Suusieme ik kom pas weer in december dus als je tot dan kunt wachten… ![]()
Nou zo te lezen hebben we toch meer positieve als negatieve schrijfsters. Ik heb in november twee jaar een relatie. We zijn al heel vaak samen geweest hier en in Egypte en zoals in iedere relatie hebben we weleens ruzie. So what. Raks zolang ik op het forum ben merk ik dat als iemand eens zijn (slechte) gevoelens wil uiten jij direct met een opmerking komt met puh dikke bult eigen schuld moet je maar geen Egyptenaar nemen. Ik vraag me weleens af hoe het in godsnaam mogelijk is dat je zo gefrustreerd bent. Dit kan namelijk niet alleen door een slechte relatie met een Egyptenaar komen. Hier zit zoveel meer achter, maar om daar verder over te praten is ook hier niet de goede plaats. Ik wens je veel sterkte en ga aan jezelf werken zodat je het geluk ook weer kan vinden.
Ben volleeeeeedig een smet wat jij en Sambi hier zeggen, en kan er zelfs heel weinig aan toevoegen zò eens ben k het haha ![]()
je weet, ik kom in september he, volgende week zaterdag al… weet niet of ik op zo korte tijd nog een Wii ga kunnen gaan halen ma kan wel proberen, ma hoe pak ik da mee, als handbagage op de vlieger??
thnx marmah
de frustraties liggen "al n,tijdje achter mij hoor’
en dank u voor je bezorgdheid maar ik ben momenteel gelukkig
en ‘relatie’ met n,egyptenaar’ pffff (al belooft ie me goud) dan nog zou ik bedanken, ik hou niet vd mannen gindr,maar dat weten jullie - ik reis al 15jaar naar ginder ,omdat ik me verdiep id cultuur- archeologie volg-en aan Bellydans doe (dus genoeg stof voor mij daar)!
en iedre toerist , lelijk-mooi-dik-dun,kan dr eentje ad haak slaan ginder-het gaat zo makklijk, dat diegene die geen itresse tonen(zoals ik) al es voor egyptische "bekeken’ word…hihi
ik wens jullie allen nog sterkte! weinig tranen, en nmooie Eerlijke toekomst toe , …
Beetje laf toch meiden om een eerlijk en oprecht persoon als Raks zo aan te vallen… Toen ik nog een relatie met Y had, waardeerde ik juist heel erg de mening en kijk op het gebeuren van Raks en van Petry ook! Het is juist goed om af en toe achter die roze bril weggetrokken te worden en weer met beide benen op de grond gezet te worden… aangezien dat in zo’n relatie gewoon nodig is.
Iedereen mag schrijven wat ie denkt en voelt, positief of negatief… we leren van alles wel iets… Het is maar net wat je ermee doet! Als jullie het allemaal onzin en flauw enz enz vinden… Denk dan schijt net als Camilla… maar jullie hoeven echt niet in de verdediging te schieten… Jullie relaties zijn toch zo goed en sterk en echt enz enz… Hoezo verdedigen dan???
Ik zal zeker mijn mening en ideeen geven en aan jullie zelf wat ieder ermee doet!
Het heeft mij in die tijd in ieder geval geholpen, negatieve en positieve berichten!
Grtz
thnx o.a Raks en Petry voor jullie eerlijke en wijze woorden!!!
Chapeau, jij bent realistisch!! ![]()
De realiteit m.n. bij langeafstandrelaties wordt nogal eens uit het oog verloren. Des te zuurder als blijkt dat habibi toch niet “the love of your life” blijkt te zijn.
Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar niet altijd op dezelfde wijze. Op dit manier werkt iedereen met PB’s om de snerpende antwoorden te vermijden. Dat kan niet de bedoeling van dit forum zijn hoor.
Dit is om alles te delen positief en negatief. We willen elkaar erop wijzen als we bezness of iets dergelijke vermoeden. Maar het gaat meer op de manier hoe!!
Een mening hoeft niet een aanval naar een persoon te zijn.
Dus Raks Petry en wie dan ook blij met ieders verhaal en mening maar laten we het met respect doen. Dat doe je niet alleen in je relatie maar naar iedereen toch anders kunnen we alles wel vergeten.
En wat betreft "liefde voor het leven"dat is wel heel lang hoor
Geniet van het moment in de toekomst kun je toch niet kijken.
Waarom word er altjd gedaan of raks enz ramptoeristen zijn? Ik denk ook wel dat zij hun relatie liever anders zouden zien eindigen hebben.
Dus ik vind ook wel dat er mag geluisterd worden naar de woorden van diegenen die niet zo’n fortuinlijke relatie hebben gehad met een egyptenaar. Hierdoor leer je toch om te gaan met de eventuele tegenslag die je te wachten staat. (laten we hopen van niet.) En kan je misschien dingen herkennen van andere, hoe het wel of niet hoort. In een relatie is het toch niet altijd rozegeur en maneschijn, dus moet je ook niet doen of alles altijd perfect gaat en alles wat een ander van negatieve opmerkingen maakt, fout is. Het is toch altijd wikken en wegen, de goede tegen de slechte dingen. Dus is het af en toe wel eens goed dat er mensen zijn die de andere kant van het verhaal hier neerzetten. Maar ik vind het altijd raar dat wanneer iemand hier een dip heeft in z’n relatie eerst de huid van z’n partner volschijt (wanneer hij schuld treft) en alles wonderbaarlijk na 10 minuten weer koek en ei is, dat klopt dan toch ook niet.
En kijk nu naar suusieme en suusje, daar loopt ook niet alles van een leien dakje, maar ze aanvaarden wel al het advies dat gegeven wordt.
Komaan seg, waarom nu zo’n rivaliteit…
EShta…je haalt de woorden uit mijn mond…:dag:
Allereerst: tuurlijk mag iedereen hier zn mening en ervaring delen, positief of negatief.
Maar het ik vind het iets anders wanneer er gereageerd wordt op iemands dip met een algemene mening en dat soms naar mijn idee eigen negatieve ervaringen geprojecteerd worden op situaties van een ander… Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Bijvoorbeeld wanneer ik hier kom met een dip en lees dan als reactie hoe ‘al die Egyptische mannen’ zijn. Dat stoort mij wel eens… dat er niet altijd op een individu gereageerd wordt…(andersom trouwens ook hoor, dat er bij M in de omgeving over mij gepraat wordt als ‘de Europese vrouw’) Er wordt dan niet op een relatie, persoon of persoonlijke dip gereageerd maar op een afkomst. En dat vind ik soms jammer… Dit forum bewijst juist toch ook maar weer dat iedere relatie en persoon anders is? Daar is toch geen algemene mening over te geven?
Maar goed… vandaag trouwens de film ‘Kom niet aan mijn kinderen’ gezien. Heb het destijds een beetje in het nieuws gevolgd. Film is wel ok maar geeft naar mijn idee niet helemaal de intensiteit van het probleem weer, blijft een beetje oppervlakkig maar goed… Iemand anders hem gezien?
Oh en ik begreep dat vandaag de laatste 10 dagen van de Ramadan in gaan? Iemand daar ervaring mee? Ik heb begrepen dat die heftiger zijn dan de 1e 20, M zei 's avonds minder tijd te hebben om te bellen enz. Ben benieuwd… Hij is nu ook nog eens bij familie dus mijn telefoon krijgt het rustig denk ik ![]()
Heb even gegoogled en heb het volgende gevonden:
**De laatste tien dagen zijn de meest heilige dagen van de eveneens heilige verklaarde maand ramadan. Heilig omdat het de maand was waarin de aartsengel Garbriël aan de profeet Mohamed de koran onthulde. **
Tijdens de laatste tien nachten van de vastenmaand ramadan, dus 20-29 ramadan, valt de Krachtige Nacht (Lailat el-Kadr, ook wel Nacht van Kadir of Nacht van de Volle Aflaat).
De profeet Mohamed leerde dat iedere moslim die tijdens Lailat el-Kadr oprecht het gebed verricht, de eerder begane zonden worden vergeven. Zo’n complete kwijtschelding kende de katholieke kerk als ‘Volle Aflaat’. Vandaar dat Lailat el-Kadr in gebieden waar het katholiek geloof invloed had, ook weleens Nacht van de Volle Aflaat wordt genoemd.
je ziet ook vaak dat mannen deze laatste tien dagen in de moskee doorbrengen (´itikaf). Ze blijven daar slapen en gaan niet meer naar buiten en zijn dag en nacht bezig met Allah aanbidden. Deze tien dagen zijn zo bijzonder, omdat één van de nachten Lailat-oel-Qadr is. Dit is een heel speciale nacht, eens per jaar tijdens de laatste tien dagen van de Ramadan. Het is één van de oneven nachten, dus de [SIZE=2]21ste, 23ste, 25ste,27ste of 29ste. (Let op! In het Arabisch gaat de nacht vooraf aan de dag. De 21ste nacht is dus de nacht tussen de 20ste en 21ste dag) Sommige overleveringen zeggen dat het waarschijnlijk de 27ste nacht is, maar zeker weten doen we dat niet. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) had via een openbaring van Allah te horen gekregen welke nacht de Lailat-oel-Qadr zou zijn…
Vandaar waarschijnlijk minder tijd om te bellen enz… meer moeten bidden?
[/SIZE]
Hier een filmpje over hoe je kan opgaan in je geloof:
[ame=“- YouTube”]YouTube- دخل ملك الموت ثم اخذ Ø±ÙˆØ Ù‡Ø°Ø§ الجسد بدون ان يشعر Ø§ØØ¯[/ame]
hint: het beste komt op het einde…
Ja i know… ik weet niet precies in hoeveer M hierin meegaat, ik gewloof dat hij wel veel in de moskee is dan maar ik weet niet of hij er iedere nacht blijft slapen.
Hoe gaan jullie mannetjes hier mee om?
Ik heb geen idee.
Ik wist niet dat de laatste 10 het zwaarste waren. Qua hongergevoel zijn het de 10 eerste, maar ik weet het niet.
Speek de mijne al ff niet meer dus kan het niet vragen…
xx
Ik heb er ook niet echt een idee van, maar ik vertrek zaterdag naar daar dus ga de ramdan eens meemaken dan, en zien hoe hij hier allemaal op reageert, maar denk da ‘de mijnen’ dat allemaal beetje met korreltje zout neemt, dat hij niet in de moskee vertoefd en dergelijke, maar ben het eigenlijk ook niet echt zeker, ga er tijdens mijn verblijf sowieso wel eens met hem over spreken, dus dan kan ik je er wss meer over vertellen ![]()
M. gaat wel vaak naar de moskee en bidt en leest veel in Koran maar slaapt zeker niet in de moskee. Verder doet hij heel normaal ook naar mij toe en hebben we evenveel contact als altijd. Hij is weer aan zijn werk begonnen nu alle papieren rond zijn en ivm ramadan zijn wel zijn uren aangepast. Hij begint later en stopt dan ook later.
Ik denk dat we een goede keuze hebben gemaakt dat hij de ramadan in zijn eigen land doet. Maar kop op allemaal het einde nadert al weer.
ik ga nog even terug op de negatieve en positieve reacties, je hebt er meestal wel wat aan dat zeker, maar het blijft ook de manier dat dingen die geschreven zijn, soms totaal anders overkomen dan als je het recht in een gezicht zou zeggen. logisch dat iemand zich dan soms ook aangevalln voelt en zich probeerdt te verdedigen. ik denk dat iedereen probeert te verdedigen zodra het idee erbij kotm dat er aangevallen wordt…
vandaar het is zeker goed om beide kanten te lezen, maar het kan heel erg hard/pijnlijk/aanvallend over komen als er iemand zomaar zegt: word wakker, zie je heb je weer zo een, ik zei het toch… dat soort dingen. Dit zou veel beter en gepaster zijn om een pb te sturen en dan duidelijk te omschrijven wat je bedoelt. Waarom meot iemand wakker worden, beschrijf je gevoel waarom je dat idee heb en zeg het tegen de personen in een pb, dan hebben ze er meer aan dan alleen 2 woorden die erg aanvallend en pijnlijk klinken.
Ik vraag me trouwens heel erg af hoe het met Hihi en OmiPomi is… al een te lange tijd niets van jullie gehoord dames! is alles nog oke???
Verde de laatste 10 dagen van de ramadam. pff nouja de meeste dagen zal N. toch bij zijn familie zijn dus dan merk ik weinig.
Mijn liefie slaapt neit in de moskee maar lekker naast me in bed (elhamdulela). Verder vertelde hij me wel vanaochtend dat als je nu tjdens de avond uren een wens doet in deze dagen, ze veel meer helpen en een grotere kans hebben op uitkomen dan tijdens de rest van je jaar.
Dus dames… doe nu een wens!
en met veel gelijk komt hij uit!
nouja dat was weer ffe een stukje van mij!
liefs suus
Hou Suus
Toevallig heeft M. dat gisterenavond ook verteld. Dat is dus de reden dat velen in de moskee blijven. Als je de ramadan met heel je hart op de juiste manier volgt zouden je wensen wat eerder uit kunnen komen.
Ach denk maar zo helpt het niet schaden doet het zeker niet.
Haha ja M heeft mij dat inderdaad ook vertelt ![]()
Hij wilde me niet vertellen wat hij gaat vragen maar ik kon een beetje raden in welke richting ik moet denken ![]()