Voor M. is zijn moeder ook erg belangrijk. De band met zijn moeder is sterker dan met zijn vader. Hij doet veel voor haar, zeker nu ze zo ziek is, maar dat zegt ook wat over hem. Hij is de middelste van het gezin maar ik denk wel de beste band met zijn moeder.
Veel vrouwen realiseren niet dat als je met een Egyptenaar een relatie aangaat je bijna altijd de familie erbij krijgt en dat de familiebanden daar heel anders zijn dan hier in Nederland.Ben je eenmaal "binnen"zijn er genoeg andere problemen.Mijn man heeft vanaf zijn 11de jaar geen vader meer en hij is de oudste zoon dus het hoofd van de familie en er wordt veel van hem verwacht mocht je de keuze hebben niet voor de oudste zoon gaan :mad:.En heb nooit de illusie dat je het wint van de familie en dat je tussen hem en zijn moeder kan komen die band is heilig.Je kunt veel leren van hoeāeen man met zijn moeder omgaat en met zijn zussen.Verder ook belangrijk er achter komen hoe de familie over bepaalde zaken denkt en wat er van jouw verwacht wordt.Blijf bij jezelf en geef je zelf nooit op dan maar af en toe ruzie.Ik heb meteen open kaart gespeeld en gezegd dat ik me niet bekeer en geen huisvrouw wordt en zelfstandig blijf en wil werken toen was het even stil bij mijn schoonmoeder en zei ze zolang je mijn zoon gelukkig maakt ben je als een dochter voor mij .Gelukkig bemoeit zijn familie niet met mijn opvoeding voor de kinderen of priveleven die families heb je ook het gaat vooral om financiele zaken en dat er altijd maar verwacht wordt dat wij wel bijspringen dit is het enige wat soms tussen mijn man instaat geen geloof maar de schoonfamilie.
Mijn vent heeft een hele goede band met zowel zijn moeder als zijn vader zeker zijn vader dat is zijn grote voorbeeld.
Hoeveel respect mijn man heeft voor hem dat is geweldig daar zouden menig kinderen hier in nederland een voorbeeld aan kunnen nemen.
Zijn familie is heel modern en spreek hem juist weleens aan op bepaalde dingen als we een conflict hebben. Dat komt niet veel voor als andere er bij zijn maar maakt niet uit ze nemen het altijd voor mij op.
Ik hoef mijn schoonmoeder niet te vertellen dat ik geen huisvrouw ben etc ze weet heel goed dat ik werk en ook eens lekker vrij wil zijn en verwent me dan ook enorm als ik daar ben en ook mijn schoonvader die geregeld een eitje maakt voor mij.
Financieel hebben hun het heel goed gelukkig dus hoeven wij niet bij te springen.
Ook mijn familie vind mijn man geweldig en neemt het weer op voor hem als we een meningverschil hebben hahaha vooral mijn moeder. Mijn moeder die halalvlees haalt als hij komt etc echt leuk.
Heel verhaal maar hamdoelah voor onze familieās wij hebben het beide getroffen en dat mag ook weleens gezegt worden.
De 2de keer dat ik naar egypt ging heb ik gelijk zijn familie gezien daar gegeten geslapen en het zijn schatten.
Ik ben het helemaal met hadiya eens wat betreft schoonfamilie
Je beschrijft precies wat ik bedoel en ook al ben ik getrouwd met de
" jongste " zoon ,( uit 5 zonen en 6 dochters ) hij is diegene die als enigste in Europa ( Nederland ) woont en waar ze dan ook het meest financieel van verwachten !! In het begin van onze relatie heeft hij gelijk gezegd dat zijn familie zijn verantwoordelijkheid was en niet de mijne.
Hij stuurt toch wel regelmatig al ZIJN spaargeld op naar zijn familie, die een modaal inkomsten hebben.
Nu , na dik 4 jaar, heb ik er soms nog wel wat problemen mee, vooral omdat het niet alleen om zijn moeder gaat, maar ook om 2 van zijn zussen ( inwonend bij zijn moeder en getrouwd ) en soms nog een broer ( wanneer er financieele problemen zijn ).
Zijn vader is overleden en mijn man doet echt ALLES voor zijn moeder en de rest van de familie !!
Dus niet alleen de oudste heeft deze verantwoordelijkheid, vaak ligt het er ook aan wie waar woont en van wie ze denken dat hij geld heeft.
En ook heeft mijn man naar Nederlandse maatstaven NIKS, weet niet als zijn familie dat wil weten of begrijpenā¦
Mijn schoonmoeder is een schat , maar denk wel dat zij geen idee heeft hoe haar zoon hier leeft ( altijd zuinig, om te sparen voor zijn familie, doet of koopt bijna niks voor zichzelf ).
Ja, je trouwt zeker ook met zijn hele familie en dan heb je het getroffen wanneer zijn familie modern denkt, geen geld van hem nodig heeft, hem respecteert in zijn liefde naar jou toe !! ( zoals het bij Camilla is )
Wanneer ze JOU niet als zijn vrouw/partner niet accepteren , dan krijg je er een groot probleem bij ( is het niet nu, dan zeker wel later ).!!
Camilla, jij boft echt met zoān schoonfamilie !! En jouw man boft met zijn schoonfamilie !! En het allerbelangrijkste jullie boffen met elkaar !!
Vind het heel mooi om te lezen dat jullie samen hand in hand lopen tijdens de ramadan en dat jouw man zich niks aantrekt van de " blikken ".
Ik leef ook niet voor de buitenwereld, maar helaas leven nog veel moslims voor de buitenwereld.
Ja dat moet wel als hij zich over alles druk maakt dan zal hij gek worden en zeker hier houd hij zich rustig maar in egypte niet hoor dan kan hij weleens tekeer gaan.
Wij boffen zeker en dat realiseer ik me heel goed.
Ik moet hem wel afremmen met souvenirtjes kopen als hij daarheen gaat zeg altijd ik koop toch ook geen tv voor me moeder bij wijze van.
Mijn man heeft nog een vader die alles heel goed regelt ik weet niet hoe het zal zijn als hij weg zal vallen maar ik heb wel vertrouwen dat mijn schoonvader dat heel goed heeft geregeld.
Maakt idd niet uit of je nu de jongste of oudste bent ze zullen altijd iets willen.
pff als ik dat zo lees word ik al jaloers op jullie schoonfamillie. N. wilde wel dat ik hen ging ontmoeten maar zijn moeder(de belangerijkste) wilde mij tot ongeveer 3/4 maanden geledne niet ontmoeten, terwijl we al meer dan 2 jaar bij elkaar zijn. zijn vader en zusje had ik ongeveer na een jaar ontmoet, ook aangezine ik in het begin geen vrij kon krijgen, terug naat nederland moest en met kerst kon hij geen vrij krijgen om er naartoe te gaan.
nouja in iedere geval weet ik zeker dat zijn familie neit wil dat hij bij me blijft voor eht geld, want dan had zn moeder me wel meer geaccepteerd.
Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat ze me nooit zal accepteren, maarja toen ik een sms naar N zijn zusje had gestuurd dat ik het neit meer kon (de relatie van mij en N.) belde zijn moeder me opeens op, terwijl die amper een woord arabisch kan.
Ik denk dat het op dit ogenblik ook een beetje moeilijk is voor me aangezien ik mijn familie best wel mis. in november kan ik hun eindelijk weer zien en ik kijk er echt naar uit. tis vor de eerste keer dat ik ze zo lang niet gezien heb. lang leve de e-mail en skype. maarja dat neemt het gevoel soms neit we. dat gebeurd as zodra je ze wee rin het echt heb gezien.
ook met mijn ouders begon het lastig en veel kritiek gehad, ja ik ben tenslotte nog jong⦠net 21 jaar en dan al emigreren, tis niet de makkelijkste weg voor een dochteer. en al helemaal niet de jongste dochter. Nouaj het zorgt in ieder geval dat je je niet verveelt haha!
Trouwens mijn boek is al een redelijek tijd af, maar ben nog te lui gewees tom het werkelijk op het internet te laten zetten haha. maar mijn streven is dat het in november āāte koopāā staat via t internet te downloadenkopen. 55 a4tjes ver de tijd totdat ik naar egypte be vertrokken.
Liefs suus
Hoi Suusieme,
En heb je nu al de moeder van N. ontmoet ??
Het klinkt in iedergeval positief dat ze je belde, toen je een smsje naar haar dochter had gestuurd.
Ik denk dat ze gewoon veel tijd nodig heeft ( meer dan de overige familieleden ) om aan het idee te wennen dat haar zoon een relatie heeft met een Europese vrouw ( die ook nog GEEN MOSLIMA is ).
Weet ze trouwens dat jullie ongetrouwd samen wonen ??
Voor mij persoonlijk ( als Nederlandse ) is dit geen probleem , maar voor Egyptenaren ( en moslims in het algemeen ) kan dit meestal niet !!
Ook al zijn ze zelf wel vrij modern, in Egypte zie je toch veel dat de meeste mensen leven voor de buitenwereldā¦
Mensen ( ook de buren ) bemoeien zich veel met elkaar en als iemand iets doet wat " haram " ( verboden ) is, dan wijzen ze de familie daar graag op !!
Met mijn Nederlandse mentaliteit van ; " leven en laten leven " kan ik me er behoorlijk aan ergeren, omdat ik ook weet dat het meestal schone schijn is en dat er vaak dingen gebeuren ( die niet door de beugel kunnen ) achter gesloten deuren.
Beetje hypocriet dusā¦
Suusieme, gewoon nog geduld hebben, komt wel goed ( denk ik ) en ook veel sterkte met jouw heimwee naar jouw familie toe.
Voordat je het weet is het november.Blijven ze dan een poosje ??
Wat is het trouwens rustig de laatste tijd op dit forum. Niemand meer iets te melden ??
Groetjes
Ja het is zeker rustig heb weinig te melden ik heb de griep baaahhhhh gelukkig wordt ik goed verzorgt door me vent en ja de ramadan die bijna afgelopen is. Ik merk dat hij het nu heel lastig vind de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Suusiemie jij bent natuurlijk niet getrouwd misschien vind ze dat wel een probleem??? Praat daar eens over met je vriend.
@ camilla,
Beterschap, hopenlijk ben je gauw weer de oude !!
Goed uitzieken en je laten " verwennen " door je man.
Wanneer ik ziek ben, zorgt mijn man ook altijd goed voor me.
Dat wordt ook verwacht van een " goeie " moslim , dat hij zorgt voor zijn vrouw , wanneer zij ziek is.
Mijn man is nu in Cairo ( op vakantie en daar de laatste 2 weken Ramadan doen ) en hij vind het er erg warm en als je dan niet mag drinken , ja dan voel je de hitte nog veel meer.
Hij heeft geen honger, maar heeft veel meer dorst door de hitte.
Maar ja, nog even en dan het suikerfeest, lijkt me erg gezellig !!
Ja hij verzorgt me goed echt super fijn.
Wel fijn dat je man daar is met de ramadan maar ik hoorde idd dat het er heel erg warm is ppff pittig hoor.
Ben je er zelf ook bij met het suikerfeest in Egypte??
Helaas niet , zou best wel eens het suikerfeest in Egypte willen mee maken, maar helaas, werk en andere verplichtingen gaan gewoon door !!
Blijf dus ( noodgedwongen ) hier in Nederland.
Heb nog nooit een suikerfeest mee gemaakt in het buitenland, wel het slachtfeest, was ook gezellig.
En Camilla, jij al eens een suikerfeest of slachtfeest mee gemaakt in Egypte ??
Het suikerfeest niet ik heb wel gezien hoe ze koekjes maakte en alles versierde voor de ramadan maar thats it ik zal het wel leuk vinden om het eens mee te maken in Egypte. Wie weet volgend jaar inshallah
Heb wel het slachtfeest meegemaakt bij zijn familie was het gezellig hoor maar verder is het overal zo druk echt niet relax.
hey hadya,
zijn moeder weet inderdaad ook niet dat we al samen wonen, ik heb haar wel ontmoet ongeveer 4 maanden geleden nu. en dat ging toen goed, ik had het idee dat ze om was, maarja er werd inderdaad gezegd door zijn ouders, dat we eerst getrouwd moeten zijn. we willen 17 februari gaan trouwen, dus het staat al wel in de planning, maarja dat maakt helaas gheen verschil.
nouja de tijd zal het bepalen heh.
net een paar minuten geleden is N vertrokken naar zn familie, ik mis hem nu al. gelukkig komende dagen wel wat te doen, dus er komt afleiding.
En misschien is het ook wel even goed⦠al bijna 6 maanden op elkaars lip, dus ik denk dat ik ook regelmatig lekker op tijd naar bed ga en lekker even mijn eigen ding kan doen.
elk voordeel heeft zijn nadeel.
en de egyptische mannen zijn wel extreem lief en zorgzaam inderdaad als de vrouw ziek is. soms wil ik wel eens een dagje āāziekāā zijn hihi
ik hou toch wel heel erg van die aandacht.
en dat het rustig is laten we maar zeggen:
geen bericht is goed bericht!
Klopt inderdaad dat ze erg zorgzaam zijn als er iets met je is. Ze zijn vrij extreem in alles. Als ze lief zijn zijn ze heeeel lief, zijn ze boos dan zijn ze ook echt heeeel boosā¦Apart⦠![]()
Camilla, veel beterschap!
Hoe wordt het suikerfeest gevierd in toeristenplaatsen? Doen ze dit in besloten kring, of familie, wat als familie niet daar woontā¦Heb geen idee namelijk.
Verder is het hier erg stil inderdaadā¦Stilte voor de storm? Of geen bericht is goed berichtā¦
xx
Ja ze zijn heel zorgzaam. Ik zit de laatste dagen weer in een dip. Weer ruzie over mijn zoon. Hij gaat trouwen en hij heeft me uitgenodigd. hij woont niet in NL. Ik weet dat mijn man niet wil dat ik daar heen ga. Zei gister dat het me droevig maakt omdat ik in een soort tweestrijd zit. Dan zie ik dat hij daar niet echt begrip voor heeft. Hij liet me weten dat ik een slechte vrouw zou zijn als ik ging. Nou ga ik denk ik ook niet, ik ken niet eens die jongen, maar het idee maakt me verdrietig en vol zorgen voor de toekomst. Voor de rest is hij een hel goede leive man, ja maar homoās bestaan voor hun niet. Ik ga maar even naar buiten naar de:zon02:. Hopelijk voel ik me dan wat beter.
Heej Almar
Ik snap dat je man het vervelend vind als jij naar de trouwerij gaat vanuit zijn standpunten. Maar laat niet je keuze om te gaan daardoor beinvloeden, want je zoon is en blijft je zoon en zoān trouwerij doe je niet over. Ik weet niet hoe de verstandshoouding met je zoon is, maar kan me vanuit je zoonook voorstellen dat hij zich beledigd voelt als jij nniet zou komen op zijn bruiloftā¦
Liefste Almar,
Er zijn 100000 mannen op de wereld, maar je eigen kinderen kan je niet vervangen. Dus ik vind dat je man niets in de pap te brokken heeft alleen omdat je zoon homo is. Het is trouwens zijn zoon niet (als ik het goed begrijp), dus heeft hij niets te zeggen over jouw kinderen. En het is trouwens zijn cultuur en religie, niet die van jou. In onze cultuur mogen homoās en lesbiennes trouwen als hij hier niet mee omkan, is dit zijn probleem.
Stel nu dat jij je man zou verbieden om naar een of ander huwelijk binnen zijn familie te gaan. Denk je dat hij dan rekening zal houden met jouw mening? Ik dacht het niet.
Ga naar dat huwelijk, je zoon zal je eeuwig dankbaar zijn. En naar jouw man zān moslimprincipes is familie toch het belangrijkste wat er bestaat.
grtjs
Ik heb geen kinderen maar ik zal onvoorwaardelijk kiezen voor mijn kinderen geen enkele man kan mijn vertellen dat ik een slechte vrouw ben.
Kom op je bent geen slechte vrouw maar een goede vrouw en ga naar die bruiloft om jou zoon te steunen die heeft het heel erg hard nodig.
En die egyptenaar van jou moet maar eens goed bedenken dat hij hier is opgegroeid in de Eu en dat het daar wel toegestaan is om homo/lesbie te zijn.
Dat hij het niet accepteerd oke maar dan kan hij jou daar wel vrij in laten om te doen met jou zoon wat jij wilt.
Sorry zo denk ik erover weet dat je in een lastige situatie zit en kop op maar denk echt aan jezelf en je zoon nu die komen eerst en dan je man.
Sterkte
Hoi almar ,
Ik heb zelf een dochter van 12 jaar uit een vorige relatie en als ze lesbisch zou zijn en mijn man zou dat niet accepteren door zijn geloof, dan zou ik altijd kiezen voor mijn dochter !!
Ik sluit me dus echt bij de rest aan en een slechte vrouw ben je daardoor echt niet , eerder een " betere " moeder !!
Ik vind het ook onredelijk en kortzichtig van jouw man om zoiets te zeggen.
Ik hoop dat je toch nog heen gaat en dat het een mooie dag wordt !!
Groetjes Hadiya.