'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Skye Blue alvast een supervakantie gewenst

ow dacht dat je de 18e al zou gaan…nou ja zondag is ook al bijna!!! nog maar 5 nachtjes slapen!

sjess jij hebt je in positieve zin "herpakt’:thumbsup:
er tijdig uitgestapt enz…,voor je helemaal ging rollercoasteren:tssk:

Raks en Sjess,
Ik begrijp jullie denk ik wel. Ik denk dat ik ook zo zou reageren als het eenmaal klaar is met M. Maar op dit moment wil ik er toch nog voor proberen te gaan. Klinkt misschien vreemd dat ik jullie wel begrijp aangezien het bij mij nog niet zo ver is (of juist wel zullen jullie denken :)) maar ik merk wel dat ik wat meer rust heb gevonden…Ik ga er straks weer heen met de insteek dat er een oplossing moet komen, concreet. En msischien is het wel de laatste keer maar dan wil ik dat ook weten voordat ik terug naar NL ga zodat ik het goed af kan sluiten. Misschien is het ook wel niet nodig. Ik ben mezelf niet helemaal aan het verliezen, dat was denk ik wel gebeurt als we nu nog contact hadden gehad zonder te praten afgelopen zondag. Nu heb ik dingen wat duidelijker op een rij…
Soms denk ik ook ā€œheb ik hier nog wel zin inā€ weinig energie en het kost veel tijd, dat klopt. Ik wil ervoor zorgen niet voor hem te leven idd, wanneer skype, wanneer sms…Tot nu toe voelt het even alsof ik op wat rustiger vaarwater zit. Maar jullie bezorgdheid wekt wel mijn alertheid… :slight_smile:

Sky, hele fijne vakantie gewenst alvast!!

1 like

DEENA…
meid echt waar ik begrijp je ook wel… want ik heb het allemaal doorgemaakt! EN ik begrijp idd ook dat je er weer heen wilt/gaat. Het enige waar je rekening mee moet houden… is dat de ā€œvakantieā€ misschien wel weer heel erg leuk, lief en gezellig is… Daar was ik eigenlijk ook bang voor toen ik half mei terug ging. Ik ging erheen om het af te sluiten, dat hadden we al besproken enz… maar stiekem was ik best wel bang dat ik weer compleet helemaal opnieuw verliefd zou raken. Ik vond het heerlijk om bij hem te zijn, maar we hebben ook heel veel ellende samen gehad… Youssif was Youssif en ik bleef ook mezelf… Zo kwamen we er ook achter dat onze relatie gewoon niet kon lukken… en dat had nog niet eens met onze gevoelens te maken, maar gewoon de cultuur verschillen/geloof en vele andere overtuigingen en gewoonten…
We spreken elkaar nog af en toe en dan ben ik gelukkig de gene die nog steeds kan zeggen dat het niet zal lukken… terwijl hij het soms weer heel graag zou proberen… Als we dan een tijdje verder zijn in het gesprek weet hij ook wel dat ik gelijk heb.
Deena meid, hou je hoofd erbij en probeer tijdens die vakantie goed te voelen en te praten over alles! Gaan jullie samen in een appartement?
Dat hebben Youssif en ik wel gedaan en we hebben dus 2 weken ā€œsamengewoondā€ en ik ben van mening dat je elkaar dan wel heel erg goed leert kennen! Anders omdat je 24/7 bij elkaar bent!
Kop op! En ik bedoel het ook allemaal goed! Ik weet gewoon dat het heel erg moeilijk is! Maar ik ben er goed uitgekomen en heb mezelf inderdaad herpakt!
Succes!
grtz

mooi gesproken sjess
ja kan me voorstellen dat ie nog es wil proberen
I Miss you sooo much- hihi…
deena, zorg ervoor dat je ook n,beetje "vakantie ’ hebt- egypte is zo mooi
gij weet heus wel dat je voor hem terug komt, de rest zoals sjess schrijft ondervind je wel vanzelf… x

Hey, ik ben even op zoek naar een ervaringsdeskundige. Nog ƩƩn keer over het Orfi ondanks dat daar al veel over gezegd is.

• Is er hier iemand met een geregistreerd Orfi contract? Ik wil even het verschil weten tussen een geregistreerd Orfi en een niet geregistreerd Orfi.
  • En hoe weet je of het geregistreerd is/wordt? Regel je dat zelf of doet een advocaat dat op het moment dat het Orfi getekend wordt?
  • Als het geregistreerd is, hoe verbreek je het dan evt weer?

Betrouwbare info over een (geregistreerd) Orfi is moeilijk te vinden :frowning:

Ik heb een geregistreerd d.w.z. dat het is ingeschreven ergens in Cairo. Je krijgt het ook niet gelijk mee pas de dag erna kun je het ophalen. Ik heb wel gemerkt dat er in Egypte wat meer waarde aan wordt gehecht als een Orfi die je bij de receptie van het hotel koopt.
In Alexandria en Cairo vroegen ze wel als we daar wat huurden of we een geregistreerd orfi hadden.
Vraag wel de Engelse vertaling ervan. Ik heb zelf het origineel in mijn bezit. Misschien zou je dat ook kunnen doen. Verscheuren is scheiden :slight_smile:

En wat denk je.
Er ontbreekt dus nog een arabische handtekening op de vertaling.
Gewoon weer even naar de andere kant terug van Cairo.
We worden er allebei niet vrolijker van.
Dus wordt vervolgd BOKRA

Haha ingeschreven ergens in Cairo :slight_smile: weet je ook waar dat dan wordt ingeschreven? En als je het verscheurd dan weten ze daar waar het geregistreerd is toch niet dat het over is?
Ik las nl ergens dat als je het laat registreren, je een scheiding aan moet vragen als je er mee zou willen stoppen…

Zo heb ik het ook begrepen Dreetje. Lijkt me ook wel logisch. Ik heb ook een engelse versie en heb mijn document zelf. Bij ons is het wel met 2 getuigen gebeurt en we kunnen het officieel laten inschrijven, ook hier in Nederland. Weet ieman van jullie ook of als je officieel getrouwd bemnt in NL je partner dan moeilijker een visum krijgt? We willen dit wel doen, maar misschien beter om te wachten tot de MVV afgerond is. We willen geen risico nemen.

Een orfi kan niet in NL ingeschreven worden hoor.
Wordt in Europa niet erkend. Alleen als je het officieel laat omzetten in een huwelijkscontract maar dan heb je wel wat meer papieren voor nodig hoor als je paspoort en twee getuigen zoals bij Orfi.

Je weet toch wel dat je wel 100x een orfi af kan sluiten . Weet je gelijk hoeveel waarde het hier heeft. Niks dus.

Marmah

Almar,
Ben jij ook met MVV bezig? wat leuk ik ook.
Maar dan heeft het inderdaad geen zin om een visum aan te vragen voor kort verblijf want hij mag dan nog niet naar NL komen totdat de beslissing op NVV is genomen.
Daarom zo vervelend soms duurt het heel lang en kan hij dus ook niet even tussendoor nog komen.

Marmah

I know… haha… vaag hoor, overal in de wereld kent men boyfriend/girlfriend maar hier moet er eerst iets getekend worden… maar dat mag dan wel gelijk weer met meerdere mensen tegelijk enz enz. :slight_smile:

Hehe. De MVV aanvraag vanmiddag opgestuurd naar de IND. Pff nu even wat anders. Even een weekendje we zonder papieren:)

Oh wat goed! :smiley:

Wat fijn dat het nu eindelijk is opgestuurd, nu maar afwachten en hopen op goed nieuws!

Inderdaad even geen papieren en heen en weer gereis voor je vriend. Lekker bijkomen dit weekend, ook voor jou natuurlijk.

heey skyeblue, voor als je mn berichtje stiekem toch nog leest: fijne vakantie en bereid je voor op meer dan het dubbele aantal graden dan in Nederland!

Pff wat n dag, ik kan niet goed slapen, veel gedoe met het werk. er zijn een paar valse egyptenaren bezig, vraag me niet hoe en met wat, want ik probeer het ook nog verder uit te zoeken, maar daT HET niet klopt is een ding dat zeker is! daarbij hadden we een email gekregen dat de ophaaltijden een uur eerder zouden zijn voor cairo van vanacht dus ipv 2.40 worden de mensen nu 1.40 opgehaald. iedereen was geinformeerd, aar geen bus te bekennen! die kwam stiekem toch n uur later. ook daar vannacht/net nog een paar telefoontjes aan over gehoudden. ik kon toch al niet goed slapen, dus ik dacht: oke, dan ga ik de e-mail maar even chekken, of we het misschien verkeerd hebben begrepen. maar nee t stAAT ER ECHT. gelijk dus even een e-mail terugh gestuurd. dus zelfs midden in de nacht om 3.00 uur ben ik nog aan t werk! heerlijk t werk als reisleidster soms.
dan ook ngo eens zo een man in huis die weer eens te veel aan zichzelf en te weinig aan mij denkt. pff heerlijk dat levenetje hier.
op dit moment verlang ik zo verschrikkelijk naar nederland. die heerlijk frisse koude gezonde lcuht, het groen overal, een lekker zacht warm bed, waar je neit de hele nacht ik ligt te zweten, rust en stilte om me heen ipv allerlei winkels die nogsteeds tot dit tijdstip geopend zijn gewoon echte nederlandse rust!
lekker even met paps en mams praten, mijn zus helpen met verhuizen, met de rest van de familie ee verrasingsfeest voor mijn moeders 50e verjaardag organiseren.
hihi het lijtk wel alsof ik een heerlijke droom aan het beschrijven ben!
ja ook ik verlang er zo nu en dan naar!! even lekker met de hodn spelen, lopen en knuffelen. lekker sportief doen in de sportschool of klimmen bij de klimwand!
niet op elke hoek een amn die je aanstaard van: ohh jij bent interresant zeg. en naturlijk ook gewoo n nederlandse televisie. ik ben al maanden aan het zeuren bij N. dat hij moet zorgen dat er iemand van de sattaliet kotm om te zorgen dat we in ieder geval bvn hebben. want tot op de dag van vandaag heb ik amper iets vanuit nederland meegekregen! Maar natuurlijk is dat niet iets wat zo zijn prioriteit heeft.
ja zon is erg lekker, maar dan iedereen die lekker een duik kan nemen in het zwembad/de zee en ik die de hele dag aan het werk is… ja sms beneid ik jullie als vakantiegangers wel hoor!
Komende dinsdagt ga ik ook wel een duik nemen in het zwembad, om wat oefeningen te doen voor mijn duikbrevet. ja ik ad hem al, maar ik had het officiele papiertje niet opgestuurd, dus die is expired en kan ik m niet meer krijgen. vandaar opnieuw aan t halen. ik heb t examen al gehaald en nu alleen nog de praktijk. t enige vervelend is dat die duikinsturcteur altijd al met een nederlandse wil gaan trouwen… dat zegt wel weer genoeg. dus ipv mijn bakini, zal ik zeer waarschijnlijk mijn tangkini weer eens aantrekken, aangezien ik geen zin heb in zo een gast die de hele tidj naar bepaalde plekken koekeloert.
QWhahahahahaaaaaa, jullie denken nu natuurlijk alemaal: je bent tenminste bij je mannetje!
nouja nu ngo wel, maar hij is zo verschrikkelijk vaak weg deze avonden, dat ik het idee heb dat hij er niet is!
waarschijnlijk vandaar ook die erge behoefte aan nederland.
hmmm hoe zal ik dat ooit doen met het autorijden,ik moet er dan natuurlijk wel aan denken welke regels er zijn in nederland! en ik meot dan ook niet gaan toeteren en seinen de hele tijd hihi. pff t zal toch wat zijn als ik weer in nederland ben!
maar dat moet nog even wachten. In november kan ik lekker op vakantie komen.
Geniet van het leven! en dan komt het wel weer goed, uiteindelijk.
ik ga lekker even wat drinken en ik denk dat ik ook een douche ga nemen, want ik ben extreem smerig. ja dat krijg je als je op een verschrikkelijk vies stoffig balkon gaat ligen om naar de sterren proberen te kijken, die je niet kan zien aangezien er nog te veel licht aan is op straat hihi. maarja ik meot t bed natuurlijk niet vies maken!
Jullie denken vast: wow wat heeft die gedronken, hoevee? of wat heb die gerookt??
ik zal het jullie vertellen: veels te veel water gedronken en veels te veel stoffig zand gerookt!
heerlijk helder, nouaj hebben jullie in ieder gevak weer iets om even van te lachen!
want inplaatds van onder de regen staan, ga ik onder de douche en beeld ik me voor dat ik in nederland in de stromende regen sta. hmm lastig, want ik ga dat nooit naakt doen en ik stop in nederland ook neit zo snel shampoo in mijn haar als hety regent en ik ben buiten.
nouja niet geprobeerd, weet je ok neit hoe het is!
slaapse voor degenen die zijn wezen stappen en toch nog even mijn verschrikkelijk, belachelijke en lange verhaal lezen. en goedemorgen voor degen die net wakker zijn, goedemiddag voor degenen die tijdens de middagtpauze (uhh op zondag?) of die te lang hebben geslapen en dus nu in de middag wakker worden en dat nu lezen. en nog een hele goede avond voor de dames die geen zin hadden om eerder te kijken, of het tye druk hadden of die gewoon extreem lui zijn en pas in de avond wakker worden!
groetjes! suus

het is NIET belachelijk jou verhaal
je beschrijft het goe het ginder is, het leven enz…
en dat die duikinstructeur maar zn verhalen over n,hollandse huwen thuislaat!! (hiehie)
jij komt om je brevet te halen de rest is not your "problam’

hih suusiemie

Ik heb weer genoten van je verhaal!
Jammer dat je op t moment zoveel alleen bent en je dus thuis meer gaat missen… maar kom op meid, het komt allemaal goed!
Geniet van je duiken, het is zo mooi! :slight_smile: En als je in september een duikamaatje zoekt… i’m there :wink: