'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja, dat in die moskee blijven vind ik ook heel apart.
Ik vraag me wel eens af, hoe men dit dan verklaart: “Ben de hele nacht in de moskee geweest”; diezelfde persoon en ook anderen hangen wel het grootste gedeelte van de dag en nacht online op Facebook!
:confused:

Fuck fuck fuck fuck!!! Sorry…
Net een sms van M dat zn geld gestolen is… Ik weet het even niet meer.
Hij heeft niet om geld gevraagd. Gelukkig. Als dat nog komt is het klaar… hoe moeilijk ook.
Ben bang dat onze vakantie niet door gaat… Ik weiger alles te betalen.

Oh my god… dit is echt niet te geloven. Voel me kut want ik weet niet meer wat ik denk… Afwachten maar wat hij gaat zeggen.

Moest het even kwijt…

(btw ik zit nu niet te wachten op een reactie met ‘open je ogen enz enz’ ik heb ze ver open, voel me alleen onwijs rot nu)

Oei Dreetje, is idd wel rot. Maar hij zal dit ook wel begrijpen zeker, dat jij niet alles kan betalen. Wel spijtig dat je vakantie daardoor in duigen zou vallen.
Maar over welk geld gaat het hier…geld op zijn bankrekening of geld uit zijn portefeuille,of wat…

Misschien kan je best eens bellen?

Ik heb hem een aantal keer geprobeerd te bellen, net hem eindelijk aan de lijn gehad.
Blijkbaar had hij behoorlijk wat geld mee genomen van zijn werk naar zijn familie om nieuwe kleren te kopen voor zijn kinderen en zo nog wat dingen, hij wilde het ook niet op zijn werk achterlaten. Het lag nog in de auto voor hij het goed op zou bergen. Tijdens het bidden in de moskee is er ingebroken in zn auto en nu is er veel geld weg (ik weet hoeveel het is, en tis veul!).
Ik heb net aan de tel een paar keer gezegd: ik zou willen dat ik wat voor je kon doen. Mocht hij dan geld willen vragen dan had hij een opening maar hij vroeg niets. Ik heb nog voorgesteld om zijn ouders om hulp te vragen maar dat wil hij niet, ze weten van niets en hij wil absoluut niet om geld vragen.

Naja dan zoekt hij het maar uit. Vind het heel vervelend voor hem maar ik kan hem niet helpen, alleen zn verhaal aanhoren en hem kalmeren en dat is redelijk gelukt denk ik :slight_smile:

Wie laat er nu ook zo’n bom geld in zijn auto achter!! Mannen eh!

• de dievegen, zitten die dan ook niet in de ramadan? Die zullen nooit to allah komen, ben daar maar zeker van!!

xxx

Hallo meiden heb me speciaal aangemeld om hier iets neer te kunnen zetten na dat ik vooral veel nagatieve ervaringen lees wat heel erg is natuurlijk.Ik ben in 1997 in mijn eentje in Egypte gaan wonen was toen 20 jaar oud.Wilde na mijn toeristische opleiding graag naar het buitenland en Egypte had iets mysterieus en het landen de cultuur spraken mij aan.Kreeg toen een Egyptisch vriendje helemaal verliefd en lekker naief dacht dat dit het was.Helaas bleek hij uitgehuwelijkt en na 6 maanden kwam hij getrouwd van vakantie terug maar we konden nog wel verkering hebben nou dus niet voor mij.Helaas zag hij dit als eerverlies en begon gevaarlijk te doen en mij te bedreigen dit was in sharm.Ben toen verhuisd naar Hurghada en mannen afgezworen.Maar in hurghada leerde ik een aardige man kennen en we werden vrienden ik kon mijn verhaal bij hem kwijt over mijn slechte ervaring met Egyptenaren en had al veel ellende om mij heen gezien tussen westerse en lokale.Ik werkte als guest relations manager en zag ook in het hotel zich vanalles afspelen.Ik vond mijn gewone vriend erg aardig maar hij voelde meer en was bang voor mijn reactie.Hij heeft de stoute schoenen aangetrokken en ik heb hem keihard afgewezen maar we zouden wel vrienden blijven.Hij wilde dat ik zijn familie zou ontmoeten en zijn land hij wilde niet naar europa geen visum geld etc.Ik kon door visumproblemen niet in egypte blijven maar was wel verliefd geworden en besloot er voor te gaan mijn familie verklaarde mij voor gek.Ik weer naar Nederland en hij daar en hij wilde niet naar nederland.Het was moeilijk internet bestond nog niet en het was brieven schrijven en faxen helaas hebben we na 8 maanden er een punt achter gezet.We hebben een jaar geen contact gehad dacht dat hij allang verder was gegaan ik had geen nieuwe relatie kon hem niet vergeten.Na een jaar werd ik door zijn zusje uitgenodigd voor haar bruiloft heb hem gebeld of hij het goed vond dat ik kwam.Bij weerzien bleken we nog veel van elkaar te houden en is hij naar Nl gekomen na vele maanden mvv aanvragen etc.In 2000 is hij gekomen en in 2001 zijn we getrouwd in 2003 en 2005 kwamen er kinderen.We zijn nu 12 jaar samen en 9 getrouwd en erg gelukkig.We hebben 10 jaar in NL gewoond en nu sinds 2 maanden geemigreerd naar de VAE man en kids zijn moslim ik niet ben nog steeds mijzelf en nooit ruzie hier om gehad respect voorelkaar is het enige dat telt en liefde.Ik heb altijd gewerkt en ben erg zelfstandig en bijdehand.Man heeft inburgering gedaan sprak binnen 6 maanden vloeiend Nederlands hebben samen een bestaan opgebouwd mijn man is nu general manager van een 5 sterren hotel en we hebben een prachtig leven ondanks dat iedereen dacht dat we het niet zouden redden.

Mooi verhaal Arabian…veel geluk verder :cheer:…BTW…hoe is het om in VAE te wonen

Kijk… dat is nou een mooi verhaal… ik hoop dat ik dat ook over 8 jaar kan plaatsen… om alle negatieve verhalen te niet te doen!

Heel veel succes daar!
x Mandy:wub:

Eén zin uit jouw verhaal !!! Deze meneer is oprecht !

Eshta…vraagje uit nieuwsgierigheid…Als een egyptische man tegen je zegt dat hij wil dat je zijn familie ontmoet, is dat bij hun een teken van eerlijkheid en dat ze echt serieus zijn?..

Er is mij altijd verteld dat alle slechte daden in de ramadan veel zwaarder tellen dan buiten de ramadan.
Vandaar dat ook de niet zo praktiseerde moslims, tijdens de ramadan, vaak geen alcohol meer drinken, niet uitgaan, geen meiden versieren enz., die dingen die ze normaal gesproken wel doen …
Vooral in moslimlanden, tijdens de ramadan, zouden ze zeker op hun
" foute " gedrag worden aangesproken en aangekeken.

Deze dieven trekken zich daar duidelijk niks van aan, maar ja, als je steelt , denk ik zowieso dat je niet zo bang voor Allah bent.
En daar veranderd de ramadan dan ook niks aan !!

Ik weet dat deze vraag niet aan mij wordt gesteld, maar ben zo brutaal om hierop te antwoorden vanuit mijn eigen ervaringen en die van anderen.

Meestal betekent dit wel dat dat ze het serieus met jou voor hebben en dat ze jouw meer zien dan een " scharreltje ".
In de meeste gevallen is dit dus zeer positief, wanneer ze je willen voorstellen aan hun familie ( vooral aan de moeder ).
Ik zou me meer zorgen maken, wanneer jouw moslimvriend jou helemaal niet wil voorstellen aan zijn familie of het steeds uitstelt en met excuses komt.

Maar natuurlijk zijn er ook " rotte " families tussen, die alleen zijn gefocust op geld en visa , en die een Europese vriendin/vrouw zien als een mogelijkheid voor een betere toekomst !!
En zij zullen het spelletje altijd mee spelen…
Ook is hun zoon al uitgehuwt of verloofd met een Egyptische vrouw , de Europese vrouw zou hier alleen achter komen, wanneer ze niet meer nodig is…

1 like

Hallo iedereen,
langs deze weg hoop ik wat meer antwoorden te krijgen op een aantal vragen!

Ik ben een 31-jarige dame uit Belgie die één jaar geleden een egyptische jongen heeft leren kennen. In maart van dit jaar was ik er terug owv mijn passie duiken en zijn we elkaar terug tegen het lijf gelopen. Er bleek meer dan vriendschap alleen te zijn.
Sindsdien bellen we 1 tot 2x per week en is de vraag gekomen of ik kortelings niet terug wil langskomen.

Uiteraard zegt mijn hart ja maar mijn verstand nee. ( een mens zou voor minder bang krijgen als je alles op internet leest).

Het zou de bedoeling zijn om alleen terug te gaan en hij zou voor het verblijf zorgen. Ik wil graag voldoende geinformeerd zijn en soort van back-up plan willen hebben indien nodig.

Kan iemand me wat tips geven? Hotel of hostels schrijf ik sowieso aan, idem wat de contactgegevens van de ambassade betreft.
Mag hij trouwens een flat met mij delen zonder “wettelijke verplichtingen”??

alvast bedankt voor jullie reacties!

Hadiya…oh nee hoor…wees lekker brutaal :-)…ik vroeg het me af…maar iig bedankt voor je uitleg…ben wijzer geworden…thnx

Graag gedaan.

Dit is trouwens maar een van de voorbeelden waaraan je kunt zien, of jouw vriend ( en dan bedoel ik het in het algemeen, aan iedereen in dit forum , die een relatie heeft met een Egyptenaar ) het serieus met jou voor heeft of niet.

Goed de cultuur en het geloof leren kennen en genieten van de relatie, maar ook goed luisteren en kijken ( oogkleppen af ) en veel communiceren !! En portemonnee dicht houden , want dat is ook een van voorbeelden, waaraan je kunt zien, als ze eerlijk en serieus met jou zijn.

Kortom geniet van de relatie, maar hou je verstand erbij.

Groetjes…

Heel mooi om te lezen dat het nog steeds goed met jullie gaat, juist omdat iedereen dacht dat jullie het niet zouden redden !!

Ik denk dat het vooral belangrijk is met een moslim partner om elkaar te respecteren en heel veel te communiceren !!
En zoals jij al zei ,om jezelf te blijven, net zoals als hij ook zichzelf blijft, maar met respect naar elkaar toe.

Wens jullie alle geluk verder toe en dat jullie nog lang van elkaar kunnen blijven genieten.

Maasslama

Helaas zat er ook het geld voor zn nieuwe 2e hands auto bij… echt heel rot allemaal :frowning: M was erg overstuur, vooral omdat hij nu niet nieuwe kleren voor zijn kinderen kan kopen en straks alle andere kinderen na ramadan in nieuwe kleren lopen en zijn kinderen niet. Ik zei al, jij geeft ze gewoon later een keer nieuwe kleren en dan zijn zij de enigen met nieuwe kleren, dat is ook heel cool :slight_smile:

Haha mijn collega zei ook al; nou nou die dieven, dat zal Allah niet leuk vinden, die gaan rechtstreeks naar de hel oid, rechtstreeks naar de Gay-bar :smiley: Moest ik wel weer om lachen maar tis allemaal erg zuur…

Arabiannights,
wat een mooi verhaal! Ik heb het met ene glimlach op mijn gezicht zitten lezen…
Ik stuur je nog een PB…

Dreetje, klote zegt van het geld!! Verwacht je niet in de ramadan dat dit gebeurt…

Ik wist ook niet dat ze het serieus meende als ze zeggen dat ze je voor willen stellen aan de familie, dat dat betekend dat ze het echt met je menen, goeie tip!

xx

Meestal betekent het inderdaad dat ze het serieus met je menen ( maar ken ook verhalen over families, die het spelletje mee spelen en waar heel vaak de vriendinnentjes mee naar toe worden meegenomen, dit zijn echter wel vaak de families ,die in het touristen gebied wonen en al " corrupt " zijn !!)

En wanneer jij het ook serieus meent met deze relatie, dan is dit een hele goeie kans om hem beter te leren kennen !!
Omdat in Egypte de familie HEEL ERG belangrijk is.
En wanneer hij zussen heeft, let dan goed op wat er van hun verwacht wordt en hoe ze ( de ouders en jouw vriend ) met hun omgaan.
Vaak zegt dit wat over de manier hoe hij vrouwen ziet en hoe traditieneel de familie in elkaar zit.
Onderschat de macht van de familie niet ( en vooral NIET die van de moeder ).