'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Mijn smsjes komen altijd aan; ik sms wel via Skype 6ct. per sms! En ik heb seconden erna ook altijd een sms terug!

mijn smsjes komen ook altijd aan, ik sms gewoon met vodafone, bellen lukt ook altijd!

ik weet dat t netwerk heel druk is, ik proeerde met etisalat naazr vdafone te belen en te smsen dat lukte helemaal niet. toen probeerde ik mn werktelefoon ook vodsafone en toen deed ie t opeens wel. maarja dat t netwerk neit goed gewerkt heeft is zeker!

Haha blijft bijzonder :slight_smile: dat netwerk… en soms frustrerend. Maar alles lijkt nu weer normaal te worden, drukte is een beetje voorbij. Gelukkig.
Moet weer even wennen dat het in Egypte nu weer een uur later is :slight_smile:

huh is de tijd daar weer veranderd joh?? dacht dat ze voor de ramadan tegelijk met ons zijn gekomen en nu gelijk blijven tot wij naar de wintertijd toe gaan!

Current Local Time in Cairo, Egypt

in egypte gaat de wintertijd dan weer in op de laatste donderdag van september, dus dan staan we weer even gelijk. totdat wij een maand later naar de wintertijd gaan…dan is er weer het uur tijdsverschil. lekker simpel allemaal he?

nou ze maken het er niet makkelijker op daar…veranderen volgens mij veel vaker de tijd dan wij hier doen!

Denk dat je u niet moet mispakken aan een Orfi… Een Orfi heeft wel degelijk waarde dames aangezien je trouwt onder ISLAMISCHE WET!! Dus informeer jullie duidelijk hierover want wat van jou is, is dus ook van hem met Orfi…

Jij wil zeggen dat mijn bezittingen hier in NL nu ook van hem zijn???
Waar zou dat volgens jou dan staan?
Gaat in grootste geval over de kinderen

Je hebt het toch ondertekend?? Dan lees je het document toch? Daar staat dat je trouwt onder Islamische wet, wat dit juist inhoudt ben je best te raadplegen bij de ambassade, dit geldt allesinds voor je bezittingen in Egypte. Of dit ook over je bezittingen gaat in Nederland zou ik absoluut niet weten, dus best es navragen.

Ik heb ook een orfi ondertekend…maar deze ligt hier in Nederland! Dus kan hij daar niks mee doen…er is niks vastgelegd wat betreft namen alleen op dat ene papiertje! Dus die van mij betekend niks zolang ik hem hier hou hoor!!! Hij heeft er geen kopie of wat dan ook van!

Ik ook hoor Suusje ligt mooi bij mij thuis.

Een huwelijk voor een Sheikh, dat daarna niet geregistreerd zou worden is de niet officiele versie. Orfi wordt niet erkend als huwelijk maar getolereerd in Egypte
Dit zijn allebei officiele huwelijken in Egypte (het orfi valt hier niet onder).
Alleen met stempels is dit huwelijk ook geldig in het land van de buitenlandse partner. Een huwelijk voor de sheikh is niet geldig in bijvoorbeeld Nederland en zal dus ook geen stempels krijgen van de benodigde instanties

Kunnen jullie (nog eens?) vertellen wat er in staat? Ik hoor een hoop over het orfi maar nergens wát er nou in staat? Wát staat er nou letterlijk op dat papiertje? :slight_smile:

I know, ik ben al ik weet niet hoe lang aan het emmeren over een orfi en wordt gek van alle VERSCHILLENDE info. Dus mensen die er 1 hebben kunnen jullie mij vertellen wat er letterlijk op dat ding staat? :slight_smile:

dit staat er letterlijk:
on…day…coorresponding…
at office/said abdel khalik-nozha heliopolis in presence of two affirmation witnesses…came both of:

first Mr…
date of birth…
notionality…
passport no…

Second Mr…
date of birth…
notionality…
passport no…

Upon the existence witnesses they were customary married on the basis of conditions between them incase abrogating this marriage lines.
We asked the couple, are there legitimate hindrances that prevents their marriage they said no.
Upon that this marriage lines was written of two copies for both of them.

This is a customary marriage.

en dan daaronder de handtekeningen van de getuigen.

Dit is letterlijk overgenomen uit mijn orfi…

1 like

Ik heb ook een Orfi gelezen maar daar stonden dus andere dingen op, was meer gedetailleerd. Soit, denk als je om het even wat tekent je je gewoon heel goed moet informeren over wt het allemaal inhoudt, zoals met alles en overal in het leven :wink:

hey ey,
ja wat n gedoe met t tijdsverschil heh!
hier ook hoor! eerst is het geen tijdsverschil, dan meot iedereen opeeens de klok weer een ur verzeten, eind van de maand gaat de wintertijd toch weer in en dna inderdaad wachten op NL, tot het tjdsverschil daar ook weer ingesteld gaat worden. ja rare boel hier in egypte!
over het orfi zgedoe zwijg ik, ik heb t niet dus ik kan er ook niets over vertellen hihi!

Suusje!

Eerst en vooral, hoe gaat het met jou en de baby?

Als mijn Engels nog mee wil, denk ik toch wel dat er op de laatste regel staat dat er 2 kopies zijn van het document? Dus dan moet M toch ook in het bezit zijn van zo’n ding?

x

Trouwens,

Raks en Sjess! Waar zitten jullie op deze moment? Het is akelig stil bij jullie!
Nog iets van Youssef gehoord Sjess?

En hihi die is ook van de aardbol verdwenen…