'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

goh ik krijg met dit soort reacties op een post echt nog zin om hier te reageren zeg…

Begrijp ik…

Sjess dat ‘jouw’ Youssif geen last heeft van Ramadan is heel fijn maar iedereen is anders en ik ben er zeker van dat er mannen zijn die er wel last van hebben. Hangt af van de persoon, van zn werk, in welke mate hij bezig is met zijn religie, enz enz. s Nachts eten is misschien gezellig maar ook erg vermoeiend wanneer je zoals M van 7u s ochtends tot 21u s avonds werkt, dan naar de moskee gaat om te bidden, enz enz, voor je dan slaapt is het na middernacht en de nacht onderbreken ze ook nog om te eten… Erg vermoeiend.

Daarbij neem ik aan dat jouw contact met Youssif misschien iets anders is tegenwoordig dan wanneer je nog wel een relatie hebt.
Ik vind het heel fijn hoor dat Youssif nergens last van heeft, dat jullie normaal contact hebben en ook dat jij je keuze hebt gemaakt dat een relatie zoals deze niet voor jou is weg gelegd maar volgens mij is dit topic er toch ook nog steeds voor meiden die wél een relatie met een Egyptenaar hebben.
Ook een keuze, die je misschien niet steeds hoeft af te keuren wanneer iemand een dip heeft…

3 likes

Dodi,
Ik heb je een PB gestuurd.
Ik kan je uitleggen hoe ik het doe. Of het de goede weg is weet ik pas over drie maanden. Mar omdat allemaal op het forum te plaatsen zit niemand op te wachten en ik zit niet te wachten op alle negatieve antwoorden dan weer. Laten we dit maar even in PB’s doen

bijna 15 september gelukkig want mijn vriendje komt naar mij toe voor
de eerste x hij zegt dat hij wandelen in de regen leuk vindt hihi
het zal mij benieuwen wat hij van onze vrije cultuur vindt
groetjes pien

Toch denk ik dat Sjess wel een beetje gelijk heeft. Ook klopt het dat iedereen verschillend is. Ik heb ook geen negatieve ervaring in mijn contacten in ramadan. Ook mijn partner heeft een drukke baan, kinderen en een familie waar de nodige aandacht aan moet worden besteed. Maar hij weet toch altijd tijd te vinden om dagelijks met mij te praten. Hij wil dit zelf ook. Ik heb al eerder gezegd dat wij als nederlands (gemenacipeerde) vrouwen soms wel er goed zijn in het zoeken van excusues voor het handelen van de egyptische mannen. Ik zou het persoonlijk ook niet accepteren. Ik laat het dan ook wel weten. Wat ik eigenlijk wil zeggen ga niet alles verschonen, maar blijf kritisch.

1 like

dipjes kunne tot "zware’ gevolgen leiden

1 like

sjess is er uitgestapt om "zichzelf’ te beschermen
egyptenaren doen dat meestal met leugens , wij meestal "direkt’
praten is inderdaad heel belangrijk almar…, wat leuk dat ie dat doet,
geen am busy, am tired , am sick , my famly ,my credit,my company,my boss
gewoon "doen’

1 like

rustig meiden, ik wil niet gelijk weer een hele discussie uitlokken, het gaat mij om de manier waarop iets gebracht word! MET GROTE HOOFDLETTERS!!! ik vond het respectloos en dwingend over komen. Alsof ik ontzettend dom ben ofso!
Van mij mag ze die mening hebben…en dat geld voor elk van jullie die een mening erover heeft!
Ik heb regelmatig contact met M. en merk dat hij tijdens de ramadan meer zeurt over de warmte en vermoeidheid en daardoor veel prikkelbaarder word en minder kan hebben! En eerlijk gezegd vind ik dat niet eens heel gek, hij werkt ongeveer 12 uur op een dag in de woestijn, slaapt minimaal door het eten 's nachts en moet dan ook nog gezellig met mij gaan doen! En tuurlijk zeg ik tegen hem dat het zijn eigen keus is, maar ik vraag mij af in hoeverre het wel echt hun eigen keus is, het is volgens mij ook een verplichting om mee te doen, doen ze niet mee dan zijn ze slecht volgens hun landgenoten. M. drinkt trouwens wel water overdag als hij alleen is en zelfs een sigaret wil hij nog wel eens roken!

Pien veel plezier. Het is zo leuk als ze hier zijn.

Suusje, ik vind het fijn voor je dat het contact op dit moment een stuk normaler is dan voorheen. Ik kan me voorstellen dat je duidelijk tegen hem bent ivm het gaan naar Egypte nadat je bevallen bent.
Ik begrijp je reactie ook na een vorig bericht!

Met mij en mijn lief alles goed, iets minder contact voornamelijk omdat het nu even laat is en het bereik in zijn winkel vrij slecht is. Hij praat er vrolijk op los maar ik versta de helft niet. Dus meestal bellen we nu in het weekend, als ik vrij ben dus wat later ga slapen.

Spannend pien, dat je lief eraan komt. Ik ben benieuwd wat hij ervan zal vinden. Nog even wachten en dan kan je gaan genieten. Hoe lang blijft hij?

sorry suusje , maar laat hem maar 12uur werken in de woestijn
het word “mooi” verdeeld s,avonds , denkt ie wel es goe jij je eigelijk voelt !
sorry maar ik heb geen medelijden met die kerels…, , ik vond het niet “respectloos mischien wel beetje dwingend, maar het was ook nverhaal om kotsmisslijk van te worden,goe sommigen dat volhouden,ik vraag me continue af dulden wij dat van een nederlands-belgische partner ook??of hebben wij speciale gaven om meer van onszelf te geven met een Bp??, daar ben ik na mn gestrand huwelijk nog altjd niet achter- te slapen almmaal am tired”! hihi…

1 like

Ik denk juist dat ik van een nederlander meer zou pikken. Bij het kleinste dingetje begin in al te steigeren, wanneer er eigenlijk helemaal niks aan de hand is. Ik kan veel minder van hem hebben dan in relaties die ik voorheen heb gehad, want als ik me dan afvraag hoe ik had gereageerd als ditzelfde had voorgevallen met een nederlandse partner, trek ik de conclusie dat ik dan gewoon mijn schouders had opgetrokken. Ben dan toch bevooroordeeld ofzo omdat hij een egyptenaar is en vanwege alle verhalen, ben daardoor soms zooo kritisch en lastig naar hem toe. En dat is niet altijd terecht en vind ik niet eerlijk. Ga m’n best doen meer met hem om te gaan als ik zou doen met elke andere vriend.

En tja, dat je kotsmisselijk wordt van het verhaal dat ik had gepost. Vervelend voor je. Maar ja, als je op een forum zit voor meiden die een relatie met een egyptenaar hebben, kan dat weleens gebeuren… dat er een verhaal gepost wordt over een relatie met een egyptenaar. Je kiest er toch zelf voor dit forum te blijven volgen. Geheel je recht, moet je ook vooral doen als het je nog interesseert en je het leuk vindt, maar wat ik vooral uit je posts opmaak is dat je het allemaal maar onbegrijpelijk vindt waar we hier mee bezig zijn en het afkeurt. Ik denk dan weleens dat het jou een hoop frustratie en irritatie zou besparen om niet meer mee te lezen. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten…

Hoogste bedtijd inmiddels… slaap lekker!

gefrustreerd ben ik “hamdullah” allang niet meer!
en ze kunnen "irritant’ zijn of mischien heb ik het totaal verkeerd
, ik werd vooral kotsmisslijk vd woorden am intrest in noting only in "god and my mother
ik wens je dan ook nog veeel sterkte met hem om te gaan(en heeft niks met egyptenaar te maken), ik vind het gewoon niet “normaaal” klinken- ik keur het niet af, maar ik geef je wel gelijk dat ik veel "zaken’ hier onbegrijpelijk vind
o ja ik was nog wakker,
maar nu val ik om
tasbaha el gheer- x

Mee eens.
Ik herken dat wel :slight_smile: M moet veel meer zijn best doen mij te overtuigen van zijn gevoelens dan een NL man bij mij zou hoeven doen…
Af en toe inderdaad niet helemaal eerlijk maar het blijft ook gewoon lastig. Aan beide kanten heerst een vooroordeel.

Aan iedereen zelf de keus of je daar aan vast wilt houden óf dat je gaat onderzoeken of je vooroordeel terecht is…

Suusje 84… voor jou heb ik diep respect dat je alleen een kind krijgt en alles wat erbij komt alleen doet! Ongelooflijk, lijkt me heel zwaar en moeilijk, maar je doet het wel! Dat meen ik echt!
Die hoofdletters is puur frustatie… soms vind ik meiden hier ook echt serieus, het spijt me DOM. Het lijkt wel of in een relatie met een Egyptenaar er altijd een soort van excuses zijn, alles is altijd goed te praten op een of andere manier… en dat trek ik niet… Maar ja, wie ben ik… ik heb ook alleen maar een relatie gehad met een geweldige jonge man daar… en zoveel moeilijkheden enz enz gehad… Ik weet ook echt wel waar ik het over heb, ga mezelf ook niet verdedigen in wat ik heb gezegd, dat meen ik en sta ik nog steeds achter!
Ik heb nog steeds respect voor Youssif en hij voor mij, vandaar dat we nog normaal met elkaar omgaan en we elkaar accepteren hoe we zijn… in wat voor een situatiedan ook!
Voor iedereen het beste…
grtz

Ik vind het zo jammer dat er veel mensen zo negatief zijn. Hetzij door de verhalen, hetzij door hun eigen ervaring. Ik weet niet iedereen zijn achtergrond, maar merk wel dat er vaak problemen gezocht worden die vaak veel minder zijn als je ze eens goed gaat relativeren. Als je eens om je heen kijkt, hoeveel nederlandes klagen niet over dingen in hun relatie hier in Nederland?

Een relatie met iemand in het buitenland… (maakt niet uit of dat nou een Egyptenaar, een Engelse of een Surinamer of wat dan ook is) is nu eenmaal ingewikkelder dan iemand in je eigen land omdat je elkaar ook een stuk minder vaak kan zien, al het contact via msn, telefoon, yahoo of wat dan ook gaat en altijd anders over komt dan gewoon face to face.

Ik ben het met Suzanne eens dat je juist minder tolereert, vaak problemen zoekt. Terwijl dat voor een groot deel ook beinvloed wordt door de mensen om je heen die toch hun mening geven, vaker dan bij “gewoon” en vriend uit nederland.
Hoe vaak ik niet vragen krijg over mijn vriend als ze weten dat hij moslim is… over t geloof enz…

het is jammer dat je jezelf, je vriend en je relatie soms zo moet verdedigen alleen puur door de meningen van anderen.
Tuurlijk zijn er goede en slechte ervaringen door mensen opgebouwd door de jaren heeb, daar kun je ook van alles van lezen in de boeken. (vaak meer negatief dan positief en hoe komt dat… omdat vaak de negatieve dingen onthouden worden en meer animo voor is kwa boeken schrijven enz… omdat een goed liefdesverhaal niet altijd even boeiend is…)

Het is goed om dingen in je achterhoofd te houden, maar het hoeft daardoor niet alles maar te beinvloeden.

Als ik naar mijn relatie kijk… wij hebben ook wel eens een irritatie of een meningsverschilletje, maar dat uit zich zelden in ruzie. Ik merk echt dat mijn vriend moeite doet voor onze relatie en dat vind ik alleen maar fijn. Hij is niet de “typische egyptenaar” waar iedereen het hier over heeft; hij is ook wel eens gestressed, ook wel eens moe maar ach… wees eerlijk… dat zijn wij ook toch wel eens??

Ik vind het zó jammer om te zien dat op t forum als dit, juist alleen maar negatief gedaan wordt. Iedereen leeft heel erg met elkaar mee, maar soms wordt er ook zo negatief gedaan. Het is goed om een mening te geven als daar om gevraagd wordt, advies te geven als hier om gevraagd wordt, enz. Daar is het forum immers voor… Maar is het niet de bedoeling dat we elkaar juist helpen om om te gaan met de eventuele problemen?
We zijn allemaal volwassen genoeg en hoeven niet als dom beschreven te worden lijkt mij…

3 likes

Ik sluit me helemaal aan bij dit verhaal…ik volg jullie regelmatig hier op het forum…schrijf nauwelijks iets omdat ik heel veel dingen gewoon niet herken…ik heb ook zo’n mannetje die helemaal voor onze relatie gaat en ik andersom ook.en ben absoluut geen struisvogel.

heey lieve meiden,

Suzanne ik had van N. gehoord dat je van plan was om in september te komen? zit dat er nog in?
Ik herken het wel hoor, en ik moet eerlijk zeggen, soms doe ik precies hetzelfde (A).
We moeten inderdaad eerlijk blijven.
Ik zeg ook wel eens dingen tegen hem, wat hij nooit van mij zou mogen accepteren, waarvan ik daarna ook zeker spijt heb.
Toch blijft het belangrijkste dat je je hart volgd en dus ook je verstand blijft gebruiken.
Ik weet drommels goed dat N. helemaal gek op me is en dat hij soms dingen zegt, gewoon om zichzelf te ontvluchten, omdat hij ‘‘bang’’ is voor de toekomst.
Soms kan ik er zelfs om lachen en wordt hij alleen maar bozer, of ik ga hem gewoon extra uitlokken: oja wil jij mijn hoofd open snijden en dan alles in de wc stoppen? ga je gang! we hebben een groot mes in de la! prbeer het maar! en ik weet net zo goed als hem, dat hij dat nooit zou doen. Soms heeft hij gewoon een masker op waarachter hij zijn ware gezicht verschuilt. Dit gebeurt alleen al tussen thuis en op straat. op straat heef thij altijd een ander gezicvht dan als we samen in huis zijn. en gelukkig weet ik en ken ik zijn ware gezicht, maar dat zegt natuurlijk niet dat dat het soms onwijs pijn doet als hij dat soort dingen zegt.
Nouaj we kijken wel hoe het loopt en op dit ogenblik gelukkig weer goed.
En ja je kan zeggen ramadam is geen excuus, maar als ik een dag niet eet en drink, geloof mij, dan is mijn lontje korter dan kort en dan ontplof ik behoorlijk snel! Dus ik kan me echt wel voorstellen dat het invloed heeft hoor! om dat onderuit te schoppen vind ik niet terecht, wel een beetje realistisch blijven.

nouaj dat wa shet weer vene vanuit mijn kant.
Ben trouwens van plan om een nintendo wii te kopen! het enige probleem si dat het heirn in egypte 1000 LE duurder is dan als je er een in Nederland koopt, dus als er nog iemand binnekort komt, ik kan het geld over maken als jij hem dna voor me mee neemt hihi :stuck_out_tongue:

Liefs suusieme

Haha, had met liefde voor je een wii gekocht en meegenomen, maar ik kom niet in september. Wil graag dat hij vrij heeft als ik kom, dat kan maar 1 keer dit jaar nog en dan ga ik liever in december. Dan kan ik namelijk langer en zit ik niet in de moeilijkheden met de uni en alle verplichtingen waar ik onderuit moet zien te komen.

Wat grappig dat N. ervan af wist. We hadden het een keer over de mogelijkheid gehad voor mij om te komen in september en afgesproken allebei na te gaan of het ook echt kon, voor hem met werk, voor mij met studie. De keer daarna dat we het erover hadden heb ik gezegd dat ik liever december kom. Erg voorbarig van Ismail om het al gelijk te vertellen aan Nabil. Wel leuk op zich, haha.

Fijn dat het beter gaat met jullie. Hoop dat dat zo blijft. Rare uitspraak die je als voorbeeld gaf, ookal meent hij er natuurlijk helemaal niks van… Zou fijner zijn als hij even tot 10 telt op zulke momenten en niet zoiets zegt.

Dit is net een pb’tje geworden, maar vooruit. Niks is even zeker op dit moment aangezien het nu bij hem aan is gekomen dat een relatie met een Europese niet de meest praktische relatie is, maar mocht ik in december komen en je hebt dan die wii nog niet… Haha. Samen met je pot calvé natuurlijk.

Heb het goed daar! Groetjes aan Nabil.

Volgens mij zijn hier meer positieve verhalen dan negatieve verhalen?? En je mag op het forum schrijven wat je wilt als je iets niet bevalt lees erover heen toch?? Soms ontstaat er een leuke/interessante discussie.
Ik vind het alleen maar goed om 2 kanten te lezen ook de negatieve verhalen daar kan je van leren toch??
Tuurlijk snap ik dat de ramadan moeilijk is etc maar ook buiten de ramadan om hebben ze ook vaak een excuus. Ze gaan toch ook weleens plassen kunnen ze toch op het toilet even een smsje sturen zo gedaan.
Maar als wij niets laten horen ooohhhhhhh dat kan niet he.
En ik ga me echt niet verdedigen hoor ik weet hoe onze relatie is en klaar vooroordelen genoeg gehad moet je echt schijt aan hebben anders wordt je gek.
Ik heb het nu nog dagelijk zeker nu met de ramadan als wij samen lopen hand in hand zie je ze kijken ppfff maar wij weten beter schijt aan die mensen.
WEDERZIJDSE RESPECT.