Ja, dat vind ik ook, dat ze extreem zijn in hun gevoelens ( ook qua jaloersheid ).
Wanneer mijn man boos is dan schieten ze ogen met vuur !! Als blikken dan konden doden…
Op mijzelf is hij , tijdens het uitgaan , 1 keer ( wegens een misverstand ) heel boos geworden en mijn vriendin dacht dat hij mij zou gaan slaan , zo keek en praatte hij tegen mij , vol woede!!
Maar op dat moment wist ik , dat hij op zich niet gerespecteerd voelde door mijn gedrag en dat het gewoon op een misverstand berustte en ik was absoluut niet bang dat hij mij zou slaan ( weet dat hij niet gewelddadig is ), maar vond het erg vervelend dat hij publiekelijk zo boos werd , dat andere mensen dachten , " wat is er aan de hand " en dat mijn vriendin dacht dat hij me ging slaan.
Heb hem later verteld ( toen hij was afgekoeld ) , dat ik dit gedrag totaal niet waardeerde en dat ik dit nooit meer wou mee maken !!
Hij heeft toen ook zijn excuses aangeboden en gezegd dat dit nooit meer zou voorkomen !!
En nu , 4 jaar later is het inderdaad nooit meer voor gekomen !!
In onze relatie is het zo ; hoe langer we elkaar kennen, hoe beter we elkaar begrijpen en hoe minder misverstanden er zijn.
Maar het is nooit makkelijk geweest door de cultuur/geloof verschillen en de taalbarieere !!
Ja zeker, ik vind ze ook extreem in hun gedrag ( gevoelens ) en dat ze soms dingen doen en zeggen , zonder eerst na te denken !!
Maar ja, het zijn en blijven ( buitenlandse ) mannen , he :slywink: .
En zolang ze inzien dat ze het soms ook fouten maken naar ons toe, kunnen ze aan hun gedrag werken.
Maar pas op met de b.p. die denken dat zij alles weten en die er van overtuigd zij dat alleen hun weg alleen de juiste is…
En zolang ze inzien dat ze het soms ook fouten maken naar ons toe, kunnen ze aan hun gedrag werken.
Maar pas op met de b.p. die denken dat zij alles weten en die er van overtuigd zij dat alleen hun weg alleen de juiste is…
[/QUOTE]
Ben ik helemaal mee eens ik doe ook weleens iets wat me man niet leuk vind en hij wat ik niet leuk vind we spreken elkaar daarop aan en proberen daaraan te werken. Dit moet kunnen en hierdoor wordt je alleen maar gelukkiger.
Maar ik ken het ze kunnen soms heel lief zijn maar als ze boos zijn wow oppassen. Maar idd als je wat jaren bij elkaar bent dan vind je daar wel een weg in maar in het begin is het zeker moeilijk ook omdat je zit met een taalbarierre.
hey almar wat vervelend zeg…
pff ik zou mijn mannetje schieten als hij zegt dat ik niet naar de trouwerij van mijn broer zo mogen, aangezien die ook homo is.
als hij niet mee wil gaan zou ik het jammer vinden maar begrijpen, maar hallo in mijngeval is het en blijft het altijs mijn broer!
wat wil je liever zijn? een goede moeder en slechte vrouw? of slechte moeder en goede vrouw?
ja lastig… met je man moet je verde rin husi leven en je zoon heeft zijn eigen pad en leven gekozen, maar het is en blijft je zoon en het is en blijft familie.
Ookal ken je die lieve jongen niet, eens moet de eerste keer zijn.
Jou zoon heeft je niet voor niets uit genodigd.
Ik weet dat mijn vader mogelijk niet naar de bruiloft van mijn broer zou willen gaan, vanuit gelovige oogpunt, maar dat hij toch zou gaan. waarschijnlijk zal hij achteraan zitten buiten het zicht, maar hij zal er zijn voor mijn broer. daar ben ik eigenlijk toch zeker van, hoe erg hij het er moeilijk mee zal hebben, hij zal er zijn…inshalla.
het is lastig maar weet dat het niet een keuze is van jou zoon, het is iets in gevoel en hij is ermee geboren. nu is hij tenminste gelukkig en dat moet het belangrijkste zijn…
ik hoop dat je er wat aan heb almar. ik snap dat het lastig is, succes.
Hey,
ik kwam deze opeens weer tegen op mijn zus haar hyves, het ontvangst van mijn liefie dat hij naar nederland kwam, op de luchthaven. werkelijk een onbetaalbaar moment en onbetaalbaar filmpie!!
ik moet hem gewoon even met jullie delen haha!
Gisteren sprak ik ismail via yahoo en hij had een verrassing… Hij spreekt gewoon nederlands!!! Hij heeft het stiekem geleerd (ik wist gewoon van niks) en gisteren kreeg ik het ineens allemaal over me heen. Wist niet wat ik meemaakte. Dus Suus, volgende keer dat je hem ziet, gewoon nederlands praten tegen hem. Gek he?!
Nee, gewoon echt gesprekjes en antwoorden op wat ik zeg. Voorheen waren het gewoon de simpele zinnetjes die hij uit z’n hoofd had geleerd, maar nu is dat echt anders. Hij maakt zelf zinnetjes. Natuurlijk grammaticaal niet fantastisch en zinsopbouw soms wat krom, maar echt heel knap. En ook best een grote woordenschat. Als ik niet helemaal uit z’n uitspraak kwam, typte hij het foutloos. Eigenlijk snap ik er nog steeds niet veel van hoe hij dat zo voor elkaar heeft gekregen. Zelfstudie uit boeken zegt hij. Het klinkt alsof ik het over een kind heb ofzo, maar ik ben trots op hem! Haha. Superleuk.
Nadeel was wel dat hij me ook even in het nederlands ging vertellen dat de nederlandse taal heel moeilijk is en de arabische taal niet, dus dat ik dat ook maar even moet leren. Nu was ik eergisteren begonnen met zelfstudie omdat ik graag stiekem arabisch wilde leren om hem daarmee te verrassen, dat ik meer arabisch spreek dan hij nederlands doet, maar dat plan is nu ook in het water gevallen. Lijkt me vrij onmogelijk om arabisch te spreken op hetzelfde niveau als hij nederlands doet.
ik heb je idd toegevoegd.
leuk dat hij initiaf neemt om nederlands te leren en ze zeggen allemaal dat arabisch makkelijk is ja voor hun maar voor ons is het heel moeilijk.