Thanks dames…
We hebben vandaag 3.5uur gebeld. En het was zeer verhelderend. Dat hij zo reageerde had hij spijt van, ik heb daar niet veel aan heb ik gezegd. Hij wil dat ik nadenk hoe ik reageer in een bepaalde situatie als ik in een slechte bui ben, dan kan hij dat ook doen. Daarom reageerde hij dus zo fel. Alles is mijn fout, ik ben er verantwoordelijk voor dat het zover is gekomen. Ook hier hebben we het uitgebreid over gehad. Over het geleur om geld ook, hij wil alles apart gaan doen zodat daar geen misverstanden over komen. Nou ja daar kan ik wel mee leven, het is alleen het feit dat zijn gevoel daarbij wat minder is, maar dat kon msischien wel weer groeien in de toekomst.
Nu hebben we echt gezegd, tijdens de ramadan geen contact. Heb het bij hem gelaten. Hij zei tegen mij dat ik dat toch niet kon, maar ga nu bewijzen dat ik dat wel kan. Ik heb nu een goed gesprek gehad waarin we het over veel dingen gehad hebben die ons dwars zitten, over wat er op vakantie is gebeurt. Het is ook niet over, de deur is open op alle fronten alleen op 1 gebied staat ie op een kier en dat heeft tijd nodig om deze weer te openen.
In september zal ik er weer heengaan, als zijn vriendin nog steeds, dus niet als vrienden en dan kijken we hoe het voelt en gaat. Nu ben ik er echt rustig onder omdat we er nu als 2 volwassenen over gesproken hebben en niet als 2 schreeuwende aan de telefoon elkaar verwijten te gaan geven…Nu kan ik mezelf ook tijd geven om na te denken over hoe en wat…
Super voor jou Deena, dat je nu eindelijk weet waar je staat. En al bij al mag ik toch zeggen dat het goed is afgelopen he. ![]()
Voor diegenen die interesse hebben… ik was daarnet op : http://trailers.apple.com/ aan het kijken en er is een nieuwe film uit over Egypte. Hij heet: ‘Cairo time’ . Het verhaal gaat blijkbaar over een vrouw die terugkeert om haar man te zien, maar die blijkt dan om een of andere reden niet bereikbaar. En dan leert ze een vriend van haar man kennen, een zekere Tarek en die leidt haar rond in Cairo en natuuuuurlijk worden ze verliefd. In de trailer zelf zijn blijkbaar veel straatbeelden te zien. kwestie om de sfeer nog eens op te snuiven.
Lijkt me niet mis. Misschien eens checken. ![]()
xxxx
Ja een collega van mij vertelde mij er ook over, die heeft hem al gezien. Hij zei dat hij veel herkende van wat ik hem heb verteld
Denk dat ik hem volgende week van hem leen, ben erg benieuwd!
Deena fijn dat alles een beetje opgehelderd is. Sterkte met de Ramadan nu ook voor jou…
aaaah, is hij dan al op dvd Dreetje?
hij komt pas vanaf de 19de a.s. in de bios uit… dus denk niet dat ie al op dvd is, anders dan niet uit nederland ;_)
Hey Deena,
Super voor je. Ja praten is nog altijd de enige oplossing. Jammer wel dat hij toch wel wat "houden van|"is kwijtgeraakt. Maar wie weet na de ramadan dan heeft hij weer tijd om over gevoelens te denken en te praten. Nu is dat er toch niet bij. Men denkt daar niet aan. Moeilijk te begrijpen allemaal maar ja daar zullen we het toch mee moeten doen.
Jammer dat de film nog niet op DVD is houd het zeker in de gaten.
M.vandaag weer om zijn ongehuwdverklaring geweest en je raadt het al Bokra.
Hoop toch wel dat het deze week allemaal gaat lukken. Ik wil de MVV aanvraag weg hebben. Wel leuk dat we nu af en toe alleen Nederlands praten vooral als zijn vrienden of familie erbij zijn. Geeft net iets meer vrijheid om te praten dan.
Mamah
Fijn Deena dat de lucht weer is opgeklaard. Ach, en het is gauw september en niets is beter dan als je samen bent, dan werkt het praten gewoon stukken beter. En wellicht komt zijn gevoel dan ook weer helemaal terug.
Marmah, handig he dat Nederlands praten samen. Met mn vriend lukt het ook al aardig, het zijn wel korte zinnen maar het lukt toch! Oefening baart kunst…hij doet in ieder geval zijn best en ik ben dan ook trots op m.
Over die film had ik een paar weken geleden ook al gelezen en toen dacht ik ‘die moet ik zien’!
Maar ik was het nu al weer vergeten dus gelukkig helpen jullie me herinneren.
Ik was 2,5 wk geleden nog even in Cairo (met de bus erdoor gecrossed richting vliegveld) en die sfeer he…heerlijk gewoon. Ik ben dan wel in Nederland maar met 1 been zit ik in Egypte.
Vreselijk saaie film. Het enige dat leuk is is dat je af en toe wat woorden herkend
http://sc.webmessenger.msn.com/10.1.0323.0/session/images/emoticons/smile_wink.gif
Maar ik ben een paar keer in slaap gevallen tijdens deze film…
Bovendien worden ze niet echt verliefd ( iig doen ze er niets mee en wordt het ook niet breed uitgemeten.)
Voor diegenen die interesse hebben… ik was daarnet op : http://trailers.apple.com/ aan het kijken en er is een nieuwe film uit over Egypte. Hij heet: ‘Cairo time’ . Het verhaal gaat blijkbaar over een vrouw die terugkeert om haar man te zien, maar die blijkt dan om een of andere reden niet bereikbaar. En dan leert ze een vriend van haar man kennen, een zekere Tarek en die leidt haar rond in Cairo en natuuuuurlijk worden ze verliefd. In de trailer zelf zijn blijkbaar veel straatbeelden te zien. kwestie om de sfeer nog eens op te snuiven.
Lijkt me niet mis. Misschien eens checken. ![]()
xxxx
[/QUOTE]
Ik heb hem dus wél op DVD. Voor de mensen met een payserver, de NZB is hier te downloaden: cairo time - Binsearch results
Succes.
hey meiden,
deena wat lastig zeg! phoe, mannen soms! heel irritant.
over het algemeen heb ik weinig idee dat N. anders doet nu tijdens de ramadam. ja hij bid een stuk meer en langer en leest vaker in de koran, dat hoort er tenslotten bij.
verder wil ik jullie even om raad vragen, want ik weet echt neit hoe ik hiermee het beste om kan gaan.
Mijn lief verdient ongeveer 2000 le per maand, dus zeg ongeveer 265 euro per maand.
Ik verdien minimaal 815 euro per maand.
de huur van het husi is ongeveer 175 euro. dit splitsen we dus eigenlijk is t ongv. 90 euro per maand.
dan hebben we de internet usb, hiervan delen we ook allebij de helft. 10 euro per maand.
en dan gaat N. nog naar fitnes voor ongeveer 7 euro per maand, heeft hij buskosten om naar en van t werk te gaan voor ook ongeveer 7 euro per maand.
Dit houdt in aan vaste lasten 114 euro per maand. dan heeft hij nog laten we zeggen 150 euro over vor de rest van de maand.
Dat is 5 euro per dag om te gebruiken voor eten/drinken/laundry. dat us dus ongeveer 35 egyptische pond.
Daarintegen zien jullie dat ik op die manier veel meer te besteden heb.
ik heb een stofzuiger gekocht en een oven en andere dingen die het leven gewoon wat makkelijker maken.
Ik kan het echt neit om hem voor geld daarvan te vragen, aangezien ik weet dat het inkomen ook zo laag is.
voor mij is het echt extreem lastig om nooit meer even te snacken bij de mac enzo. en alleen dat is al 70 le.
moet ik echt alles blijven splitsen?? ik vidn het echt zo lastig, vooral met die verhalen van bezzness.
Voor hem is het ook extreem lastig, want hij kan gewoon werkelijk niet meer en hij heeft vor egyptische maatstaven al een behoorlijk goed salaris!
hij zegt wel vaker: ik heb eht idee dat ik jou neit gelukkig kan maken, wan tik wil zo veel voor jou kopen, maa rik heb het geld er gewoonweg neit voor.
Het spijt me maar ik kan het toch echt niet over slaan om nooit meer even een flesje drinken, wat koekjes of andere dingen te kopen. Aangezien ik alsnog heel veel kan sparen in vergelijking met hem.
Ik weet dat het mij echt neit zal lukken om voor 5 euro per dag te leven, dus voor 35 euro per week.
Hoe kan ik hier ooit een goede middenweg in vinden en hem niet schuldig te laten voelen, maar toch op een middenpad te komen…
vooral dus ook vanwege die verhalen.
N. vraagt echt nooit om geld en ook doordat hij naar nederland is gekomen geheel op eigen kosten, heeft dit voor een grote fininciele stap achteruit gezorgd.
erg lastig dus…
npouja kom maar op met de tips!!!
jullie deden dat ook goed bij deena, dus ik wil t ook wel weten hihi!
alvast bedankt en ikw acht af.
gorejtes suus
om het dus nog even te verduidelijken,
hoe kunnen we een middenweg vinden, zodat N. ook geld kan sparen per maand, zonder dat ik daarvoor te veel moet inleveren en/of alles zelf moet gaan betalen? en hoe doen jullie het als jullie op vakantie zijn?
Ik weet dat ik ook zonder hem gewoon in het appartement kan blijven, maar voor hem is dat natuurlijk compleet anders. hij is zogezegd afhankelijk van mij. en als egyptische man is dat enit goed vor het zelfvertouwen.
Vandaar wil ik het wel vor hem verlichten, maar help me met hoe ik dat meot doen!
hij schaamt zich er namelijk onwijs voor dat ik ook de helft van t huis betaald. het liefste zou hij het alleen willen betalen om op die manier voor mij te zorgen.
pff ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel want ik raak zelf ookal in de war hihi!
In NL hebben daar ook mensen mee te maken hoor. Doe na rato wat je verdient op de gezamenlijke rekening of potje of hoe je het noemen mag. Bv. allebei een derde of helft. van wat je verdient.Dan is het toch ook eerlijk. Gaat erom dat jij ook gelukkig ermee bent toch.
Marmah
Suusieme, jouw inkomen is 3 x keer het inkomen van je partner!
Waarom 50/50? Ik zou het naar rato van je inkomen doen! Als je meer te besteden hebt is het toch normaal dat je een groter deel aan de kosten levert? Tenminste, zo zou IK het doen.
Op die manier kan hij dan wel “sparen”.
Dacht net ook aan zo’n manier…naar verhouding samen de vaste lasten dragen. Jij verdient 3x zoveel als hem dus zou dan meer aan de vaste lasten moeten afdragen. En dan zou je op die manier ook een soort spaarpotje ernaast kunnen hebben bv voor grote dingen om te kopen zoals een stofzuiger. Wat over blijft kan ieder dan echt voor zichzelf besteden. Ik vind dat dat een eerlijker verdeling dan om allebei 50/50 te doen. En dan hoef jij je ook niet schuldig te voelen als je een keer wilt maccen ![]()
Ik denk dat je moet overleggen met je partner. Wat is voor jullie allebei individueel het belangrijkste? En kan de ander daar zich in vinden? Als hij het belangrijkste vindt dat hij voor zijn vrouw zorgt, kan de vrouw ( jij dus) leven op dát niveau? Als dat een probleem is, hoe denkt hij dan over het feit dat hij moet leven op een voor hem te niveau, op kosten van de ander? Is dat acceptabel? Is een middenweg, zoals jij zoekt, voor beiden acceptabel?
Normaal gesproken zou dit in Egypte geen issue zijn. Als man hoor je voor je vrouw te zorgen, en acceptatie van de man is automatisch acceptatie van zijn levenstandaard.
Over het algemeen komen man en vrouw uit dezelfde sociale klasse, dan heb je dit probleem niet.
Ik verdien ook meer dan mijn man en ik betaal dus ook meer aan rekeningen zodat we beide wat over houden en daarvan kunnen doen wat wij zelf willen.
Hij vond het vooral lastig toen hij nog een werk had maar nu voelt hij zich beter omdat hij mee kan betalen en ook kan sparen voor een vliegticket etc
Praat hierover met elkaar jullie moeten hier samen overuit komen.
Heej Suusiemie!
Het is een lastige, zeker omdat hij graag voor jou wilt zorgen maar zijn inkomen nu eenmaal minder is dan de jouwe. Over de Bessnezz zou ik niet teveel inzitten, ik neem aan dat je voor jezelf nu wel duidelijk hebt of het hem daar om gaat of niet en zo te horen gaat het hem daar heel niet om.
Kun je niet met hem een afspraak maken dat jij het huis betaalt en hij de boodschappen doet… of andersom… zodat hij daar minder in hoeft te betalen en dus een beetje overhoud?
Als jullie alles netjes 50/50 zouden betalen dan zou dat betekenen dat jij best wat geld ‘overhoudt’ toch? Hoe denkt hij daar dan over? Dat zou je dan eigenlijk niet uit kunnen geven… toch? Ja je zou het kunnen sparen maar eigenlijk nooit kunnen gebruiken.
Oplossing zou zijn dat jij minder gaat verdienen haha maar ja, zo werkt het nou eenmaal niet.
Na rato lijkt mij ook wel een goede oplossing. En als jij een eigen potje hebt om leuke/extra dingen te doen?
Wat zegt hij hier zelf over? Wat zou zijn oplossing zijn?
suusieme, ik vind het ook niet meer dan normaal dat jullie allebei naar inkomen betalen, dus jij meer dan hij…tuurlijk zal hij het hier wat moeilijk mee hebben want zo ‘hoort’ het in egypte niet! Maar ja hij heeft een relatie met een nederlandse en hier werkt dat nou eenmaal zo! Ik denk dat ik hem zo’n 50 euro per maand minder aan de huur zou laten betalen, dan kan je eventueel nog afspreken dat hij daar 30 euro voor zichzelf van spaart en 20 in jullie gezamelijke spaarpot, waar jij dan iets meer in doet en daar koop je dan weer dingen zoals een stofzuiger van! Je geeft hem dan ook het gevoel dat hij daar aan bijdraagt…
Ik liet altijd aan het eind van mijn vakantie wat geld achter, want M. wilde nooit dat ik iets betaalde! Ik vind het niet meer dan normaal dat ik dat doen…hij is nu trouwens wel aan het sparen voor een ticket voor mij om daar heen te komen op vakantie als die kleine er is, omdat hij weet dat ik het financieel niet ruim heb op het moment!
ik las je verhaal en dacht ook meteen doe het naar rato van jullie inkomens.
Ik ben niet echt een goed voorbeeld hiervan omdat het bij M. en mij hierin dus compleet is misgelopen…baal er wel ontzettend van maar ja, hij heeft het weggestopt zegt hij en een oplossing ervoor gevonden door voorlopig alles zelf te betalen…(ik dus ook mijn ticket)
Hij komt ook niet eerder naar NL voordat hij het zelf kan betalen. Hij accepteerd mijn hulp hierin ook niet. Tenminste, niet nu want hij is nog te boos daarover maar misschien in de toekomst dat hij er anders over denkt. Ik neem het zelf met een korrel zout, denk dat hij wel bijdraait en zo niet, nou ja dan niet.
het is me wat met de geldverschillen…Iemand wat toestoppen maar nooit meer over praten, niet laten merken of zien dat je iemand wat hebt gegeven, daar struikelt M. ook over dat ik dat blijkbaar doe…Hij vat dat verkeerd op. Herkennen jullie dat ook? Bijv. met bellen, vliegticket, in principe betalen wij meer dan dat hun doen. Mij maakt het niet veel uit, maar als ik er dan wat van zeg en dan bedoel ik dat niet dat ik verwacht dat hij mij de helft gaat betalen, maar ik bedoel dan meer dat het geen gewoonte moet worden zeg maar dan ben ik de gebeten hond en laat ik zien wat ik betaal…snappen jullie het? Voor mij is het best wel verwarrend. Het heeft met respect, aanzien, buitenwereld te maken…Never ever show to someone what u did in the past for him or her, if my mother or friend need money for operation i will give it to her and i never talk about it anymore. it’s done, i give it and that’s it, gallas…
Hij heeft ook ooit geld geleend van zijn ex-vriendin en dit netjes per maand terugbetaald.
Ik weet wel dat hij geen beznessmannetje is, heeft me nog nooit gevraagd om geld, of lenen ofzo…
maar ja…naar rato is toch het beste wat je kunt doen…Weet niet of hij dat accepteerd want dan betaal jij in zijn ogen nog meer voor het appartement, dat is niet zo maar misschien voelt hij dat wel zo. Heb je het er al met hem over gehad?? Hoe hij het wil?
xx