Zijn er ook Egyptise vrouwen met Europeese mannen getrouwd.Of alleen Nederlandse vrouwen met Egyptenaar.Hier kan ik niets over vinden.Het zijn alleen vrouwen.Deze vraag omdat ik hoorde dat dit niet zou mogen.
Ja, er zijn Egyptische vrouwen met een Westerse man getrouwd. Een Egyptische mag van haar geloof niet met een Westerse man trouwen als:
-Hij christen is en zij niet.
Er bestaan ook christelijke Egyptische vrouwen en Islamitische Westerse mannen.
Verder heb je nog de moslim vrouwen die niet volgens het geloof leven. Ze kunnen dan niĆ©t in Egypte trouwen, maar moeten uitwijken naar een ander land, bijvoorbeeld in Europa. Ik heb het ooit eens gezien, met een Duitser. De vrouw was welgesteld, bloedmooi en had een knappe Duitse man. Zij werd met de nek aangekekenā¦
Even een aanvulling: De laatste trend is dat Egyptische moslimaās zoeken naar een Europese moslim. Ten eerste omdat die vrouwen beter behandelen en ten tweede omdat ze dan een beter leven zal krijgen, en waarschijnlijk Egypte zal mogen verlaten.
Zijn jullie mannetjes tijdens de Ramadan anders qua contact? Zo ja wat is het verschil bij jullie? Ben ff benieuwdā¦(omdat zoals ik zei M nogal afstandelijk is) neem het hem nu niet zo kwalijk omdat het mij ook een zware tijd lijktā¦Ik probeer het allemaal wat luchtiger te zien en op te vatten, scheelt mij ook een hoop ellendeā¦
Egyptische vrouwen met een Nederlandse man heb ik nog nooit gezienā¦Of ja ik bedoel eigenlijk ook te zeggen dat als ik in de stad loop ik heel vaak een buitenlandse man zie lopen met een NL meid. Dan andersomā¦(moslim dan)
xx
Hi Deena,
anders qua contact? Ja een beetje. Hij heeft wat minder tijd, maar smst evengoed nog wel gedurende de dag, laat alleen soms wat langer op zich wachten. Bellen is wat lastiger nu omdat hij na het eten nog een, voor wat ik begrepen heb, 2 uur durend gebed doet. Als we bellen klinkt hij wel moe maar dat mag de pret niet drukken.
En ja, smsjes en gesprekken zijn een beetje anders dan normaal omdat hij bepaalde lieve dingen nu soms niet kan/mag zeggen tijdens ramadan, dat zou je kunnen zien als afstandelijkerā¦
Maar hij is niet bij familie,ik denk dat het dan wel anders zou zijn en het contact minder zou zijn, is je vriend bij zijn familie?
Wat ik wel begrepen heb is dat de eerste paar dagen het zwaarst zijn dus misschien dat je vriend zich daarna wat beter (minder moe) voelt?
volgens mij is het over tussen onsā¦
Er is op vakantie iets kleins voorgevallen waardoor hij na is gaan denken en nu is zijn gevoel een stuk minder geworden. Hij geeft mij de vrijheid en ik kan doen wat ik wil. Hij heeft geen behoefte aan andere meiden op dit moment. hij heeft tijd nodig om over alles na te denken, ook over onsā¦
Als ik vraag of het dan uit is dan zegt hij dat hij dat niet wil zeggen. (i donāt wanna say that word or call it like this, i just need time) Hij weet niet hoe lang hij de tijd nodig heeft, kan maanden zijn of weken. Als ik wil wachten is dat goed, maar ik kan ook met ieman iets beginnen zodat ik hem kan vergeten op die manier. Zijn gevoel is minder geworden en als ik nu bel krijgt hij niet meer het warme gevoel wat hij eerst had, dat is blijkbaar wegā¦Misschien komt het terug maar dat is the godā¦
jeetje, ik ben er erg nuchter en rustig onder nu, geen idee waarom, ik denk dat de klap ofzo nog moet komen. Ik moet hem dadelijk ff terugbellen omdat hij me dat vroeg, we zaten zowat middenin het gesprek toen hij moest ophangenā¦dusssss, beetje vaag, beetje duidelijk, beetje raar verhaal eigenlijk. Ik weet dus niet of het nu uit is ja of neeā¦
Zijn gevoel is very less at the moment, dus denk het wel.
Deena,
Wat vervelend voor je!!
Heb je hem al terug gebeld?
Lieve Deena!
Meid, ga aan jezelf denken⦠niet je hele denken en doen aan hem besteden⦠je hebt een EIGEN leven hier! Ik weet niet wat er met vakantie voor gevallen is, maar het zal niet alleen dat voorval zijn geweest denk ikā¦
Het is gewoon heel erg moeilijk en daar weet ik uit eigen ervaring alles van⦠Het is maar net of je het zelf kan en er al die energie en tijd en vaak ellendige eenzame afvragende momenten in wil stekenā¦
Mij brak het gewoon compleet helemaal op⦠die onzekerheid en al die grote verschillenā¦
KOP OP MEID!
en denk alsjeblieft aan jezelf en JOU leven en gevoel⦠niet alleen maar afvragen wat hij wil en denkt en doet!
Youssif sprak me vorig week sinds lange tijd weer aan op skype⦠Hij had het even zwaar en moeilijk en daar kwam de hele rats⦠I MISS YOU SO MUCH, I NEED YOU, I NEED YOU IN MY LIFE, I NEED YOU TO BE MY WIFE FOREVER enz enzā¦
super lief enz⦠maar ik heb hem ook geconfronteerd met onze moeilijkheden en de verschillen en dingen waar we tegen aanliepenā¦
Hij zal altijd een heel dierbaar persoon in mijn leven blijven en ik weet zeker dat ik hem weer ga zien⦠Maar een relatie kan niet⦠voor ons.
En zoals ik toen ook al een keer zei: Soms moet je elkaar loslaten voor elkaars best wil, juist omdat zoveel om elkaar geeft!
Meid sterkte⦠maar verlies jezelf nietā¦
xx
ik heb hem teruggebeldā¦er is uitgekomen dat hij tijd nodig heeft voor zichzelfā¦ik kan ook wel wat bedenktijd gebruikenā¦Ramadan is een zware periode en dat weet hij zelf ook. (hij eet nogal veel op een dag en raakt geprikkeld als hij honger heeft) maar goed, deze tijd kan ik ook wel gebruiken om leuke dingen te gaan doen en niet 10keer op mijn gsm te hoeven kijken of hij gesmst heeft. Ik heb het contact nu bij hem gelaten. (misschien stom maar ja, als het bij mij ligt dan komt het nu ook niet goed, contact nogal veelā¦)
Na de Ramadan zien we weer verder. Zijn gevoel is veel minder voor mij geworden. heb ik zelf ook al doorgehad en jullie waarschijnlijk ook. Kreeg minimale smsjes, niet echt iets liefs, skype werd minder, dus ja zag dit wel ergens aan komen. Later zei hij ook dat het ook door zijn werk komt dat hij meer negatief gaat kijken naar alles om hem heen, waarvan dus ook naar onze relatie. Ik heb hem geshocked en hij probeert om aan leuke dingen te denken maar dan komt dat weer terugā¦
Het voorval was: ik had die dag gevraagd hoe we het gingen doen met het geld van het ticket, 50-50 of niet. Daarna had hij geen geld voor the laundry (waar ook wat wasgoed van mij bij zat) dat heb ik betaald, toen nog wat boodschappen gedaan, heb ik ook betaald. Ik ben helemaal niet gierig, maar die dag had ik al een klotedag, slecht geslapen en dan kan ik wat overprikkeld reageren bij een kleine gebeurtenis. We stonden in een winkel want hadden watermeloen gekocht en hij had geen groot mes, hij wilde dit kopen, ik wist niet dat hij geen geld had dus hield me een beetje op afstand in de winkel. Vervolgens moest er betaald worden en vroeg hij aan mij of ik dit kon betalen (we hebben het over 3euro) ik reageerde wat raar, (beetje zuchten en hem aankijken van, wat alweer?) Hij dacht dat ik hem zou laten zitten in die winkel zonder geld, dat heeft hem heel erg geraakt en heb hem daarmee pijn gedaan en heb zijn vertrouwen in mij geschaad. Heb hem uitgelegd hoe en wat maar nu denkt hij dat ik altijd zo zal doen. Ook als hij voor een vakantie naar NL zou komen en we zouden een ruzie hebben dat ik hem laat zitten, alleen zonder vrienden/familie.
ook uitgelgd dat ik zo niet in elkaar zit, maar hij weet niet of hij me daarin nog kan vertrouwen. Ik zie dit als een klein ding, maar hij niet, vindt het echt heel ergā¦
Hij heeft me nog nooit om geld gevraagd, hier hebben we het ook niet over honderden euroās en mij ging het ook niet om het geld, maar meer gemakzuchtā¦
2 weken geleden hadden we een gesprek en hij wilde dolgraag naar mij komen in NL. Maar hij heeft niet genoeg geld. Hij heeft me gevraagd of dat hij geen geld van me kon lenen of van zijn broer. Toen zei ik voor de grap: (ik kan nogal sarcastische grappen maken, beetje slecht op te vatten in het engels en voor een egyptenaar) Dan heb je je vakantie erop zitten, NL gezien en dan is het goodbye Mandyā¦Ik lachte er meteen achteraan maar dit schoot helemaal verkeerdā¦Snap ik ook wel, maar hij kan niet veel hebben op dat gebied.
Dat haalde hij er vandaag ook nog bij. Op een gegeven moment schoot ik vol. Hij kan het niet hebben als ik verdriet heb, maar ja, hij doet me dit wel aan en ik denk dat hij niet beseft wat het met mij doet als hij tegen me zegt dat gevoel weg is of echt minder is. Dat alles heeft dus te maken met bovenstaande dingenā¦
āI need time, to think about everything, to find myself, to find a solution for the job, for the money and for usā
āi have to much stress now, ramadan, family and friends who wanna see me in this time and my work in the highseason, itās to much for me nowā
Dus dan moet ik eronder lijden denk ik dan, maar goed. āif you give me time then it maybe will come back step by step, i always need time for a situation like thisā āi know myself and if it comes back after the highseason/ramadan then i have less stress and then i hope i can start to feel good againā āi will let you know when i wanna skype with you when i have time, i will text youā
Jeetje Deena, wat naar voor je. Ik vind het een beetje apart dat hij nu een voorbeeld gaat aandragen van tijdens jullie vakantie die volgens mij al een tijdje geleden is geweest. Om daarmee aan te geven dat zijn gevoel voor jou minder is geworden.
Dit verdien je niet hoor, je moet toch gewoon alles kunnen zeggen in een relatie en ook je mindere dagen hebben. Als hij over zoiets kleins valt lijkt me dat echt zoeken naar redenen.
Ik vind het sneu voor je dat het zo loopt maar ik denk dat het goed is als je het contact opnemen met jou bij hem laat. Nu zegt hij dat zijn gevoel voor jou minder is, dan laat hem het maar uitzoeken. Je wilt iemand die voor de volle 100% voor je gaat en daar zou je hem niet van hoeven te overtuigen (ik zeg niet dat je dit doet).
Kijk wat je zelf voor hem voelt, als het voorbestemd is dan komt het, probeer dat te bedenken. En anders heb je een mooie ervaring erbij.
Veel sterkte!
Hey Deena!
Ik vind het ook een beetje een rare situatie dat hij dit nu bovenhaalt. + Ik vind dat je uit jezelf moet weten, dat je mensen niet om geld kan blijven vragen. Er bestaat zoiets als beleefdheid. Als dit 1 keer voorvalt ok, maar als hij telkens om geld blijft vragenā¦
En wat bij mij zo overkomt is dat hij nu van een mug een olifant maakt, om jou de schuld te kunnen geven dat je zo gereageerd hebt. Ik bedoel dit niet kwetsend, maar het komt wel zo over.
En wat ik niet aan mannen snap is dat ze alles opkroppen tot de laatste snik en er dan alles ineens uitvlammen, als het te laat is. Want kleine irriterende dingen stapelen zich op tot de bom barst.
Anywaysā¦dalfien heeft gelijk, jij moet hem niet overtuigen om met jou te moeten spreken, dat zou hij uit zichzelf moeten weten.
xxx
in elke relatie heb je misverstanden etc maar door dit stomme iets is zijn gevoel minder???
Wat hij nu allemaal zegt en doet daar bedoelt hij zichzelf mee hoor hij is dom geweest geen geld te hebben had hij ook kunnen lenen van een vriend want aan een vrouw zo vaak in 1 dag geld vragen is niet goed. Ik vind het heel egoistisch van hem om jou daarvan de schuld te geven hij moet goed naar zijn zelf kijken en dat kan idd alleen maar als jij deena nu op de achtergrond blijft laat hem maar en dan merk je zelf wel of hij jou wel of niet wilt.
Succes en laat je niet gek maken denk aan jezelf.
nou deena ik ken jou vriend natuurlijk totaal niet,maar heb de indruk dat gij
altijd afstandlijk is, ramadam of nietā¦heel veel kwam tog al van jou kantā¦pfffffff
ik heb nog nooit ,negyptische vrouw met een buitelander(westerse man gezien) wel marokaanse
ja sjess ze moest al veeeeeel eerder aan zichzelf gedacht hebben!
doet ie ookā¦gij weet al maaaaanden niet wat gij wil en moet nadenken, en als deena nvriend heeft in nederland ligt het tog lekker "niet aan zichzelfā !!! oooooodie mannetjes ginder kunne zo omslachtig zijnā¦
Deena, knuffel voor jou! Zijn lastige/moeilijke dingen om mee te moeten maken! Probeer afstand te nemen, als jullie bij elkaar horen komt het nog goedā¦
Toevallig vorige week een patient op de afdeling die in Cairo woont, Nederlandse man (hij kwam naar nederland voor een operatie) Hij vertelde dat hij getrouwd is met een egyptische vrouw en 2 kinderen heeft. Op papier is hij moslim geworden maar zat nog lekker een plakje ham op brood te eten, dus is echt voor haar moslim geworden. Deze man had wel een groot, goed lopend bedrijf in Cairo, gaf zelf ook aan dat hij daar als god leefde! Misschien ook een reden dat de familie van zijn vrouw hem geaccepteerd heeftā¦
Hier alles zijn gangetje, weinig contact sinds begin van de Ramadan, merk dat hij na zijn werk met vrienden of bij zijn broer gaat eten en lang blijft hangen, tegen de tijd dat hij thuis is lig ik dan al heerlijk te slapen, dus zal deze maand wel zo blijven en ach voor hun is dit toch een belangrijke maand dus ik zit er niet zo mee!
Deena, wat lastig voor je. Ik kan me voorstellen dat de afstand nu helemaal even vervelend is. Goed dat je er zo rustig onder bent. Vervelend dat zoān klein voorval zoān impact lijkt te hebben, moeilijk te begrijpenā¦
Sterkteā¦
Ik ken veel moslimmannen en ben er met 1 getrouwd ( die praktiserend is ).Maar ken geen moslimvrouw die met een Nederlander is getrouwd.
In veel moslimlanden ( maar ook hier in Nederland ), wanneer je zegt dat je een bekeerde moslim bent, wordt je meestal meteen geaccepteerd.
Zolang je in het oog van andere moslim doet, wat hun geloof hun voorschrijft, dan zullen ze je meestal accepteren.
Er zijn dingen waar ze wat moeite mee zullen hebben, zoals je b.v. als vrouw een kind of meerdere kinderen hebt uit een vorige relatie, vooral wanneer je nieuwe partner een nog geen heeft.
Familie,geld en status is heel belangrijk !!
Deena, lever niet te veel van jezelf in. Goed van je om het contact bij hem te laten. Het is wel zo dat zij bepaalde dingen heel shockerend vinden, zoals bijvoorbeeld in bijzijn van anderen negateive dingen laten merken. Een man voelt zich daar veel eerder in zijn eer aan getast dan hier. Maar als hij echt om je geeft kan dit zijn gevoelens niet beinvloeden. Sterkte.
Ik heb hem pijn gedaan en dat kan hij niet zomaar naar de achtergrond verplaatsenā¦Hij is hier heel stellig inā¦Hij zei dat als iemand hem ook shockeerd en pijn doet dan komt dat niet meer goed.
Gisteravond zei hij dat hij gewoon de tijd nodig had en vanmorgen (toen hebben we ook nog even contact gehad) was hij helemaal over de rooie. Ik wil niet met je trouwen, ik wil geen kinderen, ik wil niet naar NL, ik wil jou hulp niet, geen geld nietsā¦Ik heb hem maar even heen laten doen. Doet mij natuurlijk wel wat maar weet ook dat de invloed van de Ramadan hierin zit. We hebben afgesproken dat ik hem morgen bel om er nog eens op een rustige normale manier over te spreken. Als hij iets in zijn hoofd heeft, in dit geval zijn gevoel over mij is niet goed, dan heeft hij het niet in zijn kont als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben niet van plan hem ervan te gaan overtuigen dat we samen moeten blijvenā¦Al hadden we een tijdje terug echt nog zoiets van, ja we zien het wel zitten samen, ik een poos daarheen hem voorbereiden op NL en dan hier verdergaan. Nu is hij compleet omgeslagen. Ik zit gewoon in een enorme achtbaan die alleen maar omhoog takeld en dan kei hard weer naar beneden gaat. Ik ben er nu nog steeds rustig en nuchter onder, ik weet niet waarom. Ik moet geen fotoās gaan kijken nu want dan breek ik denk ik, maar ja, we zullen morgen zien.
Bedankt voor jullie reacties!!
Doet me goed!
xx
Hoi Deena,
Ramadan zal zeker parten spelen in deze situatie. Maar alleen jammer dat jij de dupe daarvan bent.
M. heeft nu ook veel meer tijd nodig voor de moskee, bidden etc. ook zijn de lieve woordjes er niet. Maar dat is normaal hoor in deze tijd. M. is nog steeds wachtende op papieren dus heeft daarom wel tijd voor mij dus dat is geen vergelijk met jouw vriend die nu misschien bij 40 graden 12 uur per dag werkt. Dan ook veel moet bidden, dorst en honger lijdt terwijl de toeristen gewoon doorgaan. Geen excuus hoor maar verzachtende omstandigheden ![]()
Hopelijk klaart de lucht morgen wat als jullie weer eens rustig met elkaar kunnen praten. Als hij het echt niets om je gaf zou hij dit nu ook niet willen.
Ik ben er zeker van dat ik een goede keus heb gemaakt om M. niet in augustus (ramadan) in NL te laten zijn. Dit is zo apart en onbegrijpelijk dat ik blij voor mij en voor hem ben dat hij dit in Egypte met zijn familie kan doen.
Sterkte.
Marmah
Hm, mijn mannetje snapt echt niet dat ik later een kat wil
Hij houdt er niet van, en de reden? Omdat hij er nooit 1 gehad heeft⦠zucht :disgust:
HIer gaan we het nog eens even over hebben ![]()
Wat ik wel een beetje lastig vind is dat ik niet precies weet wat ik wel niet kan zeggen nu tijdens Ramadan. Ik weet het, ik KAN alles zeggen maar ik wil toch een beetje respectvol zijn. Iemand tips?
I love u/i miss u is geloof ik wel ok maar verder⦠ik vroeg het aan M maar ja, die kan natuurlijk niets zeggen hahahaā¦
Ben blij dat het humeur van mijn mannetje er verder niet echt onder lijdt ![]()
Deena, succes morgen met jullie gesprek, hopelijk klaart het de lucht een beetje. Dat over de rooie gaan en ineens niets meer willen (niet willen horen, niet willen zien, geen vakantie enz) herken ik wel, 1x gehad en dat is best heftig.
Ik geloof ook wel dat je hem er niet van hoeft te overtuigen dat je bij elkaar hoort, maar je kunt hem misschien wel overtuigen van jouw bedoelingen, hopelijk kun je dat recht zetten.
Sterkte!