik weet dat je dan in ieder geval erfrecht hebt ( als Christen mag je niet erven van een moslim, tenzij je dit apart hebt vast gelegd ).

Wat ik om mij heen zie ( hier in Ned. ) dat er van sommige bekeerde moslima’s nu ineens van alles anders wordt verwacht ( qua kleding, ramadan, opvoeding kinderen, gedrag enz. ) en dat hun vrijheid wordt afgenomen, meestal is het de echtgenoot en de omgeving ( andere moslimvrienden en evt. familie ), die dat van haar verwachten !!
Praat er vooral met jouw vriend over, wat hij dan van jou verwacht, wanneer jij je zou bekeren tot de islam.
Denk er dus heel goed over na, vooral over de voor- en de nadelen ervan !!

Hoi Camilla,

Leuk om te lezen dat je mijn berichtjes waardeert en bruikbaar vindt.

Zelf vind ik jouw relatie een hele goeie voorbeeld van hoe goed het ook kan gaan !!
Ondanks dat je het niet ophemeld en ook laat merken dat het ook gewoon hard werken is ( met een moslim bp ).
En dat hij er ook energie in moet steken , ja begrip en respect moet zeker van 2 kanten komen, zoals in alle relaties !!
En wanneer 2 partners dat van elkaar begrijpen, dan kom je heel ver…

En dames, wanneer jullie allebei, een serieuse en langdurige relatie aan willen gaan met elkaar ( maar dan graag, bij voorkeur, elkaar eerst heel goed leren kennen, niet over 1 nacht ijs gaan ) , dan trouw je officieel met een ( groot ) feest, met familie, buren en vrienden, gezellig op de Egyptische/ Europese manier !!
Geen orfi, want dat betekent niks voor de Egyptische man ( qua gevoel of liefde ) !!

1 like

Ook dit heb ik vaak gehoord, ( o.a. uit de monden van slachtoffers van besnijdenis ), het wordt altijd in het geheim gedaan en het is een vrouwenaangelegenheid !!
Maar de mannen houden dit o.a. ook in stand, door te zeggen dat ze niet willen trouwen met een onbesneden vrouw !!
Gelukkig worden er wel meer mensen ( en ook mannen ) zich er van bewust dat dit niet nodig is ( en niet verplicht, volgens de Koran ) en dat het gewoon barbaars en levenslange verminking is !!

Bij M in het hotel is laatst iets voorgevallen tussen zijn baas en een secretaresse oid. Ze hadden blijkbaar een nacht samen doorgebracht. Dat had zij als redelijk serieus opgevat en hij meer als een one-night-stand. Vervolgens ging hij achter een toeriste aan en was de secretaresse behoorlijk boos dat ze zo behandelt werd. Vervolgens heeft zij de grote baas gebeld, gezegd dat ze niet goed behandelt werd en tegelijkertijd ook maar vertelt dat de man in kwestie regelmatig drugs gebruikt (blowt).
Grote baas kwam polshoogte nemen en nu is de man in kwestie ‘met vakantie’, M denkt dat ie niet meer terug komt.

Ik vond het wel grappig dat ik direct vroeg of hij wel zeker wist dat zij de waarheid sprak. Ik zou denken dat ze jaloers is en zo probeert ‘wraak’ te nemen. Terwijl M het totaal voor haar opnam en zijn baas compleet afbrandde :slight_smile: Blijkbaar had zijn baas de beschuldigingen niet tegen gesproken en is M diep teleurgesteld in hem (qua gedrag naar haar toe en vwb zijn drugsgebruik).

Wmb scoort hij hier weer punten mee.

Verder hebben we gemerkt dat we toch zeker compromissen moeten sluiten maar we zijn wel voor het ‘voor wat hoort wat’ principe :slight_smile: Tot noch toe lijkt dat wel te werken haha…

Sorry, ik moest het even kwijt :slight_smile:

Hoi Dreetje,

Waarom verschuldig je je ?? Vond het een goed verhaal, ja zo kan het ook gaan !! Was die secretaresse een Europese of Egyptische vrouw ??

En die instelling van jouw vriend, zegt ook wat over hem ( in de positieve manier ).

Wanneer jij naar hem toe gaat, verblijf je dan in een hotel of bij hem ??
En wat voor werk doet hij ??( gewoon nieuwsgierigheid ).

Groetjes

hey hey,
bedankt voor de tips over het bekeren. zelf weet ik ook dat ik dit neit wil, diep in mijn hart.
t speelt voral in mijn hoofd. mocht het geval gebeuren dat mijn vriend eerder overleid dan ik en we jonge kinderne hebben, wil ik ze opvoeden. ik wil neit dat ze naar ooms of andere familieleden gaan. het zijn mijn kinderen en ze moeten ook bij MIJ opgevoed woden. als ej in dit geval geen moslima ben kunnen de famileileden al snel zeggen: ze geen geen moslima, dus ze kan geen moslimkinderen opvoeden, dus de kinderne moeten naar osn toe waar ze wel een goede opvoeding krijgen…
vooral omdat het ook neit zo een geweldige realtie is die ik heb met N. zijn familie, zorgt dit voor extra veel twijvels bij me.
De afgelopen maanden merk ik aan mezelf dat ik misschien slimmer ben als ik ermee stopt.
Ik heb nu een leuke periode met hem achter de rug, maar als ik kijk naar de toekomst heb ik zo verschrikkelijk veel twijvels. En er word wel eens gezegd: bij twijvel niet doen.
Dus ik ga kijken hoe het nu verder loopt de komende maand en hoe t gaat als ik even in nederland terug ben, want ik ben er echt aan toe om weer even in Nederland te zijn.

je wil neit weten hoe verwonderd en verbaasd ik vandaag was toen ik buiten kwam… sinds maanden heb ik opeens weer wolken gezien! dit was echt eeuwen geleden voor me!! en nouja vandaag was de vriend van mijn broer jarig, dus ik heb even gebeld en later ging N. zeggen dat het vreemd is dat ze neit veel zeiden en praatte aan de telefoon.
ja hallo het was 23.00 uur en ze lagen al op bed, wat denk je zelf!
dat ik neit elke dag met mijn familei aan de telefoon hang, wilt enit zeggen dat we niks om elkaar geven.
en ja voor mij is dat soms ook moeilijk dat ik neit veel contact met de familie heb, maar we hebben een gezegde: geen bericht is goed bericht.
daar snapt ie helemaal niets van.
voor mijn gevoel probeert ie dan mijn familie onder de grond te duwen, alsof ze neits om me geven en dat doet pijn.
ik wil hem dan echt door zijn kop heen schieten en dit is dus iets dat net is gebeird. Hierdoor ben ik ook heel erg dubbel zo veel aan het twijvelen. dit is geen goed teken, want je hoort twel vaker… egyptenaar die eerst zorgt dat de familei geen contact meer heeft en daarna gewoon hulpeloos en afhankelijk maakt.
NOU IK DUS NIET!!! dan heb ie aan mij een verkeerde en dat zal hij voelen ook.
want op deze manier kan en wil ik ook neit verder door gaan.
het is geven en nemen en het word tijd dat hij weer eens iets geeft.

nou dat was weer even van mij… jaja, jullie merken wel dat t niet allemaal zo soepeltjes meer verloopt zoals in t begin. en ja soms maak ik van een mug een olifant en heb ik een kort lontje. maar ik moet ook de waarheid en reliteit onder ogen zien, want als ik een gevoel heb, met ik dat neit aan de kant schuiven. ik ben ook een mens.

zucht
nu stop ik echt. slaaplekker allemaal.
groetes suus

mooi gesproken hadiya
hey, zonnetje wat leuk dat je nog over mij vroeg-alles okee met mij,volgende week start ik terug met bellydans(eindlijk!) na vakantieperiode
over de rest voeg ik hier niks meer toe, hadiya heeft het mooier verwoord
x doeg

Hey Suus…Egyptenaren hebben een andere manier van omgaan met familie. In onze optiek hangen ze de hele dag door aan de telefoon nutteloze zaken te bespreken en in hun optiek schiet iemand die zo weinig aandacht aan de familie geeft als wij plegen te doen, duidelijk te kort. Mijn vriendin heeft nooit tijd, en zoals ik het zie, verdoet ze haar tijd met bellen naar de ouders, broers en zusters, tantes en ooms, neven en nichten. Dagelijks, liefst meerdere malen per dag. Doe je dat niet, dan hou je niet genoeg van ze, haha.
Daarnaast moet je iedereen die werk voor je doet, al is dat nu de loodgieter die de afvoer komt repareren of de dame die schoon komt maken, op de voet volgen en toezicht houden op wat ze doen.
Wat doet ze dus de hele dag? Bellen met tante zus en oom zo, met schoonzusje X en schoonzuster Y, kijken of de schoonmaaksters goed hun werk doen en niks wegjatten, instructies geven aan de bawab en vervolgens kijken of hij dat goed doet, de kinderen achter de vodden zitten dat ze hun huiswerk maken enz.enz.
Eigenlijk is het eigen initiatief helemaal weg. Als mijn schoonmaakster jat, gooi ik haar buiten. Ik besteed mijn tijd niet aan bellen en anderen in de gaten houden, maar werk zelf.
Het is een andere manier van leven, die door gewoonte is ingegeven.
Daar is wel aan te wennen. Die godsdienst is een groter probleem, als je kinderen krijgt.
Verder zou je je moeten bedenken wáár je je kinderen op wilt voeden. Als dat in Egypte is, dan is het in het belang van de kinderen dat hun leven doorgaat op de manier waarop ze dat gewend zijn. Als dat in Nederland is, dan is er een Egyptische familie die in hun ogen groot onrecht wordt aangedaan. En dat is óók begrijpelijk.
Het is in ieder geval een pijnlijk iets, en bijna altijd zeer traumatisch voor de kinderen.
Heartbreaking. Je zult maar eerst een ouder moeten afgeven en daarna in een compleet vreemde cultuur geplaatst worden, waarbij ook nog eens verwacht wordt dat je je godsdienst zult aanpassen juist doordat je in zo’n omgeving terecht komt.
Er is geen sprake van dwang, maar gewoon simpelweg in zo’n situatie manouvreren dat er geen andere keuze meer mogelijk is…
En is dat kwade opzet? Nee, geen sprake van. Er is gewoon geen andere optie in hun optiek…

Hoi Suusieme,

Goed alles uitzoeken over je rechten is echt heel belangrijk. En twijfel hebben we allemaal wel eens. Jij weet het beste of de twijfel de overhand krijgt of zo nu en dan eens de kop opsteekt. Ik hoor je niet praten over je gevoel voor hem. In mijn ogen moet het gevoel zonder twijfel zijn, zeker in een relatie met een buitenlandse partner. En laat je niet beinvloeden door hun gewoontes. Dat ze daar anders omgaan met familie wil niet zeggen dat dit beter is. In sommige opzichten is de hechte band iets moois. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat veel dingen zijn opgelegd. Verplicht huilen, al is de familierelatie mijlen ver, bij ons is dat m.i. meer vanuit ons gevoel. Persoonlijk heb ik liever de eerlijke , nuchtere benadering van mensen, dan die overdreven vriendelijkheid.
Maar als jullie liefde sterk genoeg is, moet alles in eerlijkheid bespreekbaar zijn en zul je beide moeten geven en nemen.
Succes.

Hey Suusiemie,

Alles goed?? Ben eerlijk gezegd beetje overdonderd over je reacties hier de laatste dagen. Had je al een PM gestuurd maar krijg geen antwoord…
Denk dat je reacties misschien voortkomen uit een gevoel van heimwee op dit ogenblik. Een relatie met bp én dan nog eens een moslim is écht niet simpel, maar soms moet je voor een liefde die het waard soms enkele dingen voorover hebben. En ja dan moet men sommige dingen niet uit het oog verliezen en niet door die roze bril kijken, maar gewoon de realiteit onder ogen komen.
Het belangrijkste is uitzoeken wat JIJ wil in je leven en of je dit samen kan bereiken, zij aan zij, of dat jullie wegen veel te ver uit elkaar liggen…
Denk toch dat je hem al lang genoeg kent om ondertussen te weten wat je aan hem hebt en of ie van goede wil is of niet… When it’s right you’ll know it, dat voel je gewoon :slight_smile:
Dus ff negatieve gevoelens verwerken en zien wat er overblijft. En geniet van het weerzien met je familie!! Dat zal je zeker en vast wel eens deugd doen!

Groetjes, Julie

hey bedankt voor jullie berichtjes.
Nouja net zitten praten en dat ging niet al te best…
hij kan me gewoonweg niet vertellen hoe hij de toekomst zag/ziet voor ons.
ik wild eerg graag een middenweg, maar heb nu eens gevraagd wat hij wil, hij zei wel elke keer oke, maarja twijvel heh…
Weet je wat het grootste probleem is, dat ik gewoon knetterdol op die gozer ben, en in die zin is mijn gevoel totaal overheerst, maar mijn verstand zegt wat anders. die zegt: pas op, t gaat niet goed.
ik heb N. vandaag gewoon duidelijk laten blijken wat me dwars zat en nog op een rustige manier ok, maar wat krijg ik… helemaal niets. geen knuffel, geen hand op me schouder, nee helemaal niets.
Hij kwam met de vraag: heb je twijvel dat het ons neit gaat lukken?
dus ik geef het toe, ja. en jij? hij zei ik ook. maar de reden? ja die probeert hij natuurlijk op mij af te duwen, dat komt omdat jij twijvel hebt.
ik heb er op deze manier gewoon geen zin meer in, ik lach wel, maar een stuk minder.
ik heb het idee dat het neit uit maakt wat ik doe, dat hij nooit blij word/is met of door mij.
Ik heb geen twijvel aan mezelf, maar aan hem en zijn liefde voor me.
Het is gewoon echt ontzettend lastig en ik denk dat er een redelijk grote mogelijkheid voor mij is, dat ik uiteindelijk in de vakantie in nederlad, ervoor zou kunnen kiezen om niet terug te gaan naar egypte. gewoon bij sunweb te vragen of ik naar een andere bestemming mag.
aan de ne kant wil ik dat gewoon echt doen, maar dan ren ik weg. dan durf ik de waarheid niet onder ogen te komen.
misschein is dat dan allang al gebeurd.
en ja julie, ik mis mijn familie ook heel erg, en wieweet kom ik juist terug weer helemaal herboren en happy!
je kan je neit voorstellen hoe blij ik was gisteren dat er wolken aan de lucht hingen.
nouja nog even doorbijten en de tijd zal het leren…

Hallo,
Ik woon in Belgie en heb sinds kort een relatie met een Egyptenaar.
Hij zou graag in zijn vakantieperiode naar Belgie komen, zodat we enkele weken samen kunnen zijn.
Om een toeristenvisum te verkrijgen moet ik een uitnodigingsbrief naar hem opsturen.
Kan er mij iemand enkele tips geven hoe ik deze het best opstel, of laat ik deze beter door iemand anders schrijven?
Ook had ik graag geweten of er nog andere mensen vinden dat als je een relatie begint met een Egyptenaar alles heel snel gaat.
Wij zijn nog maar 1 maand samen en hij spreekt al over trouwen.
Vind dit toch wel een beetje snel gaan allemaal!!
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
Een hopeloos verliefde ziel

Ik zou zeggen, lees allesinds al een deel van dit forumonderwerp af, zal je al heel wat leren :wink:
Punt is, kijk goed uit je doppen met die Egyptenaars, laat je niets wijsmaken en let gewoon goed op. Keyword van dit forumtopic: zet die roze bril van tijd tot tijd af hahaha :wink:

visum aanvragen én krijgen is een heel gedoe en absoluut niet simpel.

En dat je over trouwen begint zo snel in je relatie is maar normaal. Dit heb ik ook gedaan. Uit mezelf. Waarom? Simpel. Je begint een relatie met iemand uit een volledig ander land én een immens verschillende cultuur én geloof. Logisch dat je paar stappen overspringt en over toekomstzaken al begint de praten vanaf dag 1 ipv dat je wat aanmoddert en ziet hoe het zal verlopen met een partner uit je eigen land en cultuur.
Dus zéker over al deze zaken spreken en proberen die gulden middenweg te vinden dat absoluut niet simpel is…

En Suusemie…
Je gaat me toch niet alleen naar Egypte laten komen he??? :slight_smile:
Kunnen we samen ginder lullen over de mannen en al dat goede weer dat we kotsbeu zijn :slight_smile:

1 like

we zullen zen. ik wacht nog even af, maar als het binnen 2 maanden (voordat ik op vakantie naar nl ga) nog neit veranderd is kom ik gewoon echt niet meer terug. vraag ik wel aan sunweb of ze een andere bestemming voor me hebben.
de tijd zal het leren en ik heb ook zo mijn grenzen.

Hoi Suusieme,

Jij weet zelf het beste wat je grenzen zijn. Maar misschien ook goed om dit duidelijk te maken aan hem. Dat je veel om hem geeft, maar als het niet verandert, je er een streep onderzet.
Jij hebt ook recht op duidelijkheid. Je hebt er immers heel wat voor opgegeven. Je bent de moeite waar. En als hij verder met je wil, zal hij ook iets moeten laten zien.

Sterkte en groetjes,

Almar

1 like

Hoi Stettemie,

Ik kan je alleen wat advies geven over het trouwen.

Ik weet niet hoe practiserend jouw vriend is en waar hij oorspronkelijk vandaan komt ( en dan bedoel ik, uit welke stad/dorp in Egypte ) en waar jullie elkaar hebben ontmoet…
En wat voor werk doet hij ??

Een practiserende moslim zou graag snel willen trouwen, i.v.m zijn geloof, omdat het anders " haram " ( verboden ) is om met jou samen te zijn.
Maar wanneer hij werkt in een bar en alcohol geeft aan toeristen, dan is dat ook haram. Een moslim mag geen alcohol drinken, maar ook geen alcohol geven aan b.v touristen ( ook al is dat zijn werk, dan moet hij andere werk zoeken, volgens zijn geloof ).
Verder gebruiken de** " goudzoekers "** vaak dit excuses ( ik moet snel trouwen van mijn geloof ) om naar Europa te kunnen komen…

Ik ken jouw vriend niet, weet niet tot welke groep hij hoort ( de serieuse groep of de goudzoekers ) en kan niet over deze situatie oordelen ( wat ik dus ook niet wil doen !!)
Ik kan je alleen zeggen,** leer hem eerst goed kennen,** leg hem ook jouw cultuur uit ( zo van, we trouwen niet zo snel, we hebben gelijke rechten enz., alles wat jij belangrijk vindt, wat hij over onze cultuur moet weten ) en vooral leer zijn familie kennen !!** Niks overhaasten …**
Ook al ben je nog zo verliefd ( juist dan niet )!!

Wanneer hij niet wil ( om welke reden dan ook ), dat jij zijn familie leert kennen, dan is het een NO,NO !!
Want zo werkt dat niet in Egypte !!

Blijf je grenzen aangeven en bewaken en bij vragen zijn wij ervoor jou op dit forum
Volg je gevoel, maar met jouw verstand erbij en zonder die roze zonnebril !!

En lees het boek " grenzeloze liefde " van Hanneke Rozema, die geeft je veel inzicht in de Egyptische cultuur en geloof !!
Erg belangrijk om zijn geloof en cultuur te leren kennen, wanneer je een serieuse relatie wilt met een Egyptenaar.

Veel succes met de liefde.

Groetjes :zon02:

Ik lees al jullie ups en downs en ik doe hetzelfde op dit moment. De MVV aanvraag is nu 5 weken geleden verzonden en het begint langzaam wat te kriebelen. Ik ga in november wel weer anderhalve week naar hem toe maar zal dus weer afscheid nemen worden als ik terug ga. pffffff als ik er al weer aan denk. Komen is altijd zo leuk maar je moet weer terug he. Toch maar hopen dat het antwoord snel komt.

Deena heel veel plezier en hopelijk kom je met antwoorden op je vragen terug.

Gaan er nog meer deze periode naar hun lovers. Ik ga 2-11 t/m 11-11 zal wel weer Sharm worden denk ik.