Je bent er nog zo kort je beschrijft alsof je er al eeuwen woont dus waarschijnelijk voelt dat zo voor je. En ja je moet gewoon werken dus helaas geen zwembad kan je geen vakantie nemen en een weekje naar nederland??
Dat hij zo vaak weg is heeft met de ramadan te maken dat doet hij voor jou en zichzelf je mag elkaar immers niet aanraken jullie zijn niet getrouwd dus om het makkelijk te maken is hij veel weg.
Je moet hier respect voor hebben dit bedoelt hij goed hoor het zijn gelukkig maar 28/29 dagen in het jaar dus ik zal zeggen laat hem nu lekker.
Zijn er geen leuke meiden daar waar je mee op een terrasje kan zitten is ook gezellig.
Als mijn vent een paar dagen moet werken blijft hij nu regelmatig bij zijn collega slapen ze eten samen laat en blijven de hele nacht op dus voor me vent is dat gezellig voor de ramadan nu.
Als hij thuis is dan stuur ik hem in de avond altijd naar vrienden toe daar eet hij dan met een aantal waardoor hij het gevoel heeft in egypte te zijn en ramadan is bij elkaar zijn met elkaar eten.
Ik vind het ook fijn als hij daar gaat eten en hij vind het fijn dit werk heel goed merken we beide.
Ik hoef niet 2 keer te koken of niet laat te eten en hij eet met vrienden die ook de ramadan doen en ze maken lekker egypt food win-win situatie.
Vorig jaar was even afzien voor beide maar daar hebben we van geleerd en nu gaat het zo goed.
Pff… nou tot nu toe had ik geen ‘last’ van de Ramadan, alles ging prima, M was nog even vrolijk als altijd en contact was prima maar ik geloof dat hij nu een beetje last begint te krijgen van het honger gevoel e.d.
Moet even mn frustraties kwijt hoor… blegh. Vandaag even een off-day.
Eerst zouden we gisteravond bellen, ik had gevraagd om met te laten weten hoe of wat, naja niets meer gehoord. Vervolgens smst hij me om half 3 vannacht wakker dat hij na het werk (zal een uur of 23 geweest zijn) in slaap was gevallen en hij niet had gegeten en dus onwijs honger had.
Ik stuurde terug: You are a strange man, i dont understand u… (ik sliep half)
Vervolgens wil hij weten waarom ik dat vind dus ik stuur vanochtend een berichtje dat ik niet snap waarom hij niet gister om 18.30u na zonsondergang wat had gegeten en dat ik ook niet helemaal snap dat hij overdag zo druk is dat hij geen sms kan sturen en dat we nooit voor 23u kunnen bellen.
Nou, meneer reageert heel opgefokt, dat hij na zonsondergang eerst veel water drinkt waardoor hij niet direct kan eten (nou, denk ik dan, zeg dat dan dan snap ik dat ook) en hij het erg vind dat ik hem en zijn religie strange vind (dat heb ik dus helemaal niet gezegd) en dat het niet zijn keus is maar dat het zijn religie is en of hij nu wéér moet vertellen hoe zijn dag er uit ziet omdat ik het nog stééds niet snap en dat ik hém en zijn religie niet begrijp en dat hij moe is om het me allemaal uit te leggen in een sms… en dat maakt hem heel verdrietig enz enz. Hij snapt zelf ook niet waarom hij zoveel om mij geeft ondanks al deze problemen…
Pff… er is/was helemaal geen probleem maar nu ineens wel. Ik word daar zó moe van. Meneer heeft een beetje lange tenen… Bah. Ik begreep alleen niet waarom hij niet eerder iets had gegeten. Over van een mug een olifant maken gesproken… Ik geef hem alle ruimte om te doen en laten wat hij wil, begrijp volledig dat hij weinig tijd heeft nu, verdiep me in zijn cultuur en religie en dan krijg ik het verwijt dat ik het allemaal nog stééds niet begrijp! Excuse me!
Sorry… ben even gefrustreerd, zal morgen wel weer beter zijn hoor. Waarschijnlijk is hij ook gewoon moe en hongerig en ja daar worden de meeste mensen chagrijnig van, en het valt vast allemaal wel mee als we er over praten maar vanochtend viel het bij mij even verkeerd…
Zo. Sorry, moest het even kwijt. Duidelijk een off-day ![]()
Don’t worry be happy Dreetje, herken dit zo een beetje…grrr-pffft gevoel…![]()
Precies ![]()
ik herken het ook.
van geen probleem een enorm probleem maken door miscommunicatie.
Bij mij is het stil…
net een weekend naar brussel geweest met 2 vriendinnen, erg leuk! geen telefoon, geen internet, ff helemaal niets!
Zo fijn!
Nu maar wachten tot de Ramadan voorbij is… 11 september toch? En dan 3 dagen suikerfeest…?
xx
oohhh ja als je wat zegt dan maken ze het groter dan het is of zeggen ze gelijk je respecteerd mijn geloof niet.
Zeg hem dat hij jou verkeerd begrijpt maar dat je niet snapt waarom hij niet gelijk eet en als hij dat dan gewoon uitlegt dat je dit ook weer weet.
Ik zeg altijd ik doe veel voor jou en respecteer jou geloof door bv halal vlees te halen etc etc maar verwacht niet dat ik alles weet dat moet jij mij uitleggen.
Ik merk nu wel dat ik hem op dingen aanspreek waar hij eigenlijk zelf op moet letten hij is immers opgegroeid met de ramadan dat vind hij dan wel heel grappig maar ik zeg dan hey ik ben je moeder niet.
Ramadan is tot 8/9 september en dan lekker suikerfeest gister heb ik heerlijk baklava op voor mij elke dag suikerfeest haha.
Argh en nu reageert hij de rest van de dag al niet, ws geen beltegoed meer, as usual ![]()
Heb geprobeerd hem te bellen en gesmst maar geen reactie… Ik praat het graag zsm uit, maar goed we zien wel, bellen zou fijn zijn, een stuk makkelijker dan smssen…
Ik ga mezelf nog even op zitten vreten…
Deena trek je het een beetje? Geen contact? Kost het moeite?
Ik moet zeggen, ik zie er op dit moment wel de voordelen van in hoor, afspreken geen contact te hebben tijdens Ramadan ![]()
Nou heb hem net eindelijk aan de telefoon gehad. Gezegd dat hij niet zo’n probleem moet maken als er helemaal geen probleem is. Naja na een beetje gezeur om niets is het uitgepraat
Maar hij was moe en niet lekker dus was het maar een kort gesprek, vervolgens wilde hij misschien later nog wel bellen (hij was de was aan het doen :)), maar ‘misschien’ daar koop ik niets voor, ik heb mij ooit eens laten vertellen dat in Egypte ‘maybe’ 60% nee en 40% ja betekent
Dus ik wil gewoon ja of nee horen, heel gemeen haha want om de een of andere reden lijkt hij geen nee te kunnen zeggen al probeer ik hem soms wel te dwingen tot een ja of een nee, lukt natuurlijk niet maar goed, ik begin tussen de regels door te lezen ![]()
Herkenbaar? ![]()
Vervolgens vindt hij het maar vervelend dat hij nooit lang boos op mij kan blijven
Nou prima!
Ik kan weer rustig slapen ![]()
haha mij is ook eens uitgelegd dat het als onbeleefd wordt ervaren om nee te zeggen, dus zelfs als je iemand vraagt of ze je de weg kunnen uitleggen, sturen ze je liever in de verkeerde richting dan nee te moeten verkopen. Zou typisch arabisch moeten zijn.
Wat is het hier stil… Waar is iedereen?
Ik trek het nog wel, begin er bijna aan te wennen. Soms wel moeilijk, maar dan wil ik aan hem bewijzen dat ik ook best geen contact kan hebben. (hij denkt dat ik het niet volhoud om niet te bellen of sms’en) maar goed, hoe gaat het bij jullie dames?
Suus, hoe gaat het bij jou?
Marmah, hoe was je weekendje zonder papieren? Doet je goed?
Nu afwachten…
SKyblue, hoe is het bij je mannetje??
xx
ik kan me aansluiten bij suusieme
ik ben er nooooit(el hamdullah) 8maanden geweest, - wel es 3maanden
ook bij mij leek het jaaaren??-ik verlangde hoe vreemd ook ,ook naar de koude in mijn land
was het continue gestaar op straat ook kotsbeu - je moet er dar gewoon soms effe tusseuit of ze krijge je knetter hiehie…
watbij mij altijd hielp was effe trg tusse de westerse mensen vertoeven, want op dn duur raak je geisoleerd, gaan zelfs de egyptische vrienden bepalen waar je gaat of staat
ooo ik ben nu echt druk id weer n,andre bestemming te zoeken, -het word gewoon tijd voor iets anders- ik kan niet kiezen tussen curacao- jordanie of Florida…
iemand suggesties of ervaring in 1van deze landen…
groetjes
Zijn 3 totaal verschillende landen Raks. Ik heb geen ervaring met 1 van de landen…
Ligt eraan wat je wilt denk ik…In elk land valt wat anders te halen denk ik zo. Curacao is meer relaxen, jordanie cultuursnuiven en florida van alles wat, veelal rondtrekken…Dat schat ik zo in…
haloooha!
Raks, ik ben al in Jordanië geweest. Ik moet zeggen dat de bevolking op zich erg op Egyptenaren lijken, alleen doen ze minder aan mouwvegerij en zijn ze oprechter. Ze zullen wel staren naar een buitenlandse, maar nooit oneerbiedige dingen doen. Misschien ook omdat het daar minder corrupt is dan in Egypte. Qua cultuur is het wel hetzelfde, moslims en christenen leven vreedzaam naast elkaar.
Ik heb Amman en Petra bezocht en ik vond het wel heel aangenaam. Petra is echt wel knaaaap hoor. Buiten de gevel dat je als toerist op vele plaatjes te zien krijgt, ligt er nog een hele stad achter die gevel, zelfs nog stukken dat ze niet op gegraven hebben, omdat het zo een uitgestrekt gebied is.
Suusje, hoe zit het met jou en het boeleke?
Suusieme nog spannende verhalen in het midden van de nacht… gooi ze maar op het forum! haha ![]()
Skye veeel plezier en Dreetje en Deena…mannen he!
Trouwens, nog iemand iets van HIHI gehoord?
Toedels!!!
Ik ga mezelf even in Egypte wanen en ga Cairo Times kijken! Ben benieuwd…
Quite boring! :slapen:
Ik heb hem een tijdje geleden gezien, film zonder inhoud.
Ik vind dat je bij deze film niet zozeer naar de inhoud moet kijken, maar meer naar de straatbeelden en de typische gewoonten enz…
Het is meer een cultuurfilm, dan een inhoudfilm. Maar toch wel goed geacteerd, zonder al te veel tirlanteinen…
Beetje trage film hier en daar maar voor het sfeer proeven voldoet ie prima ![]()
Alleen al de muziek haha; habibiii-iii-iiiiii ![]()
als ik hier dir forum zo even doorsnuister krijg ik al schrik om de stap te zetten om te verhuizen naar egypte en daar een toekomst op te bouwen…
Maar denk gewoon bij mezelf “meid, je bent hier echt niet gelukkig” en ik heb zin in iets nieuw…
dus het leven is aan de durvers zeker?? hihi
Ik vertrek 4 september terug naar egypte dus ben wel eens benieuwd om te zien welke invloed de Ramadan heeft…