'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi, ben je nieuw hier? Welkom dan :slight_smile:

Wauw, verhuis je 4 september of ga je dan voor vakantie?
Heb je een vriend in Egypte? Vertel… :smiley:

ja idd ben nieuw :slight_smile:
ben 25 en belgische en ben al paar keer naar egypte op reis gegaan en was van de 1e keer verliefd (op het land ni op een vent hihi)
maar heb ondertussen wel iemand leren kennen ja maar ben er heel voorzichtig in, ben ook niet echt een meid die vlug haar hart verliest…

maar in september ga ik nog eens een kijkje nemen en dan… zou ik wel eens die grote stap durven zetten ja, zeg al 10 jaar dat ik belgie wil verlaten dus het moet er ooit wel eens van komen zeker. en egypte spreekt me enorm aan al kan ik niet echt uitleggen waarom…

natuurlijk als egypte me niet aanstaat, denk ik dat ik dan ook vlugger de stap zal durven zetten om dan mss ergens anders wel naartoe te gaan :slight_smile: the world offers many opportunities niwaar :slight_smile:

maar heb natuurlijk wel enorm schrik om zo’n grote stap te zetten :slight_smile:
maar zoals ik al zei, wie niet waagt…

shoekran zonnetje
ik zal het moeilijk krijgen te beslissen…en daar hou ik wel van geen mouwvagerij !
wauuuw petra lijkt me inderdaad de moeite, ik hoor veel entiousiaste verhalen over Jordanie
pfff moeilijk hoor , als je al jaren naar tzelfde reist (hihi) maar neem nou dat ik jordanie kies , dan heb ik teminste nog optie voor wat bellydans en arabische muziek, wat ik in florida en curacao niet zal hebben…

hey raks, ik ben wel in florida geweest!
echt ALLES is daar in mega verpakking! ze schenken je cola zomaar bij zonder dat je ervoor hoeft te belaten en het leukste zijn alle pretparken. t was de laatse vakantie met dse hele familie en we zijn dus werlijk alle pretparken afgeweest, disney world, universALN STUDIOS, wet n wild, bush Gardens. We zaten in ee appartementje in titusville vlakbij orlando waarut we dus ale uitdstapjes hebben gedaan. Ook nog een dagje naar Miami geweest, echt ongelooflijk tof. ik heb op miami beach gelegen lol :stuck_out_tongue:
Ook nog naar de racebaan in Daytona geweest en natuurlijk ok met zo een soort motorboot over t water gegaan bij de krokodillen (een dichetbrij stuk dan de everglades). zelfs een krokodil in mn handen gehouden.
Ja was een toffe vakantie! ik zou naar florida gaan als ik jou was!

Ik moet errlijk zeggen dat de tjd wel onwjs bvliegt hoor, ik heb helemaal neit t idee dat k hier al 5 en n halve maand zit. soms voelt t als jaren en soms voelt t alsof ik er net een week zit!
De tijd gaat erg snel.maarja zolang ik bij mijn liefie ben ?(en zolang hij ook lief dcoet natuurlijk:P) ben ik tevreden.

wauuuuuuuuuuuuuuuuw te gek suusieme
je maakt me helemaal benieuwd - ja voor ik dol was op(arabisch) had ik zo,n beetje the American dream’ mischien moet ik dat afwerken hihi…
gratis "cola’ yummie lijkt me leuk es niet te moete vragen "haw much’… / looooooooooooooool
hou je haaks in Egypt …
a sallaam

De klootzak. De vieze vieze klootzak.

(Ik ga nu even dwars door jullie onderwerp heen schelden, maar ik moet het even kwijt.)

Hij begon zojuist zelf een serieus gesprek, vroeg me waarom ik ervoor gekozen heb met hem een serieuze relatie aan te gaan, ipv gewoon iets tijdelijks. Waarom niet gewoon een hollandse, maar waarom had ik hem gekozen?! Goed gesprek, ik legde uit dat ik eigenlijk niks gekozen had, dat het me overkomen was. Als het een keuze was geweest had ik natuurlijk voor een makkelijkere relatie gekozen in nederland, maar zo zit het niet. Dit is wat er is gebeurd, ik geloof met een reden en ik wil nu wel kijken of her ergens heen kan gaan of niet. Hij antwoordde dat het nu dan wel een keuze is om te blijven. Ik zei ja, want nu weglopen zou mijn hart breken. Hij: als het halverwege stuk loopt wordt je hart nog erger gebroken. Ik: ja, maar dan kan ik niet achterblijven met het gevoel ā€˜wat als…’ Wat als ik wel was gebleven om te kijken waar het heen ging. Wat als… Dat spijt gevoel van het niet te hebben geprobeerd. Het gesprek duurde nog wat langer, zaten helemaal op 1 lijn ook wat betreft de moeilijkheden en dergelijke.

Ineens was hij helemaal blij, plotseling een goede bui en toen zei ik dat ik ook wel benieuwd was naar zijn antwoorden op zijn eigen vragen. Waarom koos hij om met iemand te zijn die ver weg woont, andere cultuur, ander geloof. De eerste paar keer dat ik hem die vraag stelde was hij nog te druk met vertellen hoe blij hij was en toen kwamen de vage antwoorden:
I waste my time with anyone, doesnt matter what this thing is or with whom. I dont want to be with any girl, sometimes i love to be alone. (oeh, krijg nu een smsje terug op mijn boze boze smsje die ik hem heb gestuurd, nog steeds vreemd…) Maar why on earth ben je dan met mij?!! Ik zat hier al met open bek naar het schermpje te staren. Fate zei hij. Ik antwoordde: we hebben het hier eerder over gehad, dat ik het wil proberen maar alleen als we hier samen in staan. Moet van beide kanten komen, allebei 100%. Daar was je het toen mee eens,maar nu doe je alsof deze relatie tegen je wil is ofzo. I have no will for anything. I leave myself many times for the life and i accept. Ik zei dat dat niet goed genoeg voor me is, dat ik daar geen genoegen mee neem. Ik wil iemand die bij me wil zijn, someone who cares. Hij: it’s you right. I’m a plastic wall, people and life can hit it, but it does not affect. I will go. Talk to you later.

Toen zei ik dat hij niet weg kon gaan, dat ik hier nog niet klaar mee ben. ā€˜You will not get a usefull speach, trust me.’ Kan me helemaal niks schelen, jij begon dit gesprek, maak het af. Je zorgt maar dat je iets nuttigs zegt! ā€˜I need a clear mind to talk to you, not a plastic wall.’ Wat ik nu van je begrijp is dat je niet echt om deze relatie geeft en het ook eigenlijk geen probleem is als het er niet was. Is dat wat je me probeert te vertellen? ā€˜No. I just have to go. For no reason. I’m not in a good mood again. Bye.’ Weg was ie.

Vervolgens heb ik een heeeeel boos smsje gestuurd. Heb hem verteld dat ik boos en upset ben, dat ik dit niet verdien en het ook zeker niet accepteer zo behandeld te worden. Hij mag dan een plastic muur zijn, ik niet, ik care (kom even niet op het nl woord), ik heb gevoelens and they got hurt! Toen nog een dreigementje: Show some personality and answer me. I will call you to talk about this if you dont. Ik ken hem namelijk en ik achtte de kans groot dat hij niet zou antwoorden.

Dat het smsje dat ik ontving daarstraks:
Suus my nerves is tires and ill be alright. It happens to me always to be careless about anything in my life even my life. But i wake up and come back. Dont worry im oke. I didnot mean to hurt you. Im sorry. Im just tired.

Wat moet ik daar nou mee?! Wat een lapzwans. Wilde je geen pijn doen. Nee, dat is zeker een normale manier om met je vriendin om te gaan.

Er kwam 10min later (net dus) nog een smsje achteraan:
The Sky Is Full Of Stars, But The Moon Is You. The Earth Is Full Of Friends But The Best Is You. To Forget Me Is Up to You, To Forget U I Will Never Do.

Weet van gekkigheid niet wat ik antwoorden moet. Voor hem is er blijkbaar niet veel boeiends aan de hand, maar zo kan hij toch niet met me omgaan?! En dat hij nergens om geeft, het hem allemaal niks kan schelen heeft hij weleens eerder gezegd in een sombere bui (ā€˜I care about nothing in life, just my religion and mom’), is dat normaal daar?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben weer even heerlijk afgekoeld =D! Ondanks dat laat ik die ā€˜klootzak’ bovenaan toch staan, want oh hoe sterk of ik dat zo voelde toen ik deze tirade begon, hahaha.

Susanvanes…wil hij nu wel verder met je of wil hij jullie relatie beeindigen…Ik vind gewoon dat hij eerlijk moet zijn tegenover je en dat verdien je ook…(mijn ervaring is dat ze niet altijd eerlijk zijn, maar dat geldt niet voor iedereen laat ik dat wel even bij vermelden)…Veel sterkte nog…

Als je het mij vraagt heeft hij nogal last van stemmingswisselingen. Tot de seconde ervoor was het helemaal koek en ei, grapjes maken, uit het niets zomaar iets liefs zeggen.

Hoop voor hem dat hij goed kan slapen vanmiddag, want hij zal nog het een en ander om z’n oren krijgen als hij straks terug komt. En inderdaad moet hij ook met wat goede, duidelijke antwoorden komen. Zulke onzin pik ik natuurlijk niet.

go on with your life woman!!

klinkt in ieder geval niet ā€œnormaalā€ die jongen…
plastic wall- sky iss full with stars…, cares bout noting??
im tired , waar hebbe we dat nog gehoord…
go to mumy man! she wiil help him…

duidelijk last van de ramadan en het niet weten wat hij met zichzelf aan moet!!!
Ik denk dat het allemaal wel mee valt en jullie elkaar even helemaal niet begrijpen eigenlijk!

Hij weet niet wat hij wilt en jij wilt waarschijnlijk nu iets horen en hij weet niet eens wat jij bedoelt! Geef het wat tijd, ik denk dat het dan allemaal wel goed komt! Blijven egyptenaren he met af en toe een vreselijke rare manier van denken.

Met mij en de kleine gaat alles goed op wat standaard vervelende klachtjes na, 27 weken zwanger, spreek M. regelmatig (om de dag ongeveer) en de ene keer is die meer meegaand dan de andere keer! Hij wilt niets liever dan dat ik daar heen kom als de baby geboren is, heb hem al verteld dat dit geen optie is voor mij!

Suzanne, Wat voor een uitleg is me dat.
Ik kan echt geen bindingspunt vinden met waar hij nu naartoe wil… Hij is gewoon wat rond de pot aan het zeveren over een verhaal dat op niets slaat.
Zo als bij kleine kinderen, als die moe zijn, beginnen die ook te jammeren…

Tomorrow back in Egypt, I wonder how it will be in Ramadan-Time…
De verhalen worden hier gekker en gekker…sterkte voor iedereen die het voor tmoment wat moeilijk heeft :wink:

Suus meid… I’m tired, I don’t have a good life… bla bla bla… enz… Super bekend verhaal en volgens mij heeft iedereen deze welbekende zinnen en verhalen, woorden enz enz… wel eens gehoord… En dan een slijm bericht erachter aan… mijn hemel!
Laat het alsjeblieft gaan… hij is duidelijk geweest door onduidelijk lul verhaal op te hangen!!! Verspil geen energie en tijd aan zo’n sukkel… Morgen ben je waarschijnlijk weer de vrouw van zijn dromen!!! Whatever! KOP OP! En je hebt mn nummer he!!!

DUIDELIJK RAMADAN!!! Hou op… sorry hoor! Wat een slap excuus! Ze eten overdag niet, maar de hele nacht wel, het is gezellig en ze vermaken zich prima!
Ik heb geen relatie meer met Youssif maar wel NORMAAL contact en miks niet last van RAMADAN! Ach ja, weer een excuus om de waarheid niet onder ogen te zien??? Meiden wat is dat!!!
ZOOOOOO EN DAT MOEST IK NOG KWIJT!

Bedankt allemaal.

We hebben inmiddels een normaal gesprek. Hij zit een beetje in de knoei met hoe en wat en onze toekomst, zoooveel verschillen taal, nationaliteit, mentaliteit, cultuur, religie, civilisatie, tradities, gewoontes,…,… kunnen we dat ooit samenkrijgen in 1 huis op 1 plek? Eigenlijk wat wij allemaal elke dag hebben. Heel begrijpelijk en normaal. Vanmiddag kwamen we dusdanig dicht bij dat onderwerp dat hij bang werd, er omheen begon te praten en vluchtte. Nu is hij voorbereid terug gekomen en kan hij het gesprek aangaan, helemaal open en eerlijk. Zou helpen als hij dat voortaan in een keer kon, maar goed…

Ik kan niet zeggen hoe ā€˜mannen in Egypte’ zijn, maar mijn ervaring met M is ook dat wanneer er veel onduidelijkheden zijn, veel vragen, veel moeilijkheden enz dat dan de onzekerheid bij hem keihard toeslaat en om zichzelf te beschermen wordt hij dan kwaad en probeert mij ā€˜weg te duwen’, hoe zeg je dat in normaal NL? Lijkt in mijn ogen op zelfbescherming, zo van ik beslis nu dat we beter niet verder kunnen gaan (om een of andere bullshit reden) voordat jij beslist dat je niet verder wilt.

Iedere keer ben ik rustig gebleven en heb ik uitgelegd hoe het voor mij zit en dat ik bij de eerste de beste tegenslag heus niet direct weg ben. En dat hij niet zo raar moet doen :slight_smile: En ik merk dat hij er langzamerhand meer vertrouwen in krijgt waardoor hij veel rustiger reageert in verschillende situaties. Maar dat heeft wel even geduurd… (met de nodige onzinnige ruzies helaas).

Klagen over zijn leven in Egypte doet hij overigens nooit…

Hoi Meiden,

Zoals iedereen van jullie, heb ik ook een egyptische vriend & waarschijnlijk ga ik nu de al bekende vraag stellen maar ik hoop echt dat iemand de moeite wilt nemen om m te beantwoorden! Want ik word helemaal simpel van al die ambassades en hun moeilijke gedoe!! Duidelijkheid zou wel eens fijn zijn voor de verandering…

Wat moet ik precies doen en bezitten om hem naar nederland te halen?
En wat moet hij precies doen en vooral kunnen & bezitten om hier te mogen komen wonen?

Ik hoop echt dat iemand mij hierbij wil helpen!
Xx

Misschien kun je MarMah een berichtje sturen, die zit daar nu middenin… :slight_smile:

Dank je wel voor je snelle reactie! Ik ben blij dat er nog toch wel behulpzame mensen bestaan :wink: