'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik heb het gezonden. Alleen nmu weet ik weer dat je het gewoon heeeeeeel druk had de afgelopen tijden.

Marmah

Marwah,

jeetje het zit jullie niet mee!! Hoe bedoel je ik word van het kastje naar de muur gestuurd…
Ik hoop vor jullie dat er snel een beetje meewekring komt!

Eh M heeft mij gisteren geleerd ehm… :
Kol sana wenta tayeb.

Heeft iemand een letterlijke vertaling voor me? Is dat niet iets van Happy Birthday? :smiley: ramadan mubarak klinkt een stuk makkelijker :slight_smile:

M zn ouders vertrekken overmorgen naar Mekka… meer mensen die jullie kennen die dit gaan doen?

Oh en ik moest vanochtend tijdens mijn ontbijtje toch wel even aan M denken hoor… (voor zover ik dat verder niet al deed natuurlijk :))

Mijn schatje is namelijk nogal een slaapkop en is vannacht dus door zn alarm heen geslapen waardoor hij vanochtend behoorlijk hungry wakker werd :frowning:
Hij wacht nu met smart op zonsondergang want hij heeft DORST! (de lucht uit een tank tijdens het duiken draagt ook genadeloos bij aan een hele droge mond)
Gelukkig vindt hij zelf dat hij superman is haha dus het komt goed maar ik maakte me toch wel een beetje zorgen…

gelukkig is je vriend in egypte en gaat de zon daar snel onder echt hier is een ramp morgen moeten we naar de ind in eindhoven werksticker halen geen probleem misschien daarna even winkelen daar maar jammer dat hij dan pas heel heel laat mag eten dus wordt snel winkelen en naar huis.
mijn schoonouders zijn ook in mekka geweest maar das al lang geleden.

Ja volgens mij zijn zijn ouders er ook al eerder geweest, dit zou dan de 2e keer zijn denk ik. Ik zal het eens navragen. Is het gebruikelijk om vaker te gaan?

als het mogelijk is

ik heb me wat weinig laten zien afgelopen tijd, heb wel alles gelezen…
wat een contact heeft iedereen toch met zij mannetje…
ik weet niet eens hoe het hem de eerste dag is vergaan…
we hebben deze week even geen contact omdat ik hem teveel belde op een dag, is ook zo, maar goed, nu voel ik me gewoon klote (excuses)
ik weet het niet meer, afgelopen weken ben ik al best wat afgevallen door de stress en onzekerheid…
kortom, de hele situatie is 1 grote onzekere bedoeling. ik denk dat ik dit meer denk dan dat M. dat denkt…
hij heeft het erg druk, hoogseizoen…
heb hem 10 dagen geleden voor het laatst gesproken op skype. ik weet niet of ik het nog wel trek.
we kunnen amper praten over onze gedachten, problemen of ideeen omdat er geen tijd voor is vanuit zijn kant. je maakt mij niet wijs dat je geen half uur per week kunt vinden om even met je meisje te skypen in een internetcafe of ligt dat aan mij…:confused:
ik mag zo weer gaan werken, heb ik even afleiding want ik word er echt knettergek van! sorry dames…

xx

Hi Deena,
misschien is hij in zijn hoofd ook druk met ramadan? Schijnt wel een heftige periode te zijn dus misschien maakte hij zich daar ook zorgen over? Daarbij zal hij daar ook druk mee zijn nu en de komende maand (ik weet niet hoe praktiserend hij is maar ik begreep dat ze ook nog meer tijd kwijt zijn aan gebed e.d.) daarnaast is het inderdaad ook nog hoogseizoen en dat gaat ook gewoon door.
Maar ja, ik begrijp dat je je gefrustreerd voelt dat hij niet even een half uurtje vrij kan maken. Vervelend voor je zeg.
Laat je niet gek maken (en ik weet uit ervaring dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is). Hopelijk vind je een beetje rust en afleiding meis.

Groetjes

ja Dreetje betekent 'gelukkige verjaardag
weet wel niet of dat woordje sana arabisch is (effe vergeten)…

olosana wenta tahib asls prettige verjaardag?
ik dacht juist dat het betekende 'ā€˜een heel fijn feest gewenst!’
en eid milad saied is: gefeliciteerd emt je verjaardag :wink:

ja heerlijk ik dacht ik zeg kolosana wenta tahib, krijg ik van9 van de 10 te horen: i am christian!
pff ik ga t dus neit meer zeggen hihi!
deena wat verschrikkelijk vervelend zeg! pff zou ik ook echt vermoeiend vinden hoor!

verder hebben nabil en ik besloten om niet via de nederlandse ambassade te trouwen.
we gaan hier in egyptew trouwen met een egyptische bruiloft met een lawer natuurlijk waarbij we de huwelijksvoorwaarden in het engels erop zetten.
als we dit gedaan hebben kunnen we namelijk later nog een keer trouwen alleen dan in Nederland. op deze manier hebben we in beide landen een keer een bruiloft.
natuurlijk is in nederland trouwen een stuk lastiger, maar we gaan dus 2 keer trouwen hihi:P
heeft ook wel wat toch?
we hebben dit idee van mijn cllega, die heeft precies hetzelfde gedaan. dan heb je verder dus ook geen last van de ambassade die alleen maar zegt: kijk op het internet!
nouja nu nog even een goede lawyer zien te vinden, maar we hebben gelukkig connecties genoeg!
dat was t weer voor mij!
groetjes suus

Suusiemeee…hoe is het? :-)… Hier alles okay…stuur alleen wat warmte en zon hier naar toe :zon02:

Deena…voor hun is dat normaal om dagen niks van zich te laten horen en daarna net doen alsof er niks aan de hand is…kop op laat je niet gek maken ( is makkelijk gezegd dan gedaan) en het ligt ECHT niet aan jou…Groetjes

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van een gebrekkig telefoon netwerk? Berichtjes komen bij ons over en weer regelmatig vertraagd aan en soms als ik wil bellen hoor ik weer die fijne Arabische boodschap dat de telefoon niet bereikbaar is… -zucht-

Vervelend voor je Deena, ik begrijp helemaal wat je bedoelt met weinig contact. Ik spreek mijn lief ongeveer om de drie dagen en dan een klein kwartier. Even horen hoe het met elkaar gaat en de standaard dingen bespreken. Diepgaande gesprekken zijn het niet omdat dit erg lastig is via de telefoon.
Ik heb het daar de ene keer moeilijker mee dan de andere keer. Ik ga eind september hem eindelijk weer zien dus dan moeten we alle gesprekken maar face to face hebben want via de telefoon lukt dit gewoon niet goed.

Heej!

Ik heb 2 dagen last gehad van vervelend werkend netwerk… zijn smsjes kwamen niet aan, mijn smsjes bij hem kwamen amper aan Ć©n als ik hem belde dan kreeg ik de ene keer die arabische vrouw, de andere keer werd de verbinding naar 2x overgaan verbroken. Nu is de verbinding overigens wel weer goed :slight_smile:

Suusiemie… zolang je alles goed op papier kunt zetten is er geen probleem toch? En twee keer een feestje is alleen maar gezellig :wink: Weten jullie al een datum?
Hoe is jou mannetje onder de ramadan? Voor jou de eerste keer dat je het in t echt meemaakt of elkaar wel vaker gezien tijdens de ramadan?

Suussieme, wat een leuk nieuws! lijkt me ook wel wat 2 keer trouwen, beiden op je eigen manier :slight_smile: ook speciaal!

Verbinding: afgelopen weekend had ik er heel veel last van. mijn oproepen kwamen niet door want ik hoorde geen verbindingstoon dus heb vele malen geprobeerd te bellen, nu bleek dat hij dus wel 10 gemiste oproepen had van mij… ai ai ai :S (hoezo denkt ie nu waar is zij mee bezig om mij zo vaak te bellen)

van daaruit hebben we dus ook besloten om een aantal dagen geen contact te hebben, maar ik dacht ik stuur hem toch maar om polite te zijn, Ramadan Mubarak… (hoopte natuurlijk wat terug te krijgen omdat het ook arabisch is en hij niet weet dat ik weet dat ze dit zeggen, maar niets gehoord)
Het is misschien ook wel normaal dat ze zolang niets laten horen maar ik kan daar niet tegen want op zo’n momenten ga ik zo’n gekke dingen in mijn hoofd halen. heb ook vreemde dromen…Over dat ik doodga of hij en dan de volgende dag ga ik die dromen nog eens na om te bedenken wat het betekend…Heel vreemd misschien maar ja…aangezien het al niet helemaal lekker loopt wat contact betreft haal ik me echt in mijn hoofd dat hij het wel prima vind om geen contact te hebben…

pffffffffffffffffffff, waaaaaaaaaaaaaaaah, lang leve dit forum! :smiley:

xx

wel al vaker meegemaakt hoor. de eerste keer was hij gedurende ramadam in t begin voor 10 dagen naar zijn familie. de 2e keer kwam ik de 2e helft van de ramadam en dit is de eerste keer dat we echt vanaf het begin bij elkaar zijn, maarja helaas met t suikerfeest niet.
mijn vriend is er redlijk rustig onder. is gelukkig niet al te afstandelijk, wat ik me wel herinnerde van de afgelopen jaren. dus t gaat goed!
maar nee we hebben nog geen datum :wink: hihi

Okeej dan, wel leuk!
Verder bevalt alles goed daar nog, kwa werk enz?
Spannend hoor om opzoek te gaan naar een datum!

doe je zelf ook mee aan de ramadan?? als ik daar was dan had ik het wel willen doen zeker bij mijn schoonouders. Ja dan is het voor jullie helemaal geen lichamelijk contact (zijn niet getrouwd) lijkt me moeilijk als je onder 1 dak woont.
Wij kunnen gelukkig nog lekker knuffelen etc.
Wij zijn vandaag in eindhoven geweest werksticker gehaald en daarna lekker gewinkeld verder ging het goed misschien ook omdat de ramadan net is begonnen.
Hij is nu naar vrienden toe gaat hij zo lekker eten nog een paar minuten.

Haha ik kom er net achter dat de klok nu weer gelijk loopt… verwarrend hoor :slight_smile:
Hihi hele discussie dat het bij hem geen 0.15u kan zijn want dat is het bij mij! :smiley: Verwarring alom, maar we zijn er uit hoor! :smiley: