'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja dat staat er idd, maar er staat ook dat je dat getekend heb in aanwezigheid van de advocaat, wat ook niet waar is! Er zijn dus geen 2 kopieen van…ik heb het orgineel!

Met mij en de baby gaat het goed, ben morgen 30 weken zwanger en van de week een controle echo gehad, dat was gelukkig allemaal goed! Nog 4 weekjes werken en dan heb ik lekker verlof…kan niet wachten! want lichamelijk is het toch wel zwaar!

vreemd, als ik naar oude posts kijk van HiHi staat dat ze guest is? Wil dat zeggen dat ze het forum verlaten heeft ofzo?

spannend suusje! fijn dat alles zo goed gaat. Ik heb het gevoel dat je net pas gister op het forum geschreven hebt dat je zwanger bent, en nu ga je al bijna met zwangerschapsverlof. wat gaat de tijd toch snel :slight_smile:

Hey mensen, mag ik jullie even een probleem voor leggen?
Ik ben van plan binnenkort EIN-DE-LIJK naar Egypte te gaan en mn mannetje op te zoeken… Pff… Maar:
Ik vlieg naar Hurghada en M komt me daar ophalen en vervolgens rijden we met zijn auto naar Marsa Alam. Maar samen reizen vind ik een beetje tricky dus wil ik een orfi om problemen te voorkomen bij checkpoints.
Probleem is dat ik 's avonds aankom en het dan lastig is papieren te regelen dus wil M ze vooraf regelen. We willen het graag op een goede manier doen. Nu vraagt hij mij 2 pasfoto’s en een kopie van mijn paspoort op te sturen zodat hij de papieren kan regelen, ook een Engelse versie die ik kan lezen en die kan ik dan ondertekenen als ik aankom. (Zo heb ik het tot nu toe begrepen)

Ik vraag me alleen af of het kwaad kan een kopie van mijn paspoort op te sturen, iemand enig idee of dit ‘gevaarlijk’ kan zijn, als in kan hij daar andere dingen mee doen waarmee ik in de problemen kan komen oid?

Ik zie niet echt een andere oplossing voor het reizen-probleem…

Kan geen kwaad, en pasfoto is ook niet echt nodig…met orfi zijn jullie allebei veilig, goeie reis :wink:

Oh en ik moet zeggen dat ik niet denk dat hij ‘slechte’ bedoelingen heeft, ik denk dat hij het dan inmiddels wel opgegeven zou hebben want door omstandigheden hebben we elkaar al 10 mnd niet kunnen zien. Er was dan vast iemand te vinden die iets bereikbaarder is :slight_smile:

Puur uit nieuwsgierigheid. Wat gebeurt er als je wordt aangehouden en je hebt geen papieren? Kunnen ze je echt iets maken?

ik heb in de taxi de orfi getekend…dus niks van te voren opgestuurd hij had het papiertje mee enige wat jij dan meeneemt is dan een kopie van je paspoort want die moet je er wel bij hebben! Hij kan de orfi gewoon kopen en die kan je dan bij aankomst tekenen! Het is inderdaad wel heel handig om er 1 te hebben als je samen bent, scheelt een hoop gedoe bij al die controle posten!

Ow en geen pasfoto’s nodig gehad.

Ik weet dat sommigen het veel makkelijker regelen maar M heeft in zijn hoofd hoe hij het moet regelen, bij een advocaat (vriend van hem die hij vertrouwt) en wil alles volgens de regels en netjes doen enz enz. Naja prima, als hij het zo wil regelen, eigenlijk vindt hij een orfi maar niets omdat het eigenlijk niets betekent maar omdat ik nu niets serieuzers wil stemt hij er mee in. Als het op deze manier hem enigszins gerust stelt wil ik daar wel in mee gaan maar ik alleen weten of hij niet iets anders met de kopie van mijn paspoort kan doen…

Als ik weet dat hij daar verder geen gekke dingen mee kan doen dan vind ik het prima dat hij het op zijn manier regelt…

dat zou ik helaas niet weten…

Wat kan hij nou verder doen met een kopie van je paspoort.
Doe maar gewoon. Ik heb het meegemaakt van Sharm via Hurghada naar Luxor zonder orfi. Het is de meest bizarre trip geweest die ik ooit heb gedaan. Echt om de paar km. moest Mahmoud mee en bleef ik alleen bij een stel egyptenaren. Moest mijn paspoort afgeven en het heeft me een vermogen aan tips gekost en je kunt niks…Daarom hebben wij toe direct een orfi in Luxor op laten maken bij een plaatselijke advocaat.

Hallo,
Ben ik ook weer…
Waar is omipomi? Is haar partner nog in NL? De rest van de genoemde dames heb ik ook al lang niet meer gezien inderdaad.

Ik vertrek in ieder geval 28 september voor 15 dagen naar Hurghada. Het contact is weer hervat en gaan deze “vakantie” heel veel praten praten praten over alles wat ons bezighoudt in de relatie. Uiteindelijk zullen we de knoop door gaan hakken of we ervoor gaan of dat we ermee stoppen, zal dus een zware 2 weken gaan worden…

Even een praktische vraag. Ik wil wat alcoholische drankjes meenemen naar Hurghada. De vorige keer was de regel 2 liter wijn en 1 liter sterke drank, maar ik kan deze regels niet meer vinden. Weet iemand hoe dit werkt? Is dit voor de koffer? Want dan kun je dus ook nog een see buy fly tasje meenemen als je meer wilt dan die 3 flessen…
De reden dat ik het nogmaals vraag is omdat deze regels kunnen veranderen.

Informatie over een ORFI heb ik ook niet, heb ik geen verstand van. Ik weet dat ik zonder problemen met M over straat kan want hij is Tourguide en heeft altijd dat bewijs/pasje bij zich zodat hij kan aantonen dat hij als tourguide met mij over straat loopt…

xx

Hoi Deena,

Over de hoeveelheden flessen drank kan ik je niks zeggen, wel dat je je het alleen mag meenemen is jouw koffer en dus niet in de handbagage, wegens veiligheidsredenen.
Ook heb ik gehoord dat je ( als buitenlander ) in Hurghada alcohol kan kopen in een speciale winkel als je binnen 2 of 3 dagen ( weet het niet meer precies ) na aankomst op vertoon van jouw ticket en paspoort.

Misschien weten anderen hier meer over ??

Wel goed jouw flessen inpakken, want er wordt vaak met de koffers gegooid !!

Veel plezier in Hurghada.

Groetjes

48 uur binnen aankomsty in egypte mag je tax free inkopen en dat geld dus vooral voor de alcoholische dranken :wink:
Ove rhet meenemen vanuit nederland heb ik geen idee!
groetjes suus

ik vond zelf dat ze bij die tax free shop daar niet zo veel lekkers hadden…alleen de hele sterkte drank.

Hey meiden,

Ik heb een vraag. Als een egyptische man getouwd is met een egyptische vrouw. Kan hij dan alsnog een ORFI aanvragen wanneer hij met Westerse vrouwen gaat.Zo ja, hoeveel ORFI’s mag hij hebben?

Thnx…

Naar wat ik weet kunnen ze zoveel Orfi’s hebben als ze willen. En of ze dan al getrouwd zijn met een Egyptische kun je nergens navragen of te weten komen… Gewoon op je gevoel afgaan of je hem kan vertrouwen :wink:
Of er een verschil is tussen de ‘gewone’ Orfi en de ‘officiele’ Orfi weet ik nu wel niet (van aantal dan).

Er zullen hier wel andere meiden zijn met daarin meer ervaring dan ik :wink:

volgens mij kan dat inderdaad gewoon, bij een orfi word niks nagecheckt… egyptenaren kunnen heel veel orfi’s afsluiten!

Thnxxxxx Julie et Suusje…:cheer:… Dan nog een andere vraag. Zou een egyptenaar die al getrouwd is (met een egyptische of een westerse) voor de Wet, een ORFI aanvragen???

Of doet hij dat bewust niet, omdat hij al getrouwd is…volgen jullie het nog :slight_smile:

ik zou het niet weten

ik zou het ook niet weten, zoals ik al zei, de gewone Orfi’s (die dus niet bevestigd zijn bij de overheid, noch de ambassade, de 'fuck-papiertjes dus :wink: ) kunnen ze in miljoenen aanvragen, de ‘officiele’… geen idee van.